Průtah Rousínovem se dočká oprav
Zdroj: Deník; 18.1.2012
Rousínov - Průtah Rousínovem čeká letos velká rekonstrukce. Je součástí celkových oprav silnice mezi Rousínovem a Tučapy, která vyjde na desítky milionů korun.
Stomilionovou rekonstrukci silnice z Rousínova do Tučap plánuje v letošním roce zahájit jihomoravská Správa a údržba silnic. Silnice II/430 je dopravně velmi vytížená a rekonstrukce ji má hlavně zmodernizovat a tím napomoct zklidnění dopravy. Jihomoravští silničáři momentálně dokončují administrativní záležitosti a čekají, jak se vyvine letošní zima. Na ní totiž závisí, kolik peněz silničáři ušetří.
Stavební práce se dotknou pětikilometrového úseku. „Součástí stavby je také oprava průtahu přes Rousínov. Ale nejde jen o něj. Budeme pokračovat dál přes Komořany až do Tučap,“ uvedl vedoucí technickosprávního úseku vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Jan Olejníček.
Rousínovská radnice chce rekonstrukce využít k městským investicím. „Oprava průtahu je akce Správy a údržby silnic, ale pokud začne, plánujeme toho využít a kolem silnice opravit chodníky a stezky. Počítáme tady s náklady kolem dvou milionů korun,“ podotkl rousínovský starosta František Havíř.
Správu a údržbu silnic vede k rekonstrukci stále větší intenzita provozu. „Konstrukce silnice už jen stěží odolává zátěži, které je v dnešním provozu vystavena. Když už se pustíme do rekonstrukce jednotlivých vrstev silnice, chceme na ni rovnou přidat moderní návrhové prvky,“ poznamenal Olejníček.
Důvodem je vývoj ve stavbách silnic. „Dřív se stavělo podle jiných pravidel, která odpovídala tehdejším podmínkám. Dnes se klade daleko větší důraz na to, aby byla silnice pro řidiče čitelná. V obcích se tak cesty doplňují prvky, které nutí řidiče zpomalit. Tím se zklidňuje doprava,“ vysvětlil Olejníček.
Jedním z těchto prvků má být i takzvaná vjezdová brána v Tučapech. „Je to vlastně takový ostrůvek uprostřed silnice, který musí řidiči objet, což je donutí snížit rychlost. Postavíme ho pod kopcem na vjezdu do Tučap ze směru od Vyškova,“ řekl Olejníček.
Tuto úpravu silnice v Tučapech vítají. „Z kopce to každý rozjede a auta tu běžně jezdí šedesát nebo sedmdesát kilometrů za hodinu. Málokdo jede předepsanou padesátkou, ani kamiony,“ upozornil starosta Tučap Miloslav Brandýs.
Představitelům obce by se zamlouvalo podobné řešení i z druhé strany. „Od Komořan je rovinka, takže problém s rychlostí je stejný, i tam by se ostrůvek hodil. Na této straně ale bohužel nejsou pozemky ve vlastnictví obce,“ podotkl Brandýs.
Kdy rekonstrukce začne, zatím není jasné. Momentálně Správa a údržba silnic jedná s majiteli pozemků. „Potřebujeme získat jejich souhlas ke stavebním úpravám. Týká se to hlavně míst, kde se kvůli nové vjezdové bráně silnice rozšíří,“ vysvětlil Olejníček.
Pozemky je také potřeba vyjmout z půdního fondu. „To by mohlo být hotové do měsíce, pak požádáme o stavební povolení. I když se ale letos začne stavět, celou rekonstrukci určitě dokončit nestihneme,“ upozornil Olejníček.
Náklady silničáři odhadují na sto milionů korun. Přesnější částku však určí až výběrové řízení, ve kterém by měla podle Olejníčka cena o něco klesnout. Silničáři chtějí také získat na stavbu dotace.
Na dopravní omezení upozorní Správa a údržba silnic předem. „Budeme se snažit převést tranzitní dopravu na souběžnou dálnici. Budeme se snažit co nejvíc udělat po jednotlivých pruzích, aby byl vždy alespoň jeden průjezdný,“ podotkl Olejníček.
Kromě rekonstrukce silnice II/430 se silničáři v letošním roce pustí také do opravy Křečkovské ulice ve Vyškově. „Víc investičních akcí neplánujeme,“ dodal Olejníček.
(B) II/430: Průtah Rousínovem se dočká oprav
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion