Louisiana

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (6.39 KiB) Zobrazeno 15480 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (24.65 KiB) Zobrazeno 15480 x
Rozloha: cca. 135 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4,7 mil.
Hlavní město: Baton Rouge (cca. 0,2 mil. obyv., metropole cca. 0,9 mil. obyv.)
Největší město: New Orleans (cca. 0,4 mil. obyv., metropole cca. 1,3 mil. obyv.)

Web: http://louisiana.gov/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.10.2021 20:59:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Louisiana Department of Transportation & Development :arrow:

http://wwwsp.dotd.la.gov/Pages/default.aspx
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.10.2021 20:57:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Interstate 10 se plánuje postavit nový most Calcasieu. Nový objekt má stát v rozsahu 400-600 mil. USD, v každém směru jízdy má mít 3 jízdní pruhy s prostorem pro cyklisty a chodce. Most bude postaven severně od stávajícího mostu na I-10, který byl postavený v roce 1952, a který již nezvládá stávající intenzity provozu. Financování má být zajištěno plně soukromými zdroji a následně bude jeho užívání zpoplatněno.

https://www.roadsbridges.com/chamber-sw ... ver-bridge
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

I-10 widening in St. Martin and Lafayette Parishes at Bayou Teche, Vemilion River, LA 328 and Moss St.
lk.JPG
lk.JPG (185.45 KiB) Zobrazeno 6041 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.5.2021 18:43:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace fotky
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

DOTD gets OK to public-private partnership for I-10 Calcasieu River Bridge Project

The Louisiana Department of Transportation and Development announces that the Louisiana Joint Transportation, Highway and Public Works Committee gave its approval for the department to solicit proposals and enter into a contract for a public-private partnership to build and finance a new Calcasieu River Bridge on Interstate 10 in Lake Charles. The bridge was built in 1952 and needs to be replaced to meet today’s federal highway standards.

This project will extend from the I-10/I-210 west interchange to the Ryan Street exit ramp on the east side of the bridge. The Calcasieu River Bridge and the interstate within the project limits will be reconstructed to ensure that the vertical clearance, horizontal alignment, sight distances and other road and bridge elements meet current design criteria. Additionally, the segment of LA 378 (Sampson Street) from I-10 to Sulphur Avenue will be improved, as well several access ramps and the interchanges at Sampson Street and US 171 to be reconfigured. The total cost of constructing a new bridge is estimated to be between $600- $800 million, dependent on the preferred alternative chosen, of which DOTD has committed $85 million to the P3.

In the transportation industry, P3s generally consist of a private investor providing the necessary capital for construction in exchange for long-term agreement to operate the structure and recoup their investment. This is the third time Louisiana has formally considered pursuing alternative financing and delivery for transportation, as current funding levels severely limit the State's ability to dedicate revenue to critical capacity projects.

Currently, this project is nearing the end of the environmental phase. Three alternative locations have been identified and will be evaluated in the Environmental Impact Statement. A fourth public meeting will be scheduled in spring 2021 to present preliminary findings that will determine which of these alternatives is preferred. A decision is anticipated by 2022, with a contract scheduled to be awarded in early 2023.

http://wwwapps.dotd.la.gov/administrati ... ?key=25419

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem údaje k tomuto státu. Doplnil jsem počty obyvatel v hlavním a největším městě. Prošel jsem taky odkazy v příspěvcích.

Rozsah obyvatelstva tohoto státu se od roku 2000 zvětšil o cca. 0,2 mil. aneb o 4%. Hranice 5 mil. obyv. se projektovala pro rok 2030, ale posledních pár let růst obyvatelstva stagnuje.

Rozsah sítě dálnic Interstate je cca. 1500 km.

Hlavní silniční síť státu:
LA.JPG
LA.JPG (116.87 KiB) Zobrazeno 4821 x
Veřejná silniční síť tohoto státu zahrnuje taky 12 853 mostů. Z toho 1634 mělo v roce 2020 tzv. strukturální vadu a je to teda skoro 13%. Oproti roku 2016 je to zhoršení situace v počtu mostů o rovných 100. Až 53 těchto mostů se nachází i na síti dálnic typu Interstate. Ta lepší zpráva je, že na primární silniční síti (včetně dálnic) se nachází jen asi 9% těchto špatných mostů.

Stát Louisiana musí na celkem 2037 mostech již omezovat zatížení, což je komplikace pro tranzit.

Potřebu oprav v různém rozsahu si vyžaduje 3251 mostů (v roce 2016 to bylo 3247) a tyto práce vyjdou na skoro 7 mld. USD, což je investiční deficit do mostů.

několik videí z jízdy po dálnicích:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

v návaznosti na výše uvedené ... se musím ale věnovat i poslednímu vývoji a sice v 08/2021 se tady stala přírodní katastrofa v podobě hurikánu Ida, která způsobila povodně mj. na I-10



Stát Louisiana v 06/2021 zavedl změnu do dalších let ve financování silnic a mostů. Rozhodl se přesměrovat postupně 25% pro období 2022-2023 až 75% od 2024-2025 natrvalo v rámci daně z prodeje vozidel, ale i dalších poplatků do fondů atd. na silniční infrastrukturu, takže tento segment dostane již od dalšího roku o 100 mil. USD navíc a postupně až o 375 mil. USD ročně k dobru navíc. Značí to samozřejmě, že to všechno ostatní, co se z toho doposud financovalo, tak se již nebude. Odklon zdrojů je nevyhnutelný jako i reakce na federální snahy o pozvednutí stavu U.S. infrastruktury a zde stav silniční sítě. V horizontu dalších 10 let to značí přísun 3 mld. USD.

Stát dále přesouvá na dopravní a de facto jen silniční projekty částku ve výši 563 mil. USD na nové investice a to zase z pomoci na COVID-19.

Zákony na investice se vztahují na výměnu mostu na I-10 nad řekou Calcesieu, výstavba nového mostu v Baton Rouge, modernizace I-12 ve východní části státu, modernizace I-49 a doplnění PHZ podíl I-10 v New Orleans.

Dále stát ještě v 04/2021 přesunul úpravou zákonu výběr poplatku zdanění 45c z prodeje (od rozpočtové krize v roce 2018) do dopr. fondu, čím se tam přesune do roku 2025 až 800 mil. USD a poté se tato daň zruší.

Jen pro představu činí roční výdaje do silniční sítě státu 7,5 mld. USD. Stát chce zaměřit pozornost hlavně na starší objekty, což jsou teda hlavně mosty, ale taky na vozovky mnoha silnic a dálnic. Tento stát má rozhodně snahu peníze hledat a taky má dostatek projektů k realizaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Gov. Edwards, State, and Local Leaders Break Ground on Phase II of LA-1 Improvement Project

Today, Governor John Bel Edwards, DOTD Secretary Shawn D. Wilson, Ph.D., the LA 1 Coalition, and area leaders held a groundbreaking ceremony to celebrate the start of construction on Phase II of the elevated LA 1 corridor.

Phase II will elevate 8.3 miles of highway from Golden Meadow to Leeville. Once complete, 19.3 miles of highway will be elevated between Golden Meadow and Port Fourchon. Late last year, the $463 million Phase II contract was awarded to James Construction Group.

The LA 1 Improvement Project is expected to be complete by the end of 2027, weather permitting.

http://wwwapps.dotd.la.gov/administrati ... ?key=30333

Jde o docela zajímavý projekt, protože vytvoří mostní překlenutí o délce 31 kilometrů přes mokřady Mexického zálivu. Půda v této oblasti klesá a dálnice 1 může být v blízké budoucnosti trvale zatopena.

Port Fourchon je kritickým místem, protože je to hlavní přístav, který obsluhuje velkou část ropného průmyslu v Mexickém zálivu. Půda leží tak nízko, že i hurikány na moři mohou způsobit dostatečný příval bouří, že se silnice zaplaví. 20% produkce ropy v USA je obsluhováno touto silnicí do Port Fourchon.


Obrázek

tady je k vidění jak vysoko je silnice nad hladinou vody, nedaleko Golden Meadow:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Gov. Edwards, DOTD Celebrate Substantial Completion of I-10 Widening Project

Today Gov. John Bel Edwards, DOTD Secretary Shawn D. Wilson, Ph.D. and other state and local officials celebrated the substantial completion of the I-10 widening project in Calcasieu Parish.

This $45.5 million project, which stretched from approximately I-210 to LA 108, widened I-10 from three to four lanes. The Maple Fork bridges were replaced, and crews installed new drainage structures, median barriers, permanent striping, guardrail and cable barriers.

As of 2021, more than 108,000 vehicles traveled the corridor daily. That number is expected to increase to 150,000 motorists by 2045.

The project’s contractor is the Alexandria, Louisiana-based Gilchrist Construction. Work began on the project in January 2020.

https://gov.louisiana.gov/index.cfm/new ... etail/3794

Jedná se o krátký úsek I-10 západně od mimoúrovňové křižovatky I-210 na západní straně jezera Charles v Louisianě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Louisiana Started 551 Transportation Projects in Year-One of Infrastructure Law, New Report Shows

WASHINGTON, Nov. 18, 2022 /PRNewswire/ -- Louisiana leveraged $959.6 million in federal highway and bridge formula funds in FY 2022 to help jumpstart 551 new improvement projects in communities across the state during the first year of the Infrastructure Investment and Jobs Act (IIJA), a review of U.S. Treasury Department data through September 30 shows.

"A key takeaway from the Treasury data is that the bipartisan infrastructure law is working in year-one as intended, with state transportation departments disbursing funds and projects breaking ground," said American Road & Transportation Builders Association (ARTBA) Chief Economist Dr. Alison Premo Black, who prepared the report.

"The economic and quality of life benefits of the infrastructure law will become even more apparent as funding continues in coming years," adds ARTBA Chair Paula Hammond, a WSP USA senior vice president. "The beneficiaries of these long-term investments will be the American traveling public in their communities."

President Joe Biden signed the IIJA into law Nov. 15, 2021. Nearly 90 percent of IIJA's highway funds are dispersed by existing formula to states, with the remainder distributed through discretionary grant awards and other allocated programs.

Nationally, over 29,000 IIJA projects were launched through the end of September. The five largest projects supported by formula funds in Louisiana are:

Bridge Repairs, Slab Repair, Guardrail, and Embankment Work on I-10, Jeff Dav Pl-I-49 - $54.9 million
LA 47: Bridge Rehabilitation, Clean and Paint, Structural Repairs - $44.0 million
US 90Z: Harvey Canal Tunnel Rehabilitation - $27.3 million
LA 1: Leeville to Golden Meadow (Phase 2), Bridge Structure on New Alignment - $25.3 million
US 90: LA 14 - LA 83, Concrete Pavement Rehabilitation - $24.3 million

https://www.prnewswire.com/news-release ... 82906.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

když Čína pomalu nevěděla co je to most

Pro Lake Pontchartrain Causeway, který spojuje New Orleans v Louisianě, byla implementována řada vylepšení. Práce na modernizaci stály 100 milionů USD a pomohly zlepšit bezpečnost silničního provozu pro vozidla používající přechod.

web: https://thecauseway.us/

Obrázek

V roce 2020 došlo na mostě ke 180 haváriím, než byly provedeny úpravy. Po upgradech provedených v roce 2021 došlo ke 130 haváriím. Očekává se, že v roce 2022 se počet nehod dále sníží na 120.

Na zdvojeném mostě, který měří 38,4 km, byla instalována nová svodidla. I když došlo k incidentům, kdy vozidla narazila do svodidel, tyto incidenty byly poměrně malé.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Pont ... n_Causeway

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt mostu LA 1 čelí zpoždění stavby

Ministerstvo dopravy a rozvoje v americkém státě Louisiana uvedlo, že zpoždění projektu ve výši 57,7 milionů USD může být až 10 měsíců.

Nový most přes Intracoastal Waterway se staví na západní straně stávajícího mostu
Obrázek

V americkém státě Louisiana by nadměrné sedání pilot pro náhradní most LA 1 ve West Baton Rouge mohlo projekt zpozdit.

Ministerstvo dopravy a rozvoje Louisiany v tiskové zprávě uvedlo, že zpoždění výstavby projektu v hodnotě 57,7 milionů USD může být podle místních médií až 10 měsíců.

Oddělení spolupracuje s dodavatelem na geotechnickém průzkumu, který by mohl být nejlepším řešením. Jednou z možností by mohla být injektáž s nízkou pohyblivostí, kdy se injektáž injektuje do země pod piloty, aby se zhutnily volné půdy.

Práce na nahrazení jižního mostu začaly v dubnu 2022. Nový most přes Intracoastal Waterway bude postaven na západní straně stávajícího mostu. Jedná se o součást dvoufázového projektu s dodavatelem Kiewit Louisiana.

Druhá fáze, která by mohla být vyhlášena letos v létě, bude zahrnovat odstranění obou stávajících mostů a výstavbu severního mostu a také spojovacích komunikací na jižní straně mostu. Oba mosty budou mít jízdní pruhy široké kolem 3,7 m a krajnice široké 3 m.

Projekt výměny mostu je životně důležitý pro národní hospodářství, tvrdí nepolitická skupina podporující projekt. LA 1 Highway 1 (LA 1) je jediným přístupem k obrovským energetickým zdrojům v Mexickém zálivu USA, poznamenává koalice. Tato kritická dvouproudá dálnice je jedinou vozovkou podporující Port Fourchon – nejrušnější intermodální energetický přístav v USA, Louisiana Offshore Oil Port (LOOP) a Grand Isle.

Dohromady tyto lokality obsluhují více než 16 procent domácí produkce ropy v USA a 4 procenta produkce zemního plynu. Tah také podporuje 20 procent produkce mořských plodů této země a ekoturistických destinací, jako je Grand Isle, jediný obydlený bariérový ostrov v Louisianě.

Tohle je jen 1. fáze projektu.

Obrázek

https://www.theadvocate.com/baton_rouge ... 8447e.html
  • "Nejprve postavíme most na jih a postavíme ho širší, než je nyní," řekl Mallett. "Bude to mít tři jízdní pruhy směřující z dálnice k mostu, kde se spojuje s La. 1."

    Po dokončení nového mostu bude veškerá jižní a severní doprava přesunuta na nový most.

    "Až ten most dokončíme, budeme schopni přesunout stávající dva jízdní pruhy na ten nový most a strhnout dva mosty, které tam právě jsou," řekl Mallett.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Louisiana

Příspěvek od Diaľničiar »

Smlouva o mostě v Louisianě udělena společnému podniku

Klíčový kontrakt na most v Louisianě byl udělen společnému podniku.

Obrázek

Společný podnik bude řešit projekt Interstate 10 Calcasieu River Bridge v hodnotě 2,1 miliardy USD v Louisianě. Louisianské ministerstvo dopravy a rozvoje (La DOTD) zadalo práci společnosti Calcasieu Bridge Partners (CBP).

http://www.dotd.la.gov/Inside_LaDOTD/Di ... ridge.aspx

Společný podnik CBP zahrnuje Plenary Americas US Holdings, Sacyr Infrastructure a Acciona Concesiones a bude provádět práci podle modelu PPP. Acciona a Sacyr drží 30% podíl ve společném podniku, zatímco Plenary Americas drží 40% podíl. Jedná se o 50letý balíček koncesí na návrh, výstavbu, financování, provoz a údržbu nového mostu přes řeku Calcasieu.

Projekt zahrnuje vybudování zpoplatněného 8,8 km dlouhého koridoru spojujícího Ryan Street v Lake Charles s výměnou I-210 a I-10 na západní straně Lake Charles. Součástí práce jsou také nové spojovací cesty a rampy. Nový most nahradí stávající ocelovou příhradovou konstrukci, která je nyní přes 70 let stará. Stavba má začít v roce 2024 a potrvá sedm let.

Práce zahrnují rekonstrukci šesti pruhů mezistátní dálnice, výstavbu několika přilehlých staveb, instalaci technologie volného zpoplatnění a odstranění stávajícího mostu. Vybudování nové konstrukce zvýší kapacitu, protože současný most má pouze dva jízdní pruhy v obou směrech a není dostatečný pro 55 000 vozidel/den využívajících trasu. Současný most má navíc ostré oblouky na východní straně, úzký půdorys a prudký sklon.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „USA“