Právě je 6.3.2021 23:40:55




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Ontario 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Hwy401 EB ramp to Islington - povodeň po silné průtrži mračen 17.7.:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


19.7.2019 10:13:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
několik záběrů na tahy 407 a 418

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=5131

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


15.9.2019 8:46:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Nepochybně je srdcem provincie metropole Toronta a extra Toronto. I když jsou tady rekordní peníze z hlediska HDP a příjmů na obyvatele a i masivní investice do MHD, metra a silnic, tak ono je i kde ty peníze neustále dávat. Infrastruktura stárne a vyžaduje si stále více peněz a tak se našlo ještě více peněz na radikální nové investice (veliké rekonstrukce a modernizace) přímo z rozpočtu města.

Klasifikace silniční sítě ve městě Toronto :arrow:

https://www.toronto.ca/wp-content/uploa ... cument.pdf

About the Gardiner Expressway
https://www.toronto.ca/services-payment ... xpressway/

Jak jsem již psal, tak Město Toronto letošním rokem našlo investice ve výši 1 mld. dolarů na silnice a vodní infrastrukturu pod nimi. Jde o rekordní částku v historii města, jde celkově o vícero let, kdy se investuje do zastaralé infrastruktury. Až 20% jde na samotnou Gardiner Expressway. Z hlediska výdajů na údržbu jdou pak další stovky mil. dolarů, které jdou hlavně na zimní údržbu, ale hned další položkou jsou malé opravy vozovek. a sice 100 mil. dolarů jde na opravy výtluků, město od začátku roku opravilo již 160.000 výtluků v nákladech 70 mil. dolarů; je na to tel. linka, občané nahlásí a 6 čat městských služeb to neustále opravuje. Než se tam za pár let komplexně obnoví celá vozovka. Silniční vozovky města trpí pro typické faktory: vysoké dopravní intenzity, snaha udržet je sjízdné a teplo/zima v zímním období.

Gardiner Expressway je o víkendech uzavírána a provádí se na ní znovu větší údržba:

Obrázek

Obrázek

Pracuje se ale i na částech pod ní, na které se 40 let nikdo nedostal ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.10.2019 13:39:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
a co nechci dávat společně k výše uvedenému příspěvku je: Statisticky se na území Ontaria stalo v rámci provinčních silnic celkem více než 53.000 DN a zemřelo při nich 239 osob.

Včera se zhroutilo obložení stropní části v tunelu Thorold na Highway 28. Zasáhlo to část osobního vozidla a v protisměru nákladní vozidlo. Vede se vyšetřování příčiny této události.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.10.2019 14:42:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
progres upgradu na dálnici 401 přes Mississauga

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=5181

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


1.11.2019 21:14:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Toronto & zima

*město samotné se stará o 5600 km silnic pro 2,9 mil. residentů (silnice, chodníky, cyklochodníky)
*za pomoci meteo-stanic, předpovědí počasí si pronajímá i soukromé dodavatele, aby zajistilo při velkých nadílkách sněhu maximální sjízdnost
*letos má město flotilu vozidel ve více 1100 ks a dalších 1500 lidí s ručním dočištěním pro 24h 7d v týdnu
*rozpočet je stanověn na 90 mil. dolarů
*sypače se solí vyjedou hned jak začne padat sněh
*pluhy vyjedou, když se na dálnicích a hlavních silnicích akumuluje vrstva sněhu o hroubce 2,5 až 5cm
*letos se bude testovat i nová speciální malá technika určtená pro asi 150 km chodníků

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.11.2019 21:05:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
V rámci velkého Toronta se stále více investuje do jiných způsobů dopravy než tradičních aut (investuje se i do silnic a dálnic, ale zvyšuje se podíl modernizace). A tak jak se rozšiřují tramvaj a metro, tak i způsoby pro cyklisty. To vše se musí nakombinovat do původního provozu již i se systémem MHD. Jen pro zajímavost:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

no a na Gardiner Expressway se nepracuje jen o víkendech a svátcích, ale již i v noci; letos do ní město Toronto investuje 200 mil. dolarů:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


19.11.2019 18:26:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
novinky: něco se stavět začalo, něco se do provozu odevzdalo

Construction Begins on Highway 401 Expansion from Mississauga to Milton :arrow:

The project will widen 18 kilometres of highway from the Credit River in Mississauga to Regional Road 25 in Milton and includes reconstruction of bridges as well as upgrades to support facilities and features. Construction is underway and drivers can expect to use the expanded highway by 2022. Widening the highway will reduce congestion and improve quality of life for workers, families and businesses in Ontario.

Quick Facts
* Once completed, the expanded highway will include:
* 12 lane core-collector system from the Credit River to Winston Churchill Boulevard.
* 10 lanes from Winston Churchill Boulevard to Highway 407 ETR/ Highway 401 interchange.
* 12 lane core-collector system from Highway 407 ETR/ Highway 401 interchange to James Snow Parkway.
* 10 lanes from James Snow Parkway to RR 25.
* Median High Occupancy Vehicle (HOV) lanes.
* New or improved support facilities and features, such as drainage, lighting, signage and carpool lots.
* The project is being delivered through Infrastructure Ontario’s design, build and finance Public-Private Partnership model, which transfers appropriate risks associated with design, construction and financing of the project to the private sector.
* West Corridor Constructors was awarded the contract to design, build and finance the Highway 401 Expansion project.
* Approximately 250,000 vehicles travel on Highway 401 in the Peel and Halton regions on a daily basis.

Zdroj: https://news.ontario.ca/mto/en/2019/11/ ... ilton.html

a dále ...

First Phase of Maley Drive Extension Opens Today :arrow:

Decades in the making, Phase One of the Maley Drive Extension Project will open to traffic at 2 p.m. on Friday, November 29, 2019.

Phase One connects LaSalle Boulevard West with Falconbridge Highway and includes:

* A new four-lane road, from LaSalle Boulevard West, near Collège Boréal, to Lansing Avenue.
* Access to the new four-lane road via a new interchange north of LaSalle Boulevard on Notre Dame Avenue (Municipal Road 80).
* To accommodate the new interchange, Notre Dame Avenue has been widened from four lanes to six lanes, north of the improvements that have already been made to the LaSalle/Notre Dame intersection and approaching lanes.
* Traffic control at the new intersections created by the construction of the four-lane Maley Drive Extension has been achieved with roundabouts at Collège Boréal, Barry Downe Road and Lansing Avenue.
* Reconstruction of Maley Drive, between Lansing Avenue and Falconbridge Highway.


Work scheduled for spring 2020, as part of Phase One, includes intersection improvements at Falconbridge Highway and Frood Road, concrete and islands at Lansing Avenue, surface asphalt in some sections, and general restoration.

The total project cost of Phase One of the Maley Drive Extension is $80.1 million, made possible by a three-way cost sharing partnership between the federal, provincial and municipal governments.

Zdroj: https://www.greatersudbury.ca/city-hall ... ens-today/

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


30.11.2019 18:33:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Cíle metropole Toronta v oblasti ochrany ŽP se výrazně začínají formovat. Město společně s regionem a federální vládou investuje miliardy do metra, cyklistiky, P+R parkovišť, upgradů Gardiner Expressway, ale věnuje se i zvýšení zazelenění betonových systémů chodníků v zástavbě atd. K tomu se modernizují vodovodní systémy pod povrchem s přepojením na jezerní oblasti a získání další vody pro zelené projekty ve městě. Přestavují se celé ulice a rozšiřuje se síť tramvají a cyklistických pruhů na úkor osobní dopravy. Atd. Dále se zásadním způsobem přistupuje ke svozu a recyklace odpadů, kde má Kanada resty naproti EU. Po Torontě to opakuje celá metropole GTA. Federální vláda pumpuje miliardy dolarů do eko- dopravy napřič celou Kanadu. Samozřejmě na širokých dálničních tazích se nic nezměnilo; naopak se upgradují i MÚK na nich a prodlužují jednotlivé větvy dál a nabírají dálniční podobu, protože logistika tohoto uzlu je pro Kanadu nejvýznamnější právě zde. Provincie, metropole, ale i federální vláda tyto roky tady investují do dopravy rekordní částky a začíná to být vidět. Cíle jsou pak zde:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


25.12.2019 10:55:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Rozsah hlavních stavebních prací Toronta v roce 2019 v nákladech 1,3 mld. dolarů je hezky zpracován v tomto odkazu: https://twitter.com/TO_Transport/status ... 7928569859 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


18.1.2020 16:55:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Ontario’s Highway 407 East Phase 2B extension opens :arrow:

The 23km final extension phase of the provincially-owned tolled freeway Highway 407 East near Toronto, Canada has opened.

    Highway 407 East is part of the Ontario province’s Highway 407 project, a major Toronto bypass that includes the 108km 407 ETR – Express Toll Route – that is operated by concession to a private company, itself called 407 ETR Concession.

    The 407 ETR company is owned by subsidiaries of the Canada Pension Plan Investment Board (50.01%), Cintra Global, a wholly owned subsidiary of Ferrovial (43.23%) and by SNC-Lavalin (6.76%).

    Highway 407 East is connected to 407 ETR and allows drivers a speedy trip north of Toronto – Canada’s largest city and financial centre. The route runs through the Toronto suburb towns and cities of Burlington, Oakville, Mississauga, Brampton, Vaughan, Markham, Pickering, Whitby and Oshawa before ending in Clarington, north of Bowmanville.

    Phase 1 of 407 East opened in Oshawa in 2016. The 9.6km Phase 2A opened in January 2018. The 14km Phase 2B just opened and includes another tolled north-south link between Highways 401 and 407 known as Highway 418. The new stretch of Highway 407 and new Highway 418 is fully owned and operated by the province of Ontario.

    Last September, 407 ETR opened 14 new lane-kilometres on Highway 407 ETR between Markham Road and York-Durham Line. This marks the second year in a row that 407 ETR has opened new lanes on the highway. Since 407 ETR was given the concession, it has doubled the footprint of its section of Highway 407 - adding over 567km of roadway since 2001 at a cost of around US$1.2 billion.

    The company pays all costs of operating the 407 ETR, including the full cost of policing, snow removal, enforcement by the Ministry of Transportation and repairs and maintenance to the roadway.

    According to the concession operator, average daily workday trips on 407 ETR increased 75% from 237,000 in 1999 to more than 415,000 in 2018. Also, 407 ETR is fully electronic tolling - barrier free. Motorists receive only one invoice for the use of Highway 407, 412, 418 and/or 407 ETR. This includes transponder leases, monthly account charges and video toll charges.

https://torontostoreys.com/extension-hw ... commuters/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


26.1.2020 19:14:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Ontario Moving Forward with Plans to Widen Highway 17 in Kenora

Province Signs Memorandum of Understanding with Niiwin Wendaanimok (Four Winds Group)

Today, Caroline Mulroney, Minister of Transportation, and Greg Rickford, Minister of Energy, Northern Development and Mines and Indigenous Affairs took further steps to deliver on the government's commitment to widen and twin Highway 17 between Kenora and the Manitoba border by signing a Memorandum of Understanding with Niiwin Wendaanimok, a partnership of four First Nations with interests in the project area. Widening Highway 17 will reduce travel times through highway corridors, critical trade links and international gateways, while promoting economic development and safety.

The twinning/widening of Highway 17 between Manitoba/Ontario border and Kenora will be carried out through three sections: Manitoba/Ontario border to Highway 673 (6.5 km); Highway 673 to Rush Bay Road (8.5 km); Rush Bay Road to Highway 17A (25 km).

https://news.ontario.ca/mto/en/2020/02/ ... enora.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.2.2020 14:40:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Ontario naprojektovalo rozpočet pro rok 2020/2021 s deficitem ve výši 38,5 mld. CAD. Tažní kůň Kanady naplňuje společně s dalšími hlavními provinciemi želání federální vlády. Původní výše deficitu byla plánovaná na úroveň 20 mld. CAD. Až 4 mld. CAD navíc se utrácí v systému zdravotnictví a 13 mld. CAD jde na vyšší výdaje v souvislosti s ekonomickými dopadmi boje s koronavirem. Stávající premiér přitom zahájil úsporní program, protože chtěl docílit vyrovnaný rozpočet. Dnes názor změnil: jednak je nevyhnutní zachraňovat lidské životy a jednak se musí podpořit ekonomika provincie, aby bylo z čeho dál prosperovat.

Město Toronto dostane 404 mil. CAD na restart fungování systému veřejné dopravy. Samotné město, které je zase motorem provincie bude mít deficit ve výši 1,35 mld. CAD. Starosta již vícekrát žádal o pomoc provinční i federální vládu. Ta nalije několik mld. CAD provinciím, ty zas mají pomoct i komunitám a městům. Zda dostane Toronto ještě jiné peníze než jen na veřejnou dopravu se ještě neví. Původní deficit byl původně plánovaný až ve výši 1,9 mld. CAD, ale díky mnoha opatřením se ho povedlo snížit o dalších 150 mil. CAD. Ta částka 1,35 mld. CAD ale odpovídá 11,6% rozpočtu na celý rok, což je enormní. Starosta města kritizuje, že federální vláda pomůže provinciím částkou 14 mld. CAD, ale jen Ontario potřebuje 23 mld. CAD, takže to pak nic neřeší. Ontario dostane z té sumy "jen" kolem 4 mld. CAD. I z toho 2 mld. jdou do speciálního fondu.

Město Toronto připravilo již další návrhy jak schodek v dalším roce snížit: prudce se zvýší daně a sníží přímá finanční podpora pro ubytovny pro bezdomovce, sníží se podpora aktivit pro mládež a omezí některé veřejné služby. Prozatím se nemluví o snížení jinak rekordních investicí do obnovy a výstavby infrastruktury. Tam je totižto spolufinancování a byl by to výpadek na rozvojových programech města.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


29.8.2020 23:32:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Kanadské environmentální skupiny mají závěrečnou zprávu, dle které GTA West Corridor - nebo taky Highway 413 je prozatím zbytečná. Že jde o zbytečný projekt v propočtu za 6 mld. CAD. Stavba má vytvořit vnější orbitální obchvat kolem zastavaných území měst Brampton a Vaughan, čímž by se vytvořila alternativní trasa pro cestování mezi JZ Ontaria a chatovým charakterem Ontaria nebo Severního Ontária a přehustěnou přemávkou v Torontu samotném. Enviro skupiny tvrdě kritizují tyto záměry proto, že trasa vede přes další zelené pásy a podpoří se tak mj. další a další zástavba. Více :arrow:


    More roadblocks for Ontario Highway 413

    A report by environmental groups claims the 400-series motorway is not needed.

    Canadian environmental groups have released a report that they claim reveals the proposed GTA West Highway is a "poor use" of $6 billion (US$4.6 billion).

    The GTA West Corridor – also known as Highway 413 - is a proposed motorway near Toronto in the Canadian province of Ontario. It would be an outer orbital beltway around the built-up areas of the towns of Brampton and Vaughan that would permit traffic traveling between Southwestern Ontario and Ontario's cottage country or Northern Ontario to avoid Toronto-focused traffic.

    The Ministry of Transportation of Ontario has faced stiff criticism by environmental and other public groups over the years because the route would cut through farmland and greenbelt areas. The argument is that it would encourage more urban sprawl in an area that has seen major expansion of the city limits of Toronto and other towns in the past several decades.

    Specifically, the proposed highway would run from Highway 407 near the town of Milton to Highway 400 near the town of Kleinburg. It would be a four-to-six lane 400-series highway with separate infrastructure dedicated to transit and passenger stations, truck parking and incorporate intelligent transportation features. The provincial government said that by 2031, overall traffic on the route would likely exceed 300,000 daily vehicle trips.

    The town of Vaughan and the York Region area are reportedly in favour of 413. But in 2017, an investigative panel appointed by the Ontario government declared the highway unnecessary.

    In 2018 the Ontario government revived the shelved plan amid continued criticism by concerned groups, including Environmental Defence, Sustainable Vaughan and Transport Action Ontario.

    The local YorkRegion.com news website recently reported that Keith Brooks, programmes director with Environmental Defence, also dismissed the highway project as unnecessary. "Highway 413 was cancelled because the public didn’t want it and because experts determined that the social, environmental and economic costs of the highway outweighed the meager benefits that this project could deliver."

    Brooks said more people expected to work from home in future so the highway would be redundant.

    YorkRegion.com reported that there is concern that about 1,000 hectares of Greenbelt would be affected along with damage from road salt, air pollution and increased greenhouse gas emissions.

    Environmental and transportation groups want to see more planning and investment for public transit investment, including the regional GO Regional Express Rail on the Kitchener and Milton corridors, a new GO rail corridor to Bolton and increased bus rapid transit or light rail transit for the towns of Vaughan, Brampton and Mississauga.

Ministerstvo zřídilo extra web pro tento projekt: https://www.gta-west.com/

trasa: https://www.gta-west.com/wp-content/upl ... 60403e.jpg

Jde spíš o výhledový projekt, protože se ani nepočítá s jeho zahájením dříve než v této dekádě. Ovšem ministerstvo plánuje nový multimodální koridor a nehodlá moc ustupovat vůči této myšlence, že by se nikdy nemělo nic v této trase postavit v rámci silniční infrastruktury. Koridor má vyřešit všechno najednou. Do zajištění výstavby se ale z hlediska financí nehrnul ani ex liberální ministr dopravy, nato stávající vláda. Zůstává proto u zadání studií jak ekonomických propočtů tak těchto environmentálních.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


12.9.2020 13:29:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Město Toronto zvedlo projekci deficitu z 1,35 mld. CAD na 1,8 mld. CAD. Provincie prozatím neplánuje zvednout deficit, tudíž město nedostane další peníze z provincie jakožto náhrady za výpadky příjmů. Historicky nejvyšší deficit za jeden rok se bude muset řešit v následujících letech. Město má daleko větší výpadky na příjmech v jeho podnicích, co ohrozuje až jejich chod, ale kanadská federální vláda vyhlásila program "bezpeční restart" ve výši 19 mld. CAD určen právě pro velká města a samosprávy v rámci celé Kanady, aby se neohrozila funkčnost služeb.

Formálně místní samosprávy v Ontariu nemohou dosáhnout provozních deficitů. Pandemie tohle změnila. Pod tlak se tak dostává dopravní podnik TTC, výdaje na infrastrukturu včetně silnic, sociální služby (seniori, bezdomovci) atd. Město již letos ušetřilo na provozních výdajích 500 mil. CAD, nebýt toho tak je deficit někde jinde. Taky ale Ontario již podpoří město 400 mil. CAD. To je bezmála 1 mld. CAD, ale ani to nestačilo. Právě Toronto, tepna provincie i státu, která stojí na průmyslu, službách, vzdělání a má nejvíce zdravotnických zařízení trpí ze všech center nejvíc. Kreování výdajů a příjmů prozatím není upřesněno pro další období. Formování rozpočtu: https://www.toronto.ca/news/city-counci ... s-history/ .

Dluh provincie Ontario během 3 let stoupne o 100 mld. CAD v důsledku pandemie COVID-19 a to to se zahájil proces snižování relativně vysokého dluhu. Jen pro představu, provincie má rozpočet 187 mld. CAD, z čeho 12,5 mld. CAD jde na dluhovou službu.

Ihned snížit deficity není možno pro zahájené velké práce v posledních 2 letech. Bylo by to tak i v rozporu s celonárodní politikou, což by mohlo vést k ohrožení čerpání federálních programů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


23.12.2020 0:22:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Odstranil jsem i 1 příspěvek odkazující na již neexistující most; byl přestavěn na most pro pěší.

Populace provincie se zvedla od roku 2010 z 13,4 na dnešních 14,7 mil., tedy o 10% a to díky plánované imigraci, na které Kanada stojí. V hlavním městě Toronto žije téměr identický počet obyvatel kolem 2,8 mil. obyv., což je dáno zástavbou a ohraničením území. Celkově ale prostor Greater Toronto Area obývá dohromady již 6,8 mil. obyv., což činí bezmála 1/2 obyvatel provincie, což je prakticky stav identický s průměrem Kanady.

Provincie Ontario, můj na pohled druhý domov je srdcem a tepnou Kanady. Není možno shrnout do jednoho příspěvku vše, co se tady děje, ale v rámci tématu jsou k dispozici jak data historická, tak aktuální investice a vše kolem zimní údržby. Provincie není zdaleka taková, jaký je obraz v rámci Toronta. Provincie je charakterizována velkým počtem jezer, na severu i pásy lesa, které až poslední roky zasáhl ničivý požár. Více provincie musí zvládat povodně, než požáry. Samotný prostor Toronta pak již nastolil taky téma EKO- a cíle kolem většího zazelenění metropole. Výměna asfaltu před RD za dlaždice, ve kterých roste tráva. S tím souvisí i výstavba metra, rozšiřování tramvajových a bus linek. Velká pozornost se věnuje realizaci bike- dopravy. Jednoduše je snaha ať lidé co nejméně využívají automobil, ale aby tohle mohlo nastat, tak nejdřív musejí být alternativy. Uplynulá dekáda značila vzpamatovávání se z krize, nastartování velkých investicí do obnovy stárnoucí infrastruktury a výstavbu zcela nových typů dopravy. To vše za plného chodu, provozu a počasí. Více se pracuje o víkendech, pracuje se o svátcích, když je klid, tak naběhnou všichni od energetických společností po ty dopravní a masivně se opravuje/dělají obhlídky objektů a tech. zázemí na silniční infrastruktuře. Říka se, že tak jak se vede Torontu, tak se má provincie Ontario. A taky se říká, že jak se vede provincii Ontario, tak je na tom samotná Kanada. Je tady vysoce diverzifikovaná ekonomika, je tady největší podíl výzkumných, ale i strojírenských kapacit. Žije tady nejvíce obyvatel a vytváří se tady největší a stabilní HDP.

Hlavním městem provincie je Toronto. Hlavním městem GTA je Toronto.
Hlavním městem Kanady je Ottawa, která leží v provincii Ontario.
Ottawa tvoří souměstí s Gatineau, které již leží v Québecu. V Ottawě žije kolem 1 mil. obyvatel, v Gatineau kolem 0,3 mil.

Do dopravní infrastruktury se vkládají miliardy až desítky mld. CAD, ale do soukromých developerských projektů se vkládají desítky až stovky mld. CAD. Toronto a provincie, kde jsou dálnice dlouhé dekády se zaměřují již i na investice v ulicích. Opravují se 40-50 roční silnice a ulice. Umístňuje nové osvětlení.

Jsou 2 zásady, které jsou neměnné. Musí být zajištěn prostor pro 2 typy vozidel: hasičské vozidlo a sněžný pluh. Poloha u jezer značí opravdu velké návaly sněhu. Zimní údržba je složitá, ale za roky praxe již zaběhlá. P.R. kolem ní je enormní pro nové návštěvniky a obyvatele, kteří sem přicházejí hojně z jiných koutů světa za prací i životem a studiem. Ať už kdysi z Evropy nebo dnes z JV Asie. Z pochopitelných důvodů je tato osvěta nesmírně důležitá, protože v Evropě i JV Asii je ten život o zcela něčem jiném.

Kanada si stanovila v 70. až 80. letech zásadní cíl: zvednout rozsah populace tak, aby bylo možno to velké území obývat v co největší míře s co největší samostatností, soběstačností a vysokým životním statusem. Všechny provincie z toho těží, tato forma "multi-kulti" je navázaná na 3 základní cíle v chování: umíš jazyk, podřídíš se pravidlům a žij dle vlastní komunity. :idea: Proto se slaví italské dni, jsou zde chorvatské, české atd. komunity a náboženství. Vše je dovoleno v rámci měst, v rámci komunit. Ale všichni jsou si rovni před zákonem a všichni budou dodržovat kanadská pravidla pro život. Z pochopitelných důvodů tak, jak se populace zvětšuje, tak se zvedá podíl lidí, co tohle napádají ve snaze to upravit na svůj obraz a do jisté míry tady převládá "syndrom původního obyvatele" a "First Nations". Navzdory všemu je tady ale mnohem větší klid a mír, rovnocennost v regionech, než kdekoliv jinde při opravdu rozmanistosti původu obyvatelstva.

Silniční síť: není snad nic, co by nebylo v tématu uvedeno ... mohu to jen aktualizovat a doplnit o další zajímavosti s tím, že to doladím do té podoby, v jaké to aktualizuju v ostatních provinciích.

Celá veřejná síť silnic měří 191 tis km, což je 3. příčka (po Saskatchewan a Alberta). Ovšem z toho je zpevněno 120 tis km, což je pro změnu 1. příčka. Dalo by se to srovnávat teď s rozlohou a obyvatelstvem, ale to tady nehraje roli vzhledem na rozložení osídlení.

V rámci tzv. National Highway System je v této provincii 6836 km silnic (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí délku 6131 km, což jí zajišťuje 1. místo.

Provincie má hned 3 ministerstva, která se silniční infrastruktuře a dopravě věnují: doprava, infrastruktura, pro ekonomický rozvoj a práci. Pokud se na to podíváme prakticky, tak důležité jsou programy.

Ontario’s highway programs: https://www.ontario.ca/page/ontarios-highway-programs , http://www.mto.gov.on.ca/english/highwa ... rams.shtml

Pro období 2020/2021 je k dispozici 2,6 mld. CAD pro opravu silnic a mostů v rámci provincie.

Kamery a aktuální stav silnic: https://511on.ca/#:Alerts

Highway Traffic Act: https://www.ontario.ca/laws/statute/90h08
Road Safety Act: https://www.ontario.ca/laws/statute/s09005

Provincie se stará o 16 900 km silnic a 2880 mostů. Provincie Ontario má sestavené nejvyšší standardy pro zimní údržbu v Severní Americe; tedy nejenže v Kanadě. Je to nevyhnutností pro to, aby ekonomika fungovala navzdory takové podmínky, které se jinde dávno nezvládají. Na této síti se nachází 152 meteo- zařízení a o sjízdnost se stará v aktuálním roce 23 firem. Od začátku sněhové bouře musejí být všechny provinční silnice do 30 minut první krát ošetřené pluhováním, pískováním a solením. Po bouři se musí zajistit totální dočištění povrchů a případné rychlé opravy poškozených částí (výtluky, deformace značení, svodidel kvůli DN atd.).

Město Toronto se stará o: především o 3 expressways: F. G Gardiner Expressway, Don Valley Parkway a Allen Expressway; https://www.toronto.ca/services-payment ... pressways/
Příloha:
t1.JPG
t1.JPG [ 77.44 KiB | Zobrazeno 722 krát ]

Příloha:
t2.JPG
t2.JPG [ 64.49 KiB | Zobrazeno 722 krát ]

O Gardiner Expressway se dá dočíst i zde: https://www.toronto.ca/services-payment ... xpressway/ . Její příběh by byl na seriál. Nyní prožívá lepší časy, protože se zásadně opravuje. V tématu jsem se o ní zmiňoval vícekrát, ale její status je takový, že tady jí nemohu vynechat.
Kompletní data: https://www.toronto.ca/wp-content/uploa ... cument.pdf .

Provincie v roce 2019 oznámila, že hodlá do infrastruktury v následujících letech investovat kolem 30 mld. CAD, z toho do dálnic 1,3 mld. CAD. Toronto pro rok 2021 oznámilo rekordní výdaje do vodohospodářské infrastruktury (do silnic jdou rekordní částky poslední roky a platí to i pro rok 2021); https://www.toronto.ca/news/city-counci ... s-history/ .

Tohle je pak bezprostředná "radost a povaha": viewtopic.php?p=190582#p190582 . Ten den byl "pracovním", ten den se jednoduše slavilo. Bez ohledu na všechno tohle je typické chování obyvatele v Kanadě, kdekoliv v Kanadě. Projev radosti ze sportu. Odpoutat se od běžných dnů bez ohledu "na ekonomiku". Nakonec to prospělo, protože lidé se lépe cítí a nakonec jsou tyto prostory širokých silnic k dispozici pro obyvatelstvo. Jinde se po nich masivně demonstruje, válčí policie s lidma, tady se oslavuje. Pro tentokrát to nebyl pride, ale jiná událost. Výhodou dopravní organizace a zajištění bezpečnosti je právě zkušenost z jiných slavností. Vemte si, byl to čas teroru.

Hospodářská situace:

Něco málo jsem již letos psal. Provincie a GTA prostor se složitě dostávala teprva z předešlé krize. Jen předtím proběhla reforma kompetencí a decentralizace povinností na provincie, takže se více rozhoduje, ale i financuje z provinční úrovně a federace sestavuje rámce a sjednodocuje legislativu a hájí společné zájmy celého území. Provincie nějaké peníze dávají "do společného" a něco zase dostávají. Kanada centrálně sestavuje infrastrukturní fondy a investice, které se z nich podporují, ale třeba silniční politika je v kompetenci provincií. A to včetně Trans-Canada Highway.

Pandemie COVID-19 má tedy logicky další dopady na provincii. Na Toronto a GTA prostor. U kormidla je konzervativní vláda, která chtěla znovu dosáhnout přebytek hospodaření, aby se snížil dluh, ale to se jednoduše nemůže realizovat. S dluhem se již provincie naučila žít, dá li se to tak říct. Tak jak další státy světa v podobné situaci. Základním meritem již není jeho výše, ale výše příjmů a růstu a celkového obrazu ekonomiky. Hlavním faktorem zvladatelnosti dluhu je především poměrně nízké zdanění. To tady vyvažuje "cestovní zdržení" v rámci metropole Toronta a všeobecně vyšší ceny. O tomhle všem by to bylo na další seriály.

Fakta:

*Ontario tvoří 38,8% obyvatel Kanady (k 07/2020) - z nich 69% je již narozeno v Kanadě, zbytek imigrace z toho část již usazená zde
*v roce 2019 bylo HDP ve výši 892 mld. CAD - 38,6% Kanady
*pokud se to rozpočítá na příjem domácností, tak to činí 39,2% Kanady
*77% exportu jde do USA (v této souvslosti důležitá investice ve vlákně: https://www.gordiehoweinternationalbrid ... who-we-are )
*8% jde do UK, po 1,4% do Číny, Hong Kongu a Mexika; zbytek do celého světa
*import: 54% z USA, 12% z Číny, 8% z Mexika

Kanada má uzatvořené obchodní smlouvy jak s EU tak s Čínou.

Výzvy pandemie: výpadek pro samosprávy v miliardách, výpadek v dopravním podniku Toronta, výpadek příjmů v provincii.

Ontario má ze všech provincií nejvyšší dluh: bezmála 400 mld. CAD, což činí kolem 47% HDP (v % pak 2. nejvyšší). Letos meziročně stoupl o skoro 7%, což je dáno jak výpadkem příjmů a růstem výdajů, tak snížení HDP. Rozpočet je konstruován tak, aby udržel co nejvíc pracovních míst, na čem je ekonomika založená. Když je práce, tak jsou příjmy a daně a nižší výdaje na sociální opatření, což umožňuje více investovat, co zvedne prosperitu. Na tomto principu Kanada staví stejně jako USA, jenomže víc sociálně, ale ne zase až tak jak EU. To, že je zadlužení nižší se přikládá faktu, že Kanada nevynákládá enormní peníze do armády a tedy ani na sociální opatření a federální důchod. Namísto toho se vždy kladl důraz na infrastrukturu: dopravní, telekomunikační a bydlení s udržením se i v prostoru silných mrazů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.1.2021 15:43:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
extra příspěvek k silniční, dálniční síti - co jsem již do výše uvedeného rozsáhlého souhrnu psát nechtěl

Nejdůležitějším tahem je Ontario Highway 401: https://en.wikipedia.org/wiki/Ontario_Highway_401 , který se ještě stále rozšiřuje a upgraduje. To je umožněno i díky tomu, že se dávno v minulosti plánovalo, že se tohle bude realizovat, tudíž byla ta trasa pro tyto možnosti uchována.

Seznam zkapacitněných a hlavních silnic a dálnic: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_O ... xpressways

Specifikace: https://data.ontario.ca/en/dataset/c871 ... ations.pdf

Dálniční síť na severu prakticky není, kdežto na jihu samozřejmě k dispozici je. Série Highways 400- v těchto parametrech je dlouhá cca. 2000 km. To jen, co se této sítě týče. Doprava na sever je lépe řešená železnicí a není i nadále přesvědčení, aby se budovala další 1-2 tis km dlouhá dálnice, ani ve formě rozsáhlé dualizace kamkoliv dál na sever, vzhledem k osídlení. Nebylo by to efektivní, a proto ani Ontario nepřikládá rozvoji dálnic takový význam, jaký je třeba v USA.

V rámci GTA se ovšem jevilo v minulosti za dobré zahájit i model PPP, ale doslovně se prodala hotová stavba soukromému sektoru. Ten jí modernizuje, ale tohle celé se má vrátit zpátky, takže za to platí uživatelé: viewtopic.php?p=136117#p136117 , což ve výsledku zpomaluje rozvoj ostatních tras; taková je ta smlouva, ale řeší se to.

Série 400 mají všeobecně návrhovou rychlost, tedy tu projektovanou na 130 km/h, i když povolená je nižší. Vychází se ze zkušenosti k záchraně lidských životů, k lepšímu řízení provozu a hustotě provozu. Zároveň tyto parametry zajišťují pohodlnou, komfortní jízdu.

1. dálnice Ontaria byla otevřená v roce 1937 po vzoru Německa; https://en.wikipedia.org/wiki/The_Middle_Road (později Queen Elizabeth Way)

Obrázek

V roce 2005 bylo v provincii v provozu 2300 km zkapacitněných tahů. Ve vícero částech ale v "kolektorovém" uspořádání, což zásadně mění smysl, když by se to vztáhlo na "pruhy" nebo "pásy". V roce 1935 nebyl ani 1 km takové silnice. Značí to, že během 70 let se průměrně postavilo 33 km těchto tahů.

Ontario se neřídí jakousi dálniční mapou, ale tak jak zbytek tady jde o rozvržení měst. Plán zahrnoval základní služby. Třeba samotné Toronto má velmi efektivně rozdělené hasičské i policejní stanice, což samo o sobě zajišťuje dojezdové časy. Silniční síť je seskládaná od nejnižšího typu po nejvyšší tak, aby se co nejlépe zvládal nápor během špiček. A občas se rozšíří nebo zcela přestaví úseky i s MÚK, protože na rozvržení se nezměnilo nic. Jen přibývá aut. :idea: Takhle zjednodušeně by se to dalo opsat. Doba IAD sice musí být omezena, ale stávající infrastruktura stojí: opravuje se, rozšiřuje se. Eliminuje se nová výstavba. Namísto ní se preferují všechny ostatní druhy dopravy do nové realizace.

Řidič v Ontariu si může poměrně snadno vypočítat vzdáleností mezi 2 MÚK. A to tak, že kdo třeba jede na QEW (ta nejstarší) může si snadno určit přibližnou vzdálenost mezi libovolnými dvěma uzlami podél dálnice a to tak, že odečte spodní ze dvou čísel sjezdu od většího z těchto čísel. Třeba: jak zjistím vzdálenost podél Highway 401 mezi Hwy 400 (exit 359) a Hwy 35/115 (exit 436)? 436-357 = 77. To značí, že je to asi 77 km z Highway 400 po Highway 35/115 přes Highway 401. :jidlo:

Stavitelsko-plánovací inženýring si nebral příklady z USA, Kanada má leccos z celého světa, upraveno na svůj obraz. V pozdější době pak zcela vlastní systém zimní údržby, ke kterému se nepřistupovalo ve smyslu "co to bude stát", ale jak zajistit sjízdnost všech pruhů. A provoz ve městech. Vývozem sněhu. Dnes jsou to vysoce sofistikované metody. Uhrne se do koridoru a ten se frézou nafouká do nákladního vozu a odveze pryč. Tak se dá bojovat s těmi metry sněhu za sezonu. Tak se dá udržet život, zásobování a všechno další. Jestli to bude stát 60 nebo 100 mil. dolarů, tak to nehraje roli. Pokud tady má být ta ekonomika, tak je to její součástí. Akorát hodně těchto prací se vykonává v noci. Ale dá se to přežít, není to zase každý den. S tím ale taky souvisí požadavek na lepší materiály vozovek. To opotřebení je tady enormní.

Zdá se vám, že provinčních silnic je málo? Výše se dočtete: Provincie se stará o 16 900 km silnic. Budete se divit, ale pokrývá to 90% obyvatel a to tak, že mají provinční silnici do 25 km vzdálenosti od bydliště. To se bavíme o těch 1,1 mil. km2 a bezmála 15 mil. lidech. Lze pozorovat tendenci rozrůstání "jižních částí" mírně severně, ale tomu se přizpůsobuje i silniční síť, která se v stovkách km pomalu rozrůstá. Velká část z této sítě je pak dálniční nebo zkapacitněná, což kromě Québecu a Alberty nemá žádná další provincie a pouze Ontario to má tak dlouhou dobu i do minulosti. Relativně dlouho se to budovalo. Když by se to srovnalo s některýma státy EU, tak opravdu dlouhou dobu. Ovšem Ontario k tomu přistupuje tak jak jinde v Kanadě a sice dle intenzit a skutečných potřeb. Nepotřebuje dálnici duchů, nepotřebuje "twinning silnici" na severu, kde by nebyl potenciál provozu. Dnes se pouze debatuje o tom, zda mít 1 silnici do regionu postačuje v případě vážné DN nebo "kolapsu mostu" atp. Takže se směrem na sever Ontaria spíš uvažuje o nových trasách, než o zkapacitňování.

Investiční deficit tady je enormní. Především proto, že dálniční síť zestárla a čelí neustávajícímu provozu. I když i na pohled zdegradovaná Gardiner Expressway, když se bourala, tak to místama vypadalo, že to rozebírání bude trvat věky, ale lze pozorovat korozi železných částí a problém s vodou, což je zapříčiněno špatnou údržbou o odvodnění. To se právě v posledních letech již napravuje, takže by se koncem 2030 měl stav zásadně zlepšit proti stavu posledních dekád a sníží se pak i výdaje na rekonstrukce a opravy s tím, že zároveň se dobuduje páteřní metro a další MHD projekty, takže nebude poptávka po nových delších trasách, nanejvýš po dalším zkapacitňování dálnic.

Výstavba "downtown" se nyní přetahuje směrem na Mississauga. Potáhne se tímto směrem a developerské projekty jsou tady za v řádech desítek mld. CAD. Tím se navazuje a posouvá zástavba celým tímto pásem.

Trans-Canada Highway. Jako jedna z mála v Kanadě tady nemá číslo 1, ale jde o Ontario Highway 17 (jedna z odnoží). Táhne se od JZ po SV a zcela míjí GTA. Její délka je 1964 km, do provozu se odevzdala v roce 1920 a postupně se dualizuje. Všechny větvy trans- silnice ale míjí prostor GTA.

videa s co nejnovějším datem:


tohle je jednoduše špička ...


soukromá 407:


tady jedna zimní údržba; dočišťování (tohle video tady není): Highway 417 je u hlavního města Ottawa, tak to odpovídá hl. městu Praha :)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.1.2021 18:16:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
bonus - do provozu odevzdané další km v rámci rozšíření v 11/2020

407 ETR opens new lane in each direction in area between Highway 401 and Highway 410

TORONTO, Nov. 17, 2020 /CNW/ - 407 ETR has announced the official opening of 33 new lane kilometres on Highway 407 ETR between Highway 401 and Highway 410. There is now an additional lane in each direction in this area to maintain the flow of traffic for drivers.

This marks the third year in a row that 407 ETR has added new lanes on the Highway and signifies its ongoing investments to enhance and expand the roadway and driving experience. Since privatization, 407 ETR has effectively doubled the Highway 407 ETR's capacity, adding over 600 lane kilometres since 2001. This work has been completed in an efficient manner to keep traffic moving – and at no cost to taxpayers. All of the work completed was done under COVID-19 requirements for construction and the new lanes were inspected and approved for opening by the Ontario Ministry of Transportation.

In 1999, Highway 407 ETR was 643.25 lane kilometres (including the ramps and interchanges in place). Today, it is 1,265.06 lane kilometres (including ramps and interchanges built by the company).

https://www.newswire.ca/news-releases/4 ... 29046.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.1.2021 22:45:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ontario
Mississauga opposes plans for new 400 series highway
https://www.680news.com/2021/02/25/miss ... s-highway/

Mississauga je prakticky prodloužením stávajícího centra Velkého Toronta.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


28.2.2021 22:51:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz