S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Vzhledem k blízkosti ČR si tyhle dva úseky v Dolnoslezském vojvodství zaslouží samostatné vlákno. Jen pro připomenutí:
Rychlostní silnice S5 bude v konečné podobě vést po trase Bolków (S3)-Wrocław (A4/S8)-Poznaň (A2/S11)-Bydgoszcz (S10)-Grudziądz (A1)-Ostróda (S7) a měla mít necelých 440 km. K dnešnímu dni je hotová celá trasa Wrocław-Poznaň a téměř celá trasa Poznaň-Bydgoszcz. Zbytek úseků mezi Poznaní a dálnicí A1 je ve výstavbě, která potrvá do roku 2022. Kromě toho je hotový krátký úsek na obchvatu města Ostróda, jehož druhá etapa se nyní staví. Původně měla S5 vést jen od Wrocławi až po dálnici A1, ale 30. září 2015 byla schválena změna plánů pro výstavbu dálnic a rychlostních silnic, která přidala úsek Grudziądz-Ostróda a 25. září 2019 byly plány doplněny o úsek Wrocław-Bolków (S3), který bude mít cca 75 km.
Rychlostní silnice S8 povede v konečné podobě po trase Kłodzko-Wrocław (A4/S5)-Lodž (S14/A1)/Piotrków Trybunalski-Varšava (S2)-Ostrów Mazowiecka (S61)-Białystok (S19) a měla by mít necelých 650 km. Naprostá většina trasy od Wrocławi až po Białystok už je postavená a chybí tedy jenom úsek Wrocław-Kłodzko o délce cca 70 km, který byl přidaný do plánů výstavby 25. září 2019.
Ani jedna rychlostní silnice ještě nemá EIA a tudíž ani ještě není dané trasování, ale nejnověji byla právě žádost o vydání EIA podána na S8 mezi Wrocławí a Kłodzkem. Posuzovat se bude tato varianta trasy: https://dk8.pl/wp-content/uploads/2020/ ... imized.pdf
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39701/Wn ... al-zlozony
S5 je v přípravě o něco pozadu, ale první kroky už také probíhají.
Rychlostní silnice S5 bude v konečné podobě vést po trase Bolków (S3)-Wrocław (A4/S8)-Poznaň (A2/S11)-Bydgoszcz (S10)-Grudziądz (A1)-Ostróda (S7) a měla mít necelých 440 km. K dnešnímu dni je hotová celá trasa Wrocław-Poznaň a téměř celá trasa Poznaň-Bydgoszcz. Zbytek úseků mezi Poznaní a dálnicí A1 je ve výstavbě, která potrvá do roku 2022. Kromě toho je hotový krátký úsek na obchvatu města Ostróda, jehož druhá etapa se nyní staví. Původně měla S5 vést jen od Wrocławi až po dálnici A1, ale 30. září 2015 byla schválena změna plánů pro výstavbu dálnic a rychlostních silnic, která přidala úsek Grudziądz-Ostróda a 25. září 2019 byly plány doplněny o úsek Wrocław-Bolków (S3), který bude mít cca 75 km.
Rychlostní silnice S8 povede v konečné podobě po trase Kłodzko-Wrocław (A4/S5)-Lodž (S14/A1)/Piotrków Trybunalski-Varšava (S2)-Ostrów Mazowiecka (S61)-Białystok (S19) a měla by mít necelých 650 km. Naprostá většina trasy od Wrocławi až po Białystok už je postavená a chybí tedy jenom úsek Wrocław-Kłodzko o délce cca 70 km, který byl přidaný do plánů výstavby 25. září 2019.
Ani jedna rychlostní silnice ještě nemá EIA a tudíž ani ještě není dané trasování, ale nejnověji byla právě žádost o vydání EIA podána na S8 mezi Wrocławí a Kłodzkem. Posuzovat se bude tato varianta trasy: https://dk8.pl/wp-content/uploads/2020/ ... imized.pdf
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39701/Wn ... al-zlozony
S5 je v přípravě o něco pozadu, ale první kroky už také probíhají.
- Přílohy
-
- Dolny Slask.png (62.42 KiB) Zobrazeno 18674 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 10:15:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Pro zajímavost, má některá z variant S8 kopírovat trasu německé A88?
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Vzhledem k tomu, ze na hranice vede jinudy tak spis ne, mozna v nejsevernejsi casti (mysleno pod Wroclawi).
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Ne, co koukám, tak ta německá dálnice měla vést od Ząbkowic (Frankenstein) směrem na Dzierżoniów (Reichenbach) a Svídnici (Schweidnitz) a napojovat se na dnešní A4 západně od Vratislavi. S8 povede podél současné DK8 a bude se přímo napojovat na dálniční obchvat Vratislavi A8.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Včera jsem si projel celou osmičku od Wroclawi k hranicím v Kudowě v době s nulovým kamionovým provozem. Největší rozdíl mezi jejich DK8 a naší I/33 je v křižovatkách. U nás od Náchoda k D11 máme 11 okružních křižovatek, u nich je tolik světelných semaforů, ale okružní křižovatka ani jedna. Čím to? I po vybudování obchvatů Jaroměře, Náchoda a D11 k Jaroměře zůstanou na trase 2 rondely...
Jinak musím uznat, že v době špičky musí být jízda po této silnici peklo. Míst na předjíždění je jen pár, a to pouze v okolí Klodzka v průsmycích u Barda, Lewina a Zabkowic, jinak nic moc, pak až na S8...
Jinak musím uznat, že v době špičky musí být jízda po této silnici peklo. Míst na předjíždění je jen pár, a to pouze v okolí Klodzka v průsmycích u Barda, Lewina a Zabkowic, jinak nic moc, pak až na S8...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Jednou jsem jel z Klodzka až do Wroclawi v koloně za jedním pomalým osobákem a to byla sobota. Utrpení. Prostě ta silnice je plná a předjíždět se dá snad jenom v noci.
Světelné křižovatky byly na této E67 kvůli velkému provozu vždycky a Poláci je hodně dávali i všude jinde. Co si ale všímám, v poslední době také stavějí spíše kruhové objezdy než světla. Třeba na alternativní trase přes Trutnov jich za poslední dobu vyrostlo na DK5 asi pět.
Světelné křižovatky byly na této E67 kvůli velkému provozu vždycky a Poláci je hodně dávali i všude jinde. Co si ale všímám, v poslední době také stavějí spíše kruhové objezdy než světla. Třeba na alternativní trase přes Trutnov jich za poslední dobu vyrostlo na DK5 asi pět.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
My, co pamatujeme DK8 bez svetel a stoupacich pruhu tohle moc neresime. Ale je pravda, ze tenkrat hranicni kontroly ten provoz OD hranic trochu regulovaly Nicmene pruda to byla vzdycky az po severni konec Wroclawi.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Kromě S8, která je v přípravě o něco dál, se začíná připravovat i S5 od Vratislavi do Bolkowa. GDDKiA vyhlásila tendr na zpracování technicko-ekonomicko-environmentální studie, která je předstupněm před získáním EIA. Analyzovat se bude kombinace S5 s přestavbou dálnice A4 od MÚK Krzyżowa až po MÚK Wrocław Wschód. Napojení na S3 bude na MÚK Bolków, zatímco na druhém konci jsou ve hře dvě varianty, buď napojení na S8 na MÚK Olbrachtowice, nebo na A4 na MÚK Mirosławice (to by platilo, pokud by vyhrála varianta stavby A4 v nové trase).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40606/Ru ... la-A4-i-S5
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40606/Ru ... la-A4-i-S5
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 10:15:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Čímž se výrazně zvýší užitnost spojení pro většinu Čechů do celého Polska, neboť vedení S3 směrem na Legnicu a Štětín je dost nešťastné...
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tak ono to bylo od počátku jasné, když se začala stavět S3, že větší provoz bude spíše na Wroclaw, než na Štětín. Když S8 nepovede až přímo k hranicím, tak aspoň takhle.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Oni Poláci rádi argumentují svými bájnými přístavy na Baltu a jak to pro nás bude strašně atraktivní. Každý soudný ale samozřejmě ví, že pro nás je základ spojení s Vratislaví a centrálním Polskem. Jinak já tohle trasování zase za tak nešťastné nepovažuju. Trasa přes Náchod je problematická kvůli tamním lázním a chráněným oblastem a Kladská kotlina celkově není zas až tak hustě osídlená. Naopak za Trutnovem je velká aglomerace kolem Valbřicha, která potřebuje dopravně obsloužit. Okres Klodzko patří k vůbec největším v Polsku a má jen 150 tisíc obyvatel, přičemž samotný Valbřich má 110 tisíc a aglomerace podle definice až k půl milionu.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Ono taky okres Klodzko je ze tří stran lemován horami (Rychlebské hory, Jeseníky, Kralický Sněžník, Orlické Hory, Polické stěny, Broumovské skály)a tam moc lidí nežije nikde na světě.
https://www.google.com/maps/place/Okres ... 6?hl=cs-CZ
Další věcí je to, že je třeba obsloužit větší aglomerace jako Walbrzych a Klodzko napojit spíše na jihu než u Náchoda. Pro celé Dolnoslezské vojvodství by byla nejlepší A88 pro spojení s jihem. Ostatní světové strany jsou silnicemi dálničního typu napojeny (z Wroclawi).
https://www.google.com/maps/place/Okres ... 6?hl=cs-CZ
Další věcí je to, že je třeba obsloužit větší aglomerace jako Walbrzych a Klodzko napojit spíše na jihu než u Náchoda. Pro celé Dolnoslezské vojvodství by byla nejlepší A88 pro spojení s jihem. Ostatní světové strany jsou silnicemi dálničního typu napojeny (z Wroclawi).
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Mimo to je tady ještě jeden důležitý fakt - díky S3 a budoucí A18 se pro východní část naší republiky tudy otevírá nejkratší cesta na Berlín a severní Německo, než přes Prahu a Drážďany. A jak bude hotová A18, tak to bude luxusní svezení.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Zatím spíš "jen" pro Pardubicko a Hradecko.
Nicméně snad potom vic lidi pochopi to, co jsem tvrdil ve vlaknech k "vizi dálniční sítě " anebo k D43.
Tj. že pro Česko bude mnohem důležitější dálniční spojka skrz Vysočinu zhruba ve směru Pardubice-Jihlava nebo Pardubice-Brno, než zastaralý koncept D43, který zbytečně odvádí jihomoravsko-východočeské dopravní proudy směrem na severovýchod.
A tento již tak vytíženy dopravni proud brzy obohati tranzit jedouci z S3/D11.
Koncept D43 a potažmo celé A88 totiž nepočítal s dálnicí S3/D11, ale s vedením tranzitní dopravy skrz Kladsko. A převedení nějaké velké tranzitní zatezedo tohoto směru se v dohledné době neplánuje. Bude to stále minoritní podíl, který si na české straně mezi hranicí a D35 zaslouží max. nové vedení jedniček, jak je ostatně plánováno.
(Nerozporuji důležitost D43 jako aglomerační radiály od Brna někam ca. po Boskovice)
Nicméně snad potom vic lidi pochopi to, co jsem tvrdil ve vlaknech k "vizi dálniční sítě " anebo k D43.
Tj. že pro Česko bude mnohem důležitější dálniční spojka skrz Vysočinu zhruba ve směru Pardubice-Jihlava nebo Pardubice-Brno, než zastaralý koncept D43, který zbytečně odvádí jihomoravsko-východočeské dopravní proudy směrem na severovýchod.
A tento již tak vytíženy dopravni proud brzy obohati tranzit jedouci z S3/D11.
Koncept D43 a potažmo celé A88 totiž nepočítal s dálnicí S3/D11, ale s vedením tranzitní dopravy skrz Kladsko. A převedení nějaké velké tranzitní zatezedo tohoto směru se v dohledné době neplánuje. Bude to stále minoritní podíl, který si na české straně mezi hranicí a D35 zaslouží max. nové vedení jedniček, jak je ostatně plánováno.
(Nerozporuji důležitost D43 jako aglomerační radiály od Brna někam ca. po Boskovice)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Nepatří to sem, ale aspoň krátce.
Mezi Pardubicemi a Jihlavou je CHKO Železné hory. Nic lepšího než současné I/37 a I/34 tam asi nikdo nikdy neprosadí.
Pardubice-Brno: něco lepšího než D35 a I/43 nebo D43 težko vymyslíte. To už jsme taky probírali. Je velký problém dostat se z Boskovické brázdy na severozápad (zhruba Boskovice-Polička), stálo by to balík peněz. Přímější silnice Pardubice-Brno je taky nereálná.
Mezi Pardubicemi a Jihlavou je CHKO Železné hory. Nic lepšího než současné I/37 a I/34 tam asi nikdo nikdy neprosadí.
Pardubice-Brno: něco lepšího než D35 a I/43 nebo D43 težko vymyslíte. To už jsme taky probírali. Je velký problém dostat se z Boskovické brázdy na severozápad (zhruba Boskovice-Polička), stálo by to balík peněz. Přímější silnice Pardubice-Brno je taky nereálná.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Nechci malovat čerta na zeď, ale ta potřeba dálnice v tomto směru se brzy ukáže. I/37 a I/34 zažije po plném zprovoznění S3+D11 nárůst tranzitní dopravy.
D8 také vede přes CHKO. Doprava si dálnici vyžádá.
D8 také vede přes CHKO. Doprava si dálnici vyžádá.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Různá polská média informují o tom, že S8 ma být dovedena až do Boboszówa:
https://gazetawroclawska.pl/budowa-drog ... 1-15749924
http://24klodzko.pl/decyzja-zapadla-dro ... boboszowa/
https://gazetawroclawska.pl/budowa-drog ... 1-15749924
http://24klodzko.pl/decyzja-zapadla-dro ... boboszowa/
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Vizualizaci s prodloužením S8 až na hranice sdílel i šéf kanceláře polského premiéra. Pořád ale není jasné, jestli skutečně půjde o 4pruh:
https://twitter.com/michaldworczyk/stat ... 5319687185
V oficiální tiskové zprávě tato informace ale chybí úplně:
https://www.gov.pl/web/polski-lad/premi ... 290-mld-zl
https://twitter.com/michaldworczyk/stat ... 5319687185
V oficiální tiskové zprávě tato informace ale chybí úplně:
https://www.gov.pl/web/polski-lad/premi ... 290-mld-zl
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tři varianty vedení S8 Wrocław – Kłodzko - Boboszów (JPG ve vysokém rozlišení) z 18. srpna. Jsou tam i další dokumenty, včetně předpokládáných intenzit, ale ty jsem nečetl.
https://irt.wroc.pl/strona-231-studium_ ... biegu.html
https://irt.wroc.pl/strona-231-studium_ ... biegu.html
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tato studie je datována 2015-06-16, tj. 6 let staré, dnes už v tom mohou být drobné změny v plánech ...KarelLer píše:Tři varianty vedení S8 Wrocław – Kłodzko - Boboszów (JPG ve vysokém rozlišení) z 18. srpna. Jsou tam i další dokumenty, včetně předpokládáných intenzit, ale ty jsem nečetl.
https://irt.wroc.pl/strona-231-studium_ ... biegu.html
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Máte pravdu... měl jsem to líp zkontrolovat.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Wroclaw - Klodzko, termín stavby 2023-2027
První úsek Wroclaw - Lagiewniki bude s rezervou na třetí pruh. Celé čtení na stránkách polské vlády , s plánkem trasy zde:
https://www.gov.pl/web/gddkia/otrzymali ... wroclawiem
První úsek Wroclaw - Lagiewniki bude s rezervou na třetí pruh. Celé čtení na stránkách polské vlády , s plánkem trasy zde:
https://www.gov.pl/web/gddkia/otrzymali ... wroclawiem
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Jenom pro doplnění ty nejdůležitější informace z článku. Na první část trasy po křížení s DK39 (čili ten zmíněný úsek Wrocław-Łagiewniki) byla vydána EIA. Dále po Bardo má být vydaná v IV. kvartálu letošního roku. Naopak trochu déle to potrvá s úsekem Bardo-Kladsko, protože tam se ještě dodatečně analyzuje možné spojení s plánovaným obchvatem města Złoty Stok na DK46. Teď samozřejmě záleží, jestli se neobjeví nějaká žaloba. Jestli ne, tak už to pak půjde rychle.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Stejně je to masakr jak Polsko roste, buduje všemi směry obchvaty, rychlostní silnice a my v ČR jen přihlížíme, sníme, hádáme se jakou dálnici či obchvat postavit a některé regiony se díky špatné dopravní dostupnosti a mizerným vyhlídkám na zlepšení daří v přímém přenosu likvidovat.
Velmi názorný příklad je právě zde u plánované S8 u Zlatého Stoku. Je to jen kousek od českých hranic, v jesenickém regionu, který je za poslední dekády ostře zkoušený špatnou dopravní dostupností s vnitrozemím ČR. Spousta lidí odešlo, odchází, mnohé firmy raději přesídlily do vnitrozemí, atd.
Na polské straně však tomu tak není. Vzniká spoustu obchvatů ( např. polské město Nysa má lepší obchvat než větší a významnější česká Opava - proč se tak na českém Slezsku šetří ?) V polských příhraničních obcích panuje čilý stavební ruch a někteří Poláci už jak je vidět kupují pozemky, staví domy, chaty, roubenky i na české straně. A co teprve jakmile bude S8 poblíž českých hranic u Bílé Vody.
Velmi názorný příklad je právě zde u plánované S8 u Zlatého Stoku. Je to jen kousek od českých hranic, v jesenickém regionu, který je za poslední dekády ostře zkoušený špatnou dopravní dostupností s vnitrozemím ČR. Spousta lidí odešlo, odchází, mnohé firmy raději přesídlily do vnitrozemí, atd.
Na polské straně však tomu tak není. Vzniká spoustu obchvatů ( např. polské město Nysa má lepší obchvat než větší a významnější česká Opava - proč se tak na českém Slezsku šetří ?) V polských příhraničních obcích panuje čilý stavební ruch a někteří Poláci už jak je vidět kupují pozemky, staví domy, chaty, roubenky i na české straně. A co teprve jakmile bude S8 poblíž českých hranic u Bílé Vody.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
To je otazka zakonu a jejich dodrzovani. Soucasne deni na vrcholu Kralickeho Snezniku budiz nazornou ilustraci. Jestli je to dobre nebo spatne nehodlam soudit.