Novými tunely v Brně denně projede na čtyřiadvacet tisíc aut
Královopolské tunely fungují necelé dva měsíce a silničáři už mají první čísla. Podle měření Brněnských komunikací projede pod Královým Polem a Žabovřeskami na čtyřiadvacet tisíc aut denně. Výrazně se tak ulevilo lidem v Horově, Skácelově či Palackého ulici, jimž před okny jezdily desetitisíce vozů. Tunely pomohly i řidičům, kteří se přesouvají v severní části města. "Podle našich průzkumů jde skutečně o časovou úsporu dvanáct až patnáct minut při průjezdu městem tak, jak uváděly naše prognózy," tvrdí Vladimíra Navrátilová z Brněnských komunikací. Zatímco život v Králově Poli a Žabovřeskách se pomalu vrací do zajetých kolejí, dopravní peklo se přesunulo do Pisárek. "Jezdím z Lelekovic. Za výpustí z tunelů je to ještě fajn, ale pak tam ústí příjezd od Jundrova a je běžné, že už od sedmi hodin tam auta prakticky stojí," glosuje mladá řidička, která po Žabovřeské ulici jezdí denně do práce.
Navazující část okruhu zatím ministerstvo shodilo ze stolu
Ministerstvo dopravy sice už mělo na stole projekt na výstavbu navazující části městského okruhu, ale shodilo jej ze stolu. "Vrátili investiční záměr k přepracování. Nový předložíme začátkem listopadu s novým ekonomickým vyhodnocením," řekl Martin Kolátor z Ředitelství silnic a dálnic. Pokud získá razítko ministerstva do konce roku, může projekt Žabovřeská I začít. "Máme už připravenou dokumentaci pro stavební povolení. Dokončení projektu plánujeme na rok 2017 a termín zatím není ohrožen," domnívá se Kolátor. Za královopolskými tubusy se táhne ještě jeden spor. Národní hluková observatoř podala k pražskému městskému soudu žalobu kvůli špatně postaveným protihlukovým stěnám. "Přitom nejde o zásadní vadu stavby, která by se nedala odstranit," upozornil prezident občanského sdružení Ivo Vaněk. Burácení motorů paradoxně netrápí Žabovřeskou ulici, na niž oba tubusy ústí. "Hluk nám nevadí, protože tady ta auta prakticky stojí," říká nešťastně Jan Karas.
Tunely stály jen jednou, problémy se jim zatím vyhýbají
Kritici novostavby poukazují mimo jiné na neprůhledné toky peněz. Závěrečný účet za tunely silničáři stále nezveřejnili. Původně avizovaných 6,9 miliardy korun se vyšplhalo bezmála na 12 miliard. Oba koridory podle správce zatím fungují bez jakýchkoliv obtíží. Zatím se jim vyhýbají neduhy nejnovějších tunelů na Pražském okruhu, které pár dní po otevření zablokovaly vysoké kamiony nebo nefungující signalizace. Královopolské tubusy byly od srpna zavřeny jen jednou na pár hodin. "V první polovině září jsme zavčas zastavili nadměrně vysoké vozidlo, které by v tunelu způsobilo kolizi. Tunel byl krátkodobě uzavřen a policie vůz přesměrovala na náhradní trasu," podotýká Navrátilová. Brněnské komunikace se budou za téměř 250 milionů korun o oba koridory starat pět let. Tunely už se vesměs zapsaly do nejnovějších verzí navigace GPS. Někteří řidiči si dosud stěžovali, že navigace je navádí špatně - jako by tubusy neexistovaly. "Většinou aktualizujeme mapy do tří měsíců. Naše navigace už obsahují mapy s těmito tunely," říká Martin Puffr ze společnosti Mapfactor, která vyvíjí GPS systémy.
http://www.modernibrno.cz/aktualita/Nov ... -aut-8725/
(B) Novými tunely v Brně denně projede na čtyřiadvacet tisíc
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion