skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipkou

Jiné dotazy a diskuse k dálniční síti

Kdy se řadím do průběžného pruhu (zipuji)?

Hned jak zjistím který to je
0
Žádná hlasování
Když je zrovna mezera
7
16%
500m před koncem pruhu
0
Žádná hlasování
400m před koncem pruhu
0
Žádná hlasování
300m před koncem pruhu
0
Žádná hlasování
200m před koncem pruhu
2
4%
100m před koncem pruhu
4
9%
těsně před žlutými prahy
15
33%
těsně za žlutými prahy
1
2%
těsně před koncem pruhu
16
36%
 
Celkem hlasů: 45

JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipkou

Příspěvek od JKr »

K napsání tohoto příspěvku mne přiměl fakt, že jsem se dřív sám dostal do nebezpečné situace (stejně jako dnes jeden jiný řidič)...

Jedete po dálnici a najednou z dálky vidíte zábleskové značení - práce na silnici 1000m a omezení 100Km/h. Pak ujedete další půl kilometr a je tam další blikající šipka s vyznačením zúžení do jednoho pruhu a poznámkou 500m s osmdesátkou. Na přejetí do sousedního pruhu máte tedy dost času. Nedávno však silničáři přidali pokládací pruhy (žluté reflexní prahy), které dávají kus před další auto, kde je další záblesková šipka, tentokrát už v zabraném jízdním pruhu.

A třeba právě o ty pruhy jde. Je sice fajn, že tam jsou, ale NEJSOU OHLÁŠENY předem a NEJSOU VČAS VIDĚT. Jsou sice někdy doprovázeny zábleskovou šipkou na svodidle, ale moc záblesků = řidičova nepozornost. Jedete li v hustějším provozu a váš předjezdec uhne na poslední chvíli, ať chcete nebo ne, skončíte na nich. Samotné rány od náprav vás šíleně vylekají a protože jste na hrbolech brzdit nemohli, zastavíte na poměrně prudké brzdy těsně před šipkou.

Vím, že si o mě řeknete, že nedodržuji pravidla, protože jsem nerespektoval předchozí varování. Jako řidiči však víte, že na dálnici jsou kvůli plynulosti provozu připojovací a jiné speciální pruhy a opravovacích zúženích to není tak jasně vyznačeno jak se zdá.

Jestli můžu navrhnout, pak bych na svodidlo pomocí silných magnetů (neodym) instaloval klasické modré směrové šipky s dodatkem 200m, pak 100m a nakonec bych před prahy (a to považuji za nejdůležitější) nalepil žlutou nalepovací čáru jako konec pruhu (místo kde pruh končí). Teprve za ním by ležely tyhle hrboly. Pokud by se tato úprava takto realizovala, tak se bezpečnost silničářů zvedne zase o kus dále.

Důvod je prostý. Od stovky k osmdesátce cesta dlouhá a řidič pak z pohledu psychiky má pocit, že na zařazení se do vedlejšího pruhu má ještě čas. Hrboly jsou vidět na poslední chvíli nebo vůbec a řidiče správně vyděsí (zrovna ve chvíli kdy se chce zařadit (zařazuje) do sousedního pruhu).

Když je ale místo zúžení jen převedení dvou pruhů vedle (levý do pravého a pravý do odstavného) a nejsou pruhy jasně ukončeny (tak, jako to bylo k vidění dnes dopoledne u benzinky na 88km D1 směr Praha) vzniká totální chaos, protože nikdo neví kdy má přejet a kam přesně. Nikomu bych takovou situaci nepřál zažít.
makr
Příspěvky: 132
Registrován: 19.3.2013 8:25:26

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od makr »

Jsem rád, že to někdo tady uvedl. Taky jsem si toho všiml a přišly mi ty žlutý hrboly dost nebezpečný a z mého pohledu zbytečně daleko od poslední šipky, ale chápu ten prostor pro dobrždění. To prvotní označení žlutou čárou, a ne hrbolem, mi přijde jako výborný nápad.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od jonáš »

Jak uvidíte žlutou čáru, když nevidíte žlutý hrboly?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Mosquit »

Už jsem taky málem přes jeden práh přeletěl. Jsem zvyklý se řadit až blízko před překážkou.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Sosa »

Stačí si zjistit, proč je tam začali dávat. Aby se někteří řidiči stačili probrat a zařadit.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od kasme »

několik prahů i výstavku jsem včera viděl...

ale vzhledem k slabému provozu problém nebyl
Přílohy
žluté prahy
žluté prahy
prahy.jpg (32.92 KiB) Zobrazeno 18738 x
výstavka nabourané techniky ŘSD
výstavka nabourané techniky ŘSD
vystavka.jpg (58.68 KiB) Zobrazeno 18738 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Lenny »

Nepíše se náhodou na tabuli, že řidič přejel přes ty žluté hrby?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od kasme »

Lenny píše:Nepíše se náhodou na tabuli, že řidič přejel přes ty žluté hrby?
jako že by je sekačka za sebou táhla na provázku :crazy:

něco k výstavce http://www.rsd.cz/tiskova-zprava/254d35 ... 8f62777dd1
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Lenny »

Tak to bylo na výstavce na Rohlence.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od monin »

Jkr, makr: a co by jste ještě chtěli? Aby u té uzavírky mával ještě někdo s červeným praporkem a vystřeloval k tomu ještě do vzduchu barevné světlice? Přece daleko nebezpečnější, než tyto nové prahy, jsou přece ti šílenci, co to v plné rychlosti naperou v lepším případě jen do toho vozíku se šipkou, nebo v horším případě přímo do lidí se tam pohybujících. Takže pokud tyto prahy alespoň částečně tomu zabrání, tak je to výborná věc. Nehledě na to, že pokud je před tím zúžením již kolona, tak je mi jedno, zda v rámci zipu přes ty prahy v minimální rychlosti přejedu, a pokud tam kolona není, a jsem při smyslech, tak si nemůžu nevšimnout těch všech světelných upozornění, šipek, kuželů, reflexivních značek s prahy, tak, abych přes ty prahy nepřeletěl jako debil.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od MPMP »

monin: ty možná ano, ale téměř denně potkávám řidiče, kteří před tím zúžením MUSÍ ještě předjet 2 auta (že jim to nepomůže je jiná věc, ale oni prostě MUSÍ) a to většinou systémem "max. rychlost až co to jde a pak ostře brzda". Chápej, na těch šikmých pruzích už to není ono. 8-)
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Kubajsu »

Problém je spíš v tom, že to nikdo nečeká. Šipka je vidět daleko. Ok, počítám s ní jako s bodem do kterého se musím zařadit a kontroluju spíš prostor kolem sebe a hodnotím kdy a kam mi to pohodlně vyjde se zařadit. A pak najednou bez jakéhokoliv varování prahy (které jsou oproti té šipce vidět na poslední chvíli). Prostě mi přijde, že fyzické překážky by měly začínat až za vodorovným značením ukončujícím pruh...

Edit: I když na té fotce vlastně žádné VDZ není... Tak prahy položit dál od sebe aby měly trošku "naváděcí" funkci.
Ale on si člověk zvykne i na tohle, jenom to napoprvé překvapí...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od kasme »

na předchozí fotce to nevypadá rozmístěno dle schematu...
Přílohy
zdroj rsd.cz
zdroj rsd.cz
Výstražné-prahy-900.jpg (39.59 KiB) Zobrazeno 18620 x
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od jonáš »

Ty prahy jsou snad právě proto žlutý, aby byly vidět a vypadaly jako VDZ ukončující pruh, ne?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Kubajsu »

Vidět jsou, ale když je nečekáš (třeba proto, že auto před tebou je zakryje), tak je to celkem leknutí...
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od mbmat »

smysl těchto prahů je snad takovej aby se daly dát a zas odstranit z vozovky během minuty, a ne tam stát pul hodiny a lepit nějakej pruh. stačí prostě dávat pozor na to co se děje a ne jen jezdit po paměti a nevnímat okolí. nejhorší přesně je to zadupnout před těma prahama...
Nicméně podle mě stačí pár let a řidiči si zvyknou, že i když nějakej práh přejedou, nic se neděje, ale už se musím akutně zařadit do druhého pruhu.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od evilcleaner »

za sebe musím říct, že mě to už jednou vytrestalo. vozík s začátkem omezení ještě daleko a najednou prahy přede mnou. místo nějaké zbrklé reakce jsem je prostě přejel - nic hrozného se zase nestalo. nicméně jsem zvyklý využívat všechny pruhy až do zúžení, neřadím se do pokračujícího pruhu dva kilometry před omezením, myslím že to tak má mnoho řidičů - z toho mi vychází, že prahy budiž, ale až na úroveń, kde je označen konec jízdního pruhu. postavit ceduli snížení počtu jp - IP18a s dodatkem 500 m a vzápětí položit prahy, to je prostě hovadina.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od monin »

Neděláte fakt z komára velblouda? Vždyť je to jen cca 150m před uzavírkou a pokud je uzavírka v levým pruhu, tak stejně jedu jen v pravým a jen šílenec tam pojede více jak 100km/h a bude se za každou cenu držet v levým pruhu. A právě pro tyhle magory je to jak dělaný. A pokud je před uzavírkou kolona, tak přece ve 20-30km/h přejetí třech prahů nemůže být problém.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od jannnn »

Podle mě to tu nejlépe popsal Kubajsu:
Problém je spíš v tom, že to nikdo nečeká. Šipka je vidět daleko. Ok, počítám s ní jako s bodem do kterého se musím zařadit a kontroluju spíš prostor kolem sebe a hodnotím kdy a kam mi to pohodlně vyjde se zařadit. A pak najednou bez jakéhokoliv varování prahy (které jsou oproti té šipce vidět na poslední chvíli).
Sám jsem neměl tu čest přes prahy přejet, ale ve čtvrtek na D1 jsem viděl autobus Student Agency, jak to přes ně vzal, protože se nestihl včas zařadit...a rozhodilo ho to pěkně, lidi vevnitř to muselo asi slušně vyděsit :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Lenny »

Problém je v tom, že na předzvětném vozíku je hlášeno zúžení za 500 m a prahy jsou umístěny 360-390 m za vozíkem a někdy ani to ne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od Mike »

prostě když vidím tu značku 500m a 80kmh, tak se pěkně přesunu do příslušného pruhu a nechám se unášet dopravním proudem
zipovače na konci je třeba ignorovat, ať si ty "žlutý pruhy" pěkně užijou :ok:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
vit.spinka
Příspěvky: 48
Registrován: 22.9.2010 16:43:43

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od vit.spinka »

Takže budeme brblat, jak Češi neumí zip, a když se ho už pomali začali učit, tak tímhle je potrestáme a odnaučíme.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be ... avidlo-zip
Ve zvoleném jízdním pruhu dojeďte až k místu, kde se počet jízdních pruhů snižuje.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od jonáš »

Lenny píše:Problém je v tom, že na předzvětném vozíku je hlášeno zúžení za 500 m a prahy jsou umístěny 360-390 m za vozíkem a někdy ani to ne.
Tohle je samozřejmě průser a divim se jak je něco takovýho možný. Aspoň by tam místo toho nedefinovanýho blikátka měla být na svodidle značka snížení počtu pruhů "zde".
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od kasme »

Vyhlásil jsem anketu, snad jsou možnosti dostatečné :)
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: skoroNehody a značení oprav na dálnicích blikající šipko

Příspěvek od MPMP »

kasme píše:Vyhlásil jsem anketu, snad jsou možnosti dostatečné :)
Anketa fajn, ale já si nevyberu, řadím se totiž v závislosti na hustotě provozu, možné rychlosti jízdy, rychlosti pohybu průběžného pruhu a mnoha dalších faktorů.
Pokud ten průběžný pruh "jede", není důvod dojíždět až do konce a zařadím se do mezery jakkoli daleko od omezení. Když to ale "skoro stojí", dojíždím až k fyzickému konci a tam uplatním ZIP (to platí i v případě, že jsem v tom průběžném, nemám problém pustit z ukončeného pruhu přímo před sebe jedno auto).
No a k tomu patří i chování v průběžném pruhu, kde se jede téměř povolenou maximálkou, pak nevidím nejmenší důvod někoho pouštět a obzvlášť ne, pokud se chová agresivně.
Odpovědět

Zpět na „Dotazy a diskuze“