(B) I/53: Silnice smrti u Pohořelic bude děsit dál

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

(B) I/53: Silnice smrti u Pohořelic bude děsit dál

Příspěvek od balance »

Silnice smrti u Pohořelic bude děsit dál

Zdroj: Deník; 30.11.2012

Znojemsko – Nebezpečný silniční úsek Znojmo – Pohořelice hned tak nepřijde o svoji přezdívku „silnice smrti", kterou získal kvůli častým tragickým nehodám. Rekonstrukce úseku, o níž se hovoří už roky, je stále v nedohlednu. Letošní čtyři smrtelné nehody tak zcela jistě nebyly posledními tragédiemi v řadě.

„Chystají se projektové dokumentace ale bohužel tím, že byly nedávno zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje, se nám další postup komplikuje," přiznala ředitelka Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic Věra Hoderová.

Podle ní může příprava na zásadní opravy pokračovat jen na úseku Znojmo – Lechovice a také u chystaného lechovického obchvatu. „Tam už totiž máme vydané územní rozhodnutí. Ale u dalších úseků, které byly připraveny, půjde příprava pomaleji. To je komplikace," doplnila Hoderová s tím, že samotné zahájení oprav tak lze v tuto chvíli jen těžko odhadnout.

Hlavní tah ze Znojma na Brno děsí zdejší obyvatele už roky počtem smrtelných nehod. Poslední tragédie se na nechvalně proslulé silnici I/53 odehrála tuto středu, kdy u Miroslavi nedaleko křižovatky směrem na Kašenec zemřel jeden člověk. Srazila se tam dvě osobní auta, další tři muži skončili v nemocnici.

„Dopravních nehod se jen na této silnici odehrálo letos jednapadesát, z toho osmatřicet bylo závažných. Celkem při nich byly usmrceny čtyři osoby, což je na jednu silnici opravdu dost," nastínila jihomoravská policejní mluvčí Kamila Haraštová.

Taková čísla nejsou přitom na této silnici během uplynulých let už nijak výjimečná. Tragická bilance je ale o to víc varovnější, porovná-li se s jiným regionem. Například stejně zemřelých jako letos na silnici do Pohořelic evidují za celý tento rok policisté u nehod, které se odehrály na celém Břeclavsku.

Ředitelství silnic a dálnic přitom nyní neuvažuje ani o umístění výstražných cedulí na nejvíce problematických místech. „O tom nerozhodujeme my jako správci komunikace. Musel by to napřed někdo iniciovat. Třeba policie či příslušný odbor úřadu Jihomoravského kraje," naznačila šéfka brněnského závodu Hoderová.

Naopak úpravy vedoucí k větší bezpečnosti na této nebezpečné silnici mají za sebou některé tamní křižovatky. Nechala je provést Správa a údržba silnic, která se stará o silnice nižších tříd, které hlavní tah na Brno kříží.

„Bantickou a mackovickou křižovatku jsme po dohodě s policií opatřili z obou stran novým reflexním značením zvýrazňujícím dosavadní dopravní značení. Rovněž jsme udělali psychologickou trychtýřovitou brzdu. Jde o zužující se příčné pruhy přímo na vozovce," přiblížil šéf znojemské správy silnic Zdeněk Komůrka.

Co se bezpečnosti na této vozovce týče, bude podle něj zásadnějším počinem vznik kruhové křižovatky na současné dyjské křižovatce. „Doufám, že by se to mohlo realizovat už příští rok," zmínil Komůrka.
Zamčeno

Zpět na „2012 Česko“