skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipkou
skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipkou
K napsání tohoto příspěvku mne přiměl fakt, že jsem se dřív sám dostal do nebezpečné situace (stejně jako dnes jeden jiný řidič)...
Jedete po dálnici a najednou z dálky vidíte zábleskové značení - práce na silnici 1000m a omezení 100Km/h. Pak ujedete další půl kilometr a je tam další blikající šipka s vyznačením zúžení do jednoho pruhu a poznámkou 500m s osmdesátkou. Na přejetí do sousedního pruhu máte tedy dost času. Nedávno však silničáři přidali pokládací pruhy (žluté reflexní prahy), které dávají kus před další auto, kde je další záblesková šipka, tentokrát už v zabraném jízdním pruhu.
A třeba právě o ty pruhy jde. Je sice fajn, že tam jsou, ale NEJSOU OHLÁŠENY předem a NEJSOU VČAS VIDĚT. Jsou sice někdy doprovázeny zábleskovou šipkou na svodidle, ale moc záblesků = řidičova nepozornost. Jedete li v hustějším provozu a váš předjezdec uhne na poslední chvíli, ať chcete nebo ne, skončíte na nich. Samotné rány od náprav vás šíleně vylekají a protože jste na hrbolech brzdit nemohli, zastavíte na poměrně prudké brzdy těsně před šipkou.
Vím, že si o mě řeknete, že nedodržuji pravidla, protože jsem nerespektoval předchozí varování. Jako řidiči však víte, že na dálnici jsou kvůli plynulosti provozu připojovací a jiné speciální pruhy a opravovacích zúženích to není tak jasně vyznačeno jak se zdá.
Jestli můžu navrhnout, pak bych na svodidlo pomocí silných magnetů (neodym) instaloval klasické modré směrové šipky s dodatkem 200m, pak 100m a nakonec bych před prahy (a to považuji za nejdůležitější) nalepil žlutou nalepovací čáru jako konec pruhu (místo kde pruh končí). Teprve za ním by ležely tyhle hrboly. Pokud by se tato úprava takto realizovala, tak se bezpečnost silničářů zvedne zase o kus dále.
Důvod je prostý. Od stovky k osmdesátce cesta dlouhá a řidič pak z pohledu psychiky má pocit, že na zařazení se do vedlejšího pruhu má ještě čas. Hrboly jsou vidět na poslední chvíli nebo vůbec a řidiče správně vyděsí (zrovna ve chvíli kdy se chce zařadit (zařazuje) do sousedního pruhu).
Když je ale místo zúžení jen převedení dvou pruhů vedle (levý do pravého a pravý do odstavného) a nejsou pruhy jasně ukončeny (tak, jako to bylo k vidění dnes dopoledne u benzinky na 88km D1 směr Praha) vzniká totální chaos, protože nikdo neví kdy má přejet a kam přesně. Nikomu bych takovou situaci nepřál zažít.
Jedete po dálnici a najednou z dálky vidíte zábleskové značení - práce na silnici 1000m a omezení 100Km/h. Pak ujedete další půl kilometr a je tam další blikající šipka s vyznačením zúžení do jednoho pruhu a poznámkou 500m s osmdesátkou. Na přejetí do sousedního pruhu máte tedy dost času. Nedávno však silničáři přidali pokládací pruhy (žluté reflexní prahy), které dávají kus před další auto, kde je další záblesková šipka, tentokrát už v zabraném jízdním pruhu.
A třeba právě o ty pruhy jde. Je sice fajn, že tam jsou, ale NEJSOU OHLÁŠENY předem a NEJSOU VČAS VIDĚT. Jsou sice někdy doprovázeny zábleskovou šipkou na svodidle, ale moc záblesků = řidičova nepozornost. Jedete li v hustějším provozu a váš předjezdec uhne na poslední chvíli, ať chcete nebo ne, skončíte na nich. Samotné rány od náprav vás šíleně vylekají a protože jste na hrbolech brzdit nemohli, zastavíte na poměrně prudké brzdy těsně před šipkou.
Vím, že si o mě řeknete, že nedodržuji pravidla, protože jsem nerespektoval předchozí varování. Jako řidiči však víte, že na dálnici jsou kvůli plynulosti provozu připojovací a jiné speciální pruhy a opravovacích zúženích to není tak jasně vyznačeno jak se zdá.
Jestli můžu navrhnout, pak bych na svodidlo pomocí silných magnetů (neodym) instaloval klasické modré směrové šipky s dodatkem 200m, pak 100m a nakonec bych před prahy (a to považuji za nejdůležitější) nalepil žlutou nalepovací čáru jako konec pruhu (místo kde pruh končí). Teprve za ním by ležely tyhle hrboly. Pokud by se tato úprava takto realizovala, tak se bezpečnost silničářů zvedne zase o kus dále.
Důvod je prostý. Od stovky k osmdesátce cesta dlouhá a řidič pak z pohledu psychiky má pocit, že na zařazení se do vedlejšího pruhu má ještě čas. Hrboly jsou vidět na poslední chvíli nebo vůbec a řidiče správně vyděsí (zrovna ve chvíli kdy se chce zařadit (zařazuje) do sousedního pruhu).
Když je ale místo zúžení jen převedení dvou pruhů vedle (levý do pravého a pravý do odstavného) a nejsou pruhy jasně ukončeny (tak, jako to bylo k vidění dnes dopoledne u benzinky na 88km D1 směr Praha) vzniká totální chaos, protože nikdo neví kdy má přejet a kam přesně. Nikomu bych takovou situaci nepřál zažít.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Jsem rád, že to někdo tady uvedl. Taky jsem si toho všiml a přišly mi ty žlutý hrboly dost nebezpečný a z mého pohledu zbytečně daleko od poslední šipky, ale chápu ten prostor pro dobrždění. To prvotní označení žlutou čárou, a ne hrbolem, mi přijde jako výborný nápad.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Jak uvidíte žlutou čáru, když nevidíte žlutý hrboly?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Už jsem taky málem přes jeden práh přeletěl. Jsem zvyklý se řadit až blízko před překážkou.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Stačí si zjistit, proč je tam začali dávat. Aby se někteří řidiči stačili probrat a zařadit.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
několik prahů i výstavku jsem včera viděl...
ale vzhledem k slabému provozu problém nebyl
ale vzhledem k slabému provozu problém nebyl
- Přílohy
-
- žluté prahy
- prahy.jpg (32.92 KiB) Zobrazeno 18776 x
-
- výstavka nabourané techniky ŘSD
- vystavka.jpg (58.68 KiB) Zobrazeno 18776 x
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Nepíše se náhodou na tabuli, že řidič přejel přes ty žluté hrby?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
jako že by je sekačka za sebou táhla na provázkuLenny píše:Nepíše se náhodou na tabuli, že řidič přejel přes ty žluté hrby?
něco k výstavce http://www.rsd.cz/tiskova-zprava/254d35 ... 8f62777dd1
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Tak to bylo na výstavce na Rohlence.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Jkr, makr: a co by jste ještě chtěli? Aby u té uzavírky mával ještě někdo s červeným praporkem a vystřeloval k tomu ještě do vzduchu barevné světlice? Přece daleko nebezpečnější, než tyto nové prahy, jsou přece ti šílenci, co to v plné rychlosti naperou v lepším případě jen do toho vozíku se šipkou, nebo v horším případě přímo do lidí se tam pohybujících. Takže pokud tyto prahy alespoň částečně tomu zabrání, tak je to výborná věc. Nehledě na to, že pokud je před tím zúžením již kolona, tak je mi jedno, zda v rámci zipu přes ty prahy v minimální rychlosti přejedu, a pokud tam kolona není, a jsem při smyslech, tak si nemůžu nevšimnout těch všech světelných upozornění, šipek, kuželů, reflexivních značek s prahy, tak, abych přes ty prahy nepřeletěl jako debil.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
monin: ty možná ano, ale téměř denně potkávám řidiče, kteří před tím zúžením MUSÍ ještě předjet 2 auta (že jim to nepomůže je jiná věc, ale oni prostě MUSÍ) a to většinou systémem "max. rychlost až co to jde a pak ostře brzda". Chápej, na těch šikmých pruzích už to není ono.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Problém je spíš v tom, že to nikdo nečeká. Šipka je vidět daleko. Ok, počítám s ní jako s bodem do kterého se musím zařadit a kontroluju spíš prostor kolem sebe a hodnotím kdy a kam mi to pohodlně vyjde se zařadit. A pak najednou bez jakéhokoliv varování prahy (které jsou oproti té šipce vidět na poslední chvíli). Prostě mi přijde, že fyzické překážky by měly začínat až za vodorovným značením ukončujícím pruh...
Edit: I když na té fotce vlastně žádné VDZ není... Tak prahy položit dál od sebe aby měly trošku "naváděcí" funkci.
Ale on si člověk zvykne i na tohle, jenom to napoprvé překvapí...
Edit: I když na té fotce vlastně žádné VDZ není... Tak prahy položit dál od sebe aby měly trošku "naváděcí" funkci.
Ale on si člověk zvykne i na tohle, jenom to napoprvé překvapí...
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
na předchozí fotce to nevypadá rozmístěno dle schematu...
- Přílohy
-
- zdroj rsd.cz
- Výstražné-prahy-900.jpg (39.59 KiB) Zobrazeno 18658 x
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Ty prahy jsou snad právě proto žlutý, aby byly vidět a vypadaly jako VDZ ukončující pruh, ne?
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Vidět jsou, ale když je nečekáš (třeba proto, že auto před tebou je zakryje), tak je to celkem leknutí...
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
smysl těchto prahů je snad takovej aby se daly dát a zas odstranit z vozovky během minuty, a ne tam stát pul hodiny a lepit nějakej pruh. stačí prostě dávat pozor na to co se děje a ne jen jezdit po paměti a nevnímat okolí. nejhorší přesně je to zadupnout před těma prahama...
Nicméně podle mě stačí pár let a řidiči si zvyknou, že i když nějakej práh přejedou, nic se neděje, ale už se musím akutně zařadit do druhého pruhu.
Nicméně podle mě stačí pár let a řidiči si zvyknou, že i když nějakej práh přejedou, nic se neděje, ale už se musím akutně zařadit do druhého pruhu.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
za sebe musím říct, že mě to už jednou vytrestalo. vozík s začátkem omezení ještě daleko a najednou prahy přede mnou. místo nějaké zbrklé reakce jsem je prostě přejel - nic hrozného se zase nestalo. nicméně jsem zvyklý využívat všechny pruhy až do zúžení, neřadím se do pokračujícího pruhu dva kilometry před omezením, myslím že to tak má mnoho řidičů - z toho mi vychází, že prahy budiž, ale až na úroveń, kde je označen konec jízdního pruhu. postavit ceduli snížení počtu jp - IP18a s dodatkem 500 m a vzápětí položit prahy, to je prostě hovadina.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Neděláte fakt z komára velblouda? Vždyť je to jen cca 150m před uzavírkou a pokud je uzavírka v levým pruhu, tak stejně jedu jen v pravým a jen šílenec tam pojede více jak 100km/h a bude se za každou cenu držet v levým pruhu. A právě pro tyhle magory je to jak dělaný. A pokud je před uzavírkou kolona, tak přece ve 20-30km/h přejetí třech prahů nemůže být problém.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Podle mě to tu nejlépe popsal Kubajsu:
Sám jsem neměl tu čest přes prahy přejet, ale ve čtvrtek na D1 jsem viděl autobus Student Agency, jak to přes ně vzal, protože se nestihl včas zařadit...a rozhodilo ho to pěkně, lidi vevnitř to muselo asi slušně vyděsitProblém je spíš v tom, že to nikdo nečeká. Šipka je vidět daleko. Ok, počítám s ní jako s bodem do kterého se musím zařadit a kontroluju spíš prostor kolem sebe a hodnotím kdy a kam mi to pohodlně vyjde se zařadit. A pak najednou bez jakéhokoliv varování prahy (které jsou oproti té šipce vidět na poslední chvíli).
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Problém je v tom, že na předzvětném vozíku je hlášeno zúžení za 500 m a prahy jsou umístěny 360-390 m za vozíkem a někdy ani to ne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
prostě když vidím tu značku 500m a 80kmh, tak se pěkně přesunu do příslušného pruhu a nechám se unášet dopravním proudem
zipovače na konci je třeba ignorovat, ať si ty "žlutý pruhy" pěkně užijou
zipovače na konci je třeba ignorovat, ať si ty "žlutý pruhy" pěkně užijou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22.9.2010 16:43:43
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Takže budeme brblat, jak Češi neumí zip, a když se ho už pomali začali učit, tak tímhle je potrestáme a odnaučíme.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be ... avidlo-zip
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be ... avidlo-zip
Ve zvoleném jízdním pruhu dojeďte až k místu, kde se počet jízdních pruhů snižuje.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Tohle je samozřejmě průser a divim se jak je něco takovýho možný. Aspoň by tam místo toho nedefinovanýho blikátka měla být na svodidle značka snížení počtu pruhů "zde".Lenny píše:Problém je v tom, že na předzvětném vozíku je hlášeno zúžení za 500 m a prahy jsou umístěny 360-390 m za vozíkem a někdy ani to ne.
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Vyhlásil jsem anketu, snad jsou možnosti dostatečné
Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko
Anketa fajn, ale já si nevyberu, řadím se totiž v závislosti na hustotě provozu, možné rychlosti jízdy, rychlosti pohybu průběžného pruhu a mnoha dalších faktorů.kasme píše:Vyhlásil jsem anketu, snad jsou možnosti dostatečné
Pokud ten průběžný pruh "jede", není důvod dojíždět až do konce a zařadím se do mezery jakkoli daleko od omezení. Když to ale "skoro stojí", dojíždím až k fyzickému konci a tam uplatním ZIP (to platí i v případě, že jsem v tom průběžném, nemám problém pustit z ukončeného pruhu přímo před sebe jedno auto).
No a k tomu patří i chování v průběžném pruhu, kde se jede téměř povolenou maximálkou, pak nevidím nejmenší důvod někoho pouštět a obzvlášť ne, pokud se chová agresivně.