Tříproudová dálnice
Re: Tříproudová dálnice
Neměla by být správna odpověď "nikde"?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tříproudová dálnice
Jestli jde o dálnici, pak je jasné, že jde o pruhy (proudy), které musí být směrově oddělené a tedy jestli jde o tříproudou, pak jde v praxi o 3+3 a ta je při Praze.michal píše:Neměla by být správna odpověď "nikde"?
Jestli jste si myslel, že se musí říct při takémto uspořádání, že jde o šestipruhovou dálnici, pak jde o skřeslení v médiích.
Pak by jste musel říct, že hledáte třípruhovou dálnici - to by bylo uspořádání o třech pruzích, ovšem pouze jako na 1/2 profil. A taková zřejmě v ČR nejestvuje. (třeba na Slovensku jo - 1/2 profil na jednom úseku R2 má tři pruhy, ale ani zde to není dálnice, ale pouze rychlostní silnice )
Re: Tříproudová dálnice
Já význam těch slov chápu trochu jinak. Auta jezdí ve dvou různých proudech, v každém proudu mají k dispozici nějaký počet pruhů. Takže tříproudá dálnice je pro mě dálnice, kde vedle sebe vedou paralelně tři různé dopravní směry. Proto kladu tu otázku, jestli by neměla být odpověď nikde? Na přiložených odkazech jsou dle mého výkladu dva proudy, každý se třemi pruhy.Samozřejmě každý si pod pojmem tříproudá dálnice představí uspořádání 3+3, já taky
Re: Tříproudová dálnice
Korektní je definice pás, pruh. Takže dálnice se dvěma pásy a 6 pruhy Nicméně jak psal Dialničiar, šesti pruhová dálnice nedává v českých podmínkách logiku, takže se bavíme o 2+2 pruzích nebo dvou pruhové dálnici-
Re: Tříproudová dálnice
Na tuhle debatu jsem čekal
K "tříproudé dálnici" bych přidal ještě tento krátký úsek R35 (byť jen v jednom směru)
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... N0049.html
K "tříproudé dálnici" bych přidal ještě tento krátký úsek R35 (byť jen v jednom směru)
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... N0049.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tříproudová dálnice
Proud nemusí být jednosměrného charakteru, může být i obousměrného.
Nemluvě o tem, že jestvují i dálnice (při Torontě v Kanadě, při Dallasu v Texasu v USA, při Tokiu v Japonsku atd.), kde je i více pásů najednou a jdou tím jistým směrem jako všechny (odlehčují hlavní vedení dálnice, která někam konkrétně směruje a na kterou se ostatní pásy počase napojí).
Já proto velice často používám pouze převedení v diskusi na 2+2 aneb 3+3 aneb 4+4 aneb ... pruhy. Protože tam je jasné hned, o co jde. Postačí upřesnit zda-li jde o dálnici aneb rychlostní silnici. Vyhnu se tak případním nepřesnostem.
A pak michale, taky jde o kolektorové pásy; třeba 2+3+3+2, kde číslo 2 značí paralelní silnici s uspořádáním pruhů na 1+1 (tedy obojsměrní provoz) popři dálnici a tedy kolektorový pás jde souvisle se směrem dálnice a nedá se o něm mluvit jako o dálnici, nýbrž jako o obslužní silnici při dálnici, kde ten proud aut jde obousměrně.
Nemluvě o tem, že jestvují i dálnice (při Torontě v Kanadě, při Dallasu v Texasu v USA, při Tokiu v Japonsku atd.), kde je i více pásů najednou a jdou tím jistým směrem jako všechny (odlehčují hlavní vedení dálnice, která někam konkrétně směruje a na kterou se ostatní pásy počase napojí).
Já proto velice často používám pouze převedení v diskusi na 2+2 aneb 3+3 aneb 4+4 aneb ... pruhy. Protože tam je jasné hned, o co jde. Postačí upřesnit zda-li jde o dálnici aneb rychlostní silnici. Vyhnu se tak případním nepřesnostem.
A pak michale, taky jde o kolektorové pásy; třeba 2+3+3+2, kde číslo 2 značí paralelní silnici s uspořádáním pruhů na 1+1 (tedy obojsměrní provoz) popři dálnici a tedy kolektorový pás jde souvisle se směrem dálnice a nedá se o něm mluvit jako o dálnici, nýbrž jako o obslužní silnici při dálnici, kde ten proud aut jde obousměrně.
Re: Tříproudová dálnice
to Dialničiar: já nenapsal, že nemůže být víc proudů najednou, jen jsem napsal, že nevím, že by u nás byly tříproudé k vidění a pokud jsou, není to z hlediska mého názvosloví to, co je na těch odkazech.
Já se na proud koukám idiotenfest jako na tok aut určitým směrem. Až někdo uvidíte dvouproudou řeku, tedy řeku, která v jednom korytu teče po i proti proudu, dejte mi vědět
Já se na proud koukám idiotenfest jako na tok aut určitým směrem. Až někdo uvidíte dvouproudou řeku, tedy řeku, která v jednom korytu teče po i proti proudu, dejte mi vědět
Re: Tříproudová dálnice
hej miroslava položila otazku a my tady řešime $%^& ( doplň si sám ) )
Re: Tříproudová dálnice
Já jí přeci odpověděl, v těch fotogaleriích jsou lokality napsány. Nevím, proč tu zbytek řeší nesmysly (dělat vědu z jasného laického dotazu), když VŠEM bylo určitě jasné na co se Miroslava ptala ...
Re: Tříproudová dálnice
Paní(nebo slečna?) Miroslava dostala odpověď na svou otázku, stejně jako všichni pochopili, na co se ptá. Jediné, co se řeší, je terminologie. K tomu doplň si sám: co tady jinak řešíme, když si malujeme D19 apod.? To samé. Nebo když nadáváme na způsob výstavby múk u nás? To samé, protože není šance s tím cosi udělat. Takže by mohly stačit vlastně jen fotogalerie, nemyslíte?
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Tříproudová dálnice
Diaľničiar píše:Proud nemusí být jednosměrného charakteru, může být i obousměrného.
Nemluvě o tem, že jestvují i dálnice (při Torontě v Kanadě, při Dallasu v Texasu v USA, při Tokiu v Japonsku atd.), kde je i více pásů najednou a jdou tím jistým směrem jako všechny (odlehčují hlavní vedení dálnice, která někam konkrétně směruje a na kterou se ostatní pásy počase napojí).
Já proto velice často používám pouze převedení v diskusi na 2+2 aneb 3+3 aneb 4+4 aneb ... pruhy. Protože tam je jasné hned, o co jde. Postačí upřesnit zda-li jde o dálnici aneb rychlostní silnici. Vyhnu se tak případním nepřesnostem.
A pak michale, taky jde o kolektorové pásy; třeba 2+3+3+2, kde číslo 2 značí paralelní silnici s uspořádáním pruhů na 1+1 (tedy obojsměrní provoz) popři dálnici a tedy kolektorový pás jde souvisle se směrem dálnice a nedá se o něm mluvit jako o dálnici, nýbrž jako o obslužní silnici při dálnici, kde ten proud aut jde obousměrně.
Nejbližší paralelní silnice u dálnice 3+3 je k vidění na A4 v Katovicích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tříproudová dálnice
Já se předem omlouvám.
Ovšem jak jsem zjistil, tak odpověd jsem dal jasnou: taková dálnice jestvuje: 3+3 pruhy při Praze.
Zdůvodnil jsem pouze odbornější detaily při Michalovi.
Nic víc, níc míň.
Já jsem již byl mnohokrát upozorněn na jiné významy pojmů i na slovenských forech a proto většinou couvnu - má terminilogie vychází z amerického názvosloví (Kanada, USA, ...); a je docela možné, že se v detailech liší. I když já jsem se učil, tak první dálnice byla v USA. A i jako Žid již přes 10 let vím, že první dálnice byla v Německu za Hitlera. Tedy ani já nejsem 100% garant odborních termínů a proto se většinou ani nevyjádřuji. Já jsem to chtěl pouze upřesnit - nickoliv, Martin to řekl přesne - Česká republika rozlišuje PÁS jako základ pro jeden směr. A na PÁSU jsou PRUHY. A PROUD nejestvuje jako termín. Což já chápu; ovšem tak jako doposud, znovu jde pro mě o novinku ve slově - jiné je to v Řecku, jiné v Chorvatsku, jiné v České republice, jiné v Maroku, a jiné na Slovensku.
Omlouvám se, že zacházím zbytečně do detailů. To je profesionální deformace nejstaršího a jediného svazu Leaders of Highways, který byl založen v roce 1982 a kterého členem je dnes přes 200 stavebních a koncesionářských firem a které vede "války" v tom, jak má třeba vypádat střední dělící pás (Malajsie je za dřevený s ocelovými lanami; USA za betonové typu NJ II. form; EU nemá jednotný názor atd.). Tedy znovu omlouvám se, a než by to tu měl (mněl ) rozpisovat, pak raději do budoucna budu ticho.
Protože na detailech tenhle svět nestojí a ani nepadá. (detail třeba je, kdo je Žid a kdo muslim; kdo je vysoký a kdo nízký).
Ovšem jak jsem zjistil, tak odpověd jsem dal jasnou: taková dálnice jestvuje: 3+3 pruhy při Praze.
Zdůvodnil jsem pouze odbornější detaily při Michalovi.
Nic víc, níc míň.
Já jsem již byl mnohokrát upozorněn na jiné významy pojmů i na slovenských forech a proto většinou couvnu - má terminilogie vychází z amerického názvosloví (Kanada, USA, ...); a je docela možné, že se v detailech liší. I když já jsem se učil, tak první dálnice byla v USA. A i jako Žid již přes 10 let vím, že první dálnice byla v Německu za Hitlera. Tedy ani já nejsem 100% garant odborních termínů a proto se většinou ani nevyjádřuji. Já jsem to chtěl pouze upřesnit - nickoliv, Martin to řekl přesne - Česká republika rozlišuje PÁS jako základ pro jeden směr. A na PÁSU jsou PRUHY. A PROUD nejestvuje jako termín. Což já chápu; ovšem tak jako doposud, znovu jde pro mě o novinku ve slově - jiné je to v Řecku, jiné v Chorvatsku, jiné v České republice, jiné v Maroku, a jiné na Slovensku.
Omlouvám se, že zacházím zbytečně do detailů. To je profesionální deformace nejstaršího a jediného svazu Leaders of Highways, který byl založen v roce 1982 a kterého členem je dnes přes 200 stavebních a koncesionářských firem a které vede "války" v tom, jak má třeba vypádat střední dělící pás (Malajsie je za dřevený s ocelovými lanami; USA za betonové typu NJ II. form; EU nemá jednotný názor atd.). Tedy znovu omlouvám se, a než by to tu měl (mněl ) rozpisovat, pak raději do budoucna budu ticho.
Protože na detailech tenhle svět nestojí a ani nepadá. (detail třeba je, kdo je Žid a kdo muslim; kdo je vysoký a kdo nízký).
Re: Tříproudová dálnice
Ale ano, existuje. "Dopravní proud" ve smyslu ČSN 736101.Diaľničiar píše:A PROUD nejestvuje jako termín.
Naopak, na detailech stojí svět. Jeden detail uděláš špatně, a už to celé nefunguje.Diaľničiar píše:Protože na detailech tenhle svět nestojí a ani nepadá.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tříproudová dálnice
Proud ve smyslu stavební normy pro dálnice - kde je taková norma ?
Ovšem to není detail, to je systém. Pokud máš systém správně - detail se napraví sám.
Ovšem to není detail, to je systém. Pokud máš systém správně - detail se napraví sám.
Re: Tříproudová dálnice
Mám dojem, že tohle fórum čte i dost odborníků z praxe, takže se můžou některými nápady, které tady zazní, inspirovat a rozvést je k něčemu použitelnějšímu. Takže i to naše kreslení D19 může mít svůj význam !michal píše:Paní(nebo slečna?) Miroslava dostala odpověď na svou otázku, stejně jako všichni pochopili, na co se ptá. Jediné, co se řeší, je terminologie. K tomu doplň si sám: co tady jinak řešíme, když si malujeme D19 apod.? To samé. Nebo když nadáváme na způsob výstavby múk u nás? To samé, protože není šance s tím cosi udělat. Takže by mohly stačit vlastně jen fotogalerie, nemyslíte?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tříproudová dálnice
Myslím, že je jen dobře když z obyčejného dotazu se zrodí, někdy pravda OT, někdy plodná diskuze, od toho tady to fórum je.
Stando, kdyby tomu tak bylo, bylo by to jen dobře.
Stando, kdyby tomu tak bylo, bylo by to jen dobře.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Tříproudová dálnice
Zdarma k mání nikde. O to se výhradní prodejci postarali. Pěkně těžkej kšeft.Diaľničiar píše:Proud ve smyslu stavební normy pro dálnice - kde je taková norma ?
Jinak Prodejny norem.
Tenhle termín je používán nejen v této normě, i když jeho definici jsem tam nenašel. Možná je definován jinde.
Většinou nenapraví. Všechny systémy nakonec zkrachují na nějakém detailu.Diaľničiar píše:Ovšem to není detail, to je systém. Pokud máš systém správně - detail se napraví sám.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tříproudová dálnice
Za to ale může většinou člověk, nikoliv systém. V dopravě já ze skušenosti vím, že na detailech svět nestojí. Padne ovšem vtedy, když se do ní starají laikové a když laici taky udělají zásadní rozhodnutí.
Jistě, že třeba v medicíně záleží na detailech.
Jistě, že třeba v medicíně záleží na detailech.
Naposledy oživil Anonymous v 17.7.2009 20:16:08