Kvůli modernizaci D1 se strhnou a znovu postaví všechny mosty, i ty nové
V průběhu modernizace nejstarší tuzemské dálnice D1 (Praha–Brno) bude stržena a znovu postavena většina mostů. Týkat se to přitom bude i nadjezdů, které jsou ve vlastnictví krajů, měst či obcí.
„Většina nadjezdů nad dálnicí D1 se bude skutečně demolovat a stavět znovu. Vyřeší se tím i problém zanedbaných mostů, které většinou slouží už jen zemědělcům či lesníkům,“ potvrdila v úterý Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martina Vápeníková.
Na dotaz, jestli se s rekonstrukcí nadjezdů počítalo už v původních plánech modernizace D1, mluvčí odpověděla: „Samozřejmě ano. Schváleno to definitivně bylo loni v srpnu. Od té doby jednáme s vlastníky nadjezdů. Upozorňujeme je, aby zbytečně nevynakládali peníze na opravy, protože to bude v rámci modernizace D1 hradit stát.“
Demolice čeká a nedávno opravené stavby
Jak uvedla Česká televize, kvůli šikmým nosným pilířům bude nutné strhnout i některé nově opravené mosty.
Po rozšíření tělesa dálnice v obou směrech o 75 centimetrů by totiž nesplňovaly stanovené parametry.
Například Kraj Vysočina přitom na opravu jednoho z mostů vynaložil před dvěma lety 20 miliónů Kč. „Chtěli jsme opravovat ještě další dva přes dálnici, ale teď jsme od toho upustili. Nechceme zbytečně vynakládat peníze, aby pak byly zmařeny,“ řekl ČT náměstek hejtmana Vysočiny Libor Joukl (ČSSD).
Probíhá pět tendrů
Modernizace sto šedesáti z téměř dvou set kilometrů D 1 je rozvržena na pět etap. Potrvá až 10 let a vyžádá si 28 mld. korun.
V první etapě se budou modernizovat úseky Šternov–Psáře, Loket–Hořice, Větrný Jeníkov–Jihlava, Lhotka–Velká Bíteš, a Velká Bíteš–Devět křížů. „Na těchto úsecích je celkem 14 nadjezdů, z nichž devět se strhne a postaví znovu a dva budou demolovány bez náhrady. Přestavba zbývajících tří nadjezdů nutná nebude,“ upřesnila Vápeníková.
Na dodavatele první etapy vyhlásilo letos ŘSD výběrová řízení, jejichž druhého kola se účastní třináct stavebních firem, mezi nimi Eurovia CS, Skanska, Metrostav i Strabag.
Na cenové nabídky čas do 3. ledna
Původně měla modernizace prvních čtyřiceti kilometrů D 1 začít již letos na jaře, ŘSD ale termín několikrát posunulo. V průběhu druhého kola výběrových řízení byli totiž uchazeči seznámeni s novou verzí obchodních podmínek. Reagovali na to řadou dotazů, a ŘSD se proto rozhodlo podmínky upravit ještě podrobněji. Termín pro podání závazných cenových nabídek přesunulo ze září na 12. listopadu, a pak ho znovu prodloužilo až do 3. ledna.
„Věříme, že zpřesnění obchodních podmínek přispěje k hladkému dokončení tendrů. Uchazeči už nemají zásadní připomínky, obracejí se na nás jen s doplňujícími dotazy,“ uvedla Vápeníková.
ŘSD teď počítá s tím, že stavbaři s modernizací D 1 začnou v dubnu příštího roku. Pokud se ovšem po vyhlášení vítězů tendrů někdo z neúspěšných účastníků odvolá k antimonopolnímu úřadu, nabere modernizace další zpoždění.
http://www.novinky.cz/ekonomika/288210- ... -nove.html
Kvůli modernizaci D1 se strhnou...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion