benzinky na d1-historie

Jiné dotazy a diskuse k dálniční síti
Odpovědět
hybes

benzinky na d1-historie

Příspěvek od hybes »

Premyslim kolik bylo na nejen d1 benzinek nonstop v provozu jako dnes.Jsem teda rocnik 78 a nemam ridicak,ale pamatuji pouze u 9 krizu,ze jela nonstop.Tu provozovala Benzina a drzi ju do dnes.Ale ty dalsi co tam vyrostli,sou az porevolucni.Nezna nekdo odkaz na zahajeni provozu 9 krizu,a pocet benzinek celkove?Teda v te dobe.
Marcinescu
Příspěvky: 52
Registrován: 15.3.2009 20:27:34
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: benzinky na d1-historye

Příspěvek od Marcinescu »

Co takhle psát s gramatikou a diakritikou ?? Na ročník 78 už by jste česky mohl umět. Děkuji
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Standa »

Pokud se nepletu, byla ještě obousměrná pumpa u Průhonic (ta snad existovala už před dokončením D1) a další pumpa se objevila později na 51. nebo 52. km, ale mám dojem, že nebyla obousměrná.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od adamos »

Motorest Naháč s benzínkou je tu myslím také od nepaměti. http://mapy.cz/#mm=ZP@x=133922016@y=135142880@z=15
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Standa »

Motorest Naháč ano, ale benzínku má až od 90. let, původně to byl ARAL.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od mapman »

No ještě tu byl Střechov a Pávov, myslím že obojí fungovalo už za socíku.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Standa »

Střechov je na tom 51. nebo 52. km. U Pávova si nejsem jistý na 100%, jestli tam před ÖMV už něco bylo, ale mám pocit, že ano.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Lenny »

Byli tři:
Střechov
Pávov
Devět křížů
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Standa »

Tak mi to nedalo (ke staré D1 mám vztah z dětství, jezdíval jsem tam s rodiči v 80. letech mnohem častěji, než dnes) a podíval jsem se do literatury, konkrétně publikace "Dálnice 1967 - 2007" v PDF, kde se o tom píše dost podrobně na stranách 61 - 64. Ocituji jen základní informace:

km 4,5 - Újezd u Prahy (lidově Průhonice) - oboustranně od 1974;
km 52,0 - Střechov - oboustranně, pumpy od 1981, později se stavěl motorest (jen vpravo);
km 111,2 - Pávov - výstavba pumpy a motorestu plánována postupně od roku 1981, "došlo k ní až podstatně později";
km 166,5 - Devět Křížů - oboustranně od 1979.

Jako perličku na závěr zmíním původní návrh motorestu Střechov ve formě mostu nad dálnicí (jak to známe třeba z Itálie nebo Švýcarska)!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: benzinky na d1-historie

Příspěvek od Standa »

Ta publikace je ke stažení přímo tady:
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic
hybes

Re: benzinky na d1-historie-re Standa

Příspěvek od hybes »

Dik tech 9 krizu sem nikde nemohl najit jejich vznik.Myslim tedy benzinku,ne krize samotne,nekdy ze 16 stoleti.
Odpovědět

Zpět na „Dotazy a diskuze“