České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Kalifornie
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=189&t=4347
Stránka 1 z 2

Autor:  Diaľničiar [ 1.2.2014 23:28:00 ]
Předmět příspěvku:  Kalifornie

Příloha:
flag.png
flag.png [ 4.7 KiB | Zobrazeno 13546 krát ]

Příloha:
map.png
map.png [ 28.34 KiB | Zobrazeno 13546 krát ]

Rozloha: 424 000 km2
Počet obyvatel: cca. 38,3 mil.
Hlavní město: Sacramento
Největší město: Los Angeles

Web: http://www.ca.gov/

Autor:  Diaľničiar [ 1.2.2014 23:28:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

California Department of Transportation :arrow:

http://www.dot.ca.gov/

California State Transportation Agency :arrow:

http://calsta.ca.gov/

Autor:  Diaľničiar [ 1.2.2014 23:31:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Několik projektů PPP z Kalifornie (CA) :arrow:

http://www.flatironcorp.com/index.asp?w ... r=5&pid=28

The Toll Roads :arrow:

https://www.thetollroads.com/

Autor:  Diaľničiar [ 6.3.2014 11:44:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Presidio Parkway, California :arrow:

http://www.presidioparkway.org/construc ... ivery.aspx

*jedná se o PPP na přípojní silnice k mostu Golden Gate
*projekt se zahájil v roce 2012
*koncese: 33,5 roku
*hodnota: 800 mil. €

Koncesionář: Golden Link Concessionaire (50% zde má Hochtief)

Autor:  vodouch2000 [ 28.8.2014 16:38:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojené státy americké - všeobecně

Křížení dálnic 110 a 105 v L.A. Pohled směrem na jih. Zajímalo by mě, v jaké je to kategorii :-)

Přílohy:
LA_110a105.jpg
LA_110a105.jpg [ 246.62 KiB | Zobrazeno 13222 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 20.10.2014 0:16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Siemens v L.A. buduje e-dálnici, po které budou kamiony jezdit jako električky/trolejbusy :arrow:

Příloha:
lead_large.jpg
lead_large.jpg [ 96.78 KiB | Zobrazeno 13040 krát ]


Stalo se tak ještě v roce 2012, kdy se to připravovalo, nyní to funguje a hlavně Siemens v 08/2014 oznámil, že je připraven montovat tuto technologii i v Evropě. Do testů pro hybridy kamionů se připojilo několik nadnárodních výrobců tahačů.

Kód:
The neighboring ports of Los Angeles and Long Beach bring in roughly 40 percent of the goods shipped to the United States. Once there, the first leg of their journey to warehouses and stores and cities across the country is a 20-mile stretch of roadway between the ports and downtown L.A. known as the Alameda Corridor, used almost exclusively by large trucks hauling goods between the ports and various freight rail links. The corridor's high concentration of diesel-truck traffic has created a similarly high concentration of pollution in the surrounding areas, causing health and air-quality concerns for nearby residents and the region as a whole.

But a new road design project dubbed the e-highway is aiming to reduce and maybe even eliminate the pollution problems caused by all this truck traffic. The experimental system is being built along a mile of the corridor to test how highly polluting diesel truck traffic could instead run on emission-free electric power. If successful, this demonstration could offer a solution to pollution-related problems along the Alameda Corridor and other high-traffic roadways all over the world.

SERIES

The Future of Transportation
GO
The e-highway consists of an overhead catenary system that will run along the outside lanes of both sides of the road, sort of like the overhead wires that provide power to electric buses, trolleys, and trains in cities. Specially outfitted hybrid or all-electric trucks can attach to the system using automated current-transfer devices called pantographs. Once connected, the trucks will pull all their power from the overhead lines, effectively becoming emission-free vehicles.

The $13 million project is a collaboration between the electronics and engineering company Siemens and the South Coast Air Quality Management District, the public agency tasked with controlling air pollution in Orange County and the urban parts of Los Angeles, Riverside, and San Bernardino counties. Construction is underway, and officials behind the project expect the two-way, one-mile system to be operational by July 2015. SCAQMD will then conduct a yearlong test of the system using up to four different trucks, each with a different engine type and fuel source. Though four trucks are just a small fraction of the corridor's traffic on any given day, they could pave the way for a larger-scale transition of port truck traffic from diesel to electric—in L.A. and beyond.

"It makes a lot of sense to deploy this system where you need to bridge a short area, where the distance isn't too long, where you have heavy traffic from trucks," says Matthias Schlelein, president of Siemens' mobility and logistics division in the U.S.

Schlelein says the project has three main goals: to reduce carbon dioxide and greenhouse gas emissions, to preserve the flexibility of trucks in the goods movement chain, and to be operationally cost-effective. He's confident the system will work, because Siemens has been testing a prototype of this overhead system at one of its German facilities. Schlelein says the L.A. ports complex is an ideal place to use the technology in the real world.

It's also a place in need of new solutions. A 2010 study from the University of California Transportation Center estimated that the annual cost of health impacts from exposure to pollutants in the major freight corridors around the ports—measured by increased incidence of respiratory illnesses and premature deaths—was roughly $900 million. And another study by researchers at the University of Southern California, in 2005, found striking correlations between childhood asthma and proximity to major corridors and freeways.

"For our region, on-road, big, heavy-duty trucks contribute the most NOX emissions, which in turn form smog or ozone," says Matt Miyasoto, deputy executive officer for science and technology advancement at SCAQMD. Miyasoto says the worst polluters are heavy-duty diesel technologies like trucks, bulldozers, graders, marine vessels, and locomotives. "They're all conventional, big diesel engines," he says, "and they're all related to the goods movement chain."

The impact of this pollution is being felt on the ground in the communities surrounding the major corridors leading out of the ports. "We think there's a disproportional impact on the areas that run along these major corridors," says Miyasoto. "We do believe it's an environmental justice issue, and technologies like these which give us zero emission miles in areas where you need it are necessary to ensure not only that the economic engine of our region, the ports, can continue to do business and grow but that the communities aren't adversely impacted."

Funding for the project is coming from a variety of organizations, including the California Energy Commission, the California Environmental Protection Agency, SCAQMD, the Port of Long Beach, and potentially the Port of Los Angeles. Some community groups in the areas immediately adjacent to the ports and the Alameda Corridor have also contributed.




Příloha:
Poznámka: Truck Electrification System to be Tested at Ports of Los Angeles, Long Beach
l-siemens-ehighway.jpg
l-siemens-ehighway.jpg [ 140 KiB | Zobrazeno 13040 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 4.12.2014 1:20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Dne 24.10. byl odevzdán do provozu 2,5 km dlouhý úsek CA-4 Brentwood.

Více informací: http://eastcountytoday.net/sand-creek-i ... brentwood/

Autor:  Diaľničiar [ 14.3.2016 20:14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Dne 15.4.2015 byl do provozu odevzdán poslední úsek na Westside Parkway (State Route 58). Úsek má délku 2,5 míle. Nachází se v Bakersfield, mezi Allen Road a Stockdalej Highway.

The Westsite Parkway je první nová freeway v Bakersfield od 1976 a poskytuje rychlé spojení V-Z přejezdu přes západní část města.

Zdroj: http://www.turnto23.com/news/local-news ... le-highway

Autor:  Standa [ 15.3.2016 10:49:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Při pohledu do mapy by mi přišlo logické, kdyby se z CA-58 od I-5 u Bakersfieldu až po I-15 u Barstow udělalo prodloužení I-40. Tak k tomu snad ten nový kousek taky trochu přispěje ;) .

Autor:  Diaľničiar [ 19.3.2016 20:01:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Dne 19.3. se odevzdal do provozu 1. úsek na new California State Route 11 freeway v délce 1,7 míle (2,7 km blízko Otay Mesa, jižně u San Diego.) Náklady na výstavbu dosahují 103 mil. USD. Jde o spojnici Port of Entry s Mexikem.

Zdroj: http://www.dot.ca.gov/dist11/news/2016/53.html

Autor:  Diaľničiar [ 18.6.2016 14:41:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Území Kalifornie je zasaženo již několik dní obrovským požárem v oblasti Santa Barbara s asi 2.000 km2 rozlohou, což způsobuje celou řadu dopravních omezení včetně uzavírek dálnic typu freeway a hlavních silnic.

Tady již oheň přeskakuje přes Calle Real road v Goleta, což ohrožuje freeway 101 a ta je i částečně uzavřená. :arrow:
Příloha:
fire1.PNG
fire1.PNG [ 929.41 KiB | Zobrazeno 10751 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 18.11.2016 17:32:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Pojďme od požárů pryč (i když zrovna tento stát nimi opravdu ve velkém rozsahu trpí) ...

OHL a Astaldi ve formě PPP v hodnotě 1,2 mld. USD provedou upgrade I-405 v Los Angeles :arrow:

*rozdělení: OHL 60%, Astaldi 40%
*6-roční kontrakt na realizaci obnáší naprojektování a výstavbu v rámci 22 km interstate, provede se výstavba 35 mostů
*financování zajišťuje město, místní stát, ale i federální zdroje

Projekt zajišťuje OCTA Orange County Transportation Authority: https://www.octa.net/

Další informace:

http://www.astaldi.com/uploads/files/pd ... fornia.pdf
http://www.infrainsightblog.com/2016/03 ... t-project/

Autor:  Standa [ 20.11.2016 13:01:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

To je zajímavý posun. Jeden z původních účelů sítě Interstate byl zajištění federálního financování pro projekty celostátního významu (celých USA), dnes se ovšem většina nových úseků staví bez federálního financování z prostředků jednotlivých států. Tady už se ovšem dostali na úroveň county, které si shání finance přes PPP! To taky dost naznačuje, jakým směrem půjde vývoj!

Autor:  Diaľničiar [ 24.11.2016 11:49:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie


Autor:  Diaľničiar [ 13.2.2017 20:23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

V Kalifornii probíhá evakuace téměř 200.000 obyvatel z území ohrožených hrozícím přetrhnutím přehrady Oroville. Týká se to hlavně Sutter County, Butte County a Yuba County. Přehrada je naplněná po okraj vydatným deštěm z přítoků několika řek a odpouští se od čtvrtka min. týdne. Poškozené má oba propusty, hlavní i bezpečností. O víkendu již voda šla přes bezpečnostní přepad. Intenzivní srážky trvají od ledna. Lake Oroville Dam je asi 121 km severně od Sacramenta. Část ochranných hrází je poškozených. Nejvyšší přehrada v USA (230m) a vůbec 2. největší zásobárna vody v Kalifornii.

neustále jde z tlačové místnosti krizového centra live přenos o situaci:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 617.79 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]


Pro názornost výšky hráze zde jedno video. Zachycena je i levá strana, tedy nouzový odtok vody (včetně půdy, kterou voda bere sebou):


Z hlediska evakuačních tras samozřejmě došlo ke kolapsům mnoha hlavních tahů: State route 70 northbound, Highway 99, State Route 162. Z tahu Highway 49 v Nevada County se stal 1-směrný 4-pruh. :idea:

Obrázek
Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 835.94 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 425.68 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Podle posledních informací hladina vody v jezeře mírně poklesla, ale riziko přetržení hráze přetrvává. Národní garda a další složky intenzivně zesilují ochranné hráze. Připraveno pomoct je 23.000 vojáků.

Důvodem, proč se voda valí přes nouzový odtok je, že přehrada tak je navržená. Je to pro to, aby byla ochráněná hlavní stěna nádrže, která vlastně zadržuje veškerou vodu. Když už je hladina moc vysoká a mohla by ohrožovat tuto stěnu a nestačila by voda odtékat hlavním odtokem, tak právě odteče stěnou na druhou stranu od té hlavní. Stalo se tak ale vůbec prvně v historii od roku 1968. Nastala ale příliš velká eroze o víkendu, co ohrožuje samotnou stěnu, a proto byla nařízená evakuace obyvatelstva pod přehradou. Úřady se snažili o zesílení vypouštění vody hlavním propustem, když navýšili průtok vody z 55.000 na 100.000 kubických stop za sekundu, ale to poškodilo i hlavní propust. Cílem je odpustit z přehrady dostatek vody, protože další tam dojde tento týden.
Příloha:
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG [ 1.6 MiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Příloha:
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG [ 718.98 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Příloha:
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG [ 259.57 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Příloha:
Poznámka: Highway 9, Feb. 12, 2017, Yuba City, Calif
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG [ 160.83 KiB | Zobrazeno 9289 krát ]

Masivní evakuace se nezaobešla bez problémů. Řadový občan měl nejdříve problém pochopit, že sirény a varování nejsou cvičením. Pak byl problém se vůbec dostat z městeček. Všechna oficiální místa určená pro evakuaci se zaplnili rychleji, než byl předpoklad, takže ve výsledku tisíce lidí museli přespat v autech, stanech atd. Hotely a vše kolem až po Interstate 5 jsou obsazené. Problém byl i s PHM a organizace řízení provozu prakticky ani nebyla. Úřady se totiž rovněž uzavírají a evakuují. V té samé chvíli pak směrují 2-desítky tisíc příslušníků národní gardy na pomoc k přehradě i s těžkou technikou. Policie a hasiči s místními policejními složkami nemají šanci na organizování provozu ... mnoho tisíc lidí odmítalo města opustit i pro příliš málo adekvátních informací, kam vlastně mají jít ...

Nyní probíhá masivní podpora konstrukcí a oprava propostu a hráze, aby přehrada vydržela další nápor vody. Prostor v ní již vytvořen částečně byl, ale je nevyhnutní další odpouštění. Na zesílení půdy a svahů se přivážejí skály za pomoci mnoha nákladních automobilů.

Dopravní infrastruktura v tomto státě bohužel velmi často slouží k evakuacím ... častěji před požáry a někdy se stane i to, že ani se nedá po dálnicích utéct.

Autor:  Diaľničiar [ 24.3.2017 14:23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie



K Big Sur: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Sur

Poloha:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 274.48 KiB | Zobrazeno 8926 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 23.5.2017 17:05:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Na výše zmíněné silnici je několik sesuvů a silnice je uzavřená:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 147.2 KiB | Zobrazeno 8439 krát ]

Obrázek

Výše zmíněný most bude nahrazen v 09/2017.

Obrázek

Autor:  Diaľničiar [ 10.7.2017 22:57:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Až 5.000 hasičů již bojuje s cca. 14 lesními požáry. Doposud zhořela plocha o rozloze cca. 24.000 ha. Jeden z největších požárů je na půlcestě mezi San Franciscem a L.A. Kalifornie je poslední rok vyprahlá a jsou zde vysoké teploty až kolem 37 st. C. Kolem Santa Barbara je nasazeno až 1.000 hasičů. Doposud tam shořelo asi 8.000 ha. Hoří i severně od Sacramenta a tam padlo již 5.600 ha. Celkem bylo evakuváno kolem 20.000 lidí a dalších 200.000 je neustále připraveno.

Autor:  Diaľničiar [ 26.7.2017 17:29:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Požáry Kalifornie opouštím ... a zpátky k projektům.

California highway project – report published :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 33.73 KiB | Zobrazeno 7337 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 12.8.2017 19:08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Highways expansion project in Los Angeles area :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 25.39 KiB | Zobrazeno 6965 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 25.8.2017 20:07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

California highway project commencing at end 2017 :arrow:
Příloha:
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG [ 16.39 KiB | Zobrazeno 6694 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 7.12.2017 0:46:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Kalifornii znovu sužují požáry, hlavně kolem Los Angeles. Zde článek k požáru kolem I-405: http://edition.cnn.com/2017/12/06/us/ve ... index.html , která byla dokonce i uzavřená.



tady to je od cca. poloviny vidět co za peklo to tam je ...


Autor:  Standa [ 7.12.2017 11:20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Jde o nejvytíženější dálnici v USA (v jednom místě 374 tis. vozidel), takže to uzavření bude asi docela problém :( ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_405_%28California%29

Autor:  Bobek [ 7.12.2017 12:40:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

Dlužno dodat, že to maximum je v místě, které je analogií spletence na Zlíchově, akorát o až 17 pruzích včetně odbočovacích a HOV, pokud umím počítat. K uzavření (zřejmě v rozsahu mezi 101 a I-10) došlo na druhém konci města, kvůli požáru v "úzkém hrdle" mezi Mulholland Dr. a Sunset Bd., kde průměrná intenzita provozu dosahuje "pouhých" 289000. :mrgreen:

údaje zde: http://www.dot.ca.gov/trafficops/census/ (sloupce Back a Ahead nesčítáme)

Autor:  Sch [ 7.12.2017 18:52:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalifornie

V americké angličtině se název dálnice čte "interstate four-o-five" a je k tomu takový výklad co to znamená: Ať se vydáte na jakoukoliv cestu po této dálnici můžete se spolehnout, že to bude trvat 4 nebo 5 (four or five) hodin. A když tu čtu ty intenzity, tak bych se nedivil, kdyby to velmi často byla pravda.
Dálnice je 116 km dlouhá.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/