Stránka 1 z 3

II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 3.1.2012 19:26:10
od Majkii
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 633#p60633

Za zmínku stojí zejména tahle věta: Stavba silnice, která z města odvede tranzitní dopravu z dálničních tahů. Ta by jednoho skoro dojmula :lol:

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 3.1.2012 19:32:10
od Martin z Ostravy
Nějaké info by k tomu nebylo?
Třeba trasování, stačí v mapě.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 3.1.2012 19:48:36
od jannnn
Dle ÚP obce by to mělo být cca takto: http://mapy.cz/s/2LQN ... z kruháče pak pokračování dál na R49, viz turistická mapa.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 3.1.2012 20:40:48
od Martin z Ostravy
Dík, docela užitečná stavba soudě dle mapy, jaké tam jsou intenzity netuším.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 4.1.2012 6:03:20
od Nosorožec
intenzity nejsou moc vysoké, ale průtah městem je utrpení pro projíždějící i pro místní - esíčko před zámkem a průjezd prakticky přes náměstí, takže obchvat je opravdu potřeba.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 4.1.2012 12:13:44
od Marty
Velmi vítám aktivity Zlínského kraje. Sice situace v Holešově se s bývalým Hulínským špuntem srovnat nedá, bude to určitě páka na stavbu 4901, tedy alespoň v první fázi po Martinice, když už by neměly zbýt peníze až do Fryštáku resp. spojku do Zlína.

Na druhou stranu je II/438 od Holešova dál vcelku konfortní (OK průjezd Bystřicí)... Ale zato srovnatelná II/150 do ValMezu je utrpením plným zatáček ve střídavých stoupání a klesání a průjezdy obcí. Tam by le mého názoru měl Z kraj zaměřit své investice po dokončení obchvatu Holešova a upgradovat II/150 aspoň do kvality II/438. Osobně si totiž myslím, že bez Palačovské spojky bude právě R49 do Holešova a II/150 do ValMezu zajímavou alternativou pro ČR-SK tranzit, samozřejmě do hypotetického zprovoznění celé R49...

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 4.1.2012 13:16:12
od pp21
Nosorožec píše:intenzity nejsou moc vysoké, ale průtah městem je utrpení pro projíždějící i pro místní - esíčko před zámkem a průjezd prakticky přes náměstí, takže obchvat je opravdu potřeba.
Naopak, intenzity jsou tam na silnici II. třídy poměrně dost vysoké.
II/438 směr Bystřïce 7.300; II/490 směr Fryšták pak 7.500 (obchvat propojí tyto dva směry). Třetí směr z Holešova, tj II/438 směr R55 (Hulín) má intenziru 8.200 - To mi přijde na silnici II. třídy jako dost velká intenzita.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 4.1.2012 13:35:24
od Marty
Petr Pokorný píše:
Nosorožec píše:intenzity nejsou moc vysoké...
Naopak, intenzity jsou tam na silnici II. třídy poměrně dost vysoké.
II/438 směr Bystřïce 7.300; II/490 směr Fryšták pak 7.500 (obchvat propojí tyto dva směry). Třetí směr z Holešova, tj II/438 směr R55 (Hulín) má intenziru 8.200 - To mi přijde na silnici II. třídy jako dost velká intenzita.
No já vidím na http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx v Holešově na kruháku u náměstí intenzity cca 11.000 - ale jak píšu výše - s Hulínem v roce 2010 se to fakt srovnat nedá - na náměstí v Hulíně byly intenzity 21.000 - zaplať pán Bůh za R55 a D1čku které tento špunt vyřešily...

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 4.1.2012 13:49:12
od pp21
No jo, "intenzita na náměstí" je věc pěkná, ale pro význam obchvatu celkem irelevantní. Je třeba všímat si především intenzit před a za obchvatem, pak se dá tak nějak vytušit, jak moc tomu městu obchvat pomůže. Proto jsem vyjmenoval intenzity ve všech třech hlavních směrech a přijdou mi i tak dost vysoké.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 5.1.2012 0:37:19
od Lenny
Ono se dá ten kruháč na jižní části náměstí objet takovou spojkou mezi domy na II/438 a dál na Bystřici. Potvrzuji, že cesta do Bystřice je pěkná a rychlá.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 5.1.2012 9:18:37
od Marty
Smí se nesouhlasit s autorem ? ;)
Petr Pokorný píše:No jo, "intenzita na náměstí" je věc pěkná, ale pro význam obchvatu celkem irelevantní. Je třeba všímat si především intenzit před a za obchvatem, pak se dá tak nějak vytušit, jak moc tomu městu obchvat pomůže. Proto jsem vyjmenoval intenzity ve všech třech hlavních směrech a přijdou mi i tak dost vysoké.
... chci jenom trošku nesouhlasit:

- intenzita na výjezdech nám dá obrázek potřeby tranzitu městem, ta nám dá obrázek kolik tranzitující dopravy by využilo případný obchvat,
- intenzita ve středu města - zde na kruháči u náměstí pak součet místních a tranzitujících - ten podle mne koreluje s údajem o kolik minut se tranzit bez obchvatu města zdrží (samozřejmě asi bude záležet na rozdělení dopravy v jednotlivých hodinách - špičkách atd.)

Podle mne teprve obě dvě hodnoty vypoví nejlépe o tom, jak moc se obchvat "vyplatí". Ale já dopravní odborník nejsem, jsem jen hloupý SAP Admin a analýzy mne neznámého mne baví... :)

V mém příspěvku jsem se snažil hlavně porovnat porovnatelné - intenzity v Hulíně a Holešově v roce 2010, proto mi přišla maximální hodnota "na náměstí" lepším údajem

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 10.1.2012 19:32:06
od Franke360
jannnn píše:Dle ÚP obce by to mělo být cca takto: http://mapy.cz/s/2LQN ... z kruháče pak pokračování dál na R49, viz turistická mapa.
Podle této mapy je trasa dlouhá asi 2,4 km, ovšem podle ŘSZK má být dlouhá cca 3,8 km. Viz http://www.rszk.cz/?ukaz=53_ii/490&IdMenu=53&grafika=0 . Tak ted teda nevím. 8-)

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 11.1.2012 13:45:52
od vasa
Franke360 píše:Podle této mapy je trasa dlouhá asi 2,4 km, ovšem podle ŘSZK má být dlouhá cca 3,8 km. Tak ted teda nevím. 8-)
Ono to bude od kruháče pokračovat k R49, dočasně tedy samozřejmě k té cestě od Zahnašovic. Celkem to 3.8 km je. Viz http://mapy.cz/s/2OZu

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 19.1.2012 8:42:22
od martini
Stavba obchvatu je na spadnutí
19.1.2012 Vyškovský deník

Duben. To je pravděpodobný termín, kdy se začne stavět jihovýchodní obchvat Holešova. Náročná stavba propojí silnice II/490na kruhovém objezdu u Martinic, protne Žopy a napojí se před Dobroticemi na silnici II/438.
Nová silnice by měla být dlouhá necelé čtyři kilometry a umožní lidem přijíždějícím například ze Zlína zcela se vyhnout centru Holešova. „Stavba obchvatu si vyžádá nový most nad železniční tratí a nové styčné křižovatky silnic II/490 a II/438 včetně takzvané estakády, tady jednopolového mostu a opěrné zdi,“ uvedl za Ředitelství silnic a dálnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota. Tím však práce neskončí. „Dál je nutné postavit dvě nové křižovatky se silnicemi třetí třídy, vytvořit dešťovou zdrž, do které svedeme příkopy podél silnice, a postavit kanalizaci odvodňující zdrž do Rusavy,“ dodal Cekota.
Dodal, že Ředitelství silnic a dálnic zřídí také protihlukový val včetně zeleně a obslužné a provizorní cesty. „Dále bude potřeba udělat přeložky vysokotlakého plynovodu, šest vodovodů, podzemní kabely nízkého napětí, stožáry vysokého napětí i telekomunikační kabely. Stavba si vyžádá také úpravy stávajícího oplocení,“ upozornil Cekota.
Co se týče rozpočtu, ředitelství silničářů zatím částku odhaduje na necelých čtyři sta milionů korun. Příspěvek přesahující 287milionů ovšem uhradí evropský Fond pro regionální rozvoj.
Na platbě se bude muset podílet i Holešov, aktivitu ale zatím nechává na Zlínském kraji. „Ředitelství silnic Zlínského kraje zadalo výběrové řízení a my čekáme na jeho výsledky. Je to naše společná stavba, ale my jsme výběr nechali na nich,“ vysvětlil starosta Holešova Zdeněk Janalík. Lidé se na nový obchvat, který by měl centru města ulevit, těší, trochu je ale děsí samotná stavba nové silnice. „Bojíme se, že nám trochu zkomplikuje život, přece jen to potrvá dlouho a zasáhne to do provozu,“ přiznal třeba Libor Doležel z Dobrotic.
Objízdná trasa by totiž podle něj mohla znevýhodnit cesty, které budou uzavřené. Pro řadu podnikatelů by to mohlo mít nepříjemné následky.
Podle Ředitelství silnic a dálnic jsou ale obavy zatím předčasné. Přesná trasa objízdné trasy ani její podoba ještě nejsou známé. „Případné uzavírky si bude vyřizovat až zhotovitel stavby, který vzejde z výběrového řízení, a to až po podepsání smlouvy. Teď je tedy ještě brzy mluvit o uzavírkách,“ podotkl Cekota.
Předběžný termín dokončení stavby plánují silničáři na červenec 2014.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 13.2.2012 16:03:44
od Lenny
Holešov bude mít po dokončení R49 docela pěkný ochvat. I tato část hodně pomůže, docela se na ni těším.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 25.3.2012 11:40:09
od jeni013
Článek na iDNES se věnuje stavbě problematické křižovatky obchvatu s cestou Holešov - Přílepy.

ZDE

Postavil bych nadjezd v S9,5 bez napojení a je... Kruháč bude pro řidiče rozjeté z D1 a R49 zajímavým retardérem.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 25.3.2012 14:54:45
od viky
K čemu to letos vlastně staví,když neběží současně stavba R49?Bez ní je to o ničem :kladivo: :kladivo:

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 25.3.2012 21:34:00
od Lenny
Ono to pomůže kruháči u náměstí, resp. u internátu, pro dopravu Ova - Zlín je to dobré zlepšení a nejen pro ni.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 5:16:08
od viky
Ale pro ostatní směry to neřeší nic.Jedině,že by to ve stopě přivaděče R49 protáhli na spojku mezi Lapačem a Zahnašovicemi,o čemž pochybuju.No a OVa-Zlín- nevím,kolik to v reálných číslech uleví kruháči u náměstí,když převažující intenzity jsou v jiném směru.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 16:31:42
od Lenny
Lepší je, když se postaví dopředu, než aby se stavělo s křížkem po funese. No protáhnutí ve stopě přivaděče se nedočkáme, to budeme muset počkat na 4901.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 18:55:07
od viky
Lenny píše:Lepší je, když se postaví dopředu, než aby se stavělo s křížkem po funese. No protáhnutí ve stopě přivaděče se nedočkáme, to budeme muset počkat na 4901.
Tak ať to pustí přes zónu.
Stejně tam není skoro nic postaveného a kvůli spodní vodě kdoví jestli ještě co bude :kladivo: :kladivo:

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 20:41:28
od Lenny
Přes tu zonu jezdit není taky žádná výhra, člověk se sice vyhne 2/1 stopce, ale brzdit do těch 4 pravoúhlých zatáček, když je člověk rozjetý, taky není žádná výhra.

Z těch 2 areálu je jeden obsazený a druhý uplně, ale uplně prázdný, hlavnně, že na to přispěla EU, stejně jako na celou zónu...

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 20:51:40
od viky
Nevěděl jsem,jak je ta silnice v zóně situovaná.
Škoda,když už v podstatě ten projekt skoro krachl,tak mohl mít alespoň Holešov velmi slušný obchvat.

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 26.3.2012 21:13:12
od Lenny
kdyby to byla přímka, tak je to jiná, ale takto...

Re: II/438 Holešov JV obchvat

Napsal: 3.5.2012 18:04:04
od Franke360
Stavba obchvatu byla oficiálně zahájena

Největší investiční stavba Ředitelství silnic Zlínského kraje roku 2012 byla zahájena ve čtvrtek 3. května podpisem smlouvy na Městském úřadu v Holešově.

Zástupci investorů a zhotovitelských firem se sešli ve čtvrtek 3. května 2012 v Holešově na prvním jednání, jehož předmětem byl podpis smluv a upřesnění harmonogramu stavebních prací a předání stanoviště letošní největší investiční stavby Ředitelství silnic Zlínského kraje – stavby jihovýchodního obchvatu Holešova. Během května se již naplno rozběhnou stavební práce.

více tady + fotky :arrow: http://www.holesov.cz/aktuality/455-sta ... e-zahajena