Právě je 21.9.2019 19:35:57




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Spojené státy americké - všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 99
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Nevite nekdo vcem je zasadni rozdli v asfaltovych smesich pouzivanych naprikald u nas a v USA?

Jde mi o to, proc v USA novy asfaltovy povrch behem dvou let zmeni barvu z cerne jak noc na uplne bilou. Jeste ze maji zlute stredni cary, ty bile nekdy nejsou ani videt. Mozna to je pocasim, ale ta rychlost zmeny barvy je neskutecna.

A take bych se chtel zeptat, zdali jste se u nas setkali nekdy s opravami silnic stylem: na starou, bez frezovani, nanesu rovnou novou vrstvu a krajnice dosypu.


3.6.2017 5:08:55
Profil
 

Příspěvky: 2454
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Toto bývá kamenivem.


5.6.2017 8:53:50
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Já to zpočátku ani nepochopil tu otázku a nebýt tady kolegy Sosa ani na to snad neodpovím vůbec. Je to dáno 2 věci: ta první a důležitější je jak napsal Sosa a tedy kamenivo. Asfaltová silnice je laicky řečeno asfalt, který je pojivem kameniva. Asfalt je sice černý, ale kamenivo je šedé. Záleží od počasí a kvality kameniva jak rychle se pojivo "ojezdí", ale částečně záleží i od stavební technologie. Dnes se stále více používá i rozdrcený materiál z původní asfaltové silnice, tedy se recykluje a i to má dopad na vámi popsaný jev vybledání. Teplo a sluneční světlo, kyslík a voda to všechno působí negativně na barvu, ale nejen na ní, ale i na kvalitu vozovky. Zhoršuje se to během zimní údržby solením silnic; se solí tady máme oxidaci. Kdysi asfaltové silnice vydrželi opravdu i 15-20 let bez dotčení, jenomže dnes je jiný i proces rafinace ropy, tedy se vytěží z asfaltového oleje stále více kvalitních živic a olejů, takže ten asfalt je opravdu již jen lepidlem, které drží kamenivo a během několika let dochází nejen k vybledání, ale i k poškození vytrháváním kameniva a vznikají různé deformace. Ty kvalitnější živice a oleje najdete v dalších výrobcích z ropy. To, že to tak je to je i dopad ekologizace a tlačení na moderní postupy a ceny ropy. Dále záleží od hustoty použitého asfaltu, čím hustější tím lepší, protože méně ho poškodí UV světlo. Jenomže hustější směs je drahší a záleží pak od vyžadované záruky na dílo. V klimaticky chladných podmínkách se lpí na kvalitním asfaltu, ale ve sluncem zalitých oblastech již nikoliv.

To co popisujete jako další vám neumím odpovědět zda někde v ČR, ale v Severní Americe se tyto opravy nerealizují všude, ale pokud ano tak je to nejlevnější způsob jak pokrýt nanovo ještě jakž takž dobrou vozovku, ale již má trhliny a dostává se do silnice voda, takže se nanáší v různé hroubce nová vrstva. To může být i ve formě pomalu jako kdyby koberce, ale i po více cm vrstvu. Je to levnější než frézování a ne vždy je frézování nevyhnutní. To zase závisí od zatížení a poté vedlejších faktorů jako rozpočet té-které správy. Nejčastější opravy v podobě nekonečných čar po každé trhlině jsou již v podstatě na silnicích udělané a tak není moc dalších možností jak vylepšit levně vozovky.

Bohužel, ale údržba se začíná hned po tom co pokládka asfaltu začne chládnout. Samotné chládnoutí je nevyhnutní proces zpevnění a to trvá ještě pár měsíců, ale zároveň již asfalt stárne a vzhledem k výše napsanému se asfaltový olej láme a přestává plnit funkci pojiva kameniva a to dle materiálů a kvality pak začíná na základě světla blednout tak v jakých farbách je. 1-2 palcové překrytí staršího asfaltu sníží náklady na další údržbu a opravy o 1/5 až 1/4 na další roky.

Má na to tedy vliv vícero faktorů. Materiály, technologie, intenzita provozu, počasí a styl prováděné údržby v návaznosti na chemické procesy. Technologie je třeba ve speciálné směsi kameniva i asfaltu a takové pokládky, která má minimální vliv na barevné opotřebné, protože ten asfalt tam řadu let drží a třeba poruchy v něm již opravené jinou metodou jsou vyblednutá místa. Na Slovensku silnice I/51 Senica - Jablonica, ale mnoho dalších opravovaných úseků na té samé silnici je již vyblednutých. Ten první není 5 let, ty ostatní jak píšete po 2 letech.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.6.2017 20:11:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 99
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Dekuji mnohokrat za podrobnou odpoved a za mnoho novych informaci.

Slo mi mimojine napriklad o tuto silnici
goo.gl/ZaD177

kde povrch na fotce vpravo je necele 2 roky stary (fotka z lonskeho cervence), nyni je bila jeste vic :) Dale je videt, jak oprava pretazenim noveho koberce bez frezovani (od oka bych rekl ze to tenkrat delali tak 5-8cm), moc nepomohla a silnice uz po tak kratke dobe zase vykazuje nedostatky.

(ze stejne doby je opravovana cyklostezka goo.gl/3ktCAg, zde naopak vlevo:)


6.6.2017 4:19:10
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
New highway links spanning the Mississippi River, I-74 :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 25.52 KiB | Zobrazeno 8049 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.8.2017 0:03:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Trumpova administrativa pracuje na přípravách velkého obnovení infrastruktury v USA

to není novinkou, to byl již předvolební slib, pouze doplním aktuální dění

Nutno zdůraznit, že již Obama zavedl legislativně tzv. FAST, tady se dá dohledat, což bylo zajištění dodatečných prostředků do silniční sítě, protože selhává financování nastavené z dávných dekád. Trumpova administrativa ale hodlá zajistit velkou obnovu rozpadající se infrastruktury USA, týká se to silnic, dálnic, železnic, tunelů, mostů a letišť. Než se vůbec přistoupí k plánům pro financování, tak se muselo a musí řešit:

1. jak dlouho trvá příprava nových staveb a co zpomaluje realizaci těchto projektů
2. co všechno je špatné, co evidují příslušná ministerstva a asociace

Zjistilo se, že:

*environmentální posouzení staveb trvá 3,7 až 5 let a vůbec se neví kolik tento proces stojí, protože je tak moc roztříštěný
*než se celá stavba připraví, tak byrokratický proces i s eko přípravou oddálí výstavbu o v průměru 7 let a to v případě dálnic a za rok 2014
*omeškání všech velkých projektů za posledních 6 let stálo ekonomiku americký trillion dolarů, tedy 1 bilion miliard USD

A proto:

*Trumpova administrativa se zaměří na sjednocení systému hodnocení staveb z environemntálního hlediska a sladí se systém povolení; dle slov Trumpa se má polovina administrativy odstranit a to při velkých projektech, které na to dostanou výjimku, jsou to páteřní nejdůležitější stavby a je nevyhnutní postupovat jak kdysi a když se kdysi dala celá síť rychle navrhnout a zahájit masivní výstavbu, tak nemůže být problémem tuto síť začít masivně opravovat a kde třeba tak rozšířit
*cílem je, že celý proces posouzení velké stavby z hlediska environmentálního posouzení bude trvat maximálně 2 roky
*na výstavbu nových projektů a projektů federálního výstavbu se bude používat americká ocel a americké produkty stavebního průmyslu, zajistí se to certifikováním produktů a schvalováním u federální agentury
*vytvoří se síť federálních agentur pro jednotlivé kroky tak, aby se nemusela dělat stávající revize všeho co se již posuzuje, ale aby se toto posuzování co nejrychleji dokončilo
*vznikne i 2-roční cyklus aktualizací připomínek, co dostane na starost nová federální agentura, která bude vydávat stanoviska v případě neshod a pod ní budou spadat ostatní federální agentury v rámci schvalovacího procesu přípravních procesů

Trumpova administrativa již specifikovala, že problémem nejsou peníze, ale příprava staveb. Dokonce nejen příprava nových staveb, ale i rekonstrukce, protože ty jsou po letech zanedbané údržby často samé o sobě nepostačující a mnoho objektů se musí nanovo postavit.

Trumpova administrativa připravuje federální vklad do obnovy vyjměnovaného ve výši 200 mld. USD. Celý plán obnovy je přitom v rozsahu 1.000 mld. USD. Tyto investice nastartují obnovu toho co Ameriku dělá Amerikou a bude to úspěch 21. století vylepšit to co se vše postavilo v předešlém století. Federální vláda poskytne i granty pro menší regiony a to prioritně pro mosty v havarijním stavu, které nemají tyto regiony a lokální samosprávy z čeho a jak opravit. Granty půjdou i na systém vodohospodářské infrastruktury, což jsou další pálčivé problémy regionů. Cíl federální administrativy je pomoct s obnovou infrastruktury. V současné době jsou investice z federálního systému na úrovni 1/5, vše další musejí znášet státy nebo soukromý sektor a systém selhává. To, že v novém plánu znovu federální vláda poskytne jen 1/5 souvisí s tím, že nový plán je několikanásobně větší a i ta 1/5 podpora je několikanásobně větší, než vše stávající. 200 mld. USD jsou jisté zdroje, o dalších se vede debata z čeho by to federální vláda mohla získat. Trumpova administrativa navíc připravuje systém půjček pro jednotlivé státy, které přinesou vlastní iniciativu na konkrétní projekty, na které ale nemají dostatek zdrojů. Půjčky nezatíží jednotlivé státy, protože budou mít federální výhody.

Plán je to velký a obsáhlý i vzhledem k velkému rozsahu veškerých druhů infrastruktury, a proto se čekalo, že jen příprava potrvá delší dobu. Typický U.S. přístup je rychle identifikovat problémy, v tomto případě tedy co stavby/rekonstrukce zdržuje, poté řešení tak, aby to neohrozilo co je již započaté, protože již v tom jsou nějaké zdroje a následně vypracování plánů celkových z hlediska zásobníku projektů, ale i finančních. A tedy již se to dopracovalo od federálních projektů po státní až malé regionální a do všech stupňů zasáhne/pomůže federální vláda. A ostatně do roku 2020 běží program FAST, o stranu dozadu rozepsané.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.8.2017 16:22:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
V roce 2017 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích více než 40.000 lidí. Je to 2. krát, kdy je to vyšší než 40.000 a to do statistik nespadají příjezdové komunikace, parkoviště a soukromé silnice. Za 2 hlavní faktory vedoucí k úmrtím stojí vysoká rychlost a alkohol. Až 50% mrtvých nemělo v čase nehody zapnutý bezpečnostní pás. Pokrok ve zvyšování bezpečnosti na silnících tak stagnuje.

National Safety Council

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.3.2018 11:31:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
vývoj politiky v plánech investicí do infrastruktury:

*Trump nemá 100% podporu ve vlastní rep. straně, která dlouhodobo nepodporuje federální výdaje do infrastruktury; navíc je tady výpadek 1,5 bilionu USD pro snížení daní
*z teamu Trumpa odešel hlavní poradce, který pomáhal hledat 200 mld. USD, jak to Trump chtěl (o několik příspěvku výše celý záměr ve zkratce)
*Trump připravuje celkové investice ve výši 1 bilionu USD, kde federální vláda pomůže částkou ve výši 1/5, ale Demokrati již připravují vlastní plány v celkové výši 5 bilionů USD

Ve stávajícím období stále platí politika dodatečného financování s názvem FAST; dá se zde dohledat. To byl demokratický plán ze strany Obamu, v podstatě ve výši toho co plánoval Trump, ale bez další přímé návaznosti na další státy. Jednotlivé státy stále reagují na vzniknutou situaci v nedostatku peněz na silnice a mosty pomalu, ale mnoho států již prudce navyšuje výdaje na údržbu a rekonstrukce. Nová výstavba běží nejvíce v Texasu, ale stále je problémem více zapojit soukromý sektor tedy ve formě PPP. To se děje jen pomalu a téměř vždy výhradně na extra jízdní pruhy.

Trump loses key infrastructure adviser DJ Gribbin :arrow:

    The key infrastructure policy adviser to US president Donald Trump has resigned, according to US media reports.

    DJ Gribbin is "moving on" to pursue unspecified opportunities, a White House official told the Washington Examiner newspaper.

    Gribbin joined the White House staff in February 2017 to advise Trump on how he could fulfil his election promise to boost infrastructure spending with around US$200 billion.

    Gribbin previously worked as chief counsel for the Federal Highway Administration and general counsel for the Department of Transportation. He was also a director of public sector business development at Koch Industries, a manufacturer, refiner and distributer of petroleum, chemicals and energy products.

    Trump’s proposed $200 billion in federal funds is to encourage states, cities and private enterprise to invest in roads, bridges, dams, airports and other infrastructure. The money is expected to be paid out dependent upon investment by lower governments and businesses which the Trump administration will reach around $1trillion itself.

    But there are doubts that Trump will get a bill through Congress that would allow his planned federal handouts, according to analysts. This is even though the money is desperately needed. Last year, the American Society of Civil Engineers gave the US’s infrastructure a D+ grade and said failure to act would cost the US economy $4 trillion by 2025.

    Political opposition in Congress has pitted the opposition Demnocrats – which normally favour federal public works spending – against Trump’s Republican Party Congressional members. The Democrats have proposed their own plan that would inject $1 trillion in direct federal infrastructure spending – five times Trump’s proposal.

    Getting his own Republicans on side may not be easy either. The party is traditionally against public works spending, even more so now given Trump’s $1.5 trillion tax cut plan announced last year. Another $420 billion could be added to the national debt, some analysts have pointed out.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.4.2018 19:21:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Příloha:
hTVZUIa.jpg
hTVZUIa.jpg [ 69.78 KiB | Zobrazeno 4589 krát ]

věnuji se tomu v několika příspěvcích na straně 5

Americká infrastruktura zestárla. Na období 2016-2020 platí co je rovněž v tomto vlákně popsané a sice dodatečný program FAST, ale neřeší to mosty v tom rozsahu jaký je potřebný. Je kritické, že téměř 1/10 U.S. mostů je na tom opravdu špatně. Dopravní zápchy se v mnoha státech začínají řešit výstavbou expresních pruhů, někde s mýtem. Rekonstrukce státních silnic vyššího významu rovněž začínají řešit státy samotné, než mají čekat na federální pomoc. Obnova mostů je ale specifický problém.

Trump sice ohlásil veliké až respektivě velkorysé záměry, ale nerealizují se. Nakonec Bílý dům plánuje podpořit veřejné investice částkou 200 mld. USD s tím, že celkově při zapojení dalších se očekává balík 1500 mld. USD. O mostech se strukturálními vadami se nemluví.

Faktem je, že po 56.000 mostech s těmito vadami se denně uskutečňuje bezmála 190 milionů přejezdů.

Trump sice návrh odeslal, ale i nadále uvázl ve schvalování.

Dle American Society of Civil Engineers (ASCE) je investiční deficit v silnicích, přehradách, letištích, mostech a další infrastruktuře již na úrovni 4500 mld. USD. Obama pouze poupravil financování a federální zdroje začínají stav po miliardách řešit. Trump nedokázal navýšit tyto zdroje a jen očekává zdroje od států a ze soukromých zdrojů, co ale stále neřeší veliké opravy. Silniční sektor vykazuje chybějící opravy v hodnotě 1500 mld. USD, tedy tvoří 1/3 chybějících peněz. Dle ASCE pokud nedojde k zásadnějšímu navýšení prostředků do rekonstrukcí do roku 2025, tak dojde k reálnému uzavírání mostů pro jejich nebezpečnost. A to již nyní je mnoho mostů v omezeném režimu v rámci jejich provozování. Od doby co se tyto průzkumy stavu mostů realizují došlo k jejich navýšení z 54 tisíc na 56 tisíc.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.9.2018 20:41:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Nevíte někdo, jak je to v USA s přípojovacími pruhy? Dle google map mi přijde, že jsou často dost krátké.

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


17.11.2018 20:14:26
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Ale no, vždyť to se dá dohledat. Normy na jednotlivé dálnice se dají dohledat. Ale na co vám to je v praxi, když se na to koukáte na mapách? :D

základy: http://large.stanford.edu/courses/2014/ ... ndards.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.11.2018 0:04:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
AUTOsro píše:
Nevíte někdo, jak je to v USA s přípojovacími pruhy? Dle google map mi přijde, že jsou často dost krátké.

Opravdu jsou většinou dost krátké, jelikož tam platí při připojování zip. Minimálně tedy ve státech, kde jsem jezdil, což znamená Texas, Nové Mexiko, Colorado, Arizona, Nevada a Kalifornie, ale předpokládám, že to bude všude podobné.


18.11.2018 0:58:16
Profil
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Děkuji za informace, nevíte, jak to funguje v praxi? Ze silnic Střední Evropy mám takovou zkušenost, že krátké připojovací pruhy vedou při větší hustotě provozu ke kolonám, protože do hlavního proudu se připojují vozidla jedoucí pomalu a ostatní tak musí brzdit (je to vidět i na google mapách při zapnutí funkce provoz).

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


18.11.2018 16:21:02
Profil
 

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
AUTOsro píše:
Děkuji za informace, nevíte, jak to funguje v praxi? Ze silnic Střední Evropy mám takovou zkušenost, že krátké připojovací pruhy vedou při větší hustotě provozu ke kolonám, protože do hlavního proudu se připojují vozidla jedoucí pomalu a ostatní tak musí brzdit (je to vidět i na google mapách při zapnutí funkce provoz).

Celkem to funguje, většinou jsou nájezdy oproti těm evropským rovnější, takže je možné se připojit ve vyšší rychlosti. Častý tvar křižovatky je tzv. diamant, například tady nebo tady, kde se dá najet celkem zpříma. Navíc na víceproudých dálnicích bývá většinou mimo město rychlostní limit menší než v Evropě (východ většinou 70, západ 75-80 mph). Na větších křižovatkách (např. křížení dvou Interstate) jsou připojovací pruhy už výrazně delší, někdy jsou z nich průběžné třeba do další větší odbočky, jako například zde.


18.11.2018 20:37:17
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Úřad Congressional Budget Office uvedl, že škody po přírodních katastrofách způsobených z hurikánů, bleskových povodní, bouřek a záplav dosahují ročního průměru již 55 mld. USD.

Z toho 34 mld. USD jsou škody na bydlení, 9 mld. USD na komerčních aktivitách a 12 mld. USD škody na veřejném majetku. Federální vláda pak z této částky 54 mld. USD vynaloží 17 mld. USD.

Program NFIP tedy National Flood Insurance Program, který má s tímto vývojem bojovat a má zmírňovat dopady škod je neúčinný i proto, že jeho roční rozpočet je ve výši pouze 1,4 mld. USD.

Nyní jsou návrhy buď program zcela zrušit a zesilnit ostatní činnosti nebo naopak přeskupit zdroje a zásadně zesilnit jak tento program tak úroveň odolnosti stávající infrastruktury a normy pro bydlení i s omezením kde se stavět nebude. Jakožto se staví u lesů a pak domy lehnou popelem atd.

Kompletní materiál CBO: https://www.cbo.gov/system/files/2019-0 ... dStorm.pdf

Tady je třeba zničená přehrada Spencer v Nebrasce z minulého měsíce:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.4.2019 17:38:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
psáno v 03/2018
Diaľničiar píše:
V roce 2017 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích více než 40.000 lidí. Je to 2. krát, kdy je to vyšší než 40.000 a to do statistik nespadají příjezdové komunikace, parkoviště a soukromé silnice. Za 2 hlavní faktory vedoucí k úmrtím stojí vysoká rychlost a alkohol. Až 50% mrtvých nemělo v čase nehody zapnutý bezpečnostní pás. Pokrok ve zvyšování bezpečnosti na silnících tak stagnuje.

National Safety Council
a bohužel, ale rok 2018 se zapsal jako 3. rok v řadě za sebou, kdy počet mrtvých na silnicích přesáhl znovu 40.000 lidí

https://www.nsc.org/in-the-newsroom/201 ... hed-40-000

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.8.2019 20:15:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz