Právě je 19.1.2018 16:31:56




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Spojené státy americké - všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10504
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Moody's: tolls will have a greater role in closing US highway funding gap :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 65.1 KiB | Zobrazeno 2240 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.5.2017 14:38:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 32
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Nevite nekdo vcem je zasadni rozdli v asfaltovych smesich pouzivanych naprikald u nas a v USA?

Jde mi o to, proc v USA novy asfaltovy povrch behem dvou let zmeni barvu z cerne jak noc na uplne bilou. Jeste ze maji zlute stredni cary, ty bile nekdy nejsou ani videt. Mozna to je pocasim, ale ta rychlost zmeny barvy je neskutecna.

A take bych se chtel zeptat, zdali jste se u nas setkali nekdy s opravami silnic stylem: na starou, bez frezovani, nanesu rovnou novou vrstvu a krajnice dosypu.


3.6.2017 4:08:55
Profil
 

Příspěvky: 1583
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Toto bývá kamenivem.


5.6.2017 7:53:50
Profil
VIP

Příspěvky: 10504
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Já to zpočátku ani nepochopil tu otázku a nebýt tady kolegy Sosa ani na to snad neodpovím vůbec. Je to dáno 2 věci: ta první a důležitější je jak napsal Sosa a tedy kamenivo. Asfaltová silnice je laicky řečeno asfalt, který je pojivem kameniva. Asfalt je sice černý, ale kamenivo je šedé. Záleží od počasí a kvality kameniva jak rychle se pojivo "ojezdí", ale částečně záleží i od stavební technologie. Dnes se stále více používá i rozdrcený materiál z původní asfaltové silnice, tedy se recykluje a i to má dopad na vámi popsaný jev vybledání. Teplo a sluneční světlo, kyslík a voda to všechno působí negativně na barvu, ale nejen na ní, ale i na kvalitu vozovky. Zhoršuje se to během zimní údržby solením silnic; se solí tady máme oxidaci. Kdysi asfaltové silnice vydrželi opravdu i 15-20 let bez dotčení, jenomže dnes je jiný i proces rafinace ropy, tedy se vytěží z asfaltového oleje stále více kvalitních živic a olejů, takže ten asfalt je opravdu již jen lepidlem, které drží kamenivo a během několika let dochází nejen k vybledání, ale i k poškození vytrháváním kameniva a vznikají různé deformace. Ty kvalitnější živice a oleje najdete v dalších výrobcích z ropy. To, že to tak je to je i dopad ekologizace a tlačení na moderní postupy a ceny ropy. Dále záleží od hustoty použitého asfaltu, čím hustější tím lepší, protože méně ho poškodí UV světlo. Jenomže hustější směs je drahší a záleží pak od vyžadované záruky na dílo. V klimaticky chladných podmínkách se lpí na kvalitním asfaltu, ale ve sluncem zalitých oblastech již nikoliv.

To co popisujete jako další vám neumím odpovědět zda někde v ČR, ale v Severní Americe se tyto opravy nerealizují všude, ale pokud ano tak je to nejlevnější způsob jak pokrýt nanovo ještě jakž takž dobrou vozovku, ale již má trhliny a dostává se do silnice voda, takže se nanáší v různé hroubce nová vrstva. To může být i ve formě pomalu jako kdyby koberce, ale i po více cm vrstvu. Je to levnější než frézování a ne vždy je frézování nevyhnutní. To zase závisí od zatížení a poté vedlejších faktorů jako rozpočet té-které správy. Nejčastější opravy v podobě nekonečných čar po každé trhlině jsou již v podstatě na silnicích udělané a tak není moc dalších možností jak vylepšit levně vozovky.

Bohužel, ale údržba se začíná hned po tom co pokládka asfaltu začne chládnout. Samotné chládnoutí je nevyhnutní proces zpevnění a to trvá ještě pár měsíců, ale zároveň již asfalt stárne a vzhledem k výše napsanému se asfaltový olej láme a přestává plnit funkci pojiva kameniva a to dle materiálů a kvality pak začíná na základě světla blednout tak v jakých farbách je. 1-2 palcové překrytí staršího asfaltu sníží náklady na další údržbu a opravy o 1/5 až 1/4 na další roky.

Má na to tedy vliv vícero faktorů. Materiály, technologie, intenzita provozu, počasí a styl prováděné údržby v návaznosti na chemické procesy. Technologie je třeba ve speciálné směsi kameniva i asfaltu a takové pokládky, která má minimální vliv na barevné opotřebné, protože ten asfalt tam řadu let drží a třeba poruchy v něm již opravené jinou metodou jsou vyblednutá místa. Na Slovensku silnice I/51 Senica - Jablonica, ale mnoho dalších opravovaných úseků na té samé silnici je již vyblednutých. Ten první není 5 let, ty ostatní jak píšete po 2 letech.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.6.2017 19:11:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 32
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Dekuji mnohokrat za podrobnou odpoved a za mnoho novych informaci.

Slo mi mimojine napriklad o tuto silnici
goo.gl/ZaD177

kde povrch na fotce vpravo je necele 2 roky stary (fotka z lonskeho cervence), nyni je bila jeste vic :) Dale je videt, jak oprava pretazenim noveho koberce bez frezovani (od oka bych rekl ze to tenkrat delali tak 5-8cm), moc nepomohla a silnice uz po tak kratke dobe zase vykazuje nedostatky.

(ze stejne doby je opravovana cyklostezka goo.gl/3ktCAg, zde naopak vlevo:)


6.6.2017 3:19:10
Profil
VIP

Příspěvky: 10504
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
New highway links spanning the Mississippi River, I-74 :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 25.52 KiB | Zobrazeno 1302 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.8.2017 23:03:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10504
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Trumpova administrativa pracuje na přípravách velkého obnovení infrastruktury v USA

to není novinkou, to byl již předvolební slib, pouze doplním aktuální dění

Nutno zdůraznit, že již Obama zavedl legislativně tzv. FAST, tady se dá dohledat, což bylo zajištění dodatečných prostředků do silniční sítě, protože selhává financování nastavené z dávných dekád. Trumpova administrativa ale hodlá zajistit velkou obnovu rozpadající se infrastruktury USA, týká se to silnic, dálnic, železnic, tunelů, mostů a letišť. Než se vůbec přistoupí k plánům pro financování, tak se muselo a musí řešit:

1. jak dlouho trvá příprava nových staveb a co zpomaluje realizaci těchto projektů
2. co všechno je špatné, co evidují příslušná ministerstva a asociace

Zjistilo se, že:

*environmentální posouzení staveb trvá 3,7 až 5 let a vůbec se neví kolik tento proces stojí, protože je tak moc roztříštěný
*než se celá stavba připraví, tak byrokratický proces i s eko přípravou oddálí výstavbu o v průměru 7 let a to v případě dálnic a za rok 2014
*omeškání všech velkých projektů za posledních 6 let stálo ekonomiku americký trillion dolarů, tedy 1 bilion miliard USD

A proto:

*Trumpova administrativa se zaměří na sjednocení systému hodnocení staveb z environemntálního hlediska a sladí se systém povolení; dle slov Trumpa se má polovina administrativy odstranit a to při velkých projektech, které na to dostanou výjimku, jsou to páteřní nejdůležitější stavby a je nevyhnutní postupovat jak kdysi a když se kdysi dala celá síť rychle navrhnout a zahájit masivní výstavbu, tak nemůže být problémem tuto síť začít masivně opravovat a kde třeba tak rozšířit
*cílem je, že celý proces posouzení velké stavby z hlediska environmentálního posouzení bude trvat maximálně 2 roky
*na výstavbu nových projektů a projektů federálního výstavbu se bude používat americká ocel a americké produkty stavebního průmyslu, zajistí se to certifikováním produktů a schvalováním u federální agentury
*vytvoří se síť federálních agentur pro jednotlivé kroky tak, aby se nemusela dělat stávající revize všeho co se již posuzuje, ale aby se toto posuzování co nejrychleji dokončilo
*vznikne i 2-roční cyklus aktualizací připomínek, co dostane na starost nová federální agentura, která bude vydávat stanoviska v případě neshod a pod ní budou spadat ostatní federální agentury v rámci schvalovacího procesu přípravních procesů

Trumpova administrativa již specifikovala, že problémem nejsou peníze, ale příprava staveb. Dokonce nejen příprava nových staveb, ale i rekonstrukce, protože ty jsou po letech zanedbané údržby často samé o sobě nepostačující a mnoho objektů se musí nanovo postavit.

Trumpova administrativa připravuje federální vklad do obnovy vyjměnovaného ve výši 200 mld. USD. Celý plán obnovy je přitom v rozsahu 1.000 mld. USD. Tyto investice nastartují obnovu toho co Ameriku dělá Amerikou a bude to úspěch 21. století vylepšit to co se vše postavilo v předešlém století. Federální vláda poskytne i granty pro menší regiony a to prioritně pro mosty v havarijním stavu, které nemají tyto regiony a lokální samosprávy z čeho a jak opravit. Granty půjdou i na systém vodohospodářské infrastruktury, což jsou další pálčivé problémy regionů. Cíl federální administrativy je pomoct s obnovou infrastruktury. V současné době jsou investice z federálního systému na úrovni 1/5, vše další musejí znášet státy nebo soukromý sektor a systém selhává. To, že v novém plánu znovu federální vláda poskytne jen 1/5 souvisí s tím, že nový plán je několikanásobně větší a i ta 1/5 podpora je několikanásobně větší, než vše stávající. 200 mld. USD jsou jisté zdroje, o dalších se vede debata z čeho by to federální vláda mohla získat. Trumpova administrativa navíc připravuje systém půjček pro jednotlivé státy, které přinesou vlastní iniciativu na konkrétní projekty, na které ale nemají dostatek zdrojů. Půjčky nezatíží jednotlivé státy, protože budou mít federální výhody.

Plán je to velký a obsáhlý i vzhledem k velkému rozsahu veškerých druhů infrastruktury, a proto se čekalo, že jen příprava potrvá delší dobu. Typický U.S. přístup je rychle identifikovat problémy, v tomto případě tedy co stavby/rekonstrukce zdržuje, poté řešení tak, aby to neohrozilo co je již započaté, protože již v tom jsou nějaké zdroje a následně vypracování plánů celkových z hlediska zásobníku projektů, ale i finančních. A tedy již se to dopracovalo od federálních projektů po státní až malé regionální a do všech stupňů zasáhne/pomůže federální vláda. A ostatně do roku 2020 běží program FAST, o stranu dozadu rozepsané.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.8.2017 15:22:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz