Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pokračuje vo vyhodnocovaní ponuky piatich uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.
Viacerí z oslovených účastníkov verejnej súťaže pre agentúru SITA v stredu potvrdili, že diaľničná spoločnosť ich oslovila so žiadosťou, aby svoje ponuky vysvetlili. Súčasťou diaľnice medzi Žilinou a Martinom bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra.
"Od obstarávateľa sme dostali žiadosť o vysvetlenie ponuky. V stanovenej lehote poskytneme odpoveď na požadované vysvetlenie," uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK a.s. Magdaléna Dobišová. Skanska spolu so Strabagom chcú diaľnicu s tunelom Višňové spomedzi všetkých ponúk postaviť najlacnejšie, za 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny prác vo výške 896,53 mil. eur. V NDS otvárali ponuky v druhom presunutom termíne 26. júna.
Druhú najnižšiu cenu za diaľnicu navrhla skupina firiem Doprastav a Metrostav, a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % odhadovaných nákladov. "Súťaž na diaľnicu D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala je momentálne v štádiu vyhodnocovania. Od obstarávateľa sme dostali žiadosť o vysvetlenie niektorých údajov v ponuke a pripravujeme odpoveď na jeho otázky," informoval generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič.
NDS oslovila so žiadosťou o vysvetlenie cenovej ponuky v spomínanom diaľničnom tendri aj taliansko-slovenské konzorcium Impregilo S.p.A. a DÚHA, a.s. Tieto firmy predložili tretiu najlacnejšiu ponuku 409,8 mil. eur (45,7 % z predpokladanej ceny prác). "Žiadosť o vysvetlenie sa netýka dokladovej časti, ale týka sa technickej časti nami navrhovaných riešení, ktoré sme predložili v našej ponuke," dodala Katarína Havadejová z prešovskej firmy DÚHA. Svoju ponuku majú diaľničiarom vysvetliť do 10. augusta.
Ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. - HANT BA DS, a.s. chce diaľnicu postaviť za 462,23 mil. eur (51,6 %) a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK, a.s. Žilina za 474,5 mil. eur (52,9 %). Priemerná cena všetkých piatich ponúk predstavuje 413,53 mil. eur.
Ministerstvo dopravy ešte v júni uviedlo, že rozhodujúcim zdrojom financovania diaľnice s tunelom Višňové budú eurofondy, doplnkovým zdroje štátneho rozpočtu, prípadne úver Európskej investičnej banky (EIB). Na problematiku štátnej expertízy a jej výpočtov sa chce ministerstvo detailne pozrieť. "Nie je totiž možné, aby aj štátna expertíza chrlila nereálne ceny, keď stav na stavebnom trhu je iný," dodalo ministerstvo po otvorení ponúk v diaľničnom tendri.
NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice pri Žiline koncom minulého roka. Práce sú plánované na päť a pol roka. Vzhľadom na následné vyhodnocovanie ponúk môže byť diaľnica hotová najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Pre plánovanú dĺžku prác môže byť diaľnica financovaná z európskych peňazí až v ďalšom programovom období 2014 až 2020. Dovtedy by výstavba mohla byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z prípadného úveru Európskej investičnej banky.
http://spravy.pravda.sk/nds-este-stale- ... z22xr2CPgW
(SK)NDS pokračuje ve vyhodnocovaní nabídek D1 s tun. Višňové
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion