Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace provincie se zvedla od poslední aktualizace o 8% díky plánované imigraci, na které Kanada stojí. Ve srovnání s rokem 2010 ten nárůst dokonce činí bezmála 20%. Z 1 na 1,2 mil. obyvatel. V hlavním městě Regina a největším Saskatoon pak žije téměř 1/2 obyvatel. To je prakticky "běžná praxe" vzhledem ke všem okolnostem v Kanadě.
Silniční síť dostala na prioritě. Silná ekonomika, silné komunity a silné rodiny. To vše stojí na co nejlepším zajištění konektivity na sousední provincie a USA a zlepšení provinčního cestování. Tento rozvoj zároveň poskytne pracovní místa. Na silnice se z pozice provinční vlády nyní utrácí asi 650 mil. CAD, z čeho 360 mil. jde na kapitálové výdaje.
Plán ministerstva silnic pro období 2020/2021:
https://publications.saskatchewan.ca/ap ... 3/download
*opravit a vylepšit celkem 1000 km silniční sítě, čímž se za celou dekádu povede zlepšit 10 tisíc km (ministerstvo spravuje celkem 26 tis km silnic a dálnic)
- 21-22.JPG (91.24 KiB) Zobrazeno 12833 x
Jak si zde číst téma, tak se lze dočíst, že:
*hlavní město Regina má dokončený obchvat města (3/4 okruh):
https://en.wikipedia.org/wiki/Regina_Bypass ,
https://www.reginabypass.ca/
*největší město Saskatoon má jeden celý okruh:
https://en.wikipedia.org/wiki/Circle_Drive
Ovšem vzhledem k vývoji a zástavbě již okruh v Saskatoon nepostačuje, proto se připravuje další obchvat kolem města. Tohle je iniciativa posledních let. Regina žádnou takovou stavbu neměla, a proto se upřednostilo nejdříve investovat tam a zajistit tam tento typ infrastruktury s tím, že pro Saskatoon se připravuje po mnoha dekádách další, mnohem delší a efektivnější okruh, který bude ze začátku taky min. 1/2 okruhem.
Web k plánovanému obchvatu města Saskatoon:
https://saskatoonfreeway.org/
https://thestarphoenix.com/news/local-n ... this-month
https://www.cbc.ca/news/canada/saskatoo ... -1.4624936
- 252884997-saskatoon_freeway-w.jpg (47.08 KiB) Zobrazeno 12833 x
Investice probíhají po celé provincii. Část z nich jde formou PPP, takže se nevynakládají provinční prostředky. Z rozvoje a růstu regionů jsou nové příjmy a tyto směruje vláda na splácení těchto projektů. Provincie tak může investovat do celé provincie a dotovat i práce pro místní komunity. To hlavní je zajištěno a sice podpora pro jednotlivé rodiny, které jsou základem komunit a ty provincie, když se to logicky obrátí do praxe.
Provincie Saskatchewan má rozsáhlou silniční síť, což je umožněno přírodními podmínkami.
Celá veřejná síť silnic měří 228,2 tis km, což je víc než má Ontario nebo Québec. Ovšem z toho je zpevněno 30 tis km.
V rámci tzv. National Highway System je v této provincii 2671 km silnic (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí délku 2432 km.
Provinční ministerstvo se stará o celkem 26 tis km silnic, dálnic a dualizovaných silnic. I v portfoliu provinčního ministerstva se najdou tisíce km bez zpevnění; "ice roads" na severu, kvalitní štěrkové silnice a jen trochu asfaltem zpevněné další silnice. Vše vyhovuje praktickým zkušenostem a je ekonomicky výhodné vzhledem k tomu, že jinak se musí asfaltové silnice docela pravidelně opravovat v jejich životním cyklu kvůli přírodním podmínkám.
Pokud zahrneme veškeré silnice, tedy i privátní nebo speciální pro účely dalších typů sektorů (agrární, lesní, ...), tak ten rozsah silnic je 1/4 mil. km a to zajišťuje provincii beze sporu 1. místo v rámci kanadských provincií. Proto je pochopitelné, že se této problematice věnuje extra pozornost.
Co se všechno staví, tak to je k nalezení zde:
https://www.saskatchewan.ca/residents/t ... ion-update
Kamery a aktuální stav silnic:
https://hotline.gov.sk.ca/map.html
The Traffic Safety Act:
https://www.sgi.sk.ca/handbook/-/knowle ... safety-act