Právě je 7.3.2021 0:20:41




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 
 Saskatchewan 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Saskatchewan
Příloha:
S_flag.png
S_flag.png [ 2.85 KiB | Zobrazeno 23593 krát ]

Příloha:
S_map.png
S_map.png [ 25.4 KiB | Zobrazeno 23593 krát ]

Rozloha: cca. 650 000 km2
Počet obyvatel: cca. 1,2 mil.
Hlavní město: Regina (cca. 0,2 mil. obyv.)
Další města: Saskatoon (cca. 0,3 mil. obyv.)

Web: https://www.saskatchewan.ca/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.1.2021 22:50:16, celkově upraveno 2

aktualizace počtu obyvatel



8.1.2012 10:17:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Ministry of Highways :arrow:

https://www.saskatchewan.ca/government/ ... s/highways

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.1.2021 15:15:21, celkově upraveno 1

aktualizace obsahu příspěvku



15.12.2013 11:21:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Koncern VINCI je jmenován jako vítěz pro realizaci 1. PPP v této provincii v rámci dopravní infrastruktury :arrow:

*jde o kontrakt P3 na 30 let
*společnost VINCI zastupuje VINCI Concessions (37,5%)
*dále jsou zastoupené: Parsons Enterprises (25%), Connor Clark & Lunn GVest fund (25%) a Gracorp Capital (12.5%)
*jde o projekt Regina Bypass, tedy o výstavbu 37 km nového 2x2 pruhu, rekonstrukci stávající části dlouhé 24 km a o renovaci 12 MÚK, včetně přístupových silnic a dalších 38 civilních struktur, tedy celkem 400 km jízdních pruhů se základem 61 km 2x2 pruhového obchvatu hlavního města celé provincie, přičemž Regina Bypass je součástí Trans-Canada Highway 1
*výstavba potrvá 4 roky a to přes společnosti Carmacks s podílem 18,75% (100% vlastníkem je EUROVIA), VINCI Construction Terrassement 18.75%, Graham 37,5% a Parsons Canada Ltd. s 25% podílem
*po dostavbě bude stavba řízená operátorem v 100% vlastnictví koncernu VINCI po dobu 30 let

Zdroj: http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 2-1830.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


3.6.2015 18:00:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Výše zmíněný projekt má informace i u provinční vlády:

http://www.highways.gov.sk.ca/Regina_bypass



Vždy aktuální hlavní projekty:

http://www.highways.gov.sk.ca/majorprojects/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


15.2.2016 16:29:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
První krát v historii bude zdejší rozpočet pro dálnice, silnice a infrastrukturu vyšší jak 1 mld. dolarů. :arrow:

*obrovský podíl má na tom projekt Regina bypass
*i tak se letos opraví až 1.300 km provinčních silnic

Více informací: https://www.saskatchewan.ca/government/ ... t-highways .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


11.7.2016 21:30:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Odevzdal se do provozu 1. úsek zdvojené silnice Highway 7 mezi Saskatoon a Vanscoy. Úsek je dlouhý 9 km. Celkem se jedná o 25 km tah mezi Saskatoon a Delisle. Federální vláda participuje na projektu rovněž. Highway 7 je klíčová komunikace v provincii, která spojuje Kindersley, Rosetown, Delisle a Saskatoon s Calgary a přístavy na západním pobřeží. Za posledních 10 let na ní vzrostli intenzity z 5.000 na 9.100 za den. Více informací: https://www.saskatchewan.ca/government/ ... ning-opens .


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.10.2016 15:23:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Provinční vláda informovala, že ještě tento měsíc se dostane do provozu zdvojená silnice Highway 16, což je investice za 52,4 mil. dolarů. Jde o 19,5 km úsek mezi Saskatoon a přístupem na Bradwell včetně úprav další komunikace a výstavby nového železničního křížení. Více informací: http://thestarphoenix.com/business/loca ... this-month .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


23.10.2016 10:32:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Záběry na poslední údery strojů do likvidace hlavní části mostu v Saskatoon. Tento starý most byl v provozu od roku 1907, výstavba stála 106.000 dolarů. V roce 2010 byl uzavřen pro havarijní stav, ke kterému se most dopracoval nesmírným zatížením. S bouráním se začalo v roce 2012. Náhrada za tento most bude k dispozici v roce 2018.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


22.11.2016 15:05:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Dnes 30.10. se odevzdal do provozu 1. úsek Regina Bypass. Jde o 5 km část na JV straně města, mezi Highway 33 a Highway 1. V létě se vylepšilo několik křižovatek a dalších částí k tomu.

Zdroj: http://regina.ctvnews.ca/first-phase-of ... -1.3655328,
http://www.saskatchewan.ca/government/n ... s-complete

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


30.10.2017 21:12:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


11.11.2017 20:19:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Saskatchewan's first 'diverging diamond' interchange opens to traffic :arrow:

Obrázek

Obrázek

Více informací: http://www.cbc.ca/news/canada/saskatche ... -1.4569583 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


11.3.2018 17:39:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Na Highway 5 ve městě Saskatoon se otevřela nová MÚK u McOrmond Drive. Vznikl tím i asi 5,5 km dlouhý kus silnice dálničního typu.

Zdroj: https://thestarphoenix.com/news/local-n ... -wednesday

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.1.2021 15:16:38, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



18.10.2018 10:08:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
A pojďme dál, kousek na sever od města Saskatoon jsou k dispozici nové nadjezdy u Martensville a Warman a to skoro 1 rok dříve oproti původnímu plánu. Zároveň tady vzniká několik km 4-pruhu na Highway 11.

Obrázek

Zdroj: http://www.saskatchewan.ca/government/n ... and-warman

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


27.10.2018 18:41:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Regina Bypass nearing completion :arrow:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 112018.htm

web: http://www.reginabypass.ca/
wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Regina_Bypass

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


11.11.2018 13:52:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
The new highway numbering around Regina, tied to the new Regina Bypass that will open later this month.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


19.10.2019 11:42:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Dne 29.10. se do provozu dostal nový obchvat Regina. Formuje Highway 1 a 11 kolem západní a jižní strany města. Obchvat má dálniční parametry, byl částečně v provozu. Dnes se odevzdalo 39 km od Highway 11 severně u Regina po Highway 33 JV u města. Výstavba obchvatu byl největší samostatní stavební projekt v provincii od 19. století.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... /-104.7203

Zdroj: https://www.saskatchewan.ca/government/ ... ypass-open


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


29.10.2019 21:24:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
na margo výše uvedeného ještě detailněji od VINCI:

VINCI opens bypass around Regina, capital of the Province of Saskatchewan in Canada

28 OCTOBER 2019 - 5:45 PM - EVENTS - CANADA

· New infrastructure that improves road safety and promotes the region’s economic development
· Saskatchewan’s first public-private partnership for transport infrastructure
· A 30-year contract for an investment of around €1.3 billion (C$1.9 billion)


The bypass around Regina, capital of the Province of Saskatchewan in Canada, was officially opened today in the presence of Saskatchewan Premier Scott Moe, Xavier Huillard, Chairman and Chief Executive Officer of VINCI, Pierre Anjolras, Chairman of Eurovia and Nicolas Notebaert, Chief Executive Officer of VINCI Concessions.

The Regina Bypass comprises 61 km of road, of which 37 km newly built and 24 km upgraded, 12 new interchanges and 33 new bridges and viaducts. It represents an investment of C$1.9 billion (around €1.3 billion).

The construction phase was launched in 2015 and completed in just four years.

The bypass illustrates VINCI’s capacity to deliver large-scale projects on budget and on time while proposing the highest standards of quality, safety and technical innovations adapted to the harsh climate of Western Canada. It is also a concrete demonstration of the VINCI Group’s concession-construction business model, combining the expertise of various subsidiaries: VINCI Concessions, Eurovia, VINCI Construction (Soletanche Freyssinet, VINCI Construction Terrassement) and VINCI Energies.

The infrastructure will be operated and maintained for 30 years by VINCI Concessions and Eurovia subsidiary Carmacks. It will improve road safety, make traffic smoother and promote the economic development of the province by giving faster, more reliable access to three of Saskatchewan’s major roads: the Trans-Canada Highway and Highways 6 and 11.

The Regina Bypass is Saskatchewan’s first public-private partnership for transport infrastructure. It brings together the province’s Ministry of Highways and Infrastructure with concession company Regina Bypass Partners, which comprises VINCI Concessions (37.5%), US engineering firm Parsons Enterprises (25%), Canada’s Graham Construction (12.5%) and investment fund Connor Clark & Lunn (25%).

Xavier Huillard, Chairman and Chief Executive Officer of VINCI, said: “The Regina Bypass is an excellent example of close, productive collaboration between public authorities and private players to deliver a major project for the benefit of all. VINCI is proud of the positive relations it has built with the Province of Saskatchewan and its Ministry of Highways and Infrastructure. The opening of the bypass to traffic is a new step in our partnership. Together, we will continue to make transport safer and support the province’s economic growth.”

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


1.11.2019 20:34:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Z města Prince Albert (žije zde kolem 35 tisíc obyvatel): tamní zastupitelstvo odmítlo zpoplatnit starý 2-pruhový most Diefenbaker. Ten je v provozu od roku 1960, je ve špatném stavu a bude se muset postavit náhradní most. Mohl se zaplatit mýtným, ale radnice to odmítla. Je dohodou mezi provincii a městem, že náklady na údržbu si dělí 50/50. Most využívá denně 24.000 vozidel, ve špičce pak 2.500. V celém okolí žije až 45 tisíc obyvatel. Jméno je po 13. premiérovi Kanady. Mostu se věnuje patřičná pozornost již dekádu, postupně se zesilňuje konstrukce, nahrazují se některé prvky na něm a dokonce se musejí podepírat. Bohužel dle studií jsou to všechno jen dočasné kroky a není cesty, ale bude se muset postavit nový most. Jde jen o formu kde na něj vzít peníze.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.2.2020 21:32:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Populace provincie se zvedla od poslední aktualizace o 8% díky plánované imigraci, na které Kanada stojí. Ve srovnání s rokem 2010 ten nárůst dokonce činí bezmála 20%. Z 1 na 1,2 mil. obyvatel. V hlavním městě Regina a největším Saskatoon pak žije téměř 1/2 obyvatel. To je prakticky "běžná praxe" vzhledem ke všem okolnostem v Kanadě.

Silniční síť dostala na prioritě. Silná ekonomika, silné komunity a silné rodiny. To vše stojí na co nejlepším zajištění konektivity na sousední provincie a USA a zlepšení provinčního cestování. Tento rozvoj zároveň poskytne pracovní místa. Na silnice se z pozice provinční vlády nyní utrácí asi 650 mil. CAD, z čeho 360 mil. jde na kapitálové výdaje.

Plán ministerstva silnic pro období 2020/2021: https://publications.saskatchewan.ca/ap ... 3/download

*opravit a vylepšit celkem 1000 km silniční sítě, čímž se za celou dekádu povede zlepšit 10 tisíc km (ministerstvo spravuje celkem 26 tis km silnic a dálnic)
Příloha:
21-22.JPG
21-22.JPG [ 91.24 KiB | Zobrazeno 686 krát ]


Jak si zde číst téma, tak se lze dočíst, že:

*hlavní město Regina má dokončený obchvat města (3/4 okruh): https://en.wikipedia.org/wiki/Regina_Bypass , https://www.reginabypass.ca/
*největší město Saskatoon má jeden celý okruh: https://en.wikipedia.org/wiki/Circle_Drive

Ovšem vzhledem k vývoji a zástavbě již okruh v Saskatoon nepostačuje, proto se připravuje další obchvat kolem města. Tohle je iniciativa posledních let. Regina žádnou takovou stavbu neměla, a proto se upřednostilo nejdříve investovat tam a zajistit tam tento typ infrastruktury s tím, že pro Saskatoon se připravuje po mnoha dekádách další, mnohem delší a efektivnější okruh, který bude ze začátku taky min. 1/2 okruhem.

Web k plánovanému obchvatu města Saskatoon: https://saskatoonfreeway.org/

https://thestarphoenix.com/news/local-n ... this-month
https://www.cbc.ca/news/canada/saskatoo ... -1.4624936
Příloha:
252884997-saskatoon_freeway-w.jpg
252884997-saskatoon_freeway-w.jpg [ 47.08 KiB | Zobrazeno 686 krát ]


Investice probíhají po celé provincii. Část z nich jde formou PPP, takže se nevynakládají provinční prostředky. Z rozvoje a růstu regionů jsou nové příjmy a tyto směruje vláda na splácení těchto projektů. Provincie tak může investovat do celé provincie a dotovat i práce pro místní komunity. To hlavní je zajištěno a sice podpora pro jednotlivé rodiny, které jsou základem komunit a ty provincie, když se to logicky obrátí do praxe.

Provincie Saskatchewan má rozsáhlou silniční síť, což je umožněno přírodními podmínkami.

Celá veřejná síť silnic měří 228,2 tis km, což je víc než má Ontario nebo Québec. Ovšem z toho je zpevněno 30 tis km.
V rámci tzv. National Highway System je v této provincii 2671 km silnic (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí délku 2432 km.

Provinční ministerstvo se stará o celkem 26 tis km silnic, dálnic a dualizovaných silnic. I v portfoliu provinčního ministerstva se najdou tisíce km bez zpevnění; "ice roads" na severu, kvalitní štěrkové silnice a jen trochu asfaltem zpevněné další silnice. Vše vyhovuje praktickým zkušenostem a je ekonomicky výhodné vzhledem k tomu, že jinak se musí asfaltové silnice docela pravidelně opravovat v jejich životním cyklu kvůli přírodním podmínkám.

Pokud zahrneme veškeré silnice, tedy i privátní nebo speciální pro účely dalších typů sektorů (agrární, lesní, ...), tak ten rozsah silnic je 1/4 mil. km a to zajišťuje provincii beze sporu 1. místo v rámci kanadských provincií. Proto je pochopitelné, že se této problematice věnuje extra pozornost.

Co se všechno staví, tak to je k nalezení zde: https://www.saskatchewan.ca/residents/t ... ion-update

Kamery a aktuální stav silnic: https://hotline.gov.sk.ca/map.html

The Traffic Safety Act: https://www.sgi.sk.ca/handbook/-/knowle ... safety-act

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.1.2021 15:54:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
extra příspěvek - co se již nevešlo do výše uvedeného souhrnu vzhledem k chybějícím informacím ve vlákně by tam toho bylo moc

Hospodářská situace, 2020 - 2021 (2019/2020 - 2020/2021 s výhledem):

Nezvyknu se věnovat menším provincím v ohledu na jejich hospodaření, protože 2/3 vlivu na rozpočet a hospodaření mají Ontario s Quebecem a pak i federální vláda prakticky ten zvyšek, ale předse jen vzhledem k mimořádné situaci to napíšu tak jak i ve vícero dalších územích, jak se tady hospodaří popři těch investicích.

Především, základním pilířem provincie je zemědělství a celkově agrární sektor, další zpracování surovin. Tím je ekonomický profil provincie docela odolný vůči situaci kolem COVID-19.

Když bylo zjevné, kam spěje vývoj, tak se politická reprezentace obrátila na obyvatelstvo s jasným poselstvím a sice, že ekonomika je silná, ale svět se mění (prohlášeno v 03/2020) a provincie se změní taky. Jak v žití, tak taky v dalším rozvoji. S pandemii COVID-19 se rozhodla politická reprezentace bojovat ve smyslu "jsme v tom společně". Zdravotnická infrastruktura provincie (tak jak i jinde) nebyla na něco takové připravena.

Rozpočet se sestavil jako deficitní ve výši 2,4 mld. CAD. Za první polovinu má deficit ve výši kolem 1 mld. CAD. Došlo k úpravě deficitu na 2 mld. CAD. :ok: Vláda dokázala společně s lidma se chovat tak, že to bylo umožněno a hospodařilo se lépe o bezmála 400 mil. CAD. Očekával se výpadek příjmů o 8,3% proti ex roku na 13,6 mld. CAD i pro propad cen ropy. Nebudu analyzovat příjmy, ale spíš výdaje.

Provincie se rozhodla sestavit rekordní 3-roční rozpočet na podporu ekonomiky. Vynaložila na to hned v daném roce o 7,2% více než v ex roku a sice výdaje ve výši 16,1 mld. dolarů. Provincie do toho zahrnula i 1 mld. CAD na podporu "jednotlivců". Pro byznys a pracující.

V rámci těch 3 let hned se stanovil i 2-roční podpůrný plán do investic do infrastruktury. V 1. roce, 2020/2021 se má investovat do infrastruktury celkem 3,1 mld. CAD. Dohromady za 2 roky pak jde o částku ve výši 7,5 mld. CAD. V 05/2020 vláda rozhodla o 1. balíku ve výši 2 mld. CAD a ten je v tomto zahrnutý, tohle se jen upřesnilo pro delší výhled. Tohle jsou rekordní výdaje do infrastruktury v této provincii.

Kapitálové výdaje se nasměrujou na: školy, nemocnice a silnice. Do lokálních, ale i celonárodních projektů. Tak se povede vytvořit mnoho pracovních míst, ušetřit energie, zlepšit konektivitu a zajistit lidem lepší starostlivost s nižším podílem cestování, což umožní další rozvoj komunit, širších regionů a povede ve výsledku k ještě silnejší provincii Saskatchewan.

COVID-19 a Saskatchewan: povedlo se docílit 80% průměru na celokanadské úrovni z hlediska počtu případů a 90% smrtnosti. Deficity 19/20, 20/21 se nepočítají jako strukturální deficity. Je v nich mnoho výdajových položek, které vznikají jen s omezováním byznysu, když je nutno snížit počty nemocných. Tato situace se má do roku 2022 obrátit k lepšímu a tyto výdaje pak zmizí.

Čistý dluh je nejnižší v rámci celé Kanady. Je v úrovni kolem 20% HDP aneb 15 mld. CAD.

https://www.saskatchewan.ca/government/ ... ce-capital
https://www.saskatchewan.ca/government/ ... t-mid-year

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.1.2021 16:28:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15043
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Saskatchewan
extra příspěvek - k hlavní silniční, dálniční síti

V předchozích 2 příspěvcích lze vnímat realitu s vývojem. A sice, silniční síť je největší v rámci Kanady; 1/4 mil. km. Provincie přímo spravuje 26 tis km. Zdaleka ne všechny tahy jsou zpevněné. (15 z 26 tis km spravováno provincii)

Hlavní město Regina a největší Saskatoon, ve kterých dohromady žije 0,5 mil. obyvatel jsou dopravně dobře řešené. (o 2 příspěvky výše rozvedeno). Provincie neustále dualizuje: "twinning" je tady oblíbené slovo. Dualizace a výstavba MÚK jsou tady hlavní investice na již zpevněné silniční síti. Zcela nové 4-pruhy se staví taky v rámci obchvatů.

Tady není nějaká dálniční vize, nebo mapa. Tak jak ani v mnoha dalších provincích nic takové není, protože to není nutné. Důležité jsou koridory a ať je jízda po nich bezpečná. Dle intenzit a "nebezpečnosti" se pak přistupuje k vylepšovacím pracím.

Ministerstvo spravuje 15 tisíc km zpevněných silnic z 26 tis km a v tomto období opraví nebo vylepší za uplynulou dekádu 10 tis km, což značí většinu silnic. V takové kvalitě je silniční infrastruktura málokde na světě. Provincie již skoro 90 let se stará v tom počtu, který spravuje i o 4 tis km rurálních silnic. Stará se o štěrkové i pouze v zimním období k dispozici "ice roads". To je opravdu obrovské portfolio. Na poměrně velkou rozlohu s malým počtem obyvatelstva, které se ale o 20% zvedlo za uplynulou dekádu a navzdory investicím je tady nejnižší provinční dluh. Navíc, nyní, když jsou velmi nízké úroky se provincie zadluží a přestaví mnoho budov a upgraduje silnice v komunitách.

Nejdůležitější tahy ...

Tak jak i jinde, tak Trans-Canada Highway, která tímto územím prochází se tady jmenuje Saskatchewan Highway 1. Z-V linie dlouhá 650 km. Dostavaná byla v tomto prostoru v roce 1957 a kompletně dualizovaná v roce 2008. MPR na ní je 110 km/h, v městských oblastech 90-100 km/h. Prochází hlavním městem provincie. Nikoliv i jeho největším: tudy jde Saskatchewan Highway 16, která je další odnoží Trans-Canada Highway.


Další dualizované silnice jsou 2, 5, 6, 7, 11 12, 16. Pracuje se na mnoha úsecích na nich. Právě Highway 11 spojuje města mj. Regina a Saskatoon, měří bezmála 400 km a z velké části dualizovaná je.

Circle Drive, Saskatoon (1. okruh města):

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


16.1.2021 17:06:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz