Česko a Polsko spojila nová dálnice
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/D ... va-dalnice
Česká republika udělala poslední a klíčový krok k dokončení dálničního spojení se sousedním Polskem. České Ředitelství silnic a dálnic otevírá poslední úsek dálnice D1 z Bohumína na státní hranici. Otevření úseku má vedle odvedení dopravy z obydlených oblastí v místě také zásadní význam z pohledu celkového mezinárodního silničního propojení České republiky.
Nově zprovozněný úsek na dálnici D1 z Bohumína je již čtvrtým dálničním hraničním přechodem v České republice. Prvním byl v roce 1980 na dálnici D2 směrem na Bratislavu (oficiálně tento hraniční přechod vznikl až s rozdělením republiky v roce 1993). V roce 1997 bylo otevřeno propojení dálnic D5 a A6 na trase Praha – Norimberk, v roce 2006 následovalo druhé propojení s německou dálniční sítí na trase Praha – Drážďany a nyní v roce 2012 přibývá propojení dálnic D1 a A1 ve směru do Polska. Polská A1 výhledově povede až do Gdaňsku u Baltského moře, již nyní ale křižuje dálnici A4 na trase Wroclaw – Krakow.
Z mezinárodního hlediska se nový úsek dálnice D1 stává významnou součástí evropské dálniční sítě, umožňující dopravní spojení sever–jih, například mezi Polskem a Rakouskem. „Hraniční úsek dálnice u Bohumína je zároveň poslední stavbou v rámci projektu dálnice D47. Jeho první úsek v délce 17 km byl otevřen v roce 2007 v části Ostrava – Bohumín a nyní je zprovozněno celých 80 km. V rámci celého tahu dálnice D1 Praha – Brno – Ostrava – Polsko v délce 377 km již tedy zbývá dobudovat pouze úsek Říkovice – Lipník nad Bečvou u Přerova,“ říká generální ředitel ŘSD David Čermák.
Z místního hlediska spočívá význam otevírané stavby zejména v převedení dopravy na tuto novou komunikaci, čímž se odlehčí dopravnímu zatížení stávajících komunikací přes zastavěné části města. Stavba dále řeší bezprostředně související přeložky křižujících a navazujících komunikací podle územního plánu města Bohumín, včetně úseku přeložky silnice I/67 v souběhu s dálnicí. Dálnice D1 je v průchodu přes Bohumín zkoordinována s připravovanou stavbou.
Na český úsek Bohumín – státní hranice mělo v roce 2012 před fotbalovým šampionátem navazovat spojení s polským městem Swierklany. Vzhledem k problému s mostem na polském úseku se zprovoznění odložilo.
Aktuální zprovoznění bude na české straně v plném rozsahu, na polské straně bude chybět úsek Mszana – Swierklany obsahující nedokončený most, který bude mít svoji objízdnou trasu. Ta bude určena ovšem pouze pro osobní automobily neboli celé zprovoznění D1/A1 se v tuto chvíli netýká vozidel nad 3,5 tuny. Toto omezení bude pro řidiče řádně vyznačeno již na české D1. Polská strana předpokládá plné otevření své A1 v létě 2013.
Informace o stavbě:
Název stavby: D47 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PR
Kraj: Moravskoslezský kraj
Cena: 2 675 880 829 Kč
Délka trasy: 6113 m
Datum zahájení stavby: 03/2008
Datum zprovoznění: 11/2012
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
mapa_dalnice_297x180.pdf
Datum: 29.11.2012
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/D ... va-dalnice
(D1) Česko a Polsko spojila nová dálnice
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion