Celou tému jsem přečetl, což tedy nebylo nic složité.
Aktualizoval jsem základní údaje a opravil vládní odkaz. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace provincie se zvedla od poslední aktualizace o více než 10% díky plánované imigraci, na které Kanada stojí. Prakticky 1/2 obyvatelstva žije v metropoli hlavního města. Je tady poměrně malá mapa, takže tady jedna detailnější:
- K0.JPG (47.38 KiB) Zobrazeno 7013 x
Pokud se podíváme na silniční síť, tak vzhledem k rozloze je tady hustá silniční síť. Základní veřejná silniční síť je o celkovém rozsahu kolem 6000 km, z čeho zpevněných je 4300 km. Provincie má velmi striktní zákony k provozu a i ke značení. Třeba bannery u silnic jsou zakázané. Značky odkazující na podniky a restaurace tady existují, ale tyto musejí být opravdu v blízkosti silnic. Na ostrově prakticky neexistují dálnice. Trans-Canada Highway (1) je ale řešená kvalitně. MÚK,
2+1 pruhy a realizují se vylepšení v rámci hlavního města přeložkama a zkapacitněním na
2+2.
Pokud se podíváme na podíl silnic, tzv. National Highway System, tak v této provincii je takových silnic celkem 396 km (z 38 tis v celé Kanadě), z čeho "core network" tvoří 208 km. Tedy 1/10 zpevněných silnic je s nejvyšším významem z hlediska Kanady.
V tématu píšu o poplatcích za projetí po Confederation Bridge, tak to aktualizuju:
- BC.JPG (56.01 KiB) Zobrazeno 7013 x
Ty rozdíly jsou za těch pár let opravdu minimální a navyšují se každoročně jen o inflaci.
Program rozvoje silnic jsem napsal taky, ten pokračuje. Dopady pandemie COVID-19 na rozpočet tady jsou. Takhle snadno bych to porovnal:
- K1.JPG (55.58 KiB) Zobrazeno 7013 x
Čisté zadlužení provincie bylo 31% HDP a má být v 2020/2021 cca. 35% HDP a postupně meziročně po 1% klesat. Třeba po krizi kolem 2013 to bylo 36% HDP. Provincie žije z cestovního ruchu, zemědělství a lovení ryb.
Silniční mapy a kamery z provozu:
http://511.gov.pe.ca/en/
Highway Traffic Act k 02/2020:
https://www.princeedwardisland.ca/sites ... _act_0.pdf