Kámen: Svítá naděje, objevila se úspornější verze obchvatu
1.10.2012 14:10
Kámen – Bez přechodu pro chodce lze frekventovanou silnici z Tábora do Pelhřimova v Kámeni jen těžko přejít.
Stovky osobních aut a kamionů neustále proudí přímo středem obce, včetně mezery mezi dvěma domy, kde už musí být na jedné straně zákaz vstupu chodců. Teď se naštěstí konečně po letech objevila varianta obchvatu, která je levnější, a tím i reálnější.
Obchvat je už řadu let naplánován severně od obce. Za hradem. Původně ale byl delší, první sjezd se chystal už v lese před obcí ve směru na Pelhřimov a druhý sjezd až za zatáčkou pod kopcem směrem na Tábor. Kromě toho, že ekologům vadil zásah do lesa, tak sjezd ve směru na Pelhřimov odporoval normám – byl příliš blízko odbočkám na Nový Dvůr a Vysokou Lhotu.
Vlastník silnice, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), ale přišel se změnou. „Zkrátil se celý úsek a dvě připojení jsou pasé. Nově se ostatně sídla k obchvatům v zásadě připojují už jen v jednom místě. A čím méně je projekt velkorysý, tím má větší šanci na realizaci," uvedla ředitelka jihlavské pobočky ŘSD Marie Tesařová.
Dva mosty
Na pacovském městském úřadě se připravuje územní rozhodnutí pro tuto variantu, hotovo by mohlo být na jaře. Kdy ale bude mít stát peníze přímo na obchvat, to si ani Tesařová netroufá odhadnout. Cena jde do stamilionů, bližší odhad má podle ředitelky být koncem roku.
Vedení obce každopádně změnu vítá. „Jsme rádi, že se projekt pohnul, a jsme na jeho uskutečnění připraveni," říká starosta Kámene František Hofman. Jak ukazuje na leteckém snímku obce, jediný sjezd by byl v místě křížení se silnicí na Nízkou Lhotu, která by obchvat přemostila.
Druhý most o šířce lávky by pak byl v místech někdejší polní cesty do Pacova, dnes „červené" turistické trasy.
„Lávka by nově byla jen pro pěší a cyklisty, traktory by jezdily jinudy," uvedl Hofman. Dosavadní silnice Pelhřimov – Tábor by se v místech, kde ji nově nahradí obchvat, zaslepila.
Obec by nově musela udržovat silnici přes obec, kraj by dál zajišťoval údržbu silnice na Nízkou Lhotu, tedy budoucí napojení. Ta na dosavadní silnici přes obec ústí u areálu Výrobně obchodního družstva (VOD) Kámen. „Tam by bylo obratiště autobusů. Nechceme ztratit tu výhodu, že u nás zastavují i dálkové autobusy," uvedl starosta Hofman.
Vedení VOD Kámen nezakrývá, že se mu víc líbila původní varianta. „Teď budeme muset při směru na Tábor celý Kámen objíždět. Ale i když nám to přinese částečné komplikace, určitě respektujeme, že nová varianta je ekonomicky výhodnější," řekl předseda VOD Kámen Josef Houček.
Část polních cest by měla jít souběžně s obchvatem, zejména u napojení, kde se plánují odbočovací pruhy. K celé stavbě je ale ještě nutný výkup potřebných pozemků, který některé podobné stavby brzdí. V Kámeni ale podle Františka Hofmana není v tomto směru s vlastníky pozemků problém.
http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_reg ... -pe12.html
(J) Kámen: Svítá naděje, objevila se úspornější verze obchva
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion