benzinky na d1-historie
benzinky na d1-historie
Premyslim kolik bylo na nejen d1 benzinek nonstop v provozu jako dnes.Jsem teda rocnik 78 a nemam ridicak,ale pamatuji pouze u 9 krizu,ze jela nonstop.Tu provozovala Benzina a drzi ju do dnes.Ale ty dalsi co tam vyrostli,sou az porevolucni.Nezna nekdo odkaz na zahajeni provozu 9 krizu,a pocet benzinek celkove?Teda v te dobe.
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: benzinky na d1-historye
Co takhle psát s gramatikou a diakritikou ?? Na ročník 78 už by jste česky mohl umět. Děkuji
Re: benzinky na d1-historie
Pokud se nepletu, byla ještě obousměrná pumpa u Průhonic (ta snad existovala už před dokončením D1) a další pumpa se objevila později na 51. nebo 52. km, ale mám dojem, že nebyla obousměrná.
Re: benzinky na d1-historie
Motorest Naháč s benzínkou je tu myslím také od nepaměti. http://mapy.cz/#mm=ZP@x=133922016@y=135142880@z=15
Re: benzinky na d1-historie
Motorest Naháč ano, ale benzínku má až od 90. let, původně to byl ARAL.
Re: benzinky na d1-historie
No ještě tu byl Střechov a Pávov, myslím že obojí fungovalo už za socíku.
Re: benzinky na d1-historie
Střechov je na tom 51. nebo 52. km. U Pávova si nejsem jistý na 100%, jestli tam před ÖMV už něco bylo, ale mám pocit, že ano.
Re: benzinky na d1-historie
Byli tři:
Střechov
Pávov
Devět křížů
Střechov
Pávov
Devět křížů
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: benzinky na d1-historie
Tak mi to nedalo (ke staré D1 mám vztah z dětství, jezdíval jsem tam s rodiči v 80. letech mnohem častěji, než dnes) a podíval jsem se do literatury, konkrétně publikace "Dálnice 1967 - 2007" v PDF, kde se o tom píše dost podrobně na stranách 61 - 64. Ocituji jen základní informace:
km 4,5 - Újezd u Prahy (lidově Průhonice) - oboustranně od 1974;
km 52,0 - Střechov - oboustranně, pumpy od 1981, později se stavěl motorest (jen vpravo);
km 111,2 - Pávov - výstavba pumpy a motorestu plánována postupně od roku 1981, "došlo k ní až podstatně později";
km 166,5 - Devět Křížů - oboustranně od 1979.
Jako perličku na závěr zmíním původní návrh motorestu Střechov ve formě mostu nad dálnicí (jak to známe třeba z Itálie nebo Švýcarska)!
km 4,5 - Újezd u Prahy (lidově Průhonice) - oboustranně od 1974;
km 52,0 - Střechov - oboustranně, pumpy od 1981, později se stavěl motorest (jen vpravo);
km 111,2 - Pávov - výstavba pumpy a motorestu plánována postupně od roku 1981, "došlo k ní až podstatně později";
km 166,5 - Devět Křížů - oboustranně od 1979.
Jako perličku na závěr zmíním původní návrh motorestu Střechov ve formě mostu nad dálnicí (jak to známe třeba z Itálie nebo Švýcarska)!
Re: benzinky na d1-historie
Ta publikace je ke stažení přímo tady:
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic
Re: benzinky na d1-historie-re Standa
Dik tech 9 krizu sem nikde nemohl najit jejich vznik.Myslim tedy benzinku,ne krize samotne,nekdy ze 16 stoleti.