Kolín se dočkal obchvatu, stavba se prodražila o 40 milionů
Kolín se po čtyřleté výstavbě dočkal silničního obchvatu, který má z města odvést těžkou nákladní dopravu. Osmikilometrový úsek za více než dvě miliardy korun byl v pátek slavnostně uveden do provozu. Nahradil dosavadní trasu silnice, která prochází téměř středem města.
Kolínská radnice očekává, že z průtahu městem zmizí díky obchvatu nejméně třetina aut. Konečný vliv stavby na dopravu ale bude podle starosty Víta Rakušana (Změna pro Kolín) znám až za tři čtvrtě roku, do té doby podle něj nemá cenu dělat žádná zásadní dopravní opatření.
"Zprovozněním bude odvedena tranzitní doprava mimo obytnou zástavbu centra Kolína, čímž dojde ke zlepšení plynulosti a bezpečnosti dopravy v daném regionu. Nová komunikace je v souladu také s očekávanými požadavky v oblasti plánované intenzity dopravy v roce 2030," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.
Tranzitní dopravou zatížený Kolín čekal na obchvat přes 40 let. Práce na přeložce s 12 mosty, které spolufinancovala Evropská unie, se zdržely kvůli výkupu pozemků, poblíž čtvrti Šťáralka pak budování obchvatu zkomplikovaly problémy s podložím. Stavebníci museli provést rozsáhlejší sanační práce, než původně předpokládali.
Obchvat se kvůli tomu podle dřívějších informací ŘSD prodražil přibližně o 40 milionů korun. "Projekt tam předpokládal nějakou míru sanace, která ve skutečnosti musela být většího rozsahu," uvedla Edita Novotná z firmy Strabag, která se na výstavbě podílela. Podle ŘSD stavba vyšla téměř na dvě miliardy.
Silniční obchvat situovaný jižně od Kolína je nyní ve zkušebním provozu, dokončení celé stavby včetně kolaudace je plánováno příští rok v červnu po provedení kontrolního měření hluku. "Konečná cena tak zatím není známa, protože výstavba vlastně ještě neskončila," podotkla Novotná.
Trasa obchvatu podle Rakušana není ideální, protože zvítězila kratší, levnější varianta. Lidé z příměstských částí, především ze Štítar, podle něj tvrdí, že to není obchvat v pravém slova smyslu, ale jen posunutí průtahu do jiné městské části. Chybí také návaznost na průmyslovou zónu Kolín-Ovčáry, část těžké dopravy tak ve městě zůstane. Přesto podle Rakušana i toto řešení většina lidí z Kolína uvítá a městu výrazně uleví.
http://ekonomika.idnes.cz/kolin-se-dock ... oprava_neh
(I/38) Kolín se dočkal obchvatu, stavba se prodražila
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion