Dálniční známka v praze
Dálniční známka v praze
Zdravím... Chci se zeptat jestli je potřeba mít dálniční známku pro jízdu po praze. Díky za odpověď
Re: Dálniční známka v praze
Nene, ani na MO a ani na R1 potřeba nejsou. U té R1 si ale nejsem jist, jestli nedojde ke zpoplatnění v budoucnu až bude víc úseků...Když zpoplatnili ob¨chvat Plzně a Olomouce, tak bych se tomu moc nedivil
Re: Dálniční známka v praze
Šušká se na magistrátě, že prej se to chystá, to by byl zajímavý krok, protože jestli dojde na e-kupony a zpoplatnění podle ujetých km, tak se budu moc moc zlobit...
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční známka v praze
Stavba za miliardy by neměla být zdarma, o to víc, když se dokáže využít. I když se to třeba peněžence nebude líbit.
Re: Dálniční známka v praze
Za ježdění po dálniční síti a potažmo i po okruhu budu ročně klidně platit i dva až třitisíce CZK, teda cca 100 EUR ale platit podle ujetých km jako v IT nebo HR, to nee... Líbil by se mi systém, který by umožňoval oboje, platit za ujeté kilometry s tím že by po dosažení určitého stropu už uživatel víc neplatil. Poplatky nesmí být demotivační a odrazující, kor když zvážíme stav doprovodných komunikací...Diaľničiar píše:Stavba za miliardy by neměla být zdarma, o to víc, když se dokáže využít. I když se to třeba peněžence nebude líbit.
Re: Dálniční známka v praze
Rozhodně jsem proti tomu,aby byl nějaký strop podle ujetých km.Nanejvýš množstevní sleva.Já využiji dálnici 4x-5x do roka ,dohromady nějakých 800-1200km(rok a platím 1000Kč za kupon,tudíž mně přijde 1km na přibližně korunu.Tudíž mně přijde značně nespravedlivé,že někdo,kdo na R,D najede za rok 10000 a více km,platí stejně,jako já 1000km.Proto,když už to musí být,at je systém spravedlivý pro všechny!
já jsem z principu proti jakémukoliv zpoplatnění dálniční sítě pro OA
já jsem z principu proti jakémukoliv zpoplatnění dálniční sítě pro OA
Re: Dálniční známka v praze
To bych taky mohl napsat: Já třeba prakticky vůbec nejezním vlakem, takže jsem vlastně taky zásadně proti, aby ten děravej moloch ČD byl dotovanej státem ... a SŽDC podporováno SFDI ... v Pražské MHD jezdím tak 4x - 5x ročně, takže taky odmítám, aby DP byl dotován z městského rozpočtu, potažmo z mojich daní. A už vůbec nejezdím do Zlína, takže jsem zásadně proti aby se stavěla nějaká R49 a R55 ;)viky píše:Rozhodně jsem proti tomu,aby byl nějaký strop podle ujetých km.Nanejvýš množstevní sleva.Já využiji dálnici 4x-5x do roka ,dohromady nějakých 800-1200km(rok a platím 1000Kč za kupon,tudíž mně přijde 1km na přibližně korunu.
Ano, správně, takhle prostě nejde argumentovat
Re: Dálniční známka v praze
Jojo, me prijde zpusob podobne jako je treba v prazske MHD dobry. Ja sockou jedim temer denne do a z prace, cili se mi vyplati vzdy koncem ledna si koupit za cca 4.500 rocni kupon. Petr jedouci 4x - 5x rocne si radeji koupi za 26kc listek coz je rocne neco pres 100kc. Se znamkou to muze byt stejne, kdo vi, ze bude jezdit casto koupi si rocni a neresi km a kdo jede po dalnici 1x za rok na dovolenou a zpet (treba my jezdime na Sumavu takze to mame cca 2x 30km po R4) zaplatit za km (treba pri 1kc/km je to v pripade te R4 60kc). Nevim kolik by byla cena za km a kolik cena rocni ale pro me by pri mem provozu byla asi vyhodnejsi ta rocni, dalsi otazkou je i cena nejakeho zarizeni. Pokud jde o kontrolu tak na dalnicich potkavam celniky casteji nez v Praze revizory (temer vzdy vidim alespon jedny celniky a revizora jsem potkal letos jen jednou a to sockou jezdim nepomerne casteji ).Petr Pokorný píše:To bych taky mohl napsat: Já třeba prakticky vůbec nejezním vlakem, takže jsem vlastně taky zásadně proti, aby ten děravej moloch ČD byl dotovanej státem ... a SŽDC podporováno SFDI ... v Pražské MHD jezdím tak 4x - 5x ročně, takže taky odmítám, aby DP byl dotován z městského rozpočtu, potažmo z mojich daní. A už vůbec nejezdím do Zlína, takže jsem zásadně proti aby se stavěla nějaká R49 a R55
Ano, správně, takhle prostě nejde argumentovat
Re: Dálniční známka v praze
A jak jde argumentovat?stávajícím stavem?ten je spravedlnější?Jak pro koho,že jo! V tom případě jsem pro,aby byla cena ročního kuponu jako v Maďarsku,tedy okolo 4000kč.Já si koupím pro své cesty krátkodobé kupony a budeme na tom na 1km stejně.Petr Pokorný píše:To bych taky mohl napsat: Já třeba prakticky vůbec nejezním vlakem, takže jsem vlastně taky zásadně proti, aby ten děravej moloch ČD byl dotovanej státem ... a SŽDC podporováno SFDI ... v Pražské MHD jezdím tak 4x - 5x ročně, takže taky odmítám, aby DP byl dotován z městského rozpočtu, potažmo z mojich daní. A už vůbec nejezdím do Zlína, takže jsem zásadně proti aby se stavěla nějaká R49 a R55viky píše:Rozhodně jsem proti tomu,aby byl nějaký strop podle ujetých km.Nanejvýš množstevní sleva.Já využiji dálnici 4x-5x do roka ,dohromady nějakých 800-1200km(rok a platím 1000Kč za kupon,tudíž mně přijde 1km na přibližně korunu.
Ano, správně, takhle prostě nejde argumentovat
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známka v praze
Proč tě tak štve, že má někdo množstevní slevu?
Že někdo platí 0,50/km a ty 1,50/km.
A nehledě na to, že ten kdo toho najede víc zaplatí také víc na spotřební dani.
Že někdo platí 0,50/km a ty 1,50/km.
A nehledě na to, že ten kdo toho najede víc zaplatí také víc na spotřební dani.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční známka v praze
Hele,já si roční kupon kupuju odjakživa už automaticky,přestože na dálnicích jezdím hodně málo,spíš to mám pro to,abych nemusel vymýšlet objízdné trasy,když to budu skutečně potřebovat.Martin z Ostravy píše:Proč tě tak štve, že má někdo množstevní slevu?
Že někdo platí 0,50/km a ty 1,50/km.
A nehledě na to, že ten kdo toho najede víc zaplatí také víc na spotřební dani.
Už ve starém foru jsem psal,že jsem pro,aby OA nebyly zpopatňovány a aby se potřebná částka vybrala pomocí spotřební daně u PHM.Jedině to pomůže vesnicím a městům,které využívají "neplatiči".
V daném příspěvku mně jde čistě o princip.
Re: Dálniční známka v praze
když už jste v takovém rozčilení, nenapadlo vás, že za u dálnici platíme stejně každý jinak ?
protože z čeho ji ten stát asi platí ?
samozřejmě z našich - i vašich - daní
jediný, kdo u dané neplatí jsou tranzitující dopravci, o ovšem vy v německu, rakousku apod. také ne.
platby vozidel do 3,5t jsou podle mne nesmyslem, který právě zatěžuje ostatní komunikace
mě osobně ty 2000 ročně nevytrhnou, zaprvé si o ně snížím daňový základ, za druhé jezdím po D opravdu hodně
protože z čeho ji ten stát asi platí ?
samozřejmě z našich - i vašich - daní
jediný, kdo u dané neplatí jsou tranzitující dopravci, o ovšem vy v německu, rakousku apod. také ne.
platby vozidel do 3,5t jsou podle mne nesmyslem, který právě zatěžuje ostatní komunikace
mě osobně ty 2000 ročně nevytrhnou, zaprvé si o ně snížím daňový základ, za druhé jezdím po D opravdu hodně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční známka v praze
já se nerozčiluju,jsem zásadně proti zpoplatňování OA a pro zpoplatnění nákladních aut pomocí satelitu a to na VŠECH komunikacích,aby se dálnicím nevyhýbali,protože ty jsou pro takový provoz postaveny,doprovodné silnice neMike píše:když už jste v takovém rozčilení, nenapadlo vás, že za u dálnici platíme stejně každý jinak ?
protože z čeho ji ten stát asi platí ?
samozřejmě z našich - i vašich - daní
jediný, kdo u dané neplatí jsou tranzitující dopravci, o ovšem vy v německu, rakousku apod. také ne.
platby vozidel do 3,5t jsou podle mne nesmyslem, který právě zatěžuje ostatní komunikace
mě osobně ty 2000 ročně nevytrhnou, zaprvé si o ně snížím daňový základ, za druhé jezdím po D opravdu hodně
Re: Dálniční známka v praze
Bohužel by pak okruh neplnil svou funkci a každý by to radši vzal přes město, kde by se situace nezplešila. Mapmanův nápad s placením podle kilometrů, s tím, že pro platby existuje strop (klidně zmíněné 3000 Kč/rok) je výborný nápad.Diaľničiar píše:Stavba za miliardy by neměla být zdarma, o to víc, když se dokáže využít. I když se to třeba peněžence nebude líbit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční známka v praze
Raději pár centů a méně času v autě jak jízda "zdarma": pomalá, drahá a na úkor času.
A tranzitní dopravu přinutit po okruhu.
A tranzitní dopravu přinutit po okruhu.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Dálniční známka v praze
Jsem pro zachování nějakého poplatku za používání D a R. Přínosem je to, že na dálnici nejsou o dušičkách apod. "víkendoví" jezdci - alespoň tam si mohu připadat stejně "bezpečně" jako jakýkoliv jiný den, na rozdíl od silnic 1/xxx.
Re: Dálniční známka v praze
Hm, jenze takto uvazuje minimum lidi A casto je nevysvetlitelne, ze vice km muze znamenat i mene litru paliva.Diaľničiar píše:Raději pár centů a méně času v autě jak jízda "zdarma": pomalá, drahá a na úkor času.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční známka v praze
A proto to v dopravě tak vypádá (a to nejen v ČR)Pavel_t píše:Hm, jenze takto uvazuje minimum lidi A casto je nevysvetlitelne, ze vice km muze znamenat i mene litru paliva.
Re: Dálniční známka v praze
Trochu nevim co resite , onehda sem nekde videl studii, ze jeden kamion = cca 30 - 40k osobaku (vzhledem k poskozeni vozovky jednim projetim). Jelikoz kamiony plati jednotky Kc/km, tak pro osobaky by to muselo byt v jednotkach haliru za 100km! Tudiz soucasny stav (kupon za +- 1000Kc) je IMO naprosto odpovidajici (o stavu vozovek nemluve).
Co se okruhu tyce, pokud ma mit smysl, tak je vybirani myta na nem nesmysl (predevsim pro osobaky, kamiony plati uz ted i za 1cky pokud vim).
BTW: To overeni se neda dekryptovat ...
Co se okruhu tyce, pokud ma mit smysl, tak je vybirani myta na nem nesmysl (predevsim pro osobaky, kamiony plati uz ted i za 1cky pokud vim).
BTW: To overeni se neda dekryptovat ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční známka v praze
Zrovna na betonových vozovkách kamión téměř nepůsobí škody ... bejvávalo. ... to, co vy říkáte je asi takhle: mám lávku: tlustí lidi by platili 100 Kč, chudí 10 Kč ... přitom ta lávka je na tom asi takhle: chudí z ní můžou vyletět vplyvem větru, tlustí jí můžou rozkymácet
Ale ať nejsem OT: veliká města se dostávájí do stadia, které zde před 40 lety nebylo a jde o hodně tvrdá opatření: centrum má mýtné; do centra je zákaz vjezdu, mýtné ročně stoupá o desítky %, ... okruhy jsou zpoplatněné pro všechny, kdo jezdí v autě sami, někde již taky když jedou pouze 2 ... nevyhnete se tomu ani vy v ČR.
Ono totiž nejde donekonečna rozšiřovat průtahy a stavět rozsáhlé systémy metra a okruhů ... jednak to jde docela do peněz, jednak lidí a aut pořád přibývá a tak se tenhle konzum prostě musí tvrdě zpoplatnit - jednak je pak více peněz především na údržbu již tak rozsáhlé komunikační sítě a jednak se alespoň na chvíli vyprázdní některé komunikace a narve se na maximum MHD.
Ad to MHD v Praze, že to je "socka". Běžte si zajezdit do N.Y. - to taky zrovna není vábné metro, ale nestane se vám tam nic. A proto ním jezdí všichni a rádi. Aneb skuste Londýn - to je tak narvaný, že tam policie musí lidi doslova tlačit. Žádná kultura cestování ...
Ale ať nejsem OT: veliká města se dostávájí do stadia, které zde před 40 lety nebylo a jde o hodně tvrdá opatření: centrum má mýtné; do centra je zákaz vjezdu, mýtné ročně stoupá o desítky %, ... okruhy jsou zpoplatněné pro všechny, kdo jezdí v autě sami, někde již taky když jedou pouze 2 ... nevyhnete se tomu ani vy v ČR.
Ono totiž nejde donekonečna rozšiřovat průtahy a stavět rozsáhlé systémy metra a okruhů ... jednak to jde docela do peněz, jednak lidí a aut pořád přibývá a tak se tenhle konzum prostě musí tvrdě zpoplatnit - jednak je pak více peněz především na údržbu již tak rozsáhlé komunikační sítě a jednak se alespoň na chvíli vyprázdní některé komunikace a narve se na maximum MHD.
Ad to MHD v Praze, že to je "socka". Běžte si zajezdit do N.Y. - to taky zrovna není vábné metro, ale nestane se vám tam nic. A proto ním jezdí všichni a rádi. Aneb skuste Londýn - to je tak narvaný, že tam policie musí lidi doslova tlačit. Žádná kultura cestování ...
Re: Dálniční známka v praze
Jenže tohle srovnání už je trochu mimo realitu. NY a London to jsou megapole s aspoň deseti miliony obyvatel. Tam je situace už trochu jiná. To není případ Prahy a nikdy nebude. Takže spíš je nutno se podívat na srovnatelná města. Mnichov, Vídeň, Hamburg, Berlín... Tam všude není situace tak kritická a opět nikdy nebude jako ve výše zmíněných. Vývoj je tam dál a rozhodně se nedá říct, že by MHD tam byla nějak přecpaná a nedalo se jezdit do města autem. Spíš tady platí, že na některých cestách se vyplatí MHD, na některých zase auto.
Re: Dálniční známka v praze
Poslední dobou mám pocit, že při pojížďkách pouze po Praze, když jenom potřebuji někam zajet a nemusím s sebou mít na převoz nějak extra mnoho věcí, že MHD je pro mne jasná volba, hlavně co se týče rychlosti a předvídatelnosti doby jízdy. Týká se to samozřejmě oblastí dostupných max. s dvěmi přestupy a bez použití linek 300, které mají již mnohem delší intervaly. Problém Prahy hlavně je, že pořád nejde objet, když do města nepotřebujete, ale to netřeba probírat.
Co se týče případného výběru mýta, je potřeba prvně dokončit komplet SOKP a MO. Až tohle bude, pak to nechat nějaké dva roky vyhodnotit a poté je možné to centrum dle mne již zpoplatnit. Navazovat to ještě nutně musí vylepšený systém MHD (zavedení tvz. S-bahn - městské železnice) a dostatečná kapacita P+R hlavně u SOKP a též MO (návaznost na S-bahn ev. metro). Pak důvod jezdit do centra autem zcela odpadne a kdo tam chce, nechť platí.
Co se týče případného výběru mýta, je potřeba prvně dokončit komplet SOKP a MO. Až tohle bude, pak to nechat nějaké dva roky vyhodnotit a poté je možné to centrum dle mne již zpoplatnit. Navazovat to ještě nutně musí vylepšený systém MHD (zavedení tvz. S-bahn - městské železnice) a dostatečná kapacita P+R hlavně u SOKP a též MO (návaznost na S-bahn ev. metro). Pak důvod jezdit do centra autem zcela odpadne a kdo tam chce, nechť platí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!