Mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem po nové rychlostní silnici
Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje nový úsek rychlostní komunikace R48 mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem. Významně se tak zlepšuje dosavadní složitá doprava po silnici I. třídy I/48, kterou právě nově zprovozněný úsek zčásti nahrazuje.
Význam silnice I/48 Bělotín – Český Těšín je z hlediska dopravní funkce dán několika aspekty a i z hlediska mezinárodního tvoří významnou součást spojnice sever – jih evropského silničního systému. Ve Frýdku-Místku se silnice I /48 kříží se silnicí I/56 a silnicí II/484, čímž plní jednak funkci alternativní spojnice prostřednictvím silnice II/484 z jihu na sever na Ostravu. V užším územním měřítku pak silnice I/48 plní funkci spádové komunikace celého okresu Frýdek-Místek.
K realizaci nového dopravně - technického řešení silnice I/48 mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem (směrového, výškového a šířkového) došlo zejména kvůli tomu, že příčný profil komunikace v daném úseku neodpovídal z kapacitního hlediska nárůstu intenzity dopravy. „Stávající úsek silnice navíc procházel obytným územím Rychaltic, frýdecko-místeckými městskými částmi Chlebovice, Zelinkovice a Lysůvky, což neumožňuje realizovat bez mimořádně vysokých finančních nároků požadovaný příčný profil,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD David Čermák.
V dosavadní trase se také nacházelo velké množství neodstranitelných kolizních bodů. V neposlední řadě úsek komunikace neumožňoval plynulý přechod na jižní obchvat Frýdku-Místku při dodržení požadovaných směrových a výškových parametrů vedení nivelety, odpovídající dané třídě komunikace.
Nově zprovozněná silnice byla navržena v celé délce jako rychlostní komunikace celkové délky 7137 metrů. Stavba začíná za mostním objektem přes Ondřejnici a silnici II/486 v Rychalticích. Od začátku úpravy za mostem v Rychalticích po zhruba km 39,821 je vedena v trase stávající silnice I/48, což znamená, že v tomto úseku došlo rekonstrukci stávající komunikace na čtyřpruhovou. Kromě šířkového uspořádání silnice I/48 v oblasti Rychaltic řeší stavba i mimoúrovňově napojení silnice II/486, obsluhu přilehlého území a zachování dopravní obsluhy objektů příjezdovými komunikacemi.
Přibližně od km 39,821 je silnice I/48 vedena v nové trase, tedy mimo stávající silnici I/48. Nová trasa prochází polními pozemky, na kterých křižuje drobné vodoteče s pobřežními porosty, a v okolí km 41,721 prochází úzkou prolukou v obytné zástavbě Chlebovic, kde přechází po mostním objektu nad silnicí III /4848. Za Chlebovicemi je vedena dále po polních pozemcích. Přibližně od km 42,521 do konce úseku v km 44,361 pak vede nová trasa komunikace opět po polních pozemcích prolukami mezi obytnou zástavbou Frýdku–Místku, Zelinkovice a Frýdku - Místku, Lysůvky.
Průchod Lysůvkami je řešen tunelem dlouhým 160 metrů, v km 43,461–43,621. Tunel byl vybudován jako hloubený s monolitickým stropem betonovaným na zemní skruži. Niveleta komunikace v místě tunelu – průchodu Lysůvkami je zahloubena asi osm metrů. Na konci úseku stavby je navrženo dočasné úrovňové napojení na stávající silnici I/48 ve směru Frýdek-Místek, před stávající oboustrannou čerpací stanici pohonných hmot.
Z důvodu zachování možnosti použití nezpoplatňované komunikace je současně s rychlostní komunikací řešena doprovodná komunikace. Tato doprovodná komunikace se napojuje v Rychalticích severně na komunikaci II/486. Od místa připojení severní rampy vede doprovodná komunikace souběžně s navrhovanou trasou silnice I/48 zhruba po km 1,8, dále pokračuje kolem motorestu a od km 2,2 opět souběžně s trasou I/48. Mostem v km 2,898 přechází doprovodná komunikace přes realizovanou silnici R48 a v km 3,089 dochází k napojení na původní silnici I/48 (provozní staničení km 40,521). Stavba zároveň řeší i protihlukovou ochranu přilehlých obytných objektů v okolí komunikace. V rámci toho je realizováno osm protihlukových stěn délky 2500 metrů.
Informace o stavbě:
Název stavby: Rychlostní silnice R/48 Rychaltice – Frýdek-Místek
Místo stavby: Moravskoslezský kraj
Délka: 7137 metrů
Zhotovitel: Sdružení R48 Rychaltice – Frýdek-Místek (Skanska a.s. , Eurovia CS, a.s. , Metrostav a.s).
Cena díla: 2 574 617 242 Kč (bez DPH)
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... ni-silnici
(T) Mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion