Mladá fronta DNES 8.11.2012
Stop obchvatu Prahy: další část bude za sedm let
Pražský okruh, který by odvedl z ulic města mnoho aut, ale hlavně kamiony, se ztrácí v nedohlednu. Úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi, který má jasnou prioritu před ostatními částmi obchvatu, bude hotov patrně až v roce 2019.
PRAHA Hladký průjezd metropolí bez neustálého trčení v zácpách, hlučné kamiony vykázané z městských ulic na rychlostní silnici kolem Prahy. Tak by vypadala doprava ve městě, kdyby mnohé plány nezůstávaly dlouhá léta jen na papíře. A nyní padl i plán na urychlenou výstavbu části okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.
„Se zahájením výstavby počítáme kolem roku 2016. Teď magistrát připravuje podklady pro nové schválení zásad územního rozvoje, přičemž ty původní zrušil soud. Pak by mohlo být vydáno nové územní rozhodnutí,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. To znamená, že stavba, která potrvá dva až tři roky, bude hotová patrně až v roce 2019.
Ministerstvo přitom ještě zkraje letošního roku plánovalo, že stavbu této části urychlí a otevře ji v roce 2016. Jenže chybějí peníze i povolení. „Stát ignoruje fakt, že Praha je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou. Budu o urychlení výstavby znovu jednat s ministrem, případně s premiérem,“ říká primátor Bohuslav Svoboda.
Rychlostní silnice vedoucí k Běchovicím je pro Prahu velmi důležitá. Má před ostatními úseky jasnou prioritu a každý odklad její výstavby znamená výrazné odsunutí termínu, kdy se dokončí celý okruh. Zpoždění stavby nedovolí příštích několik let vytlačit kamiony a další auta mimo město a tím ulevit silnicím metropole obecně. Připomeňme jen, jak se prakticky ze dne na den proměnila Jižní spojka před dvěma lety, kdy se otevřela značná část okruhu Prahy. Z části jednoho z hlavních tahů městem, kudy pravidelně auta popojížděla dlouhé minuty krokem či stála, se stala relativně spolehlivá silnice, kde auta brzdí jen nárazově hustý provoz. „Zpoždění výstavby části okruhu k Běchovicím zakonzervuje tristní stav pražské dopravy,“ míní dopravní odborník Petr Moos. »
Stop obchvatu Prahy: další část bude až za sedm let
Část okruhu mezi D1 a Běchovicemi postaví až v roce 2019 » Pokračování ze str. D1
Podle Moose nastane problém s dopravou v momentě, kdy se postaví Městský okruh dříve než ten Pražský. „Původně se předpokládalo, že jako první se postaví Pražský okruh a až následně Městský. Protože po vnějším okruhu má jezdit tranzitní doprava, kterou je potřeba odvést mimo Prahu. Jakmile tuto funkci bude obstarávat okruh vedoucí městem, můžeme čekat další léta těžkostí,“ upozorňuje Moos.
Také stavba části Městského okruhu se – tentokrát kvůli nedostatku peněz v městské kase – zpožďuje, Praha chystá levnější a rychlejší alternativu. Místo silnic převážně zahloubených v tunelech chce spojit Jižní spojku s tunelem Blanka po trase dnešní Průmyslové a Kbelské ulice s napojením přes ulici V Holešovičkách. Tuhle možnost teď město prověřuje a podle náměstka primátora Josefa Noska by potřebné úpravy na těchto silnicích mohly být hotové do tří let.
Město sem tak svede mnoho dalších aut, a to ve chvíli, kdy tu nebude Pražský okruh a zátěž nepůjde rozmělnit.
Ze Spořilova zmizí část kamionů
Zpoždění stavby dálničního spojení mezi D1 a Běchovicemi vadí také obyvatelům Spořilova. Bez tohoto úseku jim pod okny budou dál jezdit kamiony, které po Spořilovské ulici jezdí mnohem častěji od otevření dálnice, která propojila plzeňskou D5 a D1.
„Myslím, že rok 2019 je termín, který bude platit, pokud vše půjde dobře, ale může to být mnohem později, pokud vůbec,“ říká Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov.
Nosek slibuje, že město uleví Spořilovské ulici už v polovině příštího roku. „Připravujeme stavební úpravy se zaměřením na rekonstrukci mostu v ulici Ke garážím,“ říká Nosek. Oprava mostu na Kačerově by umožnila, aby část kamionů nejezdila přes Spořilovskou, ale po ulici 5. května.
***
FAKTA Praha bez obchvatu * Auta a kamiony jedoucí například od dálnice D1 na D11 budou bez dalších částí obchvatu Prahy jezdit i nadále přes část Jižní spojky a Štěrboholské radiály a po dalších silnicích. * Tranzitní doprava, která by měla být přesunuta na Pražský okruh, bude nadále zatěžovat město. * Neuleví se obyvatelům Spořilova, přes který nyní jezdí množství kamionů. Ty by se měly přesunout právě na část okruhu mezi D1 a Běchovicemi.
Regionální mutace: Mladá fronta DNES - Praha
verze idnes.cz
http://praha.idnes.cz/vystavba-prazskeh ... -zpravy_ab
Po Pražském okruhu se řidiči do Běchovic svezou nejdříve v roce 2019
8. listopadu 2012 20:41
Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a hradeckou dálnicí D11 se řidiči hned tak nedočkají. Úsek, po kterém mají Prahu objíždět zejména kamiony, bude hotov patrně až v roce 2019.
(A) Stop obchvatu Prahy: další část bude za sedm let
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion