Silnice smrti u Pohořelic bude děsit dál
Zdroj: Deník; 30.11.2012
Znojemsko – Nebezpečný silniční úsek Znojmo – Pohořelice hned tak nepřijde o svoji přezdívku „silnice smrti", kterou získal kvůli častým tragickým nehodám. Rekonstrukce úseku, o níž se hovoří už roky, je stále v nedohlednu. Letošní čtyři smrtelné nehody tak zcela jistě nebyly posledními tragédiemi v řadě.
„Chystají se projektové dokumentace ale bohužel tím, že byly nedávno zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje, se nám další postup komplikuje," přiznala ředitelka Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic Věra Hoderová.
Podle ní může příprava na zásadní opravy pokračovat jen na úseku Znojmo – Lechovice a také u chystaného lechovického obchvatu. „Tam už totiž máme vydané územní rozhodnutí. Ale u dalších úseků, které byly připraveny, půjde příprava pomaleji. To je komplikace," doplnila Hoderová s tím, že samotné zahájení oprav tak lze v tuto chvíli jen těžko odhadnout.
Hlavní tah ze Znojma na Brno děsí zdejší obyvatele už roky počtem smrtelných nehod. Poslední tragédie se na nechvalně proslulé silnici I/53 odehrála tuto středu, kdy u Miroslavi nedaleko křižovatky směrem na Kašenec zemřel jeden člověk. Srazila se tam dvě osobní auta, další tři muži skončili v nemocnici.
„Dopravních nehod se jen na této silnici odehrálo letos jednapadesát, z toho osmatřicet bylo závažných. Celkem při nich byly usmrceny čtyři osoby, což je na jednu silnici opravdu dost," nastínila jihomoravská policejní mluvčí Kamila Haraštová.
Taková čísla nejsou přitom na této silnici během uplynulých let už nijak výjimečná. Tragická bilance je ale o to víc varovnější, porovná-li se s jiným regionem. Například stejně zemřelých jako letos na silnici do Pohořelic evidují za celý tento rok policisté u nehod, které se odehrály na celém Břeclavsku.
Ředitelství silnic a dálnic přitom nyní neuvažuje ani o umístění výstražných cedulí na nejvíce problematických místech. „O tom nerozhodujeme my jako správci komunikace. Musel by to napřed někdo iniciovat. Třeba policie či příslušný odbor úřadu Jihomoravského kraje," naznačila šéfka brněnského závodu Hoderová.
Naopak úpravy vedoucí k větší bezpečnosti na této nebezpečné silnici mají za sebou některé tamní křižovatky. Nechala je provést Správa a údržba silnic, která se stará o silnice nižších tříd, které hlavní tah na Brno kříží.
„Bantickou a mackovickou křižovatku jsme po dohodě s policií opatřili z obou stran novým reflexním značením zvýrazňujícím dosavadní dopravní značení. Rovněž jsme udělali psychologickou trychtýřovitou brzdu. Jde o zužující se příčné pruhy přímo na vozovce," přiblížil šéf znojemské správy silnic Zdeněk Komůrka.
Co se bezpečnosti na této vozovce týče, bude podle něj zásadnějším počinem vznik kruhové křižovatky na současné dyjské křižovatce. „Doufám, že by se to mohlo realizovat už příští rok," zmínil Komůrka.
(B) I/53: Silnice smrti u Pohořelic bude děsit dál
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion