Právě je 23.9.2018 14:44:45




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Spojené státy americké - všeobecně 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 99
Příspěvek Spojené státy americké - všeobecně
Příloha:
us-flag.gif
us-flag.gif [ 2.18 KiB | Zobrazeno 17471 krát ]

Příloha:
us-map.gif
us-map.gif [ 25.3 KiB | Zobrazeno 17473 krát ]


Rozloha: 9 826 630 km2
Počet obyvatel: cca. 321,4 mil.
Hlavní město: Washington, D.C. (cca. 0,7 mil. obyv.)
Největší město: New York (cca. 8,5 mil. obyv.)

SEZNAM JEDNOTLIVÝCH STÁTŮ (kromě D.C.) (pro rychlé vyhledání dle abecedy v jednom příspěvku)


Naposledy upravil Diaľničiar dne 15.3.2016 0:45:55, celkově upraveno 11

aktualizace počtu obyvatel



26.2.2009 11:53:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA - na začátek několik webových stránek
Národní motoristická asociace :arrow:

http://www.motorists.org/

Americké (USA) ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.dot.gov/

Úřad dopravních statistik :arrow:

http://www.rita.dot.gov/bts/

Hodně info o dálnicích a silnicích v USA :arrow:

http://www.aaroads.com/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.3.2016 12:59:01, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



11.4.2009 15:32:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA - další webové stránky
SEZNAM JEDNOTLIVÝCH STÁTŮ: (kromě D.C.)

Alabama
Aljaška
Arizona
Arkansas
Colorado
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia
Havaj
Idaho
Illinois
Indiana
Iowa
Jižní Dakota
Jižní Karolína
Kalifornie
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Maryland
Massachusetts
Michigan
Minnesota
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New York
Nové Mexiko
Ohio
Oklahoma
Oregon
Pensylvánie
Rhode Island
Severní Dakota
Severní Karolína
Tennessee
Texas
Utah
Virginie
Vermont
Washington
Wisconsin
Wyoming
Západní Virginie

Portoriko

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 15.3.2016 0:44:27, celkově upraveno 3

nové členění sekce USA



11.4.2009 15:34:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Jenom pro upřesnění, silniční síť je v USA tvořena několika kategoriemi silnic, z nichž nejzajímavější jsou pro nás:

- státní silnice jednotlivých států - zpravidla značené zkratkou státu a číslem (ale třeba v Kentucky někdy jenom jménem - "Blue Grass Parkway"), může jít i o dálnice (kromě zmíněné kentucké dálnice třeba CA-99 v Kalifornii), ale většinou jsou to obyčejné silnice, výstavba a údržba je financována státy;

- US Higways - celostátní síť, může jít i o dálnice, ale většinou jsou to obyčejné silnice, jde hlavně o značení US-xx (určitá podobnost s "E" v Evropě) výstavba a údržba je financována státy;

- IHS (Interstate Highway System) - celostátní síť, až na několik výjimek splňující dálniční standardy (minimálně směrově oddělený čtyřpruh s MÚK), značení je I-xx nebo I-xxx, výstavba a údržba je financována z fedrálního rozpočtu (prováděna státy).

Velmi logický je systém číslování u US a I: lichá čísla jsou dálnice v severojižním směru, sudá ve východozápadním. Nejdůležitější sudé dálnice mají na konci 0, nejdůležitější liché 5 (Interstate) nebo 1 (US). Aby se čísla příliš neopakovala a nepletla jsou US číslovány od východu a od severu, zatímco I od západu a od jihu (v některých státech je stanoveno zákonem, že se stejné číslo silnice nesmí opakovat u I, US nebo státní - některé úseky dálnic jsou společné pro více silnic různých kategorií).

Síť Interstate byla budována i jako vojensko-strategická, na některých místech není provoz dostatečný ani na naše R :) . Dnes je prakticky dokončena (65 000 mil, tedy více než 100 000 km), dostavují se spíš jen menší vychytávky (nejbližší, co by mělo být otevřeno je I-22 mezi Memphisem a Birminghamem, což je vlastně jen upgrade US-78), i když se plánují i další velká spojení, jako třeba východozápadní transkontinentální I-66 (přestože I-66 už existuje jinde a dosud neexistuje I-50 nebo I-60 !!!) přes Wichitu v Kansasu nebo výrazně realističtější prodloužení I-69 z Indianapolisu až do Texasu na mexickou hranici.

Pro zájemce o Interstate dálnice doporučuji http://www.interstate-guide.com/index.html , pro opravdové fanatiky bažící po perlách typu "jak chtělo bohaté Illinois ukrást chudé Iowě dálnici I-80" http://www.kurumi.com/roads/3di/ (zmíněná perla pak konkrétně na http://www.kurumi.com/roads/3di/i280.html#280ia )


14.4.2009 10:21:18
Profil
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Přesné informace jsou také zde: http://www.fhwa.dot.gov/programadmin/interstate.cfm .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.4.2009 22:24:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Oprava mého předchozího údaje: rozsah dálniční sítě Interstate je dle oficiálních stránek (Dial'ničiarův odkaz) 46 726 mil (tedy necelých 75 000 km) a to včetně Portorika, Havaje a Aljašky (kde jde o cca 1000 mil "obyčejných jedniček"). Jak došli na Interstate-guide k těm 65 000 mil, je mi záhadou, asi počítají i plánované dálnice (včetně těch "hodně odvážných" ;) ).


15.4.2009 9:22:56
Profil
Autor

Příspěvky: 836
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: USA
Zajímavé postřehy ze států z webu http://usa.qex.cz

Základem správného Američana je automobil. Chodníky nejsou mimo města téměř nikde, za to autem se dostanete všude. Pro větší pohodlí nemají pouze "Drive-In" fastfoody, ale také např. banky či lékárny (kde je kromě okýnka využíván i systém potrubní pošty), v Las Vegas je drive-in oddací síň ("wedding chapel") a dokonce jsme viděli drive-in obchod s alkoholem ("liquor store").

Automobil samozřejmě musí být vybaven klimatizací, další častým jevem je centrální zamykání, tempomat ("cruise control") a automatická převodovka. Některá auta umí na dálku i nastartovat, čímž bylo možné vytvořit uvnitř nejprve chlad a teprve pak do něj nasednout.

Na dálnicích se obecně jezdí pomaleji, pokud někdo překračuje povolenou rychlost (maximálně 80 mph = 128 km/h, ale častěji 65 mph = 104 km/h). Rychlost se překračuje dle státu, obecně tak o 10 mph, i když je prý tolerováno 5 mph. Třeba v Kalifornii jsme překračovali o 15 mph a vedle nás v pravém pruhu prosvištěli policajti bez majáku.

Díky tempomatům dokáží udržovat i při velmi hustém provozu velmi malé mezery mezi automobily, ale dostatečně velké na to, aby nedocházelo k tzv. "tailgatingu". Američané začínají jezdit v 16 letech a nekončí ani ve vysokém věku. To ovšem neznamená, že pokud byť jen trochu zasněží, je situace jiná než v ČR :)

Málo se přejíždí z pruhu do pruhu (a to ani v zácpě), obecně je povoleno předjíždění z obou stran, tedy i z prava.

Kamiony předjíždějí také v kopci, jak to známe z naší D1 a dalších a zásadně to jsou ty, které nemají na návěsu ceduli "How's my driving?" s telefonním číslem. Těch je tu bohužel většina. Dalšími cedulemi na návěsech je "If you can't see my mirrors I can't see you", "Hiring Drivers" nebo "Lights on for your safety", přičemž už jsme pár viděli na interstate bez světel. Podobné informace mohou být i na zástěrkách jak návěsů, tak tahačů.

Více řidičů jezdí připoutaných. Všude jsou cedule "Buckle Up! It's a law!" nebo "Click It or Ticket". Další spousta varovných značek (včetně těch o připoutání se) je někomu věnována, pravděpodobně se dotyčný stal obětí autonehody z toho kterého důvodu.

Cesta ze mezi západním a východním pobřežím je zhruba 2 200 mil, což spolehlivě vydá na týdenní výlet (4 dny jízdy). Obecně je proto lepší zvolit letadlo, protože většinu cesty jsou jen vidlákovy a pustina. Vhodným přistávacím místem na západě je Las Vegas, který není daleko ani od národních parků, ani od konzumnějších cílů - Hollywood, Los Angeles atd.

Mezi základní výrobce automobilů patří GMC (General Motors Cars), Chrysler, Dodge, Ford, Toyota. Pro nás exotickými výrobci jsou Acura, Oldsmobil, Mercury. Volksvagenů je tu hodně, ale Škodovka žádná - asi nevyrábí motory, které by snesly zdejší nízkooktanový benzín. Ale na dálnici jsme tu potkali Tatrovku, ve vládních službách.

V USA má Policie i taxi až na výjimky stejná vozidla - Ford Crown Victoria Police Interceptor. Auta jsou o třídu větší, než u nás - třeba vozidla velikosti VW Golfa jezdí minimálně, velikost začíná u Octavie a drtivá většina jezdí v SUV (Sport Utility Vehicle, sportovní užitkový vůz, pro Američany prostě "Truck").

Ulice se zde mohou nazývat různě: Road (Rd), Lane (Ln), Street (St), Avenue (Ave). Také rychlostní silnice mají mnoho různých názvů: Interstate, Parkway, Highway, Speedway, Turnpike.

Cena benzínu se pohybuje v rozmezí $4.00 - $5.20 za jeden US galon (3.8 litru) v závislosti na lokalitě. Cena ropy na světových trzích sice neustále roste, ale kurs Dolaru ke Koruně klesá, takže cena zůstává stále na cca. 18 Kč za litr, což ve výsledku znamená cenu 1.40 Kč na km. Ještě pozor, v USA se spotřeba udává v počtu ujetých mil na 1 galon benzínu (miles per galon, mpg)! Obvyklá spotřeba menších vozů je kolem 35 mpg.

Na některých čerpacích stanicích účtují dvojí ceny - platba v hotovosti ("Cash") může být levnější než platba kreditní kartou ("Credit"). Prý za to mohou poplatky za bezhotovostní transkace. Není to moc obvyklé, ale stát se to může. Rozdíl bývá několik centů na galon.

Benzín pak má nižší oktanové číslo, nejčastěji se tankuje 87, protože je nejlevnější. Motory jsou tu ale daleko větších objemů, třílitry nejsou žádnou výjimkou a to nemluvím o SUV, kterých je na amerických silnicích již většina. V létě bývá dražší, protože se jedná o tzv. "Summer Blend" s příměsí ethanolu. Existuje také ethanolový benzín E-85 s 85% obsahem ethanolu a 15% obsahem benzínu. Pro většinu motorů je ale takovéto palivo nevhodné a může vyvolat větší opotřebení a kratší životnost motoru.

U některých čerpacích stanic lze tankovat E-85, což je 85% ethanol a 15% benzín. Pro mnoho motorů může mít toto palivo fatální následky, proto doporučujeme nejprve zjistit, zda je možné ethanol použít.

Tankovali jsme nejčastěji u Chevronu. Většinou jsme přímo na pumpě projeli kartou, naťukali PSČ (což se bohužel většinou muselo řešit s pumpařem, jinak by to bylo úplně bezobslužné) a tankovali. Zajímavé bylo, že u některých benzínek počítali jinou cenu při platbě kartou a jinou při platbě hotově.

Některé mosty, tunely a frekventované úseky dálnic jsou zatíženy mýtným - toll (např. Washington - New York $10.00, Miami - Orlando $12.00). Výše mýtného je buď na cedulích (je-li pevně stanovené) nebo na ticketu, který si při vjezdu do mýtné zóny vezmete a při odevzdání zaplatíte podle ujeté vzdálenosti. Samozřejmě existují "krabičky" na mýtné brány, na východním pobřeží je to EZ-PASS.

Na dálnicích jsou četné stanice pro vážení nákladních vozidel, na hranicích států na Interstate je to prakticky pravidlem. Kromě toho vás čas od času zastaví vnitrostátní bezpečnost a budou se ptát na všechno možné (počínaje dotazem "Are you a citizen?", následuje kontrola pasů).

Zejména ve městech se pak můžete setkat s tzv. Carpool Lane, která se značí kosočtvercem na vozovce či značce. Znamená, že v daném pruhu může jet nejméně stanovený počet lidí (daný číslovkou u značky). Stejný systém je značka HOV („High Occupancy Vehicle“), přičemž třeba HOV 3 značí, že v daném pruhu mohou jet pouze vozy obsazené nejméně třemi lidmi včetně řidiče. Ale protože američané se při řízení považují za idndividualisty, v drtivé většině případů je ve voze pouze řidič. Carpool Lane také bývá časově určený, například v dopravní špičce je minimum 3 lidé ve vozidle, jinak 2.

Zhruba po 3 000 ujetých mílích se provádí „tire rotation“, tedy přehození pneumatik zezadu dopředu a zepředu dozadu a také "oil change", tedy výměna oleje.

Trochu hořké zjištění na nočních jízdách mimo Interstate bylo, že se většina protijedoucích řidičů nenamáhá při míjení vypínat dálková světla. Extrémem jsou ti, kteří svítí dálkovými světly na auto před sebou. Druhým extrémem jsou řidiči, kteří nesvítí v tunelech, za deště nebo za šera.

Policie zde pokutuje ("ticketing") za rychlou jízdu ("speeding"), nezastavování na stopce a projetí červené na semaforu.

Na mnoha místech zde jsou stopky ve všech čtyřech směrech ("4-WAY STOP"), kde platí pravidlo, že se křižovatkou projíždí v tom pořadí, v jakém se ke křižovatce dojelo.

To, čemu říkáme dálnice, to jsou v USA Interstate (I). Značí se dvouciferným číslem, přičemž je-li první číslo liché, jde o severo-jižní a je-li sudé, jde o východo-západní. Obvykle mají dva pruhy každým směrem. Naše silnice 1. třídy jsou v USA označovány jako Highway (Hwy nebo US). Obvykle mají jeden pruh každým směrem. Čas od času se Highway podobá Interstate, má dva pruhy každým směrem a i rychlost bývá vyšší, 60 - 70 mph.

Zatáčky bývají vesměs klopené, takže se jimi projíždí docela dobře. Problémem je, že silnice v obcích se svažují ke krajnici, což sice zabezpečí dobrý odvod vody, ale také to znamená, že pokud potřebujete ze silnice někam uhnout (třeba k motelu), čeká vás nepříjemný "dip", který ve vyšší rychlosti může způsobit pěkné zajiskření podvozku.

U mnoha domů na venkovech lze vidět starou Fordku, vedle ještě starší a vedle úplně nejstarší. Vypadá to, že když prostě auto přestane sloužit, koupí se nové a staré se odstaví vedle a dál se neřeší.


22.5.2009 16:20:48
Profil
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Dcerská společnost firmy Eurovia zvítězila v tendru na přestavbu I-10 ze čtyř pruhů na šest ve státě Florida při městě Jacksonville. Celková délka je 13 km a hodnota kontraktu cca. 42 mil. € (58 mil. USD). Kontrakt zahrnuje mimo rozšíření taky kompletní rekonstrukční práce na vozovce stávajících pruhů a modernizaci mostů ponad dálnici. Stavební práce se ukončí v 02/2012.

Zdroj: www.vinci.com

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.6.2009 14:19:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Prodloužení státní silnice SR 419, stavba Maitland severně od města Orlando na Floridě: celkem o délce 9 mil. Stavební práce vykonává i firma Hubbard, člen skupiny Eurovia (člen Vinci) a to o celkové délce 1,5 mil a náklady na tenhle cca. 2,3 km dlouhý úsek jsou 90 mil. USD. Bude zde i mj. 800 dlouhý most. Výstavba se začala v roce 2007.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.3.2016 13:00:26, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



22.9.2009 21:28:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
V Spojených státech amerických je dle portálu http://www.cia.gov nyní již přes 75.000 km dálnic a rychlostních silnic. :o Je to tedy s přehledem 1. místo na světě. Ovšem když reálně vezmeme do úvah fakt jakým je tempo výstavby a koneční plán, pak do 10 let reálně již nebudou USA na 1. místě, protože je předběhne Čína. Ale není se co divit, USA celkově nestačí s dechem ani v jiných oblastech.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.9.2009 22:32:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Diaľničiar píše:
V Spojených státech amerických je dle portálu http://www.cia.gov nyní již přes 75.000 km dálnic a rychlostních silnic. :o Je to tedy s přehledem 1. místo na světě. Ovšem když reálně vezmeme do úvah fakt jakým je tempo výstavby a koneční plán, pak do 10 let reálně již nebudou USA na 1. místě, protože je předběhne Čína. Ale není se co divit, USA celkově nestačí s dechem ani v jiných oblastech.

Otázkou je, co do toho všechno CIA počítá, protože cca 75.000 km má jen síť Interstate (což by mělo více méně odpovídat našim D), ale kromě toho existuje celá řada úseků US Highways a dokonce i státních silnic, které odpovídají minimálně našim R (i když třeba nejde o úplně souvislé úseky). Například v Kalifornii jsou to třeba US-101 a CA-99, což jsou v podstatě aletrnativní trasy k I-5 mezi LA a SF o délce několika set km.


29.9.2009 10:14:16
Profil
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Ve městě Clearwater na Floridě odevzdala do provozu stavební společnost Hubbard Construction (člen Eurovia) zakázku na americké dálnici U.S. Route 19, co je severo-jižní tah dlouhý asi 2.260 km. Projekt obnášel výstavbu a financování úseku dlouhého 4,1 km typu flyover (dálnice městského typu na pilířích) v uspořádaní 2x3 pruhy. Práce obnášeli 5 mostů a napájecí silnice 2x2 pruhy. Náklady na výstavbu dosáhli 109,5 mil. USD (cca. 74 mil. €) a tedy tenhle kontrakt se tak stal největším pro společnost Hubbard Construction a zároveň prvním tohoto typu (systém PPP).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.12.2009 19:38:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
V závěru roka 2009 došlo na Interstate I-40 ke kolapsu svahu nad dálnicí. :arrow:
Příloha:
aer1.jpg
aer1.jpg [ 30.52 KiB | Zobrazeno 17547 krát ]

Příloha:
aer2.jpg
aer2.jpg [ 29.04 KiB | Zobrazeno 17538 krát ]

Příloha:
aer3.jpg
aer3.jpg [ 31.16 KiB | Zobrazeno 17543 krát ]

Stalo se to v blízkosti North Carolina Tennessee. Úřad pro dopravu rozhodl, že skalní masív se bude muset celý zpevnit, ovšem ještě předtím bude nutné menší kameny odvézt a větší dynamitem rozbít na menší části. Část balvanů se přitom použije i na zpevnění skalního masívu. Náklady na tuto činnost dosáhnou 2-10 mil. USD dle toho, v jakém geologickém stavu se masív bude nacházet. Práce zde bude komplikované, protože z jedné strany dálnice je skalní masiv, z druhé je řeka Pigeon.

Skalní masív bude zpevněn asi do 150m výšky, přitom jak se bude masiv zpevňovat se bude stavět i najížděcí rampa pro dělníky. Svah bude potřebné zpevnit v šířce 200 až 300 stop. Dělníci budou v zpevňování pracovat odzhora nadole, tedy až po odvozu balvanů a dostavbě rampy. Po tom, jak se zpevní svah se bude celá oblast ještě stabilizovat betonem.

Na jar 2010 proběhne i oprava úseku dálnice: vymění se zde asfaltová vrstva, do hroubky 20-30 cm. Stavební práce odstraňování balvanů měli trvat do konce r. 2009, zpevňování svahu do jari 2010. Práce napredují dle plánů a rozpočet není vyčerpán.

Zdroj fotek: pilot Lester Bishop of Hendersonville

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.3.2010 14:02:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
K té dálnici I-40 jsou ještě i fotky z N.C. Department of Transportation :arrow:
Příloha:
i40.jpg
i40.jpg [ 20.73 KiB | Zobrazeno 17480 krát ]

Příloha:
i40-2.jpg
i40-2.jpg [ 27.85 KiB | Zobrazeno 17479 krát ]

První rány dynamitem :arrow:
Příloha:
dynamite.jpg
dynamite.jpg [ 69.28 KiB | Zobrazeno 17478 krát ]

Tenhle úsek dálnice (Haywood-Newport) byl otevřen v roce 1968. Doposud byla na něm vykonaná jedna generální oprava, včetně výměny povrchu a zpevnění bezpečnostních plotů při svahu.

Zdroj informací: http://www.ncdot.org/

Jinak dálnice I-40 je jednou z hlavních dálnic západ-východ, od Kalifornie po Severní Karolínu. Její délka je: 4.118 km.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.3.2010 16:41:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Na Floridě probíhá totální přestavba dálnice I-595 v délce 17 km v hodnotě 1,5 mld. USD. Dálnice se přestaví z 2x4 pruhů na 19 pruhů v kolektorovém systému: 3/5/3/5/3, v normě Texas style. :arrow:

vnější 3 pruhy budou tvořit kolektory pro dálnici (sběrní komunikace obsluhující okolí)
vnitřní 5 pruhy budou rozčleněné tak, že po jednom pruhu v obou směrech bude extra pro BUS a veřejní dopravu
centrální 3 pruh bude zpoplatněný

Stavební práce provádějí od r. 2009 dvě skupiny firem:

ACS/Dragados/Macquarie
Babcock & Brown/Bilfinger Berger

Obrázek

Obrázek

Stavební práce se ukončí v roce 2014. Další informace v zjednodušené formě naleznete zde.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.3.2016 13:01:53, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



20.3.2010 17:25:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Koncesionářská společnost CINTRA má v USA 3 většinové podíly v těchto projektech:

Chicago Skyway :arrow:

http://www.chicagoskyway.org/

Indiana Toll Road :arrow:

http://www.ezpassin.com/

SH-130 segments 5&6

http://www.mysh130.com/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.3.2016 13:03:52, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



20.3.2010 21:53:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
V létě 2007 se ve státě Minnesota ve městě Minneapolis stalo neštěstí, při kterém zemřelo 13 lidí na místě. Na dálnici I-35 (sít Interstate) přišlo ke zřícení dálničního mostu I-35W Mississippi River Bridge ponad řeku Mississippi. Došlo k poškození ocelové konstrukce mostu. Další stovky lidí byli zraněné a v řeke skončilo víc jak 100 vozidel všech druhů. :arrow:
Příloha:
I-35.jpg
I-35.jpg [ 201.54 KiB | Zobrazeno 17088 krát ]

Příloha:
I-35_2.jpg
I-35_2.jpg [ 226.3 KiB | Zobrazeno 17091 krát ]

Příloha:
I-35_3.jpg
I-35_3.jpg [ 157.15 KiB | Zobrazeno 17100 krát ]

Most sloužil motoristům v letech 1967-2007 (do 08/2007) a měl 2x4 jízdních pruhů. Dlouhý byl 581,3m, široký 34,5, vysoký 35,1m. Výstavba trvala v letech 1964-1967 a v roce 2007 ním denně projelo 140 tis. vozidel za 24h. Je zajímavé, že v roce 2005 byl most při inspekci vyhodnocený právě jako strukturálně nevyhovující a byli v plánu investice do ocelové konstrukce pod ním. Důvodem zhoršujících se vlastností mostu byl zvyšující se podíl nákladní dopravy na mostu.

Po pádu mostu bylo rozhodnuté o odstranění rozpadlé konstrukce a bylo rozhodnuté postavit nový most, čemu se ještě budu věnovat v dalších příspěvcích:
*odstraňování následků kolapsu mostu
*návrhy pro výstavbu nového mostu
*výstavba nového přemostění
*hotový most

Zdroj fotek: Minnesota DOT

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.4.2010 17:09:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Díky za zajímavé fotky, viděl jsem tehdy pár reportáží v TV, ale tam nebylo tolik detailů. Na spadlé části mostu prý bylo v té chvíli 111 aut! Jen pro upřesnění: I-35W není označení mostu, jak uváděla celá řada agentur, ale silnice, přesněji její větve http://www.interstate-guide.com/i-035ew_mn.html. Na I-35 totiž jako na jediné Interstate zůstala část původního systému značení dálnic, kdy se pro různé větve stejné trasy používalo stejné číslo doplněné písmenkem podle světové strany (pár těch starých označení s odkazy je tady http://www.interstate-guide.com/decommissioned.html), protože se na dvou místech (v Dallasu/Ft.Worthu a v Minneapolisu/St.Paulu) nedokázali dohodnout, komu zůstane hlavní tranzitní trasa I-35 a komu jen trojciferný bypass (hlavní tah = větší business pro místní firmy). Poněkud opačný přístup, než u nás, že :) ! Každopádně tranzit z Mexika do Kanady teď jezdí po I-35E přes St.Paul.


7.4.2010 8:27:13
Profil
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Ještě přidám odkaz na vyšetřovací zprávu o nehodě (178 stran): http://www.dot.state.mn.us/i35wbridge/ntsb/finalreport.pdf


7.4.2010 8:55:30
Profil
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Standa: jen aby jsme si to ujasnili, já jsem nenapsal, že most se jmenuje I-35, já jsem napsal přesně "I-35W Mississippi River Bridge", co značí, že most se jmenuje "Mississippi River Bridge" a leží na dálnici I-35 West; a jinak značení E-W je celkem běžné pro státy USA/Kanada/Asutrálie/Velká Británie. Nenapsal jsem to možná 100% přesně, ale název tam mám. ;) Tam je totiž vedle další významní most, proto jsem to pouze zdůraznil, ale děkuji za doplňující informace. :kladivo:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.4.2010 15:48:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3580
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: USA
Diaľničiar píše:
Standa: jen aby jsme si to ujasnili, já jsem nenapsal, že most se jmenuje I-35, já jsem napsal přesně "I-35W Mississippi River Bridge", co značí, že most se jmenuje "Mississippi River Bridge" a leží na dálnici I-35 West; a jinak značení E-W je celkem běžné pro státy USA/Kanada/Asutrálie/Velká Británie. Nenapsal jsem to možná 100% přesně, ale název tam mám. ;) Tam je totiž vedle další významní most, proto jsem to pouze zdůraznil, ale děkuji za doplňující informace. :kladivo:
Já jsem taky nemířil na Vás, ale na chyby některých našich agentur, které svého času psaly o pádu "mostu I-35W na I-35", což jste mi připomněl a trochu jsem se rozepsal - o značení Interstate dálnic já píšu vždycky rád :) . Dokonce už jsem jim vymyslel snadné řešení, jak se v Twin Cities můžou E a W zbavit: až se jednou vybuduje "Avenue of the Saints" (http://www.aaroads.com/high-priority/corr02.html), mohla by být značena I-53, vést část trasy před (a případně i za) aglomerací společně s I-35 a nahradit I-35E (I-35W by potom mohla být jenom I-35). Jinak se už těším na zajímavosti ohledně nového mostu!


7.4.2010 16:16:20
Profil
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Jak jsem slíbil, přináším alespoň několik informací a fotek k demolici zříceného mostu Mississippi River Bridge na dálnici I-35 W :arrow:
Příloha:
demolice1.jpg
demolice1.jpg [ 302.97 KiB | Zobrazeno 15830 krát ]

Příloha:
demolice2.jpg
demolice2.jpg [ 428.21 KiB | Zobrazeno 15831 krát ]

Příloha:
demolice4.jpg
demolice4.jpg [ 303.44 KiB | Zobrazeno 15827 krát ]

Příloha:
demolice5.jpg
demolice5.jpg [ 323.34 KiB | Zobrazeno 15828 krát ]

Příloha:
demolice7.jpg
demolice7.jpg [ 236.98 KiB | Zobrazeno 15830 krát ]

Při demolici se postupovalo tak, aby se maximum sutin recyklovalo: oddělovali se železné části od betonových. Železné se odváželi do šrotu, část betonových najde uplatněni ve stavebnictví. Práce byli náročné především ve vodě, kam bylo těžké dostat se a jak je vidět, tak se používala větší technika a výkonné stroje.
Příloha:
pruzkum_pudy.jpg
pruzkum_pudy.jpg [ 143.61 KiB | Zobrazeno 15827 krát ]

Na poslední fotce je již zaznamenán průzkum půdy, protože nový most (budu se mu věnovat) bude stát na masivních betonových pilířích a museli se poznat podmínky, jaké zde jsou. Na základě průzkumu půdy se udělali platné zásady pro novou výstavbu na tomto místě.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.4.2010 18:40:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
USA mimořádně rychle rozhodli o výstavbě nového mostu. Bylo rozhodnuté, že demolační práce musí začít okamžitě po pádě, a podařilo se je ukončit do 10/2007, tedy trvali 3 měsíce. Federální vláda se rozhodla, že se musí postavit nový most a ve složení domácích odborníků včetně amerických vojenských inženýrů se vypracovali dvě varianty nové výstavby a předložili se na schválení ministerstvu dopravy. :arrow:
Příloha:
Poznámka: vítězný variant
viz1.jpg
viz1.jpg [ 117.44 KiB | Zobrazeno 15808 krát ]

Příloha:
viz2.jpg
viz2.jpg [ 114.16 KiB | Zobrazeno 15811 krát ]

Již 30.10.2007 americká federální vláda uvolnila na novou výstavbu 234 mil. USD, co byli předpokládané náklady na novou výstavbu a napojení. O zakázku měli zájem 4 velké konsorcia, vybrané bylo nakonec Flatiron/Manson (Flatiron je americká dceřinná společnost německé firmy Hochtief, Manson je americká stavební společnost), přičemž toto konsorcium dalo nejvyšší cenu ze všech, ale co rozhodlo byl postup výstavby a především technické parametry nového mostu. Zakázka běžela ještě při demolačních pracích a rozhodnuté bylo již 8.10.2007.

Nový most St. Anthony Falls Bridge na dálnici I-35W má od jednoho konce řeky po druhý konec řeky 504 stop, ovšem jeho celková délka bude 1.200 stop a jeho výstavba sa měla ukončit na konci r. 2008. Stavba dala práci 400 lidem. Jeho parametry jsou plánované do budoucnosti, protože má 2x5 jízdních pruhů :arrow:
Příloha:
crossection.jpg
crossection.jpg [ 148.55 KiB | Zobrazeno 15804 krát ]


Tak jak demolační práce šli tempem 24h denně 7 dní v týdnu, tak se rozhodlo, že se bude i stavět. Tato stavba se stala maximální prioritou federální vlády, i proto se podařilo během demolačních prací vykonat obstarávání nového mostu a i ten se velmi rychlo podařilo postavit. To jsou prozatím věci, o kterých se v Evropě ani nesní.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.4.2010 19:11:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
Výstavba nového mostu St. Anthony Falls Bridge na dálnici I-35W :arrow:
Příloha:
Poznámka: První týden v 11/2007 přinesl první stroje na vrtání a zakládání pilotů.
construction1.jpg
construction1.jpg [ 146.73 KiB | Zobrazeno 15801 krát ]

Příloha:
Poznámka: V prvním kvartálu 2008 se již lil beton do základního děbnění a to opravdu i v noci.
construction2.jpg
construction2.jpg [ 278.31 KiB | Zobrazeno 15802 krát ]

Příloha:
Poznámka: Dbalo se na ochranu ŽP, ve vodě norná stěna na zachycení stavebního materiálu.
construction3.jpg
construction3.jpg [ 126.09 KiB | Zobrazeno 15802 krát ]

Příloha:
Poznámka: Staveniště rostlo na obou stranách, dle možností se minimalizoval vliv hluku za pomoci ochranných stěn.
construction4.jpg
construction4.jpg [ 471.66 KiB | Zobrazeno 15797 krát ]

Příloha:
Poznámka: Napájení mostu na dálnici nebylo jednoduché.
construction5.jpg
construction5.jpg [ 120.51 KiB | Zobrazeno 15798 krát ]

Příloha:
Poznámka: Přefabrikováne dílce se stavěli na břehu a postupně se připravovali na přesun nad řekou.
construction6.jpg
construction6.jpg [ 89.41 KiB | Zobrazeno 15796 krát ]

Příloha:
Poznámka: Na stavbu se použil i speciální lodní jeřáb, který se mohl otáčet dokola.
construction7.jpg
construction7.jpg [ 44.58 KiB | Zobrazeno 15794 krát ]

Příloha:
Poznámka: Most se pomalu spájí.
construction8.jpg
construction8.jpg [ 44.58 KiB | Zobrazeno 15799 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.4.2010 19:43:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10985
Bydliště: EU
Příspěvek Re: USA
A ještě jeden příspěvek z mé strany k mostu St. Anthony Falls Bridge na dálnici I-35W :arrow:
Příloha:
new_bridge.jpg
new_bridge.jpg [ 171.86 KiB | Zobrazeno 15784 krát ]

Most se otevřel 18.9.2008 a stavěl se tak 339 dnů. Od zřícení původního mostu dokonce neuběhl ani 1 rok a už zde byla nová stavba. Náklady na most, včetně odstranění toho původního dosáhly 250 mil. USD. Most má 10 jízdních pruhů pro oba směry jízdy. Celá oblast trpěla zvýšeným provozem, protože se zde non-stop transportoval beton a pracovalo se se železem.

Tento most se stal součástí 10 největších národních dopravních projektů v USA v roce 2009.

Minnesota Department of Transportation, investor mostu, získal za tuto stavbu v roce 2009 dokonce i ocenění.

Životnost rozpětí mostu je stanovená na 100 let.

Zdrojem fotky není investor, ale Scientific American, division of Nature America, Inc..

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.4.2010 20:08:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz