(SK)NDS pokračuje ve vyhodnocovaní nabídek D1 s tun. Višňové

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK)NDS pokračuje ve vyhodnocovaní nabídek D1 s tun. Višňové

Příspěvek od Diaľničiar »

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pokračuje vo vyhodnocovaní ponuky piatich uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.

Viacerí z oslovených účastníkov verejnej súťaže pre agentúru SITA v stredu potvrdili, že diaľničná spoločnosť ich oslovila so žiadosťou, aby svoje ponuky vysvetlili. Súčasťou diaľnice medzi Žilinou a Martinom bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra.

"Od obstarávateľa sme dostali žiadosť o vysvetlenie ponuky. V stanovenej lehote poskytneme odpoveď na požadované vysvetlenie," uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK a.s. Magdaléna Dobišová. Skanska spolu so Strabagom chcú diaľnicu s tunelom Višňové spomedzi všetkých ponúk postaviť najlacnejšie, za 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny prác vo výške 896,53 mil. eur. V NDS otvárali ponuky v druhom presunutom termíne 26. júna.

Druhú najnižšiu cenu za diaľnicu navrhla skupina firiem Doprastav a Metrostav, a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % odhadovaných nákladov. "Súťaž na diaľnicu D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala je momentálne v štádiu vyhodnocovania. Od obstarávateľa sme dostali žiadosť o vysvetlenie niektorých údajov v ponuke a pripravujeme odpoveď na jeho otázky," informoval generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič.

NDS oslovila so žiadosťou o vysvetlenie cenovej ponuky v spomínanom diaľničnom tendri aj taliansko-slovenské konzorcium Impregilo S.p.A. a DÚHA, a.s. Tieto firmy predložili tretiu najlacnejšiu ponuku 409,8 mil. eur (45,7 % z predpokladanej ceny prác). "Žiadosť o vysvetlenie sa netýka dokladovej časti, ale týka sa technickej časti nami navrhovaných riešení, ktoré sme predložili v našej ponuke," dodala Katarína Havadejová z prešovskej firmy DÚHA. Svoju ponuku majú diaľničiarom vysvetliť do 10. augusta.

Ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. - HANT BA DS, a.s. chce diaľnicu postaviť za 462,23 mil. eur (51,6 %) a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK, a.s. Žilina za 474,5 mil. eur (52,9 %). Priemerná cena všetkých piatich ponúk predstavuje 413,53 mil. eur.

Ministerstvo dopravy ešte v júni uviedlo, že rozhodujúcim zdrojom financovania diaľnice s tunelom Višňové budú eurofondy, doplnkovým zdroje štátneho rozpočtu, prípadne úver Európskej investičnej banky (EIB). Na problematiku štátnej expertízy a jej výpočtov sa chce ministerstvo detailne pozrieť. "Nie je totiž možné, aby aj štátna expertíza chrlila nereálne ceny, keď stav na stavebnom trhu je iný," dodalo ministerstvo po otvorení ponúk v diaľničnom tendri.

NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice pri Žiline koncom minulého roka. Práce sú plánované na päť a pol roka. Vzhľadom na následné vyhodnocovanie ponúk môže byť diaľnica hotová najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Pre plánovanú dĺžku prác môže byť diaľnica financovaná z európskych peňazí až v ďalšom programovom období 2014 až 2020. Dovtedy by výstavba mohla byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z prípadného úveru Európskej investičnej banky.

http://spravy.pravda.sk/nds-este-stale- ... z22xr2CPgW
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2012 Svět“