Velmi zajímavá simulace provozu
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
vemi zajímavé a poučné... nejplynulejší provoz mi vychází při cestovní rychlosti 199 km/h...
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
To nevim jak děláte, mně to pak jede stylem brzda-plyn a cca polovina vodičů stojí v zácpě jestli vono to neni daný šoupánim ostatních parametrů ad absurdum. Škoda že to neukazuje i průměrnou rychlost na projetí celýho kruhu. Mně to jezdí v daný hustotě plynule při osmdesátce, když zvednu zrychlení na jeden metr za sekundu na druhou, což by zhruba odpovídalo pozorování v reálu.
Mmch neni to žádná novinka, začal s tim nějakej maník už před nějakými desíti lety na analýze "nevysvětlitelných" kongescí, kdy třeba celá JS ráno jede krokem, a když procouráte dva kilometry do krče, najednou se dá zas jet 80 aniž by tam byla nějaká překážka nebo zúžení. Prej se to chová jako rázy v kapalině.
Mmch neni to žádná novinka, začal s tim nějakej maník už před nějakými desíti lety na analýze "nevysvětlitelných" kongescí, kdy třeba celá JS ráno jede krokem, a když procouráte dva kilometry do krče, najednou se dá zas jet 80 aniž by tam byla nějaká překážka nebo zúžení. Prej se to chová jako rázy v kapalině.
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
Myslím, že už i tady na fóru se o tom vedly nějaké debaty, tomu jevu se říká phantom jam, v češtině je o tom pár odstavečků třeba u D-fense.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
fígl je v hustotě provozu... dokud je tam do 28 aut na 1km, tak čím rychlejší, tím lepší (i s 25% podílem kamionů). jakmile ale jde hustota nahoru, dostáváme se k těm Vaši 80 myslím, že to docela reflektuje realitu...jonáš píše:To nevim jak děláte, mně to pak jede stylem brzda-plyn a cca polovina vodičů stojí v zácpě ....
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
Ano už se to tu řešilo, a to tady http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 0&start=25Majkii píše:Myslím, že už i tady na fóru se o tom vedly nějaké debaty, tomu jevu se říká phantom jam, v češtině je o tom pár odstavečků třeba u D-fense.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
Čili abychom to dostali do měřítka, obvod toho kruhu je asi 3/4 km. Už při 6 autech na km (jen osobáky) se ten oběh začne při 199 km/h znatelně zpomalovat .. při 120 km/h to nastane cca pro 10 aut na km čili odstup kolem 100 m. A to jsem zvedl akceleraci na 1,5 m/s2. Tomu by odpovídala maximální kapacita cca 1200 aut za hodinu v jednom pruhu.
Už jsem napsal autorovi, jestli by to nešlo doplnit tachometrem .. a vlastně by se hodilo i ukazatelem dosažený intenzity provozu.
Už jsem napsal autorovi, jestli by to nešlo doplnit tachometrem .. a vlastně by se hodilo i ukazatelem dosažený intenzity provozu.
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
Ta akcelerace 1,5 m/s^2 už je dost. U tramvají a metra se používá 1m/s^2 a to je elektrický pohon, kde má motor sílu i v nízkých otáčkách.
Re: Velmi zajímavá simulace provozu
Neni to tolik. Stovka je cca 28 m/s a na to běžný auta akcelerujou kolem patnácti sekund, podle specifikací, i když v běžnzm provozu se tomu na krk tolik nešlape. On to tam dokonce autor v komentáři píše .. mmch ani nejnovější tramvaj nemá 50 kWh výkonu na tunu jako průměrný auto, a to o zrychlení rozhoduje nejvíc. Nejvejš tak třetinu u 15t, když neni moc plná, a zrychlení je tam limitovaný tim, kolik udrží stojící cestující.
Jinak u tý simulace ještě funguje "standardizovanej šofér i vozidlo", jakmile by se tam do parametrů rozhodil cca 50% náhodnej rozptyl tak by to fungovalo ještě daleko přirozenějc čili s většíma špuntama a kolizema a menší propustností. A to už vůbec nemluvim o rozdílný cílový rychlosti a předjíždění
Jinak u tý simulace ještě funguje "standardizovanej šofér i vozidlo", jakmile by se tam do parametrů rozhodil cca 50% náhodnej rozptyl tak by to fungovalo ještě daleko přirozenějc čili s většíma špuntama a kolizema a menší propustností. A to už vůbec nemluvim o rozdílný cílový rychlosti a předjíždění