Minulý týden byla zprovozněna cyklostezka mezi Předmostím a centrem Přerova. Tím se završila poslední část rozsáhlého souboru staveb, díky němuž se Přerov stal městem bez kolon. Ještě nedávno se všechna doprava musela vejít do jedné "díry" pod železničním koridorem. Nyní lze trať překonat hned třemi způsoby na jednom místě, jak je vidět v přiložené fotogalerii se zcela novým, ještě neposprejovaným cyklopodjezdem:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/22. ... _Hranicka/Zajímavé ale je, že cyklostezka nevede starým podjezdem společně s motorovou dopravou, ale samostatným podjezdem novým. Před podjezdem a za ním tak 2x kříží souběžný chodník pro pěší. Vede totiž na obou stranách podjezdu mezi silnicí a chodníkem, pak ho kříží, prochází pod tratí a opět překříží chodník na stranu k silnici... Logičtější by bylo vést chodník novým podjezdem a cyklostezku vést starým podjezdem podél silnice... Co projektanty vedlo k tomuto řešení, je záhadou. Jediné, co mě napadá, je bezpečnost chodců, kteří odděleni od silnice valem by se nemuseli v novém tubusu cítit bezpečně...