ostudná R46
ostudná R46
Moc by mne zajímalo, kdo vyprojektoval zcela nesmyslné vedení R46 v Prostějově přímo přes sídliště Šárka a kdy se s tím bude něco dělat. Je neuvěřitelné, jak je tato velice zatížená rychlostní komunikace vedena, t.j. v blízkosti sídliště přímo pod okny několika panelových domů. Tohle nemá obdoby na celé Moravě.
Re: ostudná R46
Na Moravě možná ne, ale když se přijedete podívat do Práglu na Spořilov, tak tam takhle občanům frčí přímo za oknem po jižní spojce cca 130 tisíc denně .. přiznejte, že na to nemáte
Re: ostudná R46
Popůvky jsou na Moravě: http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=16
Re: ostudná R46
Každopádně by to být nemělo a desítky let se to v Prostějově jistě nezmění. Viz Německo, občas se tyhle úseky zcela přeloží a hlavní trasa se dá za město a to staré slouží jako přivadeče. Třeba zde v NL vedla A9 tam co je nyní A22:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 22316&z=13
Prostějov může nyní doufat snad jen ve sklidnění situace, až se dotáhne D1 přes Přerov, ale i tak tam hluk bude že.
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 22316&z=13
Prostějov může nyní doufat snad jen ve sklidnění situace, až se dotáhne D1 přes Přerov, ale i tak tam hluk bude že.
Re: ostudná R46
Pokud se dodělá D1 a na R46 se udělá nový povrch + absorbční PHS (nevím, zda-li tam již jsou či ne?), tak situace bude celkem ok - rozumějte pod limitem.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: ostudná R46
Protihluková stěna tady je (částečně ještě snad z původní výstavby), ale taky hoši z ŘSD šetřili, netáhli to jen tak sto metrů za domy a pak je díra na trochu vzdálebější další domy, třebaže by stačilo tak dalších padesát metrů a byl mnohem větší klid. Navíc ta protihluková stěna ve své horní části (nadstavená právě u těch nejbližších paneláků) děravá (jestli je ze dřeva, nebo z čeho) tak, že je přes ni vidět !!! Takže moc absorbční nebude.
Re: ostudná R46
Nevím, jestli na spořilově ta komunikace vede taky deset metrů od paneláků. U nás jezdí ale méně, tak 20 až 25 tisíc denně, ale i to stačí na celodenní neustálé hučení aut. Je až neuvěřitelné, že spojnice Řím - Varšava (tak nějak to je myslím myšleno) vede v Prostějově skoro přes obýváky.jonáš píše:Na Moravě možná ne, ale když se přijedete podívat do Práglu na Spořilov, tak tam takhle občanům frčí přímo za oknem po jižní spojce cca 130 tisíc denně .. přiznejte, že na to nemáte
Re: ostudná R46
Dobudování D1 by určitě pomohlo, hlavně na tranzitní dopravu, ale její dobudování se zase opakovaně odsouvá (nejsou peníze), takže si rozmyslím, jestli se někam odstěhuju, nebo alespoň ŘSD zažaluju. Jak jsem však zjistil, tak podle normy tady může být v noci snad 60 decibelů (a to je hluk skoro jako na diskotéce), tak ještě nevím, co na ně vytáhnu.hh píše:Každopádně by to být nemělo a desítky let se to v Prostějově jistě nezmění. Viz Německo, občas se tyhle úseky zcela přeloží a hlavní trasa se dá za město a to staré slouží jako přivadeče. Třeba zde v NL vedla A9 tam co je nyní A22:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 22316&z=13
Prostějov může nyní doufat snad jen ve sklidnění situace, až se dotáhne D1 přes Přerov, ale i tak tam hluk bude že.
Re: ostudná R46
By mě zajímalo co tam stálo dřív,, dálnice nebo ty baráky
Na dokončení D1 bych moc nespoléhal,, ten tranzit tam bude velký vždycky.
Na dokončení D1 bych moc nespoléhal,, ten tranzit tam bude velký vždycky.
Re: ostudná R46
Hádejte, obchvat Prostějova se zprovozňoval v roce 1989...
Království a půl princezny za 511.
Re: ostudná R46
obchvat?Bobek píše:Hádejte, obchvat Prostějova se zprovozňoval v roce 1989...
snad průtah,ne?
Re: ostudná R46
No beru oficiální název staveb... skutečnost, jak víme, je poněkud jiná.
Království a půl princezny za 511.
Re: ostudná R46
Včera jsem tudy projížděl a řeknu Vám, že jsem se pěkně divil, jak je průtah směřován. Naprosto nevyhovující povrch, zatáčky, které hodně vynáší a vůbec to hlavní je, že na mostní estakádě není snížena rychlost, obvykle tam jezdím okolo 110 km/hod a povím Vám, že mám co dělat, abych to ukočíroval!
jinak souhlasím, že po dobudování D1 zde bude relativně klid, protože většina transitu na Ostravu bude jezdit přes Přerov, protože R46 i před Prostějovem stojí hodně za prd.
jinak souhlasím, že po dobudování D1 zde bude relativně klid, protože většina transitu na Ostravu bude jezdit přes Přerov, protože R46 i před Prostějovem stojí hodně za prd.
Re: ostudná R46
A proč by tam měla být snížena? I řidiči v České republice by měli při řízení přemýšlet a nespolehat se na značky.dubnickr píše:... a vůbec to hlavní je, že na mostní estakádě není snížena rychlost, obvykle tam jezdím okolo 110 km/hod a povím Vám, že mám co dělat, abych to ukočíroval!
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: ostudná R46
přesně tak, existují i doporučující značky
Re: ostudná R46
Co vy víte o průtahu ... V Prostějově to fičí, ale na okraji. Přes F-M jde cesta středem a 40 tis.
Osobně nechápu, proč se určité úseky nezapouzdří. Ani Prostějov ani F-M žádná PHS neochrání dostatečně...
Osobně nechápu, proč se určité úseky nezapouzdří. Ani Prostějov ani F-M žádná PHS neochrání dostatečně...
Re: ostudná R46
Nj to se urcite nestane a navic nevim kudy bys chtel r46 prelozit? Pokud by vedla vychodneji kolem mesta tak by to bylo delsi a nikdo by po ni nejezdilhh píše:Každopádně by to být nemělo a desítky let se to v Prostějově jistě nezmění. Viz Německo, občas se tyhle úseky zcela přeloží a hlavní trasa se dá za město a to staré slouží jako přivadeče. Třeba zde v NL vedla A9 tam co je nyní A22:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 22316&z=13
Prostějov může nyní doufat snad jen ve sklidnění situace, až se dotáhne D1 přes Přerov, ale i tak tam hluk bude že.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: ostudná R46
A proc by po ni nejezdil? Byla by primejsi, s vyssi MPR, navic z obou smeru by me to do "obchvatu" navedlo, puvodni trasa by vyzadovala sjezd z R. Taky by to mohlo prestat byt R, zavede se tam MPR 70 km/h a je to...Kotislaw píše: Nj to se urcite nestane a navic nevim kudy bys chtel r46 prelozit? Pokud by vedla vychodneji kolem mesta tak by to bylo delsi a nikdo by po ni nejezdil
Pochopitelne by vznikla otazka "kudy tudy" trasovat..
Re: ostudná R46
Průtah Prostějovem je v zásadě "špatný" pouze ve své jižní části, ten oblouk úzce podél obytné zástavby ani já sám nechápu (že by tehdy kvůli voj.letišti? nejspíš), tam by se dala trasa poměrně lehce napřímit aby neomezovala město samotné - zhruba v tomto smyslu: Mapa
Jinak vede R46 v podstatě všude v dostatečné vzdálenosti od okolní zástavby (min 200 m) a negativní vlivy zejména hluku se dají vyřešit protihlukovými opatřeními, rozuměj hlavně zdmi. Dnes už umíme dělat PHSky s vysoce absorbčními vlastnostmi, které i pěkně vypadají, navíc Prostějov má tu výhodu že až na ten výše zmínený úsek vede R46 za tratí, která je už tak sama o sobě výrazným dělícím prvkem a v místě na severu nejcitlivějším (Vrahovická, Průmyslová) je na dlouhé estakádě, která dělící účinek aspoň trochu kompenzuje...
Z mého pohledu by to teda při řešení situace v PV chtělo:
1) v krátkodobém horizontu posílit a doplnit PHSky
2) v dlouhodobém horizontu v souvislosti s přestavbou na R 25,5 přeložit v jižní části města blíže k dnešním armádním pozemkům a uvolnit tak prostor pro další výstavbu v jihovýchodní části města. Obávám se ale že armáda to tu pro civil moc nepustí, ani územní plán města tomu nenasvědčuje
Jinak vede R46 v podstatě všude v dostatečné vzdálenosti od okolní zástavby (min 200 m) a negativní vlivy zejména hluku se dají vyřešit protihlukovými opatřeními, rozuměj hlavně zdmi. Dnes už umíme dělat PHSky s vysoce absorbčními vlastnostmi, které i pěkně vypadají, navíc Prostějov má tu výhodu že až na ten výše zmínený úsek vede R46 za tratí, která je už tak sama o sobě výrazným dělícím prvkem a v místě na severu nejcitlivějším (Vrahovická, Průmyslová) je na dlouhé estakádě, která dělící účinek aspoň trochu kompenzuje...
Z mého pohledu by to teda při řešení situace v PV chtělo:
1) v krátkodobém horizontu posílit a doplnit PHSky
2) v dlouhodobém horizontu v souvislosti s přestavbou na R 25,5 přeložit v jižní části města blíže k dnešním armádním pozemkům a uvolnit tak prostor pro další výstavbu v jihovýchodní části města. Obávám se ale že armáda to tu pro civil moc nepustí, ani územní plán města tomu nenasvědčuje
Re: ostudná R46
No a vyresilo by to problem dalsi, mesto postupne stavi vnejsi mestky okruh ale zrovna v lokalite kolem sidliste sar´ka nevi kudy okruh postavit, presunutim r46 by tak vznikl vhodny prostor, ale problem je ze pv potrebuje okruh co nejrychleji a pokud by k prelozeni r46 opravdu nekdy doslo tak to v brzke dobe nebude.mapman píše:Průtah Prostějovem je v zásadě "špatný" pouze ve své jižní části, ten oblouk úzce podél obytné zástavby ani já sám nechápu (že by tehdy kvůli voj.letišti? nejspíš), tam by se dala trasa poměrně lehce napřímit aby neomezovala město samotné - zhruba v tomto smyslu: Mapa
No a udelal sem pribliznou trasu mestkeho okruhu pro zajimavost, nikde jsem mapu okruhu totiz nenasel, asi tak nejak to bude vypadat, nektere useky sou jiz postavene ale jinde se budou muset bourat budovy (napr. agrostroj na ulici vrahovicka) Jediny velky problem je sidliste sarka.
Mapa
Re: ostudná R46
mapmane dovolím si lehce nesouhlasit s tím, že průtah je špatný pouze ve své jižní části. Jednak je většina jižního vyhazovacího oblouku za koncem Tvé přeložky (mám na mysli ve směru od Brna levostranný oblouk na estakádě) a jednak ten oblouk na severním konci estakády má přibližně stejný poloměr, resp. při průjezdu je třeba chovat se stejně jako na jižním.
Re: ostudná R46
Kde je oblíbené doporučení pro občany, aby si vyměnili okna za trojité zasklení, jako třeba v Plzni, kde to snad platilo ŘSD? Lepší okna, lepší odhlučnění ... jen v létě se nedá spát, protože né všichni mají klimatizaci a mohou spát při zavřených oknech.
Jak vysoké budou muset být ty PHSky, aby ani v posledních patrech paneláků nebyl hluk? A co hluk a vibrace od dilatací na estakádě?
Armáda je stát, a když stát řekne, armáda musí ustoupit.
Takže pokud doprava při rekonstrukci R46 nepůjde pryč od města, není to vinou armády, ale někoho, komu by to nevyhovalo ... Je to stejné, jako obstrukce u HK nebo obchvat FM. Kdyby stát, teda pražské ŘSD skutečně chtělo prosadit určitou stavbu, prosadí ji i zvláštním zákonem za každou cenu ...
Jak vysoké budou muset být ty PHSky, aby ani v posledních patrech paneláků nebyl hluk? A co hluk a vibrace od dilatací na estakádě?
Armáda je stát, a když stát řekne, armáda musí ustoupit.
Takže pokud doprava při rekonstrukci R46 nepůjde pryč od města, není to vinou armády, ale někoho, komu by to nevyhovalo ... Je to stejné, jako obstrukce u HK nebo obchvat FM. Kdyby stát, teda pražské ŘSD skutečně chtělo prosadit určitou stavbu, prosadí ji i zvláštním zákonem za každou cenu ...
Re: ostudná R46
Ta trasa co udelal mapman stejne neprochazi arealem armady, kdyby to iopravdu tak bylo tak by stala v ceste jen autobusova doprava ftl a nejakej rozvadec elektriny, prekliknete si na zakladni mapu, armada je na prave strane ulice letecka, zas takovy problem by urcite se stavbou nebyl.Beaver píše: Armáda je stát, a když stát řekne, armáda musí ustoupit.
Re: ostudná R46
Ty "vyhazovací oblouky" jsou to volné esíčko v mapě, oblouky s poloměrem cca 600 m? Jakou "traťovou rychlostí" to zkoušíte projet, nebo je to spíš problém výškového vedení při napojení estakády? Se omlouvám za dotěrný dotazy, ale už jsem tam asi šest let nejel a v dohledný ani neplánuju.
Re: ostudná R46
Stavbu připravovala SIU Brno, tedy žádné ŘSD.Beaver píše:Kdyby stát, teda pražské ŘSD skutečně chtělo prosadit určitou stavbu, prosadí ji i zvláštním zákonem za každou cenu ...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)