Kapsch chce za mýto navíc 126 milionů ročně, „krabičky“ má totiž víc aut
http://ekonomika.idnes.cz/kapsch-chce-v ... nomika_ert
3. listopadu 2012 1:07
Konsorcium firem vedené společností Kapsch požaduje navýšení odměn, které mu platí stát za provoz tuzemského mýtného systému. Ročně by se měla platba navýšit o 126 milionů korun. Důvodem je vyšší počet palubních jednotek, které používají řidiči pro průjezd pod mýtnými branami, než s kolika počítá dosavadní smlouva.
Dosud je vydáno kolem 620 tisíc jednotek, ale smluvně je zajištěna obsluha pouze 530 tisíc těchto zařízení. Stát však dosud na tento požadavek nekývl.
"Podle smlouvy má na toto navýšení Kapsch nárok. Díky jejich vstřícnosti jednáme ale o tom, abychom zaplatili méně," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.
Kapsch přišel s požadavkem, aby stát zaplatil za zhruba 90 tisíc jednotek, které nejsou pokryty smlouvou, roční odměnu ve výši 1 400 korun za kus. Ročně by se tak provoz mýta prodražil o 126 milionů korun.
Podle Čermáka je to příliš, protože v současné době je v systému evidováno kolem 90 tisíc jednotek, které už více než tři roky nebyly v provozu. "Vzhledem k této skutečnosti je proto současný požadavek firmy Kapsch neakceptovatelný," podotkl Čermák.
Krabičky jsou aktivní, jen se s nimi neplatí, tvrdí Kapsch
Mediální zástupce konsorcia David Šimoník neuvedl, o jakou částku Kapsch a další žádají. Podle něj původní kontrakt počítal jen s 280 tisíci jednotek, po dalším dodatku byla smlouva nastavena na 530 tisíc "krabiček", které musí vozit plátci mýta za předním sklem. "Počet se musí odvíjet od aktuální situace a také predikce zákazníka, jak to bude s přibývajícími uživateli mýtného systému. Konkrétní cifry budou předmětem obchodních jednání," nastínil další vývoj Šimoník.
Podle něj se nedá mluvit o tom, že by 90 tisíc jednotek bylo nevyužitých. "Jde o jednotky, které jsou aktivní, byly standardně vydány uživatelům mýtného systému, avšak již delší dobu s nimi neproběhly mýtné transakce," vysvětlil Šimoník. Podle zákona lze tyto jednotky vyřadit ze systému až po třech letech od poslední transakce.
Nadějí je prosazení novely zákona
ŘSD se proto snaží prosadit novelu zákona, podle které by se doba na zrušení jednotky zkrátila ze tří let na jeden rok od poslední mýtné transakce i propadnutí dosud neprojetého mýta. "Pouze za tohoto předpokladu bude možné předmětnou jednotku zcela vyřadit z evidence, a zabránit tak tomu, aby celkový počet v systému evidovaných jednotek nadále rostl," dodal Čermák.
ŘSD loni za provoz mýtného systému zaplatilo sdružení firem vedené Kapschem přes dvě miliardy korun, dopravci pak zaplatili přes osm miliard korun. Dosud stát od začátku existence mýta vybral přes 38 miliard korun, i v tomto roce zřejmě mírně vzroste objem vybraných peněz. Letos je v rozpočtu na platbu za provoz mýta vyčleněno 2,6 miliardy. Smlouva na provoz mýta platí v Česku do roku 2016, stát se dosud nerozhodl, jak bude chtít vybírat mýto poté.
Autor: Jan Sůra
Kapsch chce za mýto víc..., „krabičky“ má totiž víc aut
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion