Přenosná dálniční známka
Přenosná dálniční známka
Zájímá mne jestli se bude dělat přenosná dálniční známka nebo ne, nějak se o tom přestalo psát. Naposledy jsem někde četl že snad letos vlétě bude??
Re: Přenosná dálniční známka
letos urcite nebude a ja doufam, ze ani nikdy jindy.
Re: Přenosná dálniční známka
Nebyl bych si tak jistý. Myslím, že zrovna tento týden je to na třetím čtení v parlamentu.
Re: Přenosná dálniční známka
jestli chteji riznout SFDI o dalsi penize, at to schvalej, hlavne, ze se nazere kapsch...hh píše:Nebyl bych si tak jistý. Myslím, že zrovna tento týden je to na třetím čtení v parlamentu.
Re: Přenosná dálniční známka
Nechápu já sem mylsel že to bude dobré když si koupím jenom jednu krabku a budu jí dávat z vozu do vozu. A nebudu pokaždé kupovat známku když pojedu v jiném autě. Nebo jsem to pochopil jinak?
Re: Přenosná dálniční známka
ne, pochopil jste to spravne. pro ridice je to oproti soucasnemu stavu plus. ovsem jestlize se ted za znamky vybira cca 3mld korun, lze po zavedeni prenosnych znamek podle meho nazoru realne pocitat s poklesem prodeje o 1/3, takze jsme na dvou miliardach. kapsch tuto sluzbu pro stat urcite taky nebude delat zadarmo, takze statu z toho zbyde jen ohlodana kost (podle meho to pres miliardu nebude).Kvakoš píše:Nechápu já sem mylsel že to bude dobré když si koupím jenom jednu krabku a budu jí dávat z vozu do vozu. A nebudu pokaždé kupovat známku když pojedu v jiném autě. Nebo jsem to pochopil jinak?
cili jako jedine dve rozumne varianty bych videl bud zanechat soucasny system nebo zrusit zpoplatneni pro OA do 3,5t uplne.
Re: Přenosná dálniční známka
To jste to špatně pochopil - je to jednoznačně invenstice do budoucna. teď sice výběr poklesne, ale zase to bude jednoznačně důvod pro zavedení výkonového mýtného a to potom budou pálky, že?banjo píše:ne, pochopil jste to spravne. pro ridice je to oproti soucasnemu stavu plus. ovsem jestlize se ted za znamky vybira cca 3mld korun, lze po zavedeni prenosnych znamek podle meho nazoru realne pocitat s poklesem prodeje o 1/3, takze jsme na dvou miliardach. kapsch tuto sluzbu pro stat urcite taky nebude delat zadarmo, takze statu z toho zbyde jen ohlodana kost (podle meho to pres miliardu nebude).Kvakoš píše:Nechápu já sem mylsel že to bude dobré když si koupím jenom jednu krabku a budu jí dávat z vozu do vozu. A nebudu pokaždé kupovat známku když pojedu v jiném autě. Nebo jsem to pochopil jinak?
cili jako jedine dve rozumne varianty bych videl bud zanechat soucasny system nebo zrusit zpoplatneni pro OA do 3,5t uplne.
Re: Přenosná dálniční známka
mně se celkem zamlouvá maďarský systém - zaplatí se časový poplatek, SPZ se nahraje do databáze a kontroluje se kamerami - stálými nebo mobilními. Na podobném principu pracuje mýto v Londýně...
mohly by se na to použít mýtné brány.
žádné krabičky, žádné známky...
mohly by se na to použít mýtné brány.
žádné krabičky, žádné známky...
Re: Přenosná dálniční známka
A mně se líbí Německo, Benelux a další státy, které to mají pro osobáky zdarma. Stejně se za toto vybere minimum peněz a jsou možnosti jak si to stát vybere jinak.
Dálniční nálepky jsou druhá nej možnost a nejhorší bude co má přijít. Drahé pro stát, otravné pro řidiče. Počkejte na ty problémy s tím a až vám to bude pípat v autě.
Dálniční nálepky jsou druhá nej možnost a nejhorší bude co má přijít. Drahé pro stát, otravné pro řidiče. Počkejte na ty problémy s tím a až vám to bude pípat v autě.
Re: Přenosná dálniční známka
dnes vláda prý schválila mýto nad 3,5t
je-li tomu tak, pa kdo si půjčujete sousedova Tranzita na odvezení karavanu na dovolenou, těšte se
je-li tomu tak, pa kdo si půjčujete sousedova Tranzita na odvezení karavanu na dovolenou, těšte se
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Přenosná dálniční známka
Řidiči nebudou mít radost z přenositelnosti, protože nebude a stát, protože to bude drahé:
Elektronické kupony zatíží rozpočet fondu dopravy
Praha 10. června (ČTK) - Zavedení elektronických kuponů místo nalepovacích známek pro osobní vozy zatíží rozpočet fondu dopravy dodatečnými výdaji v odhadované výši 1,5 miliardy korun. Sníží se i samotné příjmy fondu, neboť poslanci schválili, že krabičky bude možné přesouvat mezi více automobily. ČTK to sdělil informovaný státní úředník.
Ministr dopravy Gustáv Slamečka nyní bojuje o každou korunu pro fond dopravy. Podle navrženého rozpočtu budou fondu příští rok chybět na dopravní stavby miliardy korun. Jeden z jistých příjmů představovaly platby za nalepovací dálniční známky; celkem jde každoročně zhruba o 2,7 miliardy korun.
Zatímco tisk známek ročně stojí zhruba 30 milionů korun, jednorázový nákup elektronických krabiček vyjde odhadem na 1,5 miliardy. Příjem přitom vůbec není jistý, neboť podle poslanecké novely neplatí rovnice jeden vůz - jedna viněta. Elektronickou známku bude možné na rozdíl od nalepovací používat pro více vozidel, čímž se sníží příjmy fondu dopravy.
Jak dnes ČTK řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka, Slamečka se bude snažit přenositelnost elektronických vinět ještě zvrátit. "Věcně ten záměr ale podporujeme, odhadovat náklady je nyní předčasné," uvedl Hanzelka.
Podle něj vláda, která vzejde z podzimních voleb, vypíše na dodávku vinět výběrové řízení. Zakázku tak prý nedostane automaticky firma Kapsch, která provozuje mýtný systém. V jeho rámci by měly viněty fungovat.
Viněty si budou řidiči nabíjet na určité časové období (rok, deset dní) podobně jako mobilní telefony. Podle Hanzelky je ale jejich zavedení krokem k takzvanému výkonovému zpoplatnění; v budoucnu by tak řidiči osobních vozů měli platit za ujeté kilometry a nikoliv za časové období.
Jak ČTK sdělil zmíněný zdroj, zavedení vinět s sebou nese i řadu technických problémů. Není například jistota, že kontrola mýtnými branami bude dostatečná, navíc je třeba zakoupit speciální software. Zavedení vinět tak stát podle něj v době krize přijde draho.
Podle dnes schválené novely o pozemních komunikacích se viněty zavádějí od ledna 2011. Poslanci zároveň schválili zavedení mýtného pro malé nákladní vozy od 3,5 tuny od ledna příštího roku. Krabičky pro malé náklaďáky má již Ředitelství silnic a dálnic ve skladech, celkem 200.000 kusů od firmy Kapsch.
Jejich zavedení do provozu si podle Hanzelky nevyžádá další náklady.
Fond dopravy však neočekává výrazné příjmy, jde prý spíše o spravedlnost, neboť mýtné již třetím rokem platí kamiony od 12 tun.
Elektronické kupony zatíží rozpočet fondu dopravy
Praha 10. června (ČTK) - Zavedení elektronických kuponů místo nalepovacích známek pro osobní vozy zatíží rozpočet fondu dopravy dodatečnými výdaji v odhadované výši 1,5 miliardy korun. Sníží se i samotné příjmy fondu, neboť poslanci schválili, že krabičky bude možné přesouvat mezi více automobily. ČTK to sdělil informovaný státní úředník.
Ministr dopravy Gustáv Slamečka nyní bojuje o každou korunu pro fond dopravy. Podle navrženého rozpočtu budou fondu příští rok chybět na dopravní stavby miliardy korun. Jeden z jistých příjmů představovaly platby za nalepovací dálniční známky; celkem jde každoročně zhruba o 2,7 miliardy korun.
Zatímco tisk známek ročně stojí zhruba 30 milionů korun, jednorázový nákup elektronických krabiček vyjde odhadem na 1,5 miliardy. Příjem přitom vůbec není jistý, neboť podle poslanecké novely neplatí rovnice jeden vůz - jedna viněta. Elektronickou známku bude možné na rozdíl od nalepovací používat pro více vozidel, čímž se sníží příjmy fondu dopravy.
Jak dnes ČTK řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka, Slamečka se bude snažit přenositelnost elektronických vinět ještě zvrátit. "Věcně ten záměr ale podporujeme, odhadovat náklady je nyní předčasné," uvedl Hanzelka.
Podle něj vláda, která vzejde z podzimních voleb, vypíše na dodávku vinět výběrové řízení. Zakázku tak prý nedostane automaticky firma Kapsch, která provozuje mýtný systém. V jeho rámci by měly viněty fungovat.
Viněty si budou řidiči nabíjet na určité časové období (rok, deset dní) podobně jako mobilní telefony. Podle Hanzelky je ale jejich zavedení krokem k takzvanému výkonovému zpoplatnění; v budoucnu by tak řidiči osobních vozů měli platit za ujeté kilometry a nikoliv za časové období.
Jak ČTK sdělil zmíněný zdroj, zavedení vinět s sebou nese i řadu technických problémů. Není například jistota, že kontrola mýtnými branami bude dostatečná, navíc je třeba zakoupit speciální software. Zavedení vinět tak stát podle něj v době krize přijde draho.
Podle dnes schválené novely o pozemních komunikacích se viněty zavádějí od ledna 2011. Poslanci zároveň schválili zavedení mýtného pro malé nákladní vozy od 3,5 tuny od ledna příštího roku. Krabičky pro malé náklaďáky má již Ředitelství silnic a dálnic ve skladech, celkem 200.000 kusů od firmy Kapsch.
Jejich zavedení do provozu si podle Hanzelky nevyžádá další náklady.
Fond dopravy však neočekává výrazné příjmy, jde prý spíše o spravedlnost, neboť mýtné již třetím rokem platí kamiony od 12 tun.
Re: Přenosná dálniční známka
co na to rict...
Re: Přenosná dálniční známka
Njn...
To bude chaos a ostuda...
A co teprve cizinci, jak ti z toho budou vyjevení...kvůli jednmu státečku si budou muset kupovat krabičku, která jim pak bude k ničemu...hh píše:A mně se líbí Německo, Benelux a další státy, které to mají pro osobáky zdarma. Stejně se za toto vybere minimum peněz a jsou možnosti jak si to stát vybere jinak.
Dálniční nálepky jsou druhá nej možnost a nejhorší bude co má přijít. Drahé pro stát, otravné pro řidiče. Počkejte na ty problémy s tím a až vám to bude pípat v autě.
To bude chaos a ostuda...
Proč by proboha měli řidiči osobních aut do 3,5 tuny platit za ujeté kilometry po dálnici?! Vždyť v porovnání s kamiony ji prakticky neničí...Viněty si budou řidiči nabíjet na určité časové období (rok, deset dní) podobně jako mobilní telefony. Podle Hanzelky je ale jejich zavedení krokem k takzvanému výkonovému zpoplatnění; v budoucnu by tak řidiči osobních vozů měli platit za ujeté kilometry a nikoliv za časové období.
Re: Přenosná dálniční známka
To je jednoduché, je to velice snadný příjem do státní pokladny a hned bude z čeho proplácet třicetikoruny u lékaře. BrrrrrrrrMichel píše:Proč by proboha měli řidiči osobních aut do 3,5 tuny platit za ujeté kilometry po dálnici?! Vždyť v porovnání s kamiony ji prakticky neničí...
Re: Přenosná dálniční známka
Tak snad proto, že vybudování dálnice něco stojí. Řidiči využívají celkem drahou službu, tak si to musí uvědomit.Michel píše: Proč by proboha měli řidiči osobních aut do 3,5 tuny platit za ujeté kilometry po dálnici?! Vždyť v porovnání s kamiony ji prakticky neničí...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Přenosná dálniční známka
Jo, ale až tomu tak bude, tak pak budu už křičet proč nejedu do Brna/Varů po dálnici ale po tankodromu. Za svoje peníze budu chtít asfaltík jako v Itálii/Chorvatsku a ne to co tam je dnes za 1 Kč/km!
Re: Přenosná dálniční známka
nejenom povrch, ale i plynulý provoz. Např. v Itálii je před každým nájezdem na placenou dálnici informační tabule, která upozorňuje na zácpy, dopravní omezení a jiné mimořádnosti. Logika je taková, že zaplacením mýta (resp. odebráním lístku na vjezdové bráně) si kupuju službu v podobě bezproblémového projetí z bodu A do bodu B, čili mám právo předem vědět, co za své prachy můžu čekat. Ty tabule na nájezdech tam dali mj. jako reakci na soudní žaloby o náhradu mýtného ze strany řidičů, kteří zaplatili a následně vjeli do zácpy.
Re: Přenosná dálniční známka
no když je to takhle, tak bude určitě zrušena daň silniční nebo na dálnicích budem tankovat pohoné hmoty bez spotřební daně.Trupman píše: Tak snad proto, že vybudování dálnice něco stojí. Řidiči využívají celkem drahou službu, tak si to musí uvědomit.
nebo se mýlím
a stále se nemluví o tom podstatném, tedy že libovolná prázdná dodávka nebo off,samozřejmě s tažným zařízením, má v papírech celkovou hmotnost přes 3,5t
a předpokládám, že stejně jako samotný tahač nebo náklaďák s tažným bude muset platit mýto, ačkoli nemá přes 3,5t ani omylem.
to bude na okreskách narváno
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přenosná dálniční známka
S tihmle naprosty souhlas.martin píše:Jo, ale až tomu tak bude, tak pak budu už křičet proč nejedu do Brna/Varů po dálnici ale po tankodromu.
Na "asfaltik" pecu, kvalitni beton s kotvenyma sparama je mnohem lepsi a ani kdyz je to pak na konci zivotnosti, tak tam nejsou ty zpropadeny koleje jako na asfaltu.martin píše:Za svoje peníze budu chtít asfaltík jako v Itálii/Chorvatsku a ne to co tam je dnes za 1 Kč/km!
Re: Přenosná dálniční známka
pro mě je vždy lepší kvalitní asfalt než sebelepší beton - z hlediska rovnosti a hlučnosti. Na kvalitní AB vozovce taky nevznikají koleje - viz zahraničí, ale i některé úseky u nás.
Naposledy oživil Anonymous v 1.7.2009 21:09:46