Právě je 17.1.2018 12:11:28




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Spojené státy americké - všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Dnes se odevzdal do provozu The Stan Musial Veterans Memorial Bridge v St. Louis. Obsahuje kromě jiného také 3 míle I-70 v Missouri a v Illinois. Tím se přečísluje současný Interstate systém v St. Louis. Nový most stál 229 mil. USD, celkové náklady jsou 700 mil. USD.

Oficiální web: http://www.newriverbridge.org/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2014 23:07:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Koncern VINCI posiluje pozici v USA :arrow:

http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/newsr ... states.htm

*na odkazu jsou informace proč temu tak je a jaké veliké projekty jsou zde již rozpracovány :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.4.2014 13:00:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3556
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Staví se staví, ale všechno bude za mýto. Ta tendence je po celém světě naprosto jasná, takže je to i u nás jen otázka času a vhodného systému (bez ohledu na sliby politiků).

Ta stavba v Lousvillu je chybějící část okruhu I-265 ?


1.4.2014 14:08:10
Profil
 

Příspěvky: 1062
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Článek ekonoma prof. Edwarda Glaesera o tom, co by pomohlo zlepšit stav americké dopravní infrastruktury :
http://www.bloombergview.com/articles/2 ... rd-glaeser (eng)


22.6.2014 0:13:46
Profil
 

Příspěvky: 3251
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Hodně zajímavá křižovatka. Nějak mi nedochází až tak smysl jízdy vlevo...

Tady ta je z křížení I-44 a 13 u města Springfield, Missouri, United States
https://maps.google.com/maps?q=Springfi ... souri&z=17


Přílohy:
USAvlevo.jpg
USAvlevo.jpg [ 152.98 KiB | Zobrazeno 8997 krát ]
3.7.2014 17:35:08
Profil
 

Příspěvky: 1522
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
dvs píše:
Hodně zajímavá křižovatka. Nějak mi nedochází až tak smysl jízdy vlevo...

Tady ta je z křížení I-44 a 13 u města Springfield, Missouri, United States
https://maps.google.com/maps?q=Springfi ... souri&z=17


10vterin na google
one of the best innovations in 2009 (engineering category) in "Best of What's New 2009"
http://en.wikipedia.org/wiki/Diverging_ ... nterchange


3.7.2014 20:23:52
Profil
Autor

Příspěvky: 4067
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Smysl té jízdy vlevo je v tom, že se úplně eliminují problematická levá odbočení a v místě těch dvou semaforů jsou pak už jen dvě sekvence. Pro ty co jedou přes most přímo jsou tedy dva semafory zachovány, pro ty co odbočují vlevo je pak semafor jen jeden. Tohle řešení bylo opakovaně zkoumáno a posouzeno jako kapacitnější než běžné řešení s dvěma SSZ a levým odbočením.


4.7.2014 8:25:54
Profil
 

Příspěvky: 3251
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Děkuji za srozumitelnou odpověď na tři řádky.


4.7.2014 9:28:40
Profil
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Stav v infrastruktuře je kritický. Málem finančně skolaboval Highway Trust Fund, který je příjemcem části daní z prodeje pohonných hmot, ze kterých federální vláda financuje opravy a rozvoj dopravní infrastruktury (cca 2% všech peněz, které se v USA na tyto účely vynakládá). Kongres v červenci t.r. přijal mimořádné opatření, kterým na účet fondu převede z jiných účtů 10,8 mld. USD, což zajistí financování fondu do května 2015.

Jenom silnice a mosty mají investiční dluh v řádově stovkách mld. USD. Vláda nalezla řádově desítky mld. USD. Zcela vázne a absentují nové úseky silnic a dálnic, jenom malým řešením je stavba přes PPP buď novou výstavbou anebo expresních pruhů na již stávající síti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.9.2014 17:52:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Dnes se odevzdal do provozu 27 km úsek Interstate 49 mezi Hosston v Louisianě a Doddridge v Arkansase. I-49 je nyní kompletní od Shreveport do Texarkana.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.11.2014 22:29:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1062
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Počet ujetých kilometrů autem (VMT) na hlavu klesá v USA již 9. rokem po sobě. Graf v článku:
http://www.ssti.us/2014/02/vmt-drops-ni ... ng-notice/


25.1.2015 1:20:45
Profil
VIP

Příspěvky: 3186
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Z ono článku:

2009 Plan: No clear evidence that Marylanderrs will continue to drive less in future
2014 Plan: Return to strong VMT growth is unlikely

U nás to setrvale tvrdím od posledního sčítání 2010, že už to neporoste a nikdo mi pořád nechce věřit, ale postupně se jednotlivci přidávají... Škoda, že to sčítání v 2015 se bohužel asi nestihne, kvůli Prachařovi...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


25.1.2015 12:02:47
Profil
 

Příspěvky: 1062
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
martini: Cože? Jak to, že ne? To je problém najmout pár tisíc brigádníků na čárkování projetých aut?? (já vím, představuju si to jak Hurvínek válku :-D )

Ještě ke Státům tedy přidám jeden odkaz:
http://www.washingtonpost.com/blogs/won ... you-think/

Je ale nutný dodat, že v USA šly minulý rok ceny benzínu dolů o cca 40% a nějaký vliv se přeci jen čekat dá.


25.1.2015 17:17:31
Profil
 

Příspěvky: 1062
Bydliště: Praha
Příspěvek Ohio
Projekt nahrazení Brent Spencer Bridge na I-75 na hranicích Ohia a Kentucky v Cincinnati novým mostem a příjezdy k němu. Měla by se tak zvýšit kapacita z 8 na 16 pruhů :arrow:

http://www.brentspencebridgecorridor.com/


30.1.2015 3:28:08
Profil
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Ground improvement for a freeway interchange in the United States :arrow:

I-29/US 275/IA92 interchange renovation project in the US state of Iowa

video ukázka a popis

Příloha:
image006.jpg
image006.jpg [ 119.55 KiB | Zobrazeno 7257 krát ]


Zhotovitel: http://www.menard-web.com/internetmenar ... me_fr.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.2.2015 10:53:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Tragedie se stala před měsícem ve státě Ohio, kde spadnul most ponad dálnici: http://www.usatoday.com/story/news/nati ... /22031819/ .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.2.2015 1:13:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3556
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Počasí v USA docela řádí, na to, že už je březen a třeba Kentucky je zhruba na úrovni severního Tuniska:

http://zpravy.idnes.cz/tisice-ridicu-uveznil-snih-na-silnicich-ve-spojenych-statech-p5v-/zahranicni.aspx?c=A150306_154018_zahranicni_fer


6.3.2015 16:22:39
Profil
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
V březnu 2016 podstoupila sekce USA zásadní přeměnu díky které je zde vytvořena možnost debaty ve všech státech v rámci federace a Portorika k tomu za následující představy:

*příspěvky z tohoto vlákna zde zůstávají a bude se sem psát vše, co se týká více jak jednoho státu najednou a všeobecní informace z USA
*v tomto vláknu naleznete v prvních 3 příspěvcích nejdůležitější federální odkazy a seznam států pro rychlejší vyhledání
*nebudu se moc historicky vracet v jednotlivých státech, ale počínaje 01/2014 budou doplněné nové úseky v provozu

Všechny státy obsahují základní informace včetně příslušných odkazů.

Co mě k tomuto kroku vedlo: I když možná nebudou témy ihned v rozvinutějších debatách, přistupuji k tomu jako když se sadí stromy. Ty se taky nesadí k okamžitému užitku. :idea: USA a jejich dálnice jsou nepochybně magnetem a tento krok masivního doplnění všech států byl odkládán jen z důvodu lenosti. :oops:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 28.3.2016 11:28:52, celkově upraveno 1

změna: nové úseky v provozu od roku 2014 a ne až od 2015



14.3.2016 19:01:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
American Road and Transportation Builders Association upozorňuje na absolutně nedostatečné investice na obnovu mostů. Za největší problém se dá pokládat asi 18.000 mostů s realizací 1950-1970 v rámci výstavby dálniční sítě Interstate za Roosevelta, protože tyto mosty se za dalších 40 let téměř nijak neudržovali. Reální potřeba na rekonstrukce mostů v USA ve všech státech by byla alespoň 28,5 mld. USD. Tyto peníze nejsou nikde k mání, protože Silniční fond, který má zdroje z daní z PHM nemá peníze navíc, protože daně na PHM se nemění a automobily jsou stále více úspornější. Ani Obamův infrastrukturální dálniční balíček v hodnotě 27 mld. USD na to sám o sobě nepostačoval a co je nejdůležitější, tak na rekonstrukce mostů se z toho dostalo jen 3 mld. USD.

Situace je vážná a pokud se do dalších 8 let nenalezne zdroj financování, tak se země bude potýkat s mnoha katastrofálnímí scénami z provozu. Přitom za posledních 20 let se zhroutilo více i větších dálničních mostů a přitom relativně nečekaně a to je další důvod: USA nemají ani dostatek peněz na vykonávání prohlídek všech mostních objektů alespoň jednou v dostatečnom časovém horizontu. Pokud tedy selhává financování z federálních zdrojů, tak by mělo být prioritní pro jednotlivé státy, aby hledali další zdroje na rekonstrukce mostů, protože bez mostů bude americká silniční a dálniční infrastruktura nepoužitelná. Dodatečně by se mohlo uvažovat o nějaké formě mýta.

Situace je tak daleko, že asociace k tomu vypracovala z vlastních sil na základě státních údajů mapu dle států.

Výsledkem uplynulých dekád, kdy se nalézají pouhé miliardy namísto desítek miliard je to, že stav se dokonce zhoršuje. Rozsah mostů ve špatném stavu se zvyšuje. A s tím stoupá i riziko, že další mosty někde spadnou a to je to, o čem motoristé musejí být informování. Na problém se poukazuje téměř 15 let, poslední 4 roky velmi intenzivně, ale kompetentní situaci účinně neřeší.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.3.2016 9:56:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
I když je na začátku tohoto vlákna několik informací k tomu co zde uvedu a zcela jistě mnoho z nás ví o systému dálnic v USA toho dost, tak vzhledem ke čtenosti zahraničních sekcií si dovolím zde dát několik dalších odkazů k silniční síti USA. Na začátek Interstate (dálniční síť Interstate) :arrow:
Příloha:
finalmap.jpg
finalmap.jpg [ 149.09 KiB | Zobrazeno 5214 krát ]

Příloha:
cus921.gif
cus921.gif [ 44.76 KiB | Zobrazeno 5211 krát ]

*jedná se o základní dálniční síť USA a dlouhé roky (do 2013-2014) to byla nejrozsáhlejší dálniční síť světa; nyní už na 2. místě po Číně

Je nevyhnutní znát angličtinu, ale několik základních odkazů, ze kterých se dá velmi dlouho překlikávat dle vašich dalších zájmů:

Interstate System
Dwight D. Eisenhower National System of Interstate and Defense Highways

Dále, základní členěnení National Highway System :arrow:

https://www.fhwa.dot.gov/planning/natio ... ay_system/

*jejich součástí j i Interstate síť dálnic

Explicitně se klade důraz na koridory:

https://www.fhwa.dot.gov/planning/natio ... corridors/

Zde naleznete základní otázky včetně odpovědí:

Interstate Frequently Asked Questions


Tolik výše zmíněné odkazy a nyní několik dalších statistických informací (2014) ohledně USA:

USA disponují absolutně nejrozsáhlejší silniční síti na světě a to až 6,59 mil. km:
- z toho je 4,3 mil. km se zpevněným povrchem (to je ještě stále více jak celá silniční síť Číny)
- jak uvedl Standa na začátku vlákna, tak hlavní silnice se člení na 3 kategorie: Interstates, US Routes a State Highways
- na této silniční síti se nachází neskutečných 608.445 mostů

Celková délka sítě Interstate je 47.575 mil (cca. 76.600 km). Je to necelé 1% všech silnic, ale s dopravní zátěží 25%. To je velmi důležitý fakt, protože to dokazuje jak geniálně je tato síť vystavěná.

Celková délka všech 3 kategorií hlavních silnic a dálnic je 179.650 mil (cca. 289.000 km).

Nejdelší Interstate je I-90, která spojuje Seattle, Washington, Boston a Massachusetts a má délku cca. 4.990 km.

Vůbec nejdelší silnicí v USA je Route 20 (US 20), V-Z spojnice dlouhá 5.415 km.

Další fascinující údaj je ohledně místních silnic. Je jich až 4,7 mil. km a z tohoto počtu je 1,9 mil. km místní komunikace a ulice. Z hlediska nákladů na jejich údržbu (včetně té zimní) na ně směruje rekordních 77% peněz na údržbu z celé sítě.

Další zajímavostí jsou silnice v národních parcích, vojenských areálech a v rezervacích a těchto silnic je 150.000 mil (cca. 240.000 km). Údržba na ně jsou další 4%.


Vývoj v letech 2000 - 2013 ohledně řešení kapacit :arrow:

Jenom velmi stručně: silniční síť vzrostla o 5,3% co se týče všech silnic, ale populace vzrostla o 12% a registrace nových vozidel o 11% a ještě i vozidla najíždějí o 9% více mil. Takže kapacitně síť silnic zaostává. A co je ještě horší je fakt, že z nových silnic jen 18% připadá na nové hlavní silnice 3 kategorií. Vše ostatní jsou lokální a místní silnice a ulice.

Mnoho z vás zajímají výdaje na silnice, tak to znázorním rokem 2013 :arrow:

*na federální silniční program směrovalo 30,1 mld. USD na nové projekty na vylepšení tedy tzv. upgrady 65.500 mil silnic a na 4.887 mostů
*pouze 1,4 mld. USD směrovalo na novou výstavbu silnic a na výstavbu nových mostů

Pod pojmem upgrade si ale nepředstavujte, že to jsou jen nové pruhy, protože to je v mnoha případech vylepšení bezpečnosti, eko projekty kolem, upgrade MÚK a mnoho dalších prvků. Ta částka je i tak nepostačující (viz. extra balíky na obnovu silnic a mostů).

To jsou federální výdaje. Nyní jednotlivé státní rozpočty a lokální rozpočty a to se dostáváme k částce 110,7 mld. USD na rekonstrukce, upgrady a vylepšení. A dalších 10,1 mld. USD na novou výstavbu. Opětovně vzhledem k té starostlivosti a rozsahu jsou to hrozně malá čísla.

Detailně se financování údržby a výstavby a stavu silnic (fyzický stav a kapacitnost) věnovat nebudu. Možná někdy příště. Stav je takový, že strukturálně ročně chybí částka 15 mld. USD na dofinancování údržby a oprav. Opravu si žádá 16% silnic, které mají nárok na federální podporu, tedy asi 160.000 mil. A z lokálních silnic je to dalších 500.000 mil. Síť dálnic Interstate je na tom relativně dobře, jsou to řádově % které potřebují opravit; 2% na mezistátních úsecích a 5% na městských. Silnice jsou kapacitně na mnoha místech přetížené. Stav mostů není dobrý; o příspěvek výše podrobněji, ale i celkově stav všech mostů je nevyhovující.

Zde je třeba rozpis dle států, kde je jaký stav silnic: http://www.artba.org/wp-content/uploads ... itions.pdf .

Teď třeba dopravní nehodovost. Za rok 2013 zemřelo na všech silnicích celkem 32.719 lidí. Další 3 mil. skončili se zraněním. Nejvíce mrtvých je v rozmezí 1 až 24 let a to až 20%. Nejbezpečnější je síť dálnic Interstate. Více je pak na tomto odkazu: National Highway Traffic Safety Administration. Je vypočítano, že kdyby se nevybudovala dálniční síť a neprováděli se upgrady silnic (rovnější úseky, méně nepřehledných zákrut, horší bariéry, špatné značení atd.), tak by bylo mrtvých 159.000. A vzhledem k rozsahu celé sítě a stavu motorizace je to číslo opravdu nízké.

Jak bylo zmíněno, tak Interstate dal vybudovat Roosevelt i s vojenským účelem, ale ten se neztrácí ani dnes. Z hlediska národní bezpečnosti je až 60.000 mil silnic (cca. 96.600 km) označeno za Strategic Highway Network a to včetně Interstate Highway System. Tato síť silnic slouží k evakuacím v případě obrovského ohrožení obyvatelstva ať už to byl útok na WTC v roce 2001 anebo hurikán Katrina v roce 2005 a Sandy v roce 2012. Nebýt této starostlivě vybrané sítě komunikací, které když je obyvatelstvo v ohrožení, tak se i zvláštně na nich upravuje provoz, tak by i následky byly ještě horší. Kromě evakuace slouží i k zásobování v rámci USA z hlediska národní gardy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.3.2016 22:28:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Další informace; k financování:

Příloha:
Snímka00.PNG
Snímka00.PNG [ 58.92 KiB | Zobrazeno 5221 krát ]

Financování v letech 2016 - 2020 :arrow:

Kongres v prosinci 2015 odhlasoval speciální financování dopravy pro dalších 5 let. Je to reakce na to, že systém financování z daní z PHM a z dalších výnosů určených do dopravy jsou neaktualizované a zastaralé mechanizmy a ani zvláštní balíčky pro stimul ekonomiky nic extra neřeší ohledně infrastruktury.

Jedná se o FAST, tedy Fixing America’s Surface Transportation. Je to posílení hlavního finančního fondu pro silnice; Highway Trust Fund o speciální balík 305 mld. USD pro období 5 let. Polepší si všechny složky, úřady a kapitoly v oblasti silnic a ještě i meziročně se budou výdaje zvyšovat o inflační položku. Zesílí se i podpora veřejné dopravy.
Příloha:
2.PNG
2.PNG [ 191.94 KiB | Zobrazeno 5221 krát ]

Příloha:
3.PNG
3.PNG [ 30.72 KiB | Zobrazeno 5221 krát ]

Příloha:
4.PNG
4.PNG [ 159.53 KiB | Zobrazeno 5221 krát ]


Historie systému financování, stručně :arrow:

Highway Trust Fund

Je to základní prvek pro financování silniční dopravy. Byl vytvořen Kongresem v roce 1956 pro výstavbu dálnic Interstate a dalších federálních investicí do silnic. V roce 1982 pak Kongres přidal ještě tzv. Mass Transit Account pro financování federálních plánů pro veřejnou dopravu. Veškeré poplatky za silnice a daně k užívání za vozidla jsou příjmem tohoto fondu včetně daní z PHM. V současnosti se jedná o 18,3 centu za galón benzínu a 24,3 centu za galón nafty. Příjmy za poslední roky se pohybují na úrovni 38-42 mld. USD. Ve skutečnosti je toto zdanění o 0,1 centu vyšší, ale tato částka směruje na uskladňovací fond: Liquid Underground Storage Tank Trust Fund.
Příloha:
222.PNG
222.PNG [ 39.25 KiB | Zobrazeno 5221 krát ]

Co se týče dalších zdrojů, tak v USA existuje i Airport and Airways Trust Fund na zlepšení stavu letišť a tam jsou příjmy za poplatky cestujících.

Jednotlivé státy pak vytváří další systém pro financování údržby a výstavby silnic. Mají vlastní zdanění a to od 8 centů na Aljaške až přes 30 centů jako limit v mnoha dalších státech. Kromě toho směrují finance za prodej vozidel, registraci nových řidičů, za dopravní pokuty atd. na financování silniční dopravy.

Jako reakce na nedostatečné investice od 90-let až do 2013-2014 bylo zavádění modelu PPP, kde investice přicházejí od bank a dalších finančních zdrojů (důchodové fondy), přičemž za tyto silnice se již platí tzv. mýto. Buď se jedná o celé úseky anebo o vyhrazené jízdní pruhy, které vznikají rozšířením původních úseků. I tato metoda je ale více méně málo rozvinutá a neřeší problémy v silniční dopravě ani na federální úrovni ani na státních úrovních.

Daň z PHM se od roku 1993 nenavýšila, ale federální výdaje na státní silnice 3 kategorií a na tranzitní koridory a na silnice, které mají nárok na čerpání federálních zdrojů (to je cca. 1 mil. mil) směruje velmi málo peněz a reálně chybí 15 mld. USD. To je téměř 1/2 současných zdrojů. Nedostatek se tedy datuje do roku 2015. To se odráží na stavu povrchů a na stavu mostů. Dále na nedostatečné kapacitě a zaostalých bezpečnostních prvcích. Rozpočty během toho slabého období vykrývají de facto údržbu. Statisticky se ví kolik je v zemi vozidel a taky kolik se prodá PHM. Nebudu tady zatěžovat těmito počty, pouze řeknu, že průměrná americká rodina zaplatí za týden na federálních daních za PHM 3,24 USD za týden a ta samá rodina vlastní 1,75 vozu. K tomu je nutno připočítat státní zdanění PHM, ale to se jak jsem psal liší.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.3.2016 11:13:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Ohio River Bridges :arrow:

http://kyinbridges.com/

Jedná se o propojení států Kentucky a Louisiana. Východní část je realizována společností VINCI Concessions.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 658.86 KiB | Zobrazeno 4341 krát ]

Citace:
The East End Crossing project in Indiana is VINCI Concessions’ first public private partnership project in the United States and one of that country’s largest transport projects.
It includes the construction of a 765 metre cable-stayed bridge across the Ohio River linking Kentucky and Indiana, a 518 metre dual tube tunnel and 19 secondary structures. The WVB East End Partners joint venture, in which VINCI Concessions has a 33% interest, holds the partnership contract. It will operate and maintain the structures for a period of 35 years.


Aktuální stav východní části: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 072016.htm

nemám více času, abych se tomuto projektu věnoval a to ani té východní části

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.8.2016 22:46:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Ohledně výše zmíněného: dnes 18.12. se odevzdal do provozu chybějící úsek I-265 (Louisville outer beltway) v délce cca. 9,7 km. Jde od US 42 v Kentucky do Indiany State Road 62, spojuje tedy 2 americké státy a to ponad řeku Ohio. Most bude zpoplatněn. Mýto se bude platit i na I-265 i na I-65 v Downtown Louisville, kde se otevřel nový most již v minulém roce. Je to 1. PPP dálnice v zemi v provozu. Více informací: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 9-0830.htm .

Zdroj: http://www.wlky.com/article/east-end-cr ... ay/8512505


Dále zde ještě doplním, že jak jistě víte, tak novým prezidentem se stane Donald Trump. Ten slíbil masivní investice do stávající sítě dálnic, silnic, letišť a železnic. A to tedy mj., protože toho slíbil mnohem více. Potřebné investice do všeho jsou na úrovni 3.000 mld. USD, ekonomové mluví o tom, že pokud provede Trump co říká, tak za své období dokáže vložit do infrastruktury 1/3, ti spíše kritizují, kde vezme zbývající 2/3. Ale i tak by tato částka byla opravdu ohromující. Potřebná jako sůl již 2. dekádu. Uvidíme jaký bude program a plány.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.12.2016 22:41:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
Na základě nedávno uvedených přehledů financování neustále se zhoršujícího stavu infrastruktury je zde další varovní zpráva od Federal Data by American Road & Transportation Builders Association (ARTBA) ohledně stavu mostů v USA. :arrow:

*dle ní má tzv. strukturální vadu až 56.000 silničních mostů, jsou na seznamu - tzv. structurally deficient List
*v kooperaci s National Bridge Inventory, která provádí monitorování zatížení NA, OA, autobusů těchto 55.710 mostů narušeno 185 mil. krát za den dalším projížděním vozidel
*z hlediska rozložení je 1.900 km z nich na Interstate Highway System, v rámci jednotlivých států je pak nutno zcela nahradit dalších 13.000 v rámci celé sítě Interstate
*délka mostů ve špatném stavu je dohromady 2.027 km a při současném stavu financování by se to provádělo ještě 20 let, což je zcela neúnosní situace
*dle ARTBA je z celkového počtu mostů v zemi až 173.919 z nich s věkem nad 50 let a nikdy neměli větší rekonstrukce, U.S. síť silnic a mostů je v obrovském investičním deficitě, zoufalá je situace v mnoha regionech, kde se snižuje povolená zatíženost, rychlost a mosty i reálně padají; s vypětím sil se stačí nahrazovat mosty na hlavní dálniční síti, ale i zde poškozených mostů přibývá
*hodnocení mostů je na stupnici od 0 do 9, přičemž mosty se strukturálním deficitem mají 0-4
*průměrný věk mostů s touto vadou je 67 let oproti ostatním s věkem 39 let
*v sezname jsou i takové objekty jako Brooklyn & Throgs Neck (NY), Yankee Doodle (Conn), Memorial (Va.-DC) and Greensboro (NC) Bridges
*až 41% U.S. mostů (250.406) nemělo za 40 let žádnou významnější rekonstrukci
*ARTBA provedla i analýzu stavu mostů s touto vadou dle jednotlivých států: Iowa (4.968), Pennsylvania (4.506), Oklahoma (3.460), Missouri (3.195), Nebraska (2.361), Illinois (2.243), Kansas (2.151), Mississippi (2.098), Ohio (1.942) and New York (1.928) ... nejméně je to pak District of Columbia (9), Nevada (31), Delaware (43), Hawaii (64) a Utah (95).
*dále až 8 států má velmi vysoký stupeň poškození s touto vadou: Rhode Island (25%), Iowa (21%), Pennsylvania (20%), South Dakota (20%), West Virginia (17%), Nebraska (15%), North Dakota (15%) and Oklahoma (15%)

Obamova administrativa vyčlenila desítky miliard USD pro obhlídky a renovaci, dále vypracovala nový zákon tzv. FAST (výše opsán), protože stávající platné financování oprav je nepostačující již 2 dekády a tak se snažila zalepit tento nedostatek dalšími zdroji alespoň do roku 2020. Nestačí to ani na opravy a nové se téměř nikde nic nestaví.

Trump vícekrát ohlásil velké investice do národní infrastruktury. Detailnější plány chybí, ale jsou rozsahem asi 3x větší ohledně silnic, než provedl Obama. Americká silniční infrastruktura to již potřebuje jako sůl.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.2.2017 12:47:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10501
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené státy americké - všeobecně
AAA Foundation for Traffic Safety navrhuje Trumpově administrativě investiční plán v hodnotě 146 mld. USD s cílem na zlepšení stavu silnic tak, aby ze silnic byla znovu bezpečná forma cestování. Dnes tomu tak není a situace se z roka na rok zhoršuje. Dokument obsahuje 6 řešení jak toho dosáhnout: klíčové křižovatky upravit do odpovídajících KO, zajistit vyčištění silničních odvodňovacích prvků a dobudovat je, instalovat střední dělící pásy na vícepruhové komunikace kde tomu tak není, ale i ochranné bariéry po stranách, přidání silničních přechodů a signalizaci k nim na hlavní silnice a prodloužení připájecích a odpájecích pruhů a nájezdů včetně jejich rozšíření. Tato opatření mohou zachránit během 20 let 63.700 lidských životů a snížit počty těžce zraněných 353.560 nebo se na tom radikálně podepsat. Dále to bude mít pozitivní dopad na vnitrostátní ekonomiku, zaměstnanost atd.

Inu, další kdo by si rád utrhl z koláče slíbených investicí do zanedbané U.S. infrastruktury.

Oficiální stránky organizace: https://www.aaafoundation.org/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.5.2017 13:37:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz