Guvernér Lee a komisař TDOT oznamují nový návrh dopravy: Stavějte s námi
https://www.tn.gov/tdot/build-with-us.html
Návrh upřednostňuje silnice a mosty, Choice Lanes pro Tennesseany
Pátek 02. prosince 2022 | 16:38
Nashville, Tennessee – Guvernér státu Tennessee Bill Lee oznámil svůj návrh infrastruktury „Budujte s námi“, aby řešil kritické dopravní potřeby v celém státě. Navrhovaná legislativa zajistí, aby ministerstvo dopravy státu Tennessee (TDOT) pod vedením komisaře Butche Eleyho splnilo současné i budoucí dopravní výzvy – městské i venkovské –, aby se připravilo na zvýšené ekonomické výhody.
„Vzhledem k tomu, že Tennessee nadále zažívá nebývalý růst, je důležité, abychom investovali do silnic a mostů, abychom plně využili úspěch našeho státu,“ řekl guvernér Bill Lee. „Požádal jsem komisařku Eley, aby se podívala na osvědčené postupy v celé zemi a zjistila, co funguje a co ne. Plán Build With Us poskytne kvalitní infrastrukturu ve venkovských i městských komunitách a omezí dopravní zácpy bez zvýšení daně z plynu nebo zadlužení.“
Růst Tennessee daleko předčí investice do kapacity silnic.
26 miliard dolarů je potřeba nad rámec zákona IMPROVE z roku 2017, aby se řešily městské i venkovské kongesce v Tennessee. To zahrnuje téměř
14 miliard dolarů ve čtyřech hlavních městských oblastech – Nashville, Memphis, Chattanooga a Knoxville. Pro řešení dopravních potřeb státu vyvíjí Leeova administrativa moderní přístup k řešení kongescí ve městech při zachování finančních prostředků na řešení problémů venkovské dopravy, poskytuje rozšířenou sadu nástrojů pro realizaci projektů a vytváří nové paradigma pro řízení vysoce výkonného oddělení přeprava.
Návrh usiluje o využití partnerství veřejného a soukromého sektoru (P3), která umožňují soukromé investice do nové silniční infrastruktury. Tennessee je jediný stát na jihovýchodě, který taková partnerství pro rozvoj silnic a mostů neumožňuje. Na základě těchto ujednání uzavírá partner ze soukromého sektoru smlouvu s TDOT na návrh, výstavbu, financování, provoz a údržbu Choice Lanes. Volitelné pruhy dávají řidičům možnost zaplatit uživatelský poplatek za přístup do dalšího pruhu se spolehlivějšími časy jízdy, přičemž si ponechávají možnost používat tradiční dálniční pruhy.
https://www.tn.gov/tdot/news/2022/12/2/ ... h-us-.html
TDOT Awards Phase II of the I-75 at I-24 Interchange Modification in Hamilton County
Friday, December 02, 2022 | 11:29am
CHATTANOOGA, Tenn. – The Tennessee Department of Transportation has awarded the contract for Phase II of the I‑75 at I‑24 interchange modification in Chattanooga to Wright Brothers Construction Company, Inc. of Charleston, Tennessee for $160,954,545.00.
The project will extend from Spring Creek Road to Germantown Road on I-24 and from the bridge over the railroad to the East Brainerd Road exit on I-75. This project will continue the widening of I-24 from the interchange to Germantown Road, replace the bridges at Moore Road and McBrien Road over I-24, improve exit ramps to North and South Terrace along I-24, continue the widening of I-75 from the interchange to the East Brainerd Road exit, and replace both bridges over the railroad on I-75. Perhaps most importantly, Phase II will widen each interchange ramp to at least three lanes, which will alleviate remaining traffic congestion now being experienced.
The project will be constructed using the design-build alternative delivery method. Design-build is an alternative project delivery method that combines all or some portions of the design and construction phases of a project into a single contract. Phase I of the I-75 at I-24 interchange modification was a successful example of design-build and TDOT plans to increase its use of the method to expedite delivery and streamline the design process. The winning design-build proposal will complete design and construction of this project in less than three years.
“By using the design-build delivery method for this complex project, we were able to explore every available option to deliver it in the most timely and cost-efficient way,” Assistant Chief Engineer/Region 2 Director Joe Deering said. “The process resulted in several innovative concepts, and the winning proposal will save an entire year of expected construction time when compared to traditional methods.”
Over the next several months, the design-builder for Phase II of the I-75 at I-24 interchange modification will complete the design of the project and acquire necessary permits. Construction is scheduled to begin in the Spring of 2023. Once construction begins, every effort will be made to minimize impacts to drivers.