Re: Spojené státy americké - všeobecně
Napsal: 20.8.2017 15:22:20
Trumpova administrativa pracuje na přípravách velkého obnovení infrastruktury v USA
to není novinkou, to byl již předvolební slib, pouze doplním aktuální dění
Nutno zdůraznit, že již Obama zavedl legislativně tzv. FAST, tady se dá dohledat, což bylo zajištění dodatečných prostředků do silniční sítě, protože selhává financování nastavené z dávných dekád. Trumpova administrativa ale hodlá zajistit velkou obnovu rozpadající se infrastruktury USA, týká se to silnic, dálnic, železnic, tunelů, mostů a letišť. Než se vůbec přistoupí k plánům pro financování, tak se muselo a musí řešit:
1. jak dlouho trvá příprava nových staveb a co zpomaluje realizaci těchto projektů
2. co všechno je špatné, co evidují příslušná ministerstva a asociace
Zjistilo se, že:
*environmentální posouzení staveb trvá 3,7 až 5 let a vůbec se neví kolik tento proces stojí, protože je tak moc roztříštěný
*než se celá stavba připraví, tak byrokratický proces i s eko přípravou oddálí výstavbu o v průměru 7 let a to v případě dálnic a za rok 2014
*omeškání všech velkých projektů za posledních 6 let stálo ekonomiku americký trillion dolarů, tedy 1 bilion miliard USD
A proto:
*Trumpova administrativa se zaměří na sjednocení systému hodnocení staveb z environemntálního hlediska a sladí se systém povolení; dle slov Trumpa se má polovina administrativy odstranit a to při velkých projektech, které na to dostanou výjimku, jsou to páteřní nejdůležitější stavby a je nevyhnutní postupovat jak kdysi a když se kdysi dala celá síť rychle navrhnout a zahájit masivní výstavbu, tak nemůže být problémem tuto síť začít masivně opravovat a kde třeba tak rozšířit
*cílem je, že celý proces posouzení velké stavby z hlediska environmentálního posouzení bude trvat maximálně 2 roky
*na výstavbu nových projektů a projektů federálního výstavbu se bude používat americká ocel a americké produkty stavebního průmyslu, zajistí se to certifikováním produktů a schvalováním u federální agentury
*vytvoří se síť federálních agentur pro jednotlivé kroky tak, aby se nemusela dělat stávající revize všeho co se již posuzuje, ale aby se toto posuzování co nejrychleji dokončilo
*vznikne i 2-roční cyklus aktualizací připomínek, co dostane na starost nová federální agentura, která bude vydávat stanoviska v případě neshod a pod ní budou spadat ostatní federální agentury v rámci schvalovacího procesu přípravních procesů
Trumpova administrativa již specifikovala, že problémem nejsou peníze, ale příprava staveb. Dokonce nejen příprava nových staveb, ale i rekonstrukce, protože ty jsou po letech zanedbané údržby často samé o sobě nepostačující a mnoho objektů se musí nanovo postavit.
Trumpova administrativa připravuje federální vklad do obnovy vyjměnovaného ve výši 200 mld. USD. Celý plán obnovy je přitom v rozsahu 1.000 mld. USD. Tyto investice nastartují obnovu toho co Ameriku dělá Amerikou a bude to úspěch 21. století vylepšit to co se vše postavilo v předešlém století. Federální vláda poskytne i granty pro menší regiony a to prioritně pro mosty v havarijním stavu, které nemají tyto regiony a lokální samosprávy z čeho a jak opravit. Granty půjdou i na systém vodohospodářské infrastruktury, což jsou další pálčivé problémy regionů. Cíl federální administrativy je pomoct s obnovou infrastruktury. V současné době jsou investice z federálního systému na úrovni 1/5, vše další musejí znášet státy nebo soukromý sektor a systém selhává. To, že v novém plánu znovu federální vláda poskytne jen 1/5 souvisí s tím, že nový plán je několikanásobně větší a i ta 1/5 podpora je několikanásobně větší, než vše stávající. 200 mld. USD jsou jisté zdroje, o dalších se vede debata z čeho by to federální vláda mohla získat. Trumpova administrativa navíc připravuje systém půjček pro jednotlivé státy, které přinesou vlastní iniciativu na konkrétní projekty, na které ale nemají dostatek zdrojů. Půjčky nezatíží jednotlivé státy, protože budou mít federální výhody.
Plán je to velký a obsáhlý i vzhledem k velkému rozsahu veškerých druhů infrastruktury, a proto se čekalo, že jen příprava potrvá delší dobu. Typický U.S. přístup je rychle identifikovat problémy, v tomto případě tedy co stavby/rekonstrukce zdržuje, poté řešení tak, aby to neohrozilo co je již započaté, protože již v tom jsou nějaké zdroje a následně vypracování plánů celkových z hlediska zásobníku projektů, ale i finančních. A tedy již se to dopracovalo od federálních projektů po státní až malé regionální a do všech stupňů zasáhne/pomůže federální vláda. A ostatně do roku 2020 běží program FAST, o stranu dozadu rozepsané.
to není novinkou, to byl již předvolební slib, pouze doplním aktuální dění
Nutno zdůraznit, že již Obama zavedl legislativně tzv. FAST, tady se dá dohledat, což bylo zajištění dodatečných prostředků do silniční sítě, protože selhává financování nastavené z dávných dekád. Trumpova administrativa ale hodlá zajistit velkou obnovu rozpadající se infrastruktury USA, týká se to silnic, dálnic, železnic, tunelů, mostů a letišť. Než se vůbec přistoupí k plánům pro financování, tak se muselo a musí řešit:
1. jak dlouho trvá příprava nových staveb a co zpomaluje realizaci těchto projektů
2. co všechno je špatné, co evidují příslušná ministerstva a asociace
Zjistilo se, že:
*environmentální posouzení staveb trvá 3,7 až 5 let a vůbec se neví kolik tento proces stojí, protože je tak moc roztříštěný
*než se celá stavba připraví, tak byrokratický proces i s eko přípravou oddálí výstavbu o v průměru 7 let a to v případě dálnic a za rok 2014
*omeškání všech velkých projektů za posledních 6 let stálo ekonomiku americký trillion dolarů, tedy 1 bilion miliard USD
A proto:
*Trumpova administrativa se zaměří na sjednocení systému hodnocení staveb z environemntálního hlediska a sladí se systém povolení; dle slov Trumpa se má polovina administrativy odstranit a to při velkých projektech, které na to dostanou výjimku, jsou to páteřní nejdůležitější stavby a je nevyhnutní postupovat jak kdysi a když se kdysi dala celá síť rychle navrhnout a zahájit masivní výstavbu, tak nemůže být problémem tuto síť začít masivně opravovat a kde třeba tak rozšířit
*cílem je, že celý proces posouzení velké stavby z hlediska environmentálního posouzení bude trvat maximálně 2 roky
*na výstavbu nových projektů a projektů federálního výstavbu se bude používat americká ocel a americké produkty stavebního průmyslu, zajistí se to certifikováním produktů a schvalováním u federální agentury
*vytvoří se síť federálních agentur pro jednotlivé kroky tak, aby se nemusela dělat stávající revize všeho co se již posuzuje, ale aby se toto posuzování co nejrychleji dokončilo
*vznikne i 2-roční cyklus aktualizací připomínek, co dostane na starost nová federální agentura, která bude vydávat stanoviska v případě neshod a pod ní budou spadat ostatní federální agentury v rámci schvalovacího procesu přípravních procesů
Trumpova administrativa již specifikovala, že problémem nejsou peníze, ale příprava staveb. Dokonce nejen příprava nových staveb, ale i rekonstrukce, protože ty jsou po letech zanedbané údržby často samé o sobě nepostačující a mnoho objektů se musí nanovo postavit.
Trumpova administrativa připravuje federální vklad do obnovy vyjměnovaného ve výši 200 mld. USD. Celý plán obnovy je přitom v rozsahu 1.000 mld. USD. Tyto investice nastartují obnovu toho co Ameriku dělá Amerikou a bude to úspěch 21. století vylepšit to co se vše postavilo v předešlém století. Federální vláda poskytne i granty pro menší regiony a to prioritně pro mosty v havarijním stavu, které nemají tyto regiony a lokální samosprávy z čeho a jak opravit. Granty půjdou i na systém vodohospodářské infrastruktury, což jsou další pálčivé problémy regionů. Cíl federální administrativy je pomoct s obnovou infrastruktury. V současné době jsou investice z federálního systému na úrovni 1/5, vše další musejí znášet státy nebo soukromý sektor a systém selhává. To, že v novém plánu znovu federální vláda poskytne jen 1/5 souvisí s tím, že nový plán je několikanásobně větší a i ta 1/5 podpora je několikanásobně větší, než vše stávající. 200 mld. USD jsou jisté zdroje, o dalších se vede debata z čeho by to federální vláda mohla získat. Trumpova administrativa navíc připravuje systém půjček pro jednotlivé státy, které přinesou vlastní iniciativu na konkrétní projekty, na které ale nemají dostatek zdrojů. Půjčky nezatíží jednotlivé státy, protože budou mít federální výhody.
Plán je to velký a obsáhlý i vzhledem k velkému rozsahu veškerých druhů infrastruktury, a proto se čekalo, že jen příprava potrvá delší dobu. Typický U.S. přístup je rychle identifikovat problémy, v tomto případě tedy co stavby/rekonstrukce zdržuje, poté řešení tak, aby to neohrozilo co je již započaté, protože již v tom jsou nějaké zdroje a následně vypracování plánů celkových z hlediska zásobníku projektů, ale i finančních. A tedy již se to dopracovalo od federálních projektů po státní až malé regionální a do všech stupňů zasáhne/pomůže federální vláda. A ostatně do roku 2020 běží program FAST, o stranu dozadu rozepsané.