Příští rok se otevře čtyřicet kilometrů nových dálnic. Podívejte se kde
Čtyřicet kilometrů dálnic a 15 kilometrů silnic I. třídy. Takovou nadílku přichystalo Ředitelství silnic a dálnic na příští rok motoristům, ale i obyvatelům obcí postižených silným provozem. Žádné razantní zlepšení v dopravě to však nepřinese. Oproti velkým plánům je totiž pár desítek kilometrů žalostně málo.
Největší část z dokončovaných staveb připadá na jihočeskou část dálnice D3. Ta by se ještě před letními prázdninami měla prodloužit o 25 kilometrů. Nový úsek se v Táboře napojí na dosud jedinou zprovozněnou část dálnice a přes Soběslav dovede řidiče až do Veselí nad Lužnicí.
Cena úseku by měla překročit 10,5 miliardy korun. Kromě Soběslavi se uleví i obyvatelům Sezimova Ústí a Plané nad Lužnicí. Další pokračování dálnice směrem na České Budějovice je zatím kvůli nedostatku peněz v nedohlednu, ministerstvo uvažuje o využití soukromých financí formou projektu PPP.
Ministr dopravy Pavel Dobeš varoval, že pokud bude významným způsobem zkrácen rozpočet resortu na příští rok, může to ohrozit mimo jiné i dostavbu D3. To by se však pravděpodobně týkalo pouze krátkého úseku u Českých Budějovic, který letos získal stavební povolení, ale stavět se dosud nezačalo (více čtěte zde).
Dalším úsekem, který se příští rok otevře, bude část rychlostní silnice R6, která v budoucnu spojí Prahu se severočeským Chomutovem. Nyní dokončovaný úsek Vysočany - Nové Spořice však pouze naváže na hotový kus silnice okolo průmyslové zóny Triangle, kterou spojí s Chomutovem a s výpadovkou směrem k hraničnímu přechodu Hora svatého Šebestiána. Bude mít necelých 16 km.
Úsek okolo Chomutova se staví v těsné blízkosti povrchového hnědouhelného lomu, což neumožnilo postavit oblouky dálnice přesně podle norem. V místech prudších zatáček tak bude pravděpodobně snížena rychlost na 70 km/h.
Stavba by se měla otevřít řidičům v září. Pokud se neobjeví tradiční "vícenáklady", měla by daňové poplatníky vyjít na 4 miliardy a 402 milionů bez DPH. Kromě mírného zkrácení doby jízdy mezi Chomutovem a metropolí stavba žádné velké zlepšení řidičům nepřinese. Lepší napojení průmyslové zóny Triangle na německé silnice zatím bude bez efektu, jelikož největší tamní výrobce, firma Panasonic, tam ukončuje výrobu a propouští všechny zaměstnance.
Ze silnic první třídy se příští rok zprovozní hned dva nové úseky v Libereckém kraji, které měly být podle původních plánů hotovy už letos. Prvním je nová čtyřkilometrová silnice do Frýdlantského výběžku, kde stavbu komplikuje přeložka vysokého napětí, druhým pak 7,5kilometrová nová trasa z Chrastavy do Hrádku nad Nisou, kde se kvůli sporům dlouho nedařilo vykoupit pozemek.
ŘSD také příští rok otevře poslední chybějící úsek čtyřproudé silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, kde byl taktéž problém s pozemkem. Tu si zároveň stát vybral pro testování nové kategorizace českých dálnic a rychlostních silnic a mohla by na něm tak být povolena vyšší rychlost.
Šéf ŘSD David Čermák původně avizoval na rok 2013 zprovoznění 54 kilometrů nových dálnic a 18,5 kilometru silnic. Do toho však započítal i poslední část D1 z Bohumína do Polska a obchvat Kolína. Obě stavby se nakonec podaří zprovoznit ještě letos. Kolínu se uleví 7. prosince, spojení s Polskem by se pro osobní auta mělo otevřít koncem listopadu.
http://ekonomika.idnes.cz/rok-2013-40-k ... nomika_neh
Příští rok se otevře čtyřicet kilometrů nových dálnic...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion