počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
proč existuje tak silný nepoměr mezi počtem postavených km dálnic v Čechách a na Moravě. Počet obyvatel je stejný. Tak proč by měla 1/2 obyvatel využívat více než 2/3 postavených D a R? Nevidím k tomu SEBEMENŠÍ důvod. Navíc v době krize - mám dojem, se zastavila většina projektů na Moravě a v Čechách se staví vesele dál. To je ale jistě zjednodušená formulace současného stavu. Zcela jistě se zastavily a spomalily i některé stavby v Česku. Ale dát přednost (např. stavbě R7 před dokončením D1 na Ostravu nebo R49 - 2. dálničnímu spojení na Slovensko) je "dopravní sebevražda".
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Jako Zlíňák říkám, že R49 není ve srovnání s jinými projekty tak naléhavá. Důležité je, že se staví alespoň R55, čímž bude možné napojení Zlína přes Malenovice. Tranzit Zlín - Slovensko je poměrně slabý, takže pokud nejsou prachy, bylo pozdržení R49 rozumné. R7, R1, R6 a R4 jsou daleko naléhavější z důvodu silného tranzitu. Na Moravě se staví celkem dlouhé úseky D1, dále R55, R48, I/11, I/57 a VMO Brno.
Navíc myslím, že dálniční síť na Moravě je daleko lépe koncipována než v Čechách, kde se všechno radiálně sbíhá do Prahy. V tomto ohledu není Praze co závidět.
Navíc myslím, že dálniční síť na Moravě je daleko lépe koncipována než v Čechách, kde se všechno radiálně sbíhá do Prahy. V tomto ohledu není Praze co závidět.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Ja to zase vidim jako Prazako/Brnak jezdici na Slovensko a pro me je R49 dulezita, abych se nemusel vlacet po I50 nebo I35. R49 nebude mit mozna takovy prinos pro Zlin, ale hlavne pro tranzit SR-CR a myslim ze I50 i I35 z velke casti nahradi.
A o koncepci na Morave se podle me ani neda mluvit, kdyz tam jsou soubezne dalnice a rychlostnice do temer stejnych mist..o tvaru D1/47 nemluve
nebylo by lepsi mit jen jednu kvalitni kapacitni komunikaci a z ni kratsi vetve do krajskych mest? ovsem to by se D1/47 musela stavet jako prvni
A o koncepci na Morave se podle me ani neda mluvit, kdyz tam jsou soubezne dalnice a rychlostnice do temer stejnych mist..o tvaru D1/47 nemluve
nebylo by lepsi mit jen jednu kvalitni kapacitni komunikaci a z ni kratsi vetve do krajskych mest? ovsem to by se D1/47 musela stavet jako prvni
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
No ale podivej se jak jsou velke cechy a jak je "mala" morava, podle me je na morave daleko lepe propracovana sit, jak psal Nosorožec v cechach se csechno sbyha do prahy, ja jsem jako prostejovak spokojeny, dalnice je jak na sever do olomouce nebo ostravy tak na jih do vyskova nebo do brna, jedine co my vadi tak je smer na zlin, ale po dokonceni D1 a R49 to bude taky bez problemu (krom cesty do prerova, ale to je kousek)moravák píše:proč existuje tak silný nepoměr mezi počtem postavených km dálnic v Čechách a na Moravě. Počet obyvatel je stejný. Tak proč by měla 1/2 obyvatel využívat více než 2/3 postavených D a R? Nevidím k tomu SEBEMENŠÍ důvod. Navíc v době krize - mám dojem, se zastavila většina projektů na Moravě a v Čechách se staví vesele dál. To je ale jistě zjednodušená formulace současného stavu. Zcela jistě se zastavily a spomalily i některé stavby v Česku. Ale dát přednost (např. stavbě R7 před dokončením D1 na Ostravu nebo R49 - 2. dálničnímu spojení na Slovensko) je "dopravní sebevražda".
No a rozestaveni dalnic na morave je podle me docela dobre, jak by sis to jako predstavoval? jedna dalnice z brna do ostravy a pak jen odbocky na olomouc,zlin,....?? To se my zda jako pekna pitomostOndra O.K. píše:Ja to zase vidim jako Prazako/Brnak jezdici na Slovensko a pro me je R49 dulezita, abych se nemusel vlacet po I50 nebo I35. R49 nebude mit mozna takovy prinos pro Zlin, ale hlavne pro tranzit SR-CR a myslim ze I50 i I35 z velke casti nahradi.
A o koncepci na Morave se podle me ani neda mluvit, kdyz tam jsou soubezne dalnice a rychlostnice do temer stejnych mist..o tvaru D1/47 nemluve
nebylo by lepsi mit jen jednu kvalitni kapacitni komunikaci a z ni kratsi vetve do krajskych mest? ovsem to by se D1/47 musela stavet jako prvni
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Tak předevšim, počet obyvatel není stejnýa je to stejně jako rozloha přibližně v poměru 2 : 1. Obyvatel 6,3 : 3,9 mil, plocha 54 : 25 tis km2, sem si to právě spočítal ze statistiky krajů a zmršenou Vysočinu pro tento účel přeřízl napůl. Dodejte někdo ještě přislušný kilometráže dálnic a statistiku tvorby HDP či odvedených daní a můžeme licitovat
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
R49 je důležitá - je to spojnice skoro celé Moravy (kromě severní) se Slovenskem, která převezme část doravy z přechodů od Hrozenkova po Bumbálku.
Počet obyvatel Čech a Moravy sice není stejný (cca 3:2), ale přeci jen se v poslední době preferují stavby méně důležité R4, 6, 7, namísto spojnic jako R35, které svádí o hodně víc dopravy.
Tvar D1 na střední Moravě si ani nezaslouží komentář.
Počet obyvatel Čech a Moravy sice není stejný (cca 3:2), ale přeci jen se v poslední době preferují stavby méně důležité R4, 6, 7, namísto spojnic jako R35, které svádí o hodně víc dopravy.
Tvar D1 na střední Moravě si ani nezaslouží komentář.
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
njn s D1 to teda moc dobre neudelali, neni lepsi jet pres olomouc nez tak zajizdet po D1? ( tedy as bude hotova cela)Thomas píše:R49 je důležitá - je to spojnice skoro celé Moravy (kromě severní) se Slovenskem, která převezme část doravy z přechodů od Hrozenkova po Bumbálku.
Počet obyvatel Čech a Moravy sice není stejný (cca 3:2), ale přeci jen se v poslední době preferují stavby méně důležité R4, 6, 7, namísto spojnic jako R35, které svádí o hodně víc dopravy.
Tvar D1 na střední Moravě si ani nezaslouží komentář.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Thomas: Neznám situaci na Moravě, ale jestli ti dostavba R6 nepřijde důležitá, tak musíš být s prominutím buď padlý na hlavu, anebo jsi nikdy nejel trasu Cheb - Karlovy Vary - Praha. Jinak bys takovou hloupost nikdy nemohl napsat
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
já jsem neřekl, že není důležitá, ale o dost horší je I/35 mezi HK a SY. Jen srovnávám.
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Trasa R35 byla teprve nedávno územně stabilizována, takže s investorskou přípravou se defacto začíná až nyní a tím vzniká to zpoždění její realizace oproti trasám, kde už je jasno delší dobu.
Co se týče D1, bude to ve výsledku ještě o něco kratší než přes Olomouc, ale asi o 2 km, onehdá jsem to počítal přesně. Zajížďka tam je, ale R46+R35 se po dostavbě D1 nevyplatí, hlavně vezmu-li v úvahu, že po D1 jedu v přímém směru.
Co se týče D1, bude to ve výsledku ještě o něco kratší než přes Olomouc, ale asi o 2 km, onehdá jsem to počítal přesně. Zajížďka tam je, ale R46+R35 se po dostavbě D1 nevyplatí, hlavně vezmu-li v úvahu, že po D1 jedu v přímém směru.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Vzal jsem to hodně nahrubo a vyšlo mi 220 / 255Km ve prospěch R35 - Usek Olomouc - Praha
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Myslím že martini mluvil o trase Brno - Ostrava - R46+R35 vs D1 ...Warcz píše:Vzal jsem to hodně nahrubo a vyšlo mi 220 / 255Km ve prospěch R35 - Usek Olomouc - Praha
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Špatně jsme si rozuměli. Já měl na mysli tento rozdílWarcz píše:Vzal jsem to hodně nahrubo a vyšlo mi 220 / 255Km ve prospěch R35 - Usek Olomouc - Praha
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Jo tak ale to se bavime o nove dalnici, nebo hrozném tankodromu bez odstavneho pruhu
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
já bych se na to díval takhle
když už máme ty kraje...
vede na moravě do každého krajského města "dálnice" ?
vede v čechách do každého krajského města "dálnice" ?
když už máme ty kraje...
vede na moravě do každého krajského města "dálnice" ?
vede v čechách do každého krajského města "dálnice" ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
No a co myslíte?
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
v poslednich letech slo nejvice penez na severni Moravu. Jinak bych ale hodnotil potřebnost dálnice podle jejího využití a tady není sporu o tom, že nejpotřebnější stavbou je Pražský okruh. Každej jezdí po Jižní spojce nebo se snaží objet Prahu ví, o čem píšu. Čísla zatíženosti jsou tu zdaleka nejvyšší
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Jenom včera večír cesta barrandovskej most - poděbradská po JS téměř hodina, a to ve 8 večer.
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Njn pátky jsou nejhoršímartin píše:Jenom včera večír cesta barrandovskej most - poděbradská po JS téměř hodina, a to ve 8 večer.
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
co okruh, ale D1, kvůli zúžení na 42. km na Brno byly 10km kolony, čekání 2 a půl hodiny. Cesta Praha-Brno (busem) za 4h45min.. To je vůbec rekord..
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Mike: na Moravě tále nevede dálnice do Zlína a Ostravy ...
ale hlavně je to o tom, že jsou frekventovanější tahy a méně frekventované tahy.
Ono se investuje i na Moravě trochu zvláštně - zaráz se staví D1(47) a R48 na souběžném úseku. Místo toho, by byla lepší R35 po Svitavy, R43 u Brna, propojení na střední Moravě.
ale hlavně je to o tom, že jsou frekventovanější tahy a méně frekventované tahy.
Ono se investuje i na Moravě trochu zvláštně - zaráz se staví D1(47) a R48 na souběžném úseku. Místo toho, by byla lepší R35 po Svitavy, R43 u Brna, propojení na střední Moravě.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Dovolil bych si upozornit, že momentálně neprobíhá výstavba na žádném úseku R48. Letos začne stavba Místek-Rychaltice a tam je opravdu zahodno, protože se jedná jen o dvoupruh. Stavba obchvatu je v nedohlednu a další úseky začnu nejdříve za rok. Takže se staví jen D47 a to se ještě uvidím jak to s ní dopadne.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
míněno to, že v poslední době byly na R48 dokončeny 3 úseky mez Frýdekm a Těšínem a úseky od Frýdku dovnitř do republiky zřejmě podle zeřejněných předpokladů výstavby mají jít do stavby celkem brzy (na rozdíl od třeba R35).
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Špatné informace máš, jedná se rovnou o čtyřpruh. O výstavbě dvoupruhu, co si pamatuji, se nikdy neuvažovalo.Martin z Ostravy píše:Letos začne stavba Místek-Rychaltice a tam je opravdu zahodno, protože se jedná jen o dvoupruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: počet km dálnic a rychlostních silnic v Čechách a na Moravě
Já myslím, že Martin myslel, že současný úsek je dvoupruhový jako poslední z R48 a bude nahrazen čtyřpruhem.