I na polské A4 mají ostřejší zatáčky (A4 na hoře sv. Anny, nejvyšší bod celé dálniční sítě Polska), což je úsek Wrocław - Katowice, nebo třeba A6, kde je 110 i přes odstavné pruhy.Trupman píše:No, to bych netvrdil. Na polských S si uvědomíte, že jste na S v momentě, kdy vletíte do zatáčky která je tak tak stavěná na ten limit 120. Zrovna na S3 je takových oblouků několik - u Lubina, u Skwierzyny.Martin96 píše: Mám ale takový pocit, že rozdíl mezi A/S v Polsku je ještě méně znatelný, než tomu je u nás u bývalých R (D II. třídy) a D I. třídy..
V Německu mají třeba na A8 u Mnichova či A9 kolem Bayreuthu taky spoustu ostřejších zatáček, které nejsou na 130. Ne vždy se dá postavit dálnice bez ostřejších zatáček...
Asi tak, e-známky jsou ideální.Martin z Ostravy píše:Tak mýtnice tam sice jsou, ale středověk se snad už zavádět nebude. Spíš zavedou plošnou elektronickou známku.Honey72 píše:Oni to moc vytrubovat do světa nebudou, takže louskat nic nemusíte A1 je na zpoplatnění víceméně připravena, podobně i jiné dálnice A2, A4 (stačí se podívat na satelit - způsob MÚK, plochy pro mýtnice), ale protože to postavili za peníze EU, musí uplynout nějaká doba po kterou budou dálnice pro osobáky zdarma.
S3 se přemění na A3, S8 celá kromě úseku od Piotrkowa do Varšavy bude A8 a nějaké další by se ještě našly. Taky ale můžou zpoplatnit i expresovky (což je normální na Slovensku či Maďarsku), ale když už oddělují zelené a modré informativní značky jako my (akorát to mají obráceně), tak by modrá měla být výhradně pro placené silnice, jako to fakticky teď u nás v případě zelené barvy.