Ostrava /DENÍK SLEDUJE/ - Kvůli částečně uzavřeným Svinovským mostům je to jediná pořádná cesta do Poruby a dál na Opavsko. Jízda po ucpané ulici Rudné je ale pro řidiče utrpením. V tomto týdnu ji navíc komplikují opravy svodidel i hromadné nehody.
Dopravní špička a na Rudné ulici ve směru na Porubu se tvoří několikakilometrové kolony. Už tak složitou dopravní situaci komplikuje v tomto týdnu oprava svodidel v úseku mezi Shopping Parkem a nájezdem na dálnici, kvůli které je doprava svedena do jednoho pruhu.
„Který blázen vymyslel opravu Rudné, když je to jediná cesta, po které se teď dá dojet do Poruby. Byl jsem objednán k lékaři, ale neměl jsem šanci dojet včas. V koloně jsem trčel více než hodinu," postěžoval si Deníku jeden z rozzlobených ostravských řidičů.
Mluvčí Fakultní nemocnice s poliklinikou v Ostravě-Porubě Tomáš Oborný potvrdil, že lidé nyní mají problém dojet včas na plánovaná vyšetření, protože tráví dlouhý čas v zácpách na Rudné. „Cesta je komplikovaná i pro sanitky. Poruba by potřebovala dokončit Severní spoj, který by pomohl trvale vyřešit dopravní problémy," konstatoval mluvčí nemocnice.
Aktuální oprava svodidel na Rudné, které svedla dopravu ve směru na Porubu do jednoho jízdního pruhu, se podle mluvčího Ostravských komunikací Jiřího Maléře musí dělat právě nyní z důvodu bezpečnosti. Původní svodidla totiž ukradli zloději kovů.
„Průjezd úsekem čtyřproudé silnice, kde najednou končí svodidla a po několika metrech znovu začínají, je vysoce nebezpečný, proto nebylo možné opravu odkládat. Ostravské komunikace přijaly opatření, aby byly práce dokončeny v co možná nejkratším termínu," vysvětlil Maléř.
V době, kdy se v místě pracovat nebude, se podle jeho dalších slov dopravní omezení vždy odstraní tak, aby nebyl jeden jízdní pruh blokován. Opravy byly podle jeho dalších slov výjimečně přerušeny i v úterý poté, co ráno nastal na Rudné kolaps kvůli hromadné nehodě, která se stala poblíž mostu vedle prodejny Hornbach.
„Ulice byla v jeden čas zcela neprůjezdná. Na kluzké silnici se celkově srazilo dvaadvacet vozidel. Policisté dopravu odkláněli náhradními trasami," informovala ostravská policejní mluvčí Gabriela Holčáková. I na objízdných trasách ale došlo k několika nehodám.
Nepříjemnosti v Rudné ulici budou řidiče čekat zřejmě až do jara příštího roku. Podle posledních informací Deníku se totiž nestihnou do konce letošního roku dokončit opravy Svinovských mostů. Slibovaný termín jejich zprovoznění ještě před Vánoci padl při posledním kontrolním dni na stavbě.
„Práce stále běží podle harmonogramu. Nicméně jsme vyhodnotili, že je více urychlit nedokážeme a do konce roku se tedy Svinovské mosty neotevřou. Platí smluvně daný termín březen příštího roku," vyjádřil se před několika dny David Nosek, šéf projektu ze společnosti Imos Brno.
A co tedy Severní spoj zmíněný mluvčím nemocnice Tomášem Oborným? Bude se někdy stavět? Zatím to moc růžově nevypadá. Chybí investor, který by cestu s rozpočtem blížícím se dvěma miliardám korun zaplatil. Nemá se k tomu město Ostrava, kraj ani ministerstvo dopravy.
„Ze státních prostředků byla financována pouze první část stavby, protože šlo o přiváděč k dálnici D1. Další část má být komunikací druhé třídy, které jsou obecně ve správě kraje. Dokončení druhé části tak závisí na finančních možnostech krajského úřadu," prohlásil Martin Novák, mluvčí ministerstva dopravy.
Autor: Martin Pleva
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 21031.html
I/11 Rudná připomíná dopravní peklo
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion