Právě je 8.3.2021 16:18:43




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Northwest Territories, Yukon, Nunavut 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Kromě 10 provincií jsou v zemi i 3 teritoria:

Northwest Territories
Příloha:
NT.JPG
NT.JPG [ 9.82 KiB | Zobrazeno 537 krát ]

*cca. 1,3 mil. km2 a 45 000 obyvatel
*největší a hl. město: Yellowknife (cca. 19 000 obyv.)

Yukon
Příloha:
Y.JPG
Y.JPG [ 9.5 KiB | Zobrazeno 537 krát ]

*cca. 0,5 mil. km2 a 42 000 obyvatel
*největší a hl. město: Whitehorse (cca. 22 000 obyv.)

Nunavut
Příloha:
N.JPG
N.JPG [ 9.27 KiB | Zobrazeno 537 krát ]

*cca. 2,1 mil. km2 a 39 000 obyvatel
*největší a hlavní město: Iqaluit (cca. 8 000 obyv.)

Příloha:
Poznámka: sever Kanady: to jsou obrovská území s minimem obyvatel
territories.png
territories.png [ 160.3 KiB | Zobrazeno 23138 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.1.2021 16:55:03, celkově upraveno 3

aktualizace počtu obyvatel



8.1.2012 10:19:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Deh Cho Bridge, Northwest Territories :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 802.2 KiB | Zobrazeno 21051 krát ]


Další fotogalerie: https://www.canambridges.com/projects/deh-cho-bridge/

*tento most zajišťuje napojení SZ Teritorií na Albertu s lokalizací ve Fort Providence
*není to žádný drobeček, jeho rozpětí je 1,045km, nachází se nad řekou Mackenzie, nejdelší rozpětí je 190m
*původní stavební náklady: 182 mil. dolarů
*skutečné stavební náklady: 202 mil. dolarů
*je ve vlastnictví SZ Teritorií s plánovanou životností 75 let
*výstavba se zahájila v roce 2008 s původním termínem dokončením v roce 2010
*do provozu se dostal až v 11/2012

Most se vybudoval v místě, kde byla trajektová linka a silnice tzv. ledového typu, která byla k dispozici 3 až 4 měsíce v zimním období. Odevzdání do provozu se odložilo až o 2 roky pro různé zjištěné nedostatky a selhání logistiky s ocelí. Most se nachází na Highway 3 a má 2 jízdní pruhy. Most je zatížen placením mýta, ale platí ho pouze užitkové vozy. Soukromé vozidla menšího typu projíždí zdarma. Platí se dle počtu náprav.

web mýta: https://www.idmv.dot.gov.nt.ca/Vehicle- ... Remittance

Realizace projektu nebyla snadná, stavba jednak trpěla neustálým nedostatkem stavebního materiálu až úplného oneskorení dodávek oceli, což i zásadně prodražilo projekt. Navíc příroda nepřála a pilíře ohrožovali ledové kry atd.

Z odevzdání do provozu: http://www.cbc.ca/news/canada/north/bri ... -1.1136155

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


Naposledy upravil Diaľničiar dne 13.1.2021 21:22:17, celkově upraveno 2

aktualizace obsahu příspěvku



27.10.2016 23:26:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Canada embarks on road upgrades for Yukon territory :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 132.34 KiB | Zobrazeno 19533 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


17.9.2017 13:16:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Další měsíc se odevzdá do provozu 1. celoročně sjízdná silnice do Tuktoyaktuk na severu SZ Teritórií.


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


14.10.2017 18:57:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
k výše zmíněnému ještě jedno video:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


30.10.2017 21:13:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
140 mil. investice Mackenzie Valley Highway project :arrow:

http://www.cbc.ca/news/canada/north/fed ... -1.4724467

za značného příspění federální vlády

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


20.9.2018 17:55:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Federální vláda investuje do dopravní infrastruktury v Nunavut:

celkem jde o bezmála 72 mil. dolarů na projekty:

45,5 mil. dolarů jde do Rankin Inlet Airport Terminal Building

21,5 mil. dolarů pak směruje na dokončení přípravních prací pro I. fázi výstavby Grays Bay Road and Port; jde o 230 km dlouhou celoročně dostupnou silnici, která bude 1. silnicí, která spojí Nunavut s Kanadou v každém ročním období :idea:

za 4,5 mil. dolarů se podpoří studie a projekty celoročně sjízdného tahu, který zlepší propojenost komunit v regionu Kivalliq, které jsou jinak dostupné celoročně jen letecky; jde o 450 km silnic

https://www.newswire.ca/news-releases/g ... 06032.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


18.8.2019 12:57:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Northwest Territories - zvláštní projekt štěrkové silnice :arrow:

Testing time for Tlicho all-season gravel road in Canadian north

Contractors on the 97km Tlicho all-season gravel road in Canada’s far north are on site despite not having all proper approvals, according to Canadian media.

By David Arminas

Opening ceremony for the Tlicho all-season gravel road, August 2019.

The issue concerns several quarries along the route that have not been given the go-ahead from local the Wek'e'zhii Land and Water Board. So far no action has been taken against the Northwest Territories Department of Infrastructure, lead agency on the project. Discussions are ongoing.

Construction started last autumn on the two-lane road from Highway 3 to Whatì, an isolated town of around 500 mostly indigenous people in central Northwest Territories and about 165km north of the territory capital Yellowknife. The gravel road will replace a seasonal gravel road. Heavy trucks will be able to use the new road which will have a speed limit of 70kph. It will also allow better access to several large mines along its route.

The water licence and land-use permit were issued to the territorial government’s Department of Infrastructure for the public-private partnership contract of around US$316 million.

The Tlicho All-Season Road Project is notable for being the first P3 deal in Canada with an indigenous government holding an equity stake, according to a report by the CBC - Canadian Broadcasting Corporation. The Tlicho Government has a 20% ownership in the project.

Construction is by North Star Infrastructure, a consortium of Kiewit Canada Development and the Tlicho government – an indigenous regional authority, along with Peter Kiewit Sons ULC, Hatch Corporation and Thurber Engineering as design and engineering partners.

Federal government agency Infrastructure Canada is providing 25% of the $165 million construction cost. North Star will operate the route for 25 years after it opens in the winter of 2021 or early 2022. At the end it will be handed to the Northwest Territories government.

Quarrying for the project requires geotechnical analysis to ensure the material to be quarried does not pose a risk of chemicals or heavy metals leaching into the ground.

Other environmental issues have cropped up including food waste left around work camps that might attract wildlife, such as bears, as well as a spill of 15,000 litres of grey water but which was quickly contained. In the northern regions of Canada, the environment is particularly sensitive because of slow decay and recovery rates due to the ground being frozen for much of the long winter.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


18.2.2020 18:13:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Přidal jsem taky vlajky těchto teritorií do úvodního příspěvku.

Tyto 3 teritoria tvoří dohromady více než 1/3 území Kanady, respektivě bezmála 40% území, ale žije tady jen něco kolem 126 tisíc obyvatel. Ve všech teritoriech stoupá počet obyvatel; dohromady o asi 15 tis.

Kanada to není jen zima, ale i krutá zima. Odjakživa, již po mnoho dekád je zajištěna v případě potřeby i letecká služba: pro vzdělávání, pro krizové situace atd. Je zajištěna pozemní přeprava, jakmile to počasí umožní, ale v případě potřeby lze nasadit vysoce výkonnou armádní techniku, která zvládne svojí specifikací i extrémní podmínky. Zajištěna je energie pro obyvatelstvo, zajištěn je téměř stejný život jako i jižněji v rámci Kanady, ale přírodní podmínky tady rozhodně nejsou pro každého, protože počasí je limitujícím faktorem pro mnoho činností v našich životech. Uplynulou dekádu se posouvá rozvoj pozemní dopravy i do 3 teritoriálních území, díky čemuž tam žije více lidí. Rozhodně starostlivost o tak velké území stojí nemalé prostředky (telekomunikace, doprava, energetika) a nakonec je pro pár lidí, ale tady se to realizuje odjakživa.

Klasifikace a rozsah silniční sítě: (veřejná a z ní národní, zpevněná a z národní i nejhlavnější "core")

Northwest Territories : celkem 4,5 tis km, z toho 900 km zpevněno; dále je zde v rámci National Highway System 1423 km (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí 576 km
Yukon: celkem 5,8 tis km, z toho 2,2 tis km zpevněno; dále je zde v rámci National Highway System 2008 km (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí 1064 km
Nunavut: celkem 300 km, zpevněno 0 km

Jak se lze v tématu dočíst, tak je snaha vybudovat celoročně sjízdnou (dostupnou) silnici v rámci Nunavut.

Dále, Kanada má na podporu infrastruktury vícero nástrojů a do této sféry samozřejmě spadají taky silnice. Třeba v rámci Projects funded by the National Trade Corridors Fund (sestaveno v roce 2017) tady je celkem zahrnuta podpora pro 86 projektů za více než 1,8 mld. dolarů výhradně v dopravě, z čeho 15 směruje do Severního Teritoria (členění s názvem Territorial North zahrnuje v sobě všechna 3 teritoria). Projekty lze dohledat zde: https://tc.canada.ca/en/programs/projec ... idors-fund . Vláda sem investuje, respektivě i energo firmy a samosprávy opravdu pěkné částky vzhledem na rozsah obyvatelstva, ale je nutno si uvědomit, že odsud pochází již i těžba a zpracování nerostních surovin v řádu mnoha miliard dolarů. Samozřejmě velkou roli tady hraje i samotná doprava. Mimochodem jízda si tady obzvláště v zimním období vyžaduje velké zkušenosti pro poměrně dlouhé úseky v "extrémní neviditelnosti", snadnou ztrátu orientace a pomoc nemusí dorazit tak rychle, jak by člověk očekával.

Pokud by vás zajímalo, kolik tady žije původních obyvatel, tak: Nunavut - 86%, Northwest Territories - 51% a Yukon - 23%.







ze života v hlavním městě Yukonu v zimě:



_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


14.1.2021 16:09:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15045
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut
Dále, kanadská armáda vybudovala za uplynulou dekádu, respektivě 15 let již až 60 "bodů" existence v rámci "arktického území":
Příloha:
CAFArctic2.jpg
CAFArctic2.jpg [ 119.26 KiB | Zobrazeno 538 krát ]

Armáda si musela zvyknout na podmínky nízkých teplot, -41 nebo až -57 za tu dobu. Ukázalo se, že je nedostatek techniky. Skútrů a dalších vozidel. Že bude potřeba vyřešit prostor pro přistávání nákladních letadel. Naučit se spolupráci s místní komunitou, "nechat si" poradit, s pobřežnou stráží, s rangery atd. Armáda ve smyslu obrany území: jak se maskovat, jak se rychle rozmístnit atd. včetně radarů a letecké kontroly až po armádu ve smyslu záchranných operací, především pak Mise Lentus na to vytvořenou. (ta se nasazuje kamkoliv v rámci Kanady od záplav přes požáry po běžné podmínky pro evakuační, transportní a jiné práce včetně "pískování"). Když už nic jiného, tak se vždy jedná o prostory, kde lze čekat pomoc, než problémy. I když jde všeobecně o 60 základen pro "patrolovací" úkoly s celkovým nasazením bezmála 2000 vojáků.

Nepíšu to pro to, že se máte jít ztratit v tomto území, ale Kanada umí vynaložit veškerou energii a snahu, pokud jde o záchranu lidského života. Vždy se uvažuje tak, že život je nejvyšší hodnota. Proto jsou i takové mise jako SaR (Search and Rescue), což obnáší třeba klidně i transport "nafukovacího stanu", to se pak prakticky kdekoliv lze poradit a domluvit v rámci pátrání. Vždy jsou možnosti jak pomoct. Pokud někde vypadne energie a je v ohrožení zdraví lidí, tak se ihned koná. Navzdory všemu vybavení (zimní skůtre, frézy, generátory, stany, plochy pro přistávání, sněžné vozidla atd.) je často pomoc "zdlouhavá". Vždy se radí, aby se každý zahlásil pokud kamkoliv jde/jede a kdy se plánuje někam dostavit. Tady to platí 2x oproti NP v rámci ostatních provincií. Ta armáda většinou člověka pak najde vždy, ale někdy již jen mrtvého.

Velmi běžný jev zde je, že pokud zastavíte mimo silnici a jdete si třeba jen něco vyfotit, zastaví při vás každý kdo jede kolem. Jestli je všechno v pořádku a to i na silnicích, kde projíždí pár stovek vozidel za den. Proto se doporučuje naznačit :ok: a jakokdyby "odmávnout. Pouze na bezpečnostní složky takhle nereagujte, ti již z povinnosti kontrolují cizince nebo někoho kdo se jim chováním nezdá, zda li je všechno jak má být. A hlavně kam máte namířeno (zpětná dodatečná kontrola, jestli tam přijedete; pokud ne, tak lokalizace kde jste byl posledně a pak hlášení všem ať se na vás zaměří jestli vás uvidí. Tak se i předchází zločinům; obchodování se zvěří atp.).

Já v těchto 3 teritoriech nikdy nebyl. Stav silniční sítě se tam zásadně zlepšil za uplynulé 2 dekády. Již by to bylo i snadnější se tam dostat. Všeobecně mi vždy postačovala příroda v B.K. Na druhou stranu tady je nádherně až opravdu na severe v rámci arktických vod. Na lodi se tam dá vypravit a zažít opravdovou divočinu, i když i "níže" lze jet za rovno s vlkem, který utíká podél silnice. A mnoho jiných zážitků, které lze vidět v TV nebo o nich číst v dokument. časopisech.

Zdravotní program se dotuje a podporuje pak v S-J osích. Pokud nejde o život a je nutno lepší vyšetření, tak Nunavut má k dispozici doktory z Ontaria, Yukon z B.K. a Northwest Territories z Alberty.

Jednoduše, život tady je v extrémních podmínkách a Kanada dělá co může, aby ho co nejvíc usnadnila. Aby se tam ten život udržel, tolik nezbytný pro nejzákladnější obsluhu tohoto území. Nejvíce služeb se rozvinulo po roce 2000 a po roce 2010 jsou to taky investice do pozemní dopravy a spolupráce s armádou, která hodně vypomáhá.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
snažím se při psaní dívat na věci z
pohledu uživatelů infrastruktury


14.1.2021 16:51:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz