Právě je 30.11.2020 15:51:38




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Texas 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 16.11. se odevzdala do provozu stavba Loop 20 kolem Laredo v délce 3,2 km. Jde prakticky o silnici typu freeway. Upgradem prošel Clark Boulevard a část mezi Saunders Street a SH 359 z východní strany Laredo.

Zdroj: http://www.kgns.tv/content/news/Loop-20 ... 19033.html (+záběry)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


19.11.2017 10:15:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 11.5. se odevzdalo do provozu 14 km dlouhé prodloužení zpoplatněné State Highway 360 v Arlington & Mansfield, což je předměstí Dallasu. Úsek jde od Sublett Road v Arlington po US 287 u Mansfield. Provozuje jej North Texas Tollway Authority.

https://twitter.com/CityOfArlington/sta ... 1047739393

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


9.9.2018 18:28:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
schéma 5-patrové MÚK I-10 / I-410 ve městě San Antonio :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


19.9.2018 17:40:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Texas je stát s rozsáhlým systémem mnoha-proudových dálnic a silnic dálničního typu, takže popsat jej není na tomto fóru možné a je nutno vše dohledat dle odkazů. Kromě toho se tady ve velikém staví a buduje, rozšiřuje a překládá a to hlavně v rámci velkých měst. Zcela jistě by si tento stát zasloužil z mojí strany větší pozornost, ale možná někdy jindy. Snaha je popsat odevzdávané stavby do provozu. Ale nyní jedna ve výstavbě:

Začátkem roku 2018 se začal realizovat projekt Southern Gateway v nákladech asi 650 mil. USD. Provede se vylepšení a rekonstrukce na I-35E a US 67 jižně u Dallasu. Kompletizace se očekává v roce 2021.

web stránka: https://thesoutherngateway.org/

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


20.9.2018 20:02:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Houston

Na město Houston se soustředí dálniční výstavba.

V roce 2010 tady žilo 2,1 mil. obyvatel.
V roce 2017 tady žilo 2,3 mil. obyvatel. Je to 4. největší město USA.
Je odhad, že v roce 2040 tady budou žít 4 mil. obyvatel, tedy bude nárůst o 72%.
Město se citelně zvětšuje a společně s tím se buduje dálniční síť.
Příloha:
Tx1.JPG
Tx1.JPG [ 70.72 KiB | Zobrazeno 7629 krát ]

Texas celkově patří ke státům největší výstavby dálniční sítě v rámci USA ve stávající době. Upgrady nemají konce.
Texas je zároveň jedním ze států s nejhorším stavem mostů, co ale odpovídá jejich počtu a rozsahu silniční sítě.

Metropole Houston je s populací již nad úrovní 6,3 mil. obyvatel. To je 1/4 obyvatelstva státu Texas.

Mesto se zvětšuje a tak je normální, že původní dálniční síť se začíná ucpávat. TxDOT (Texas Department of Transportation) to ví a pracuje na tom, aby se doba trávení v kolonách ve špičkách snižovala. Mají k tomu dopomoct 2 masivní silniční projekty.

Jeden z nich je Grand Parkway (SH 99), který má být hotový v roce 2022 a stane se největším silničním "loop" v USA v nákladech 1,28 mld. USD. Projekt jde ze stávající SH 99 a po dokončení bude mít rozsah 294 km kolem města. Prvý úsek, segment D je v provozu od roku 1994 a nejnovější segment G od roku 2016. V tom roce 2022 v 2.Q má přibudnout 84 km úsek jako 1. z plánovaných a do od New Caney po SV centra města u Baytown. TxDOT věří, že díky novým jízdním pruhům a správnému výběru systému mýta se povede navýšit potřebnou kapacitu. Výstavba tohoto úseku, který nese název segment H, části I-1 a I-2 je realizovaná firmami Ferrovial Agroman Construction, Granite Construction a Webber v celkových nákladech 855 mil. USD. Jen přesuny zeminy jsou v rozsahu 708.000 m3 a dále se třeba buduje 74 mostů.
Příloha:
Tx2.JPG
Tx2.JPG [ 50.19 KiB | Zobrazeno 7629 krát ]

Další stavba, která se realizuje je rekonstrukce stávající sekce US 290 v délce 61 km, která jde ve středu mezi I-610 loop ve městě a SZ města Houston. Koridor US 290 jde od I-610 po Harris/Waller County a byl identifikován jako jeden z klíčových území pro růst populace a ta se má v tomto prostoru zvednout ze stávajících 0,7 mil. na 1,1 mil. v roce 2040. Tento koridor dál na SZ města Houston z MÚK 290 a I-640 nedaleko MÚK (jižně) mezi I-10 a I-610. Původní program USD 290 počítal se zkapacitněním US 290 a budováním paralelní Hempstead Tollway. V 08/2010 US Federal Highway Administration vydal konečný dokument Environmental Impact Statement, který obsahoval obidvě stavby. TxDOT ale nemohl obidvě zahájit pro nedostatek peněz a tak si z programu vybral vylepšení na US 290, čím se mu povedlo nejlépe využít rozpočet ve vztahu k možnostem připravené výstavby. Je to i geotechnická výzva na úseku asi 13 km jsou bažiny, takže se tam budují struktury odolné vůči pohybům a to nedaleko US 290 a Beltway 8 MÚK. Výstavba již běží alespoň částečně a to od roku 2011 na křižovatce s I-610. Výstavba 5 sekcí je více méně ve výstavbě z celkem 8 sekcí. Tady je nejdůležitější, aby stávající rekonstrukce nezpomalovala stávající provoz. TxDOT tady provádí veliké změny a ohromující je příprava jednotlivých staveb, kde pracují jeřáby a mnoho další techniky. Značná pozornost se věnuje upravení řízení dopravy a monitoringu dopravy ve vztahu k prováděným pracím. S tím souvisí také ochrana pracovníků, co je hlavní priorita celkově. Například se nyní realizuje segment 5 v nákladech 172,2 mil. USD v délce 5,6 km mezi Little York a Pinemont a to od 11/2015 do 04/2019. Tolik to potrvá, aby to byla komplexní přestavba bez omezení provozu nebo jen s minimálním v noci. Po přestavbě tady bude 14-pruh z čeho to bude 6-pruh a 1 pruh tzv. pomocný dle špiček v každém směru. Zahrnuje to i přestavbu 2-pruhové silnice kolem.
Příloha:
Tx3.JPG
Tx3.JPG [ 70.65 KiB | Zobrazeno 7629 krát ]

Příloha:
Tx4.JPG
Tx4.JPG [ 68.33 KiB | Zobrazeno 7629 krát ]

Celková vize je přebudovat i všechny nájezdy v rámci MÚK. Tím se zredukuje nebezpečenstvo srážek. A zlepší se propustnost vozidel mezi US 290, I-610, I-10 včetně křižování se s nákladními vozidly. Celkový program US 290 je rozsáhlý, zkapacitní a rozšíří a prodlouží I-610 na SZ. Atd.
Příloha:
Tx5.JPG
Tx5.JPG [ 48.17 KiB | Zobrazeno 7629 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


19.10.2018 14:32:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Do provozu se dne 1.2. dostal skoro 5 km dlouhý úsek na SH 199 v Tarrant County mezi Fort Worth a Azle.

Zdroj: https://www.nbcdfw.com/news/local/46-Mi ... 05281.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


9.2.2019 14:55:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 24.5. se do provozu dostal 5,5 km úsek na Loop 1604 v San Antonio. Nový úsek jde mezi Potranco Road a SH 151. Dalším víkendem bude odevzdaná část mezi US 90 a Potranco Road. :idea:

https://twitter.com/TxDOTSanAntonio/sta ... 5530537985


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 29.5.2019 15:40:17, celkově upraveno 1

+video



28.5.2019 19:40:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 1.6. se odevzdal do provozu JZ úsek na SH 45 toll road ve městě Austin. Má délku 5,6 km a jde mezi FM 1626 a Loop 1. Náklady na výstavbu 110 mil. USD.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


14.6.2019 20:19:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
V TX se toho staví a připravuje opravdu hodně.

Tak třeba se plánují práce v objemu 116 mil. USD na Highway 59. Jde o 10,6 km úsek, který se upgraduje mezi San Jacinto County a Cleveland. Tato investice zajistí to, že tady budou parametry Interstate a silnice se bude dát evidovat jako evakuační v případě hurikánů a vyplývajúcích evakuací.

Dále se ve městě Dallas vybralo seskupení (Fluor Corporation, Balfour Beatty Infrastructure), které za 1,7 mld. USD zrealizuje projekt s názvem I-635 LBJ East infrastructure. Rozšíří a kompletně projde rekonstrukcí 18 km I-635, která je tady známá pod názvem LBJ Freeway. Zásadně se tak zlepší cestování v rámci I-635 loop kolem severu a východu Dallasu z východní strany Highway 75 po I-30. Je to včetně rekonstrukce a vylepšení na MÚK s I-30 a sekcí I-30 od Gus Thomasson Road po východ N. Galloway Avenue v Dallas County. A ještě navíc se tady přidá po 1 pruhu do každého směru jízdy v rámci sekce I-635. Cílem je, aby se udržela vyhovující dopravní situace v koridoru Dallas - Fort Worth v rámci I-635, s 20 tis. vozidly za 24h. Práce mají být dokončené v roce 2024 se začátkem v 3. Q 2019.

web: https://www.txdot.gov/inside-txdot/divi ... -east.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


6.7.2019 14:09:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Ve dnech 30-31.7. byl odevzdán do provozu 1. úsek v délce 4,8 km v rámci upgradu US 183 nejdříve 1/2 profil a následně zbytek. Jde o tah, kterých prochází modernizací s následním zpoplatněním. Tato 1. sekce vede od US 290 po Techni Center Drive a jsou zde i 2 nové MÚK.

Zdroje: https://mailchi.mp/ctrma/183southinterimopening , https://cbsaustin.com/news/local/north- ... -overnight

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


3.8.2019 15:06:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
I-35W North Tarrant Expressway III

Ferrovial to build and operate new extension to North Tarrant Express in Texas, worth €813 million

Ferrovial, through a consortium led by its toll road subsidiary Cintra Infraestructuras, is to build and operate a new extension (segment 3C) to the North Tarrant Express in Texas, worth USD 910 million, equivalent to €813 million. The consortium, NTE Mobility Partners Segments 3 LLC, also includes the Meridiam fund and APG, a specialized pension fund management firm.

Ferrovial Agroman will be in charge of designing and building this new road segment.

It will extend along 6.7 miles (11 km), from Heritage Trace Parkway, north of US 81/287, to Eagle Parkway, in Denton County. Existing lanes will be upgraded and will continue to be toll-free, while two tolled Managed Lanes each way will be built, as well as on-ramps. Construction work is already under way and the road is expected to be open to traffic by the end of 2023. The concession expires in 2061.

The project, which has just achieved financial closure, will be financed through a combination of equity contributions by the partners (USD 160 million) and the issuance of a PAB (USD 750 million).

This is the fourth Managed Lanes project to be operated by Cintra in the DFW area, one of the most dynamic and fastest-growing areas of the United States. The company already operates the LBJ Express, the North Tarrant Express (NTE) and NTE 35W, which is an extension of the NTE (segments 3A & 3B).

https://newsroom.ferrovial.com/en/press ... ension-3c/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


25.8.2019 10:00:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 3.10. se odevzdal do provozu 12 km úsek na Loop 375 west of El Paso. Jde o zpoplatněnou komunikaci paralelní s I-10. Poloha: https://www.openstreetmap.org/?mlat=31. ... /-106.5415 .

Zdroj: https://www.kvia.com/news/el-paso/el-pa ... 1128296145

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


18.10.2019 10:27:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 21.1. se do provozu dostal 2 km úsek I-35 v rámci Loop 20 v Laredo.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=27. ... 5/-99.4907

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


26.1.2020 18:58:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
psáno v 2019:
Diaľničiar píše:
Dne 1.6. se odevzdal do provozu JZ úsek na SH 45 toll road ve městě Austin. Má délku 5,6 km a jde mezi FM 1626 a Loop 1. Náklady na výstavbu 110 mil. USD.
O tomto úseku přídám následující reportáž z portálu WH:

A new tolled highway brings change for Austin, Texas

Connecting with the MoPac Expressway, SH 45SW cuts journey times
Obrázek

The opening of a new 5.8km stretch of State Highway 45SW marks a major change for the US city of Austin, Texas. This new tolled route features two lanes in either direction and will deliver a significant improvement in journey times for drivers, cutting peak time congestion in the city’s south-west area. The project has had a long and torturous history, with numerous starts and stops over a number of decades but it is now finally open for use.

The new road link is also of note as it has been designed and constructed to meet tough environmental constraints, as well as establishing a new quality level for sustainability. Environmental factors were amongst the challenges that had held back the start of the construction work for so long. And SH 45SW is also the latest in a series of road projects around the city, further helping to reduce journey times and providing much-needed capacity for the future.

A new bridge carries the route over Bear Creek
Obrázek

Costing US$109 million for the design project oversight, legal and construction work, the new highway stretch will make a substantial contribution in transportation for Austin, a city notorious for its traffic congestion at peak periods. Unlike its fellow Texan cities of San Antonio and Houston for example, Austin does not as yet have a complete bypass around it.

The SH 45SW road link has had a long history, having taken several decades to be built. The stretch was first proposed in the 1980s as part of a loop around Austin that was designated the SH 45 Outer Parkway by the Texas Transportation Commission in 1985. The Texas Department of Transport (TxDOT) authorised a feasibility study for the SH 45 Outer Parkway route in 1987, with SH 45SW forming Segment 3. But work on the project then stalled, partly due to a shortage of available funds and partly because of the potential complexity of the project, including the environmental factors.

However, the need for this small but crucial section of highway, SH 45SW, had become ever more acute and in 1997, the land required for the link was purchased. In 1999, the Texas Transportation Commission then gave budget approval for the SH 45SW to be built. The project for SH 45SW stalled again and there were more delays due to financing issues and environmental questions. But work had started on other sections of SH 45, with the northern part of the loop opening first.

The SH 45 Southeast route was itself the subject of controversy and faced a number of legal challenges before a new environmental study was carried out and the alignment approved, with construction work finally getting under way in mid-2007. Construction of the SH 45 Southeast completed the SH 45 eastern bypass loop around Austin.

Finally in 2007, the Capital Area Metropolitan Planning Organization (CAMPO) approved SH 45SW as part of the Long Range Transportation Plan. But the plans for the highway stretch then stalled again, being revived once more in 2014.

The need for the section had become ever more acute as a steady increase of traffic in Austin had slowed journey times further for the city’s long-suffering drivers. The reason was apparent as the population in the area had climbed by 241% in the period from 1990 to 2010.

As the city’s population grew, so did the congestion problem and the need for new road links. With budgets tight, the Central Texas Regional Mobile Authority used a novel approach to secure the necessary funding. Travis County provided $15 million while Hays County provided $5 million, which was in addition to a loan worth $60 million from the Texas Department of Transportation. A further $29 million grant was provided by CAMPO. In July 2016, McCarthy Building Companies was selected to build the project after submitting a construction bid of $75 million.

Modern tolling systems and VMS technology are installed on the gantries over the route
Obrázek

With the area’s population expected to continue to grow by a further 40% between 2010 and 2035, the need for additional road capacity is clear. Had nothing been done to lower traffic congestion in the area, journey times by 2035 would have increased by an estimated 89-97% for the morning peak period and 42-90% for the evening rush hour.

The SH 45SW link has been built as a four-lane toll road that connects Austin’s State Loop 1 (MoPac) route with the FM 1626 road. There are two 3.66m highway lanes in each direction with a 3m outside shoulder and a 1.2m or 1.5m inside shoulder, while median widths vary.

This new link gives Austin’s drivers an alternative to some of the gridlocked streets such as Manchaca Road, Slaughter Lane and Brodie Lane. And those drivers using the SH 45SW Toll Road on their morning commute to Central Austin can expect to save 9-17 minutes compared with driving local routes. The presence of the new toll road will also help to decongest the area’s local roads, with those drivers still using these routes saving 6-7 minutes compared with current travel times.

There are several key aspects of this new four-lane road for relieving congestion in Austin. One key feature is the widening of the existing eastbound and westbound SH 45 and northbound and southbound MoPac bridges over Danz Creek. Other important features are the four direct connector bridges at the MoPac Interchange, the new entrances and exits at FM 1626, Bliss Spillar Road, MoPac, and existing SH 45 and the overpass at Bliss Spillar Road as well as the bridge spanning Bear Creek.

Meanwhile, the project also includes a 3m-wide shared use path that will be compliant with the requirements of the Americans with Disabilities Act. This is separated from the roadway for the entire length of the expressway, except over the Bear Creek Bridge. The path will also be part of the planned Violet Crown Trail, with a trailhead under the bridge structure at the intersection of SH 45SW and MoPac.

Green highway

The builders laid a permeable friction course (PFC) for a majority of the road surface, as this better suited the environmental requirements. The PFC was used as an overlay on top of a conventional roadway surface. This was utilised for benefits such as its ability to filter suspended solids and pollutants from stormwater. In addition, PFC helps with sound dampening as well as reducing water spray in heavy rain, improving visibility and safety.

Environmental factors figured highly in the project, with one priority being to protect water quality. The route is in close proximity to a number of natural water springs, notably Edwards Aquifer and Barton Springs. To protect the extensive karst features in the area, around 90% of the project was built above ground level on fill dirt and did not require excavation.

Smart technology

Because it is a tolled section, the expressway has benefited from employing the latest traffic control technology. Modern tolling systems are in use along the route, so drivers do not need to stop at tolling booths to pay. Drivers not having an electronic tag in their car will be billed to their registered address. A key safety feature of the SH 45SW stretch is its new system intended to tackle the issue of wrong-way driving.

This is the first time such technology has been used in Texas and it features a number of sensors installed along the highway. These sensors can detect when a vehicle is heading in the wrong direction along the route. That information is then transmitted wirelessly to other vehicles equipped with the latest connected vehicle technology, alerting the drivers to the hazard. Drivers not using a connected vehicle are alerted by flashing warning lights mounted at the side of the route.

Obrázek

Looking ahead

Eventually, a new stretch will be built to connect the SH 45SW section with SH 45 Southeast, completed in May 2009. The 12km SH 45 Southeast expressway is tolled and connects SH 130 and US 183 to I-35.

The planned link between SH 45SW and SH45 Southeast will be called SH 45 South and it will run between FM 1626 and I-35, having already been included in the CAMPO 2040 Plan for study. But it is worth noting that this section was a focus of controversy for both the SH 45SW and SH45 Southeast projects. There was concern that once these sections had been built, there would be pressure to connect the two in an area of environmental sensitivity.

Lastly, the plans to develop the western stretches of the SH 45 route so that it could form a complete loop are at the very early stages. A proposed alignment has been suggested but this project has not yet progressed any further.

Financing

The highway section had to be built as a tolled route as federal and state fuel taxes can no longer meet the transportation needs of Central Texas. Fuel taxes have not been adjusted for inflation since 1993, while highway construction and maintenance costs have increased enormously. In addition, gains in vehicle fuel efficiency has further reduced revenue from fuel taxation.

Between 2015 and 2024 CAMPO estimates that the area around Austin will benefit from $2.5 billion in highway funding from federal and state sources. However, the cost of upgrading IH-35 through Hays, Travis and Williamson Counties alone comes with an estimated pricetag of $4.5 billion.

The Texas Transportation Commission has set out extensive plans for developing transport in the state. It approved a 10-year transportation plan from TxDOT for over $77 billion that will be used to boost safety, cut congestion and improve connectivity. The plan will also ensure that the state’s roads are properly maintained.

This plan is titled the 2020 Unified Transportation Program (UTP). It includes provision for $4 billion to be spent on safety upgrades, with an extra $600 million for measures intended to cut crashes and road fatalities. The planned safety upgrades include widening existing roads and upgrading barriers installed in median areas or on bridges. Guardrail will be upgraded, while safety improvements will be made at intersections, with new traffic signals and signage. There will also be better provision made for vulnerable road users such as pedestrians and cyclists.

TxDOT

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


23.2.2020 16:50:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Dne 8.8. se do provozu odevzdal 11 km dlouhý úsek na tahu Texas SH 249 SZ u města Houston. Úsek je mezi Pinehurst a Magnolia. Parametry 4-pruhu. Úsek je zpoplatněn. Také pod jménem Aggie Expressway. V budoucnosti se prodlouží po Navasota.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=30. ... 0/-95.6976

Zdroj: https://www.houstonchronicle.com/news/t ... 465486.php

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


30.8.2020 18:57:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14394
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Texas
Most Harbour Bridge v Texase s projektovanou životnosťou 170 rokov :arrow:
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... -170-rokov

viewtopic.php?p=133125#p133125

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


28.11.2020 17:55:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz