D11 - pocatek sporu ?
D11 - pocatek sporu ?
Zdravim,
muze nekdo znaly situace nastinit pocatek sporu ohledne D11 u Hradce - slysel jsem, ze hlavnim problemem bylo, ze by pani Havrankove dalnice pretnula
pole (zabrana plocha by snad takovy problem ani nebyla) a pri hospodareni by se musela velice dlouhou cestou na pole dostavat oklikou ?
Je to skutecne pocatek vsech problemu s vyvlastnovanim a s dohodou o nahradach ?
Pokud ano, nebylo by resenim tam udelat nejaky tunel, ci most, vyslo by to
nesrovnaelne levneji ale hlavne rychleji....
muze nekdo znaly situace nastinit pocatek sporu ohledne D11 u Hradce - slysel jsem, ze hlavnim problemem bylo, ze by pani Havrankove dalnice pretnula
pole (zabrana plocha by snad takovy problem ani nebyla) a pri hospodareni by se musela velice dlouhou cestou na pole dostavat oklikou ?
Je to skutecne pocatek vsech problemu s vyvlastnovanim a s dohodou o nahradach ?
Pokud ano, nebylo by resenim tam udelat nejaky tunel, ci most, vyslo by to
nesrovnaelne levneji ale hlavne rychleji....
Re: D11 - pocatek sporu ?
Nějak tak to bylo. ŘSD tam snad tenkrát ten podchod (resp. podjezd i pro zemědělskou techniku) odmítlo udělat a tím se to začalo vyhrocovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D11 - pocatek sporu ?
A to je přesně ona, ta arogance ŘSD ze které je pak vzroste spoustu problému.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D11 - pocatek sporu ?
Když ono je to těžké, když je ŘSD svázáno tolika předpisy a nemůže se chovat čistě tržně. Uděláte průchod jedné ženské a bude ho chtít dalších 10. Jediným řešením je nastavení větší volnosti pro investora.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D11 - pocatek sporu ?
Přesně ideální by bylo dát stavebníkovi balík peněz a nějaké minimální mantinely a nechat tyto záležitosti čistě na něm.
Ať si vykoupí pozemky a dohodne se s lidmi co a jak.
Ať si vykoupí pozemky a dohodne se s lidmi co a jak.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D11 - pocatek sporu ?
Instrument vykupování pozemků investorem (rozumněj v tomto smyslu koncesionářem) je příliš velké riziko, na které soukromé firmy nechtějí přistoupit (obzvláště ne v této době, ale není to rozumné ani za "normálních" podmínek). Ten instrument byl zvažován u PPP D3, naštěstí se od toho teď upustilo a pozemky bude zajišťovat stát (v případě schválení změny vyvlastňovacího zákona, bez ní žádné PPP nebude protože stát zkrátka není schopen si ty pozemky zajistit).
Nastává v tomto případě situace, kdy koncesionář neví, za kolik se mu podaří pozemky získat a nemůže tak nabídnout reálnou a konečnou cenu.
U nás je však problém s návrhem úprav stavby koncesionářem, protože abychom my jako stát mohly začít vykovat pozemky (a následně je předat koncesionáři, což je jedním z hlavních úkolů státu), musíme mít přesné geometrické plány, které jsou až součástí DSP. Nelze tedy začít vykupovat pozemky, pokud nemám DSP a pokud ji už mám, muselo by se v případě návrhu změny ze strany koncesionáře žádat o změnu a vznikají s tím dvojí náklady na pořízení této dokumentace.
Je to tedy taková spirála, kterou nelze dost dobře přerušit na jednom místě. Bohužel představa, že si od někoho objednám službu v podobě "spoj mi bod A a B dálnicí, všechno ostatní je na tobě a nabídni nejlevnější cenu" nemůže fungovat v našich podmínkách.
Nastává v tomto případě situace, kdy koncesionář neví, za kolik se mu podaří pozemky získat a nemůže tak nabídnout reálnou a konečnou cenu.
U nás je však problém s návrhem úprav stavby koncesionářem, protože abychom my jako stát mohly začít vykovat pozemky (a následně je předat koncesionáři, což je jedním z hlavních úkolů státu), musíme mít přesné geometrické plány, které jsou až součástí DSP. Nelze tedy začít vykupovat pozemky, pokud nemám DSP a pokud ji už mám, muselo by se v případě návrhu změny ze strany koncesionáře žádat o změnu a vznikají s tím dvojí náklady na pořízení této dokumentace.
Je to tedy taková spirála, kterou nelze dost dobře přerušit na jednom místě. Bohužel představa, že si od někoho objednám službu v podobě "spoj mi bod A a B dálnicí, všechno ostatní je na tobě a nabídni nejlevnější cenu" nemůže fungovat v našich podmínkách.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D11 - pocatek sporu ?
Prvopočátek byl v tom, že pí.Havránková nabízela směnu pozemků ŘSD snad již v roce 1993. Pozemky, za které chtěla nabídnou ty své, byly v té době ještě ve vlastnictví PF.
Ovšem ŘSD ani PF o tom nechělo slyšet a nastal onen známý kolotoč, končící převodem vlastnických práv k pozemkům na aktivisty a na druhé straně prodejem pozemků PF někomu úplně jinému.
Ovšem ŘSD ani PF o tom nechělo slyšet a nastal onen známý kolotoč, končící převodem vlastnických práv k pozemkům na aktivisty a na druhé straně prodejem pozemků PF někomu úplně jinému.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D11 - pocatek sporu ?
Tohle neni pocatek - viz vyse - pokud by se s ni domluvili na podjezdu tak uz dalnice davno mohla stat.
OTAZKA: je mozny navrat ke korenum ??? Tj. vybydovat podjezd a tim
jim umoznit hospodareni - to by pak mozna tech par hektaru co
zabere teleso dalnice ozelela ne ?
OTAZKA: je mozny navrat ke korenum ??? Tj. vybydovat podjezd a tim
jim umoznit hospodareni - to by pak mozna tech par hektaru co
zabere teleso dalnice ozelela ne ?
Re: D11 - pocatek sporu ?
Myslím, že v té situaci tak jak je vyhrocená už na podobnou "dohodu" Havránková nepřistoupí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D11 - pocatek sporu ?
Skoda, mozna by to bylo reseni, protoze pokud se pujde do sporu tak to urcite
pujde az do Strasburku a bude to pekna ostuda a velmi dlouhe zdrzeni.
pujde az do Strasburku a bude to pekna ostuda a velmi dlouhe zdrzeni.