20. prosince 2012 21:19
ÚSTÍ NAD LABEM - Ústecký krajský soud napodruhé posvětil stavební povolení na dokončení dálnice D8. Ekologům sice soud dal v jednom ze tří bodů za pravdu a územní rozhodnutí vrátil krajskému úřadu k dořešení, ale to zřejmě faktický dopad mít nebude. Potvrdil to předseda hnutí Děti Země Miroslav Patrik. Ekologové podle něj zvažují podání kasační stížnosti, zřejmě poslední možnosti, kterou mají. Ředitelství silnic a dálnic rozhodnutí přivítalo, umožní pokračování stavby. Právní spor okolo dostavby chybějícího úseku přes České středohoří je už poměrně nepřehledný. Stavební úřad v Lovosicích vydal obě povolení před Vánoci 2011, pak následovalo odvolání Společnosti ochránců životního prostředí, které v dubnu krajský úřad zamítl. Následné žalobě ale soud napoprvé vyhověl, případ vrátil krajskému úřadu a stavba se musela na měsíc zastavit.Úřad napodruhé rozhodl podobně a tentokrát mu soud dal v té důležitější části zapravdu. Sice uznal námitky ekologů vůči územnímu povolení, jenže s platným stavebním povolením jej ředitelství už řešit nemusí. Rozsudek vynesl soud ve středu. "Územní rozhodnutí se už vydávat nemusí, neproběhne tedy ani žádné nové hodnocení vlivu na životní prostředí," řekl Patrik. Právě na procesních chybách z poloviny 90. let, které prý dostatečně neprověřily možnost stavby dlouhých tunelů pod Českým středohořím, ekologové stavěli svou argumentaci. Rozhodnutí krajského soudu hodnotí Patrik jako absurdní. "Myslím, že soudní moc vyhověla výkonné moci. Řekli, že my jsme měli zčásti pravdu, nicméně dálnice se bude stavět dál," řekl.
Stavba bude výhradně z českých peněz, dotace nebudou
Všichni účastníci budou teď mít dva týdny na podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu. Děti Země to podle Patrika skoro určitě udělají. Problematické stavební povolení se týká asi 4,5 z 12,7 kilometru, které je potřeba dostavět. Ředitelství silnic a dálnic rozhodnutí přivítalo. "Stavební povolení je platné, což ředitelství dálnic umožňuje pokračovat v plnohodnotné realizaci celého, dosud nedokončeného úseku dálnice," uvedla mluvčí ředitelství Nina Ledvinová. Zároveň ale připomněla, že kvůli průtahům nebude možné čerpat na dostavbu dálnice peníze z evropských fondů a bude se platit výhradně z domácích zdrojů. Cena dohodnutá s dodavateli činí asi 12 miliard korun, z toho už se asi sedm miliard vyčerpalo.Podle Ředitelství silnic a dálnic nyní platí, že by dálnice měla být dokončena na přelomu let 2014 a 2015. Rozhodující bude tempo prací na úseku, o který se vedou spory.Zatímco na zbytku trasy se staví už od roku 2007, na nejsevernější části se začalo až letos na jaře a zatím se tam pracovalo asi šest měsíců. Ředitelství původně odhadovalo, že na stavbu potřebuje 30 až 32 měsíců.
http://byznys.lidovky.cz/soud-posvetil- ... oprava_khu
(U) Ekologové prohráli soud, dostavba D8 bude pokračovat
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion