Kanada - všeobecně

ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Kanada - všeobecně

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

ca_flag.gif
ca_flag.gif (1.36 KiB) Zobrazeno 53496 x
ca-map.gif
ca-map.gif (25.03 KiB) Zobrazeno 53498 x
Rozloha: 9 984 670 km2
Počet obyvatel: cca. 38 mil.
Hlavní město: Ottawa (cca. 1 mil. obyv.)
Největší město: Toronto (cca. 2,8 mil. obyv, v rámci metropole cca. 6,8 mil. obyv.)
Další města: Montreal (metropole cca. 4,1 mil. obyv.), Vancouver (metropole cca. 2,5 mil. obyv.), Calgary (metropole cca. 1,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 23:14:08, celkem upraveno 10 x.
Důvod: aktualizace stavu obyvatelstva
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejvýznamnější silnice (částečně dálnice) v krajině a nejdelší na světe zároveň :arrow:

https://transcanadahighway.com/

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.tc.gc.ca/

Ministerstvo infrastruktury :arrow:

http://www.infrastructure.gc.ca/index-eng.html

*vzniklo oddělením z ministerstva dopravy, protože Kanada pociťuje, že je nutno vynakládat více peněz na renovaci stávající infrastraktury
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 23:16:16, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

Pouze vyspělá infrastruktura může posunout možnosti každé země vpřed. Tímto heslem se držel nejeden světový vůdce, ale taky mnoho diktátorů. Vyspělé státy se tímto heslem řídí již přes 70 let. Jeden z takových projektů je: Most Golden Ears ve městě Vancouver, kde budou v roce 2010 v čase od 12. do 18. ůnora zimní olympijské hry. Staví se nové zimní stadiony, aby byli ještě dokonalejší, než ty dnešní. Investuje se také do dopravy. Vancouver bude 3. město Kanady, kde se tyto hry budou konat a to po Montreali v roce 1976 a Calgary v roce 1988. :idea:

Tenhle projekt jde i přes krizi dál, staví se přes PPP a minulý měsíc na něj dokonce dala federální vláda část peněz po tom, co to odmítli udělat banky. Je to 13 km dlouhá rychlostní komunikace, 3+3 pruhy, náklady jsou přes 600 mil. €. Stavbu projektuje, financuje a staví společnost Bilfinger Berger. První část se odevzdá již v létě 2009. Ostatní postupně do konce roku.

Most je nazvaný dle blízkého pohoří Golden Ears. V překladu jde o o orlí hnízdo a tedy na vrcholích každého ze 4 duo pilířů bude osazena ocelová socha orle. Pilíře budou vysoké 86 metrů a od sebe budou vzdáleny 242 metrů. Most bude závěsného typu, dlouhý 970 metrů. Koncese bude trvat 32 let.
Přílohy
golden_ears_bridge_02_lg.jpg
golden_ears_bridge_02_lg.jpg (28.68 KiB) Zobrazeno 53714 x
golden_ears_bridge_01_lg.jpg
golden_ears_bridge_01_lg.jpg (41.03 KiB) Zobrazeno 53713 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:24:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

V Kanadě je dle portálu www.cia.gov nyní již 17.000 km dálnic a rychlostních silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Golden Ears ve městě Vancouver je již dostavěn :arrow:
GEB0.jpg
GEB0.jpg (51.6 KiB) Zobrazeno 53717 x
GEB1.jpg
GEB1.jpg (75.48 KiB) Zobrazeno 53715 x
golden-ears-bridge-2.jpg
golden-ears-bridge-2.jpg (46.04 KiB) Zobrazeno 53717 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kanada

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Není ten most nějak nakřivo? :o
To tak zkresluje ta fotografie, nebo foukal zrovna vítr? :D
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

Není nakřivo. :lol: :lol: To zkresluje ta fotka.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada

Příspěvek od Diaľničiar »

V provincii British Columbia se v roce 2001 spustil projekt rozšíření silnice z 1+1 na 2x2 jízdní pruhy v rámci Trans-Canada Highway. Ukončení projektu je plánované na tento rok. Projekt se jmenuje: Kicking Horse Canyon Upgrade :arrow:

Oficiální informace

Začátek přestavby: 2001
Ukončení přestavby: 2010 (1. a 2. fáze)
Délka: 25,6 km
Fáze: 4
Náklady: 972 mil. USD
Financování: Britská Kolumbie a federální vláda
MPR po přestavbě: dálnice; 100 km/h
Intenzity: 10.000 vozidel za 24h před přestavbou
Podíl těžké dopravy: 24%
khc_project_map.gif
khc_project_map.gif (270.24 KiB) Zobrazeno 53429 x
Sekce Rocky Mountain na Trans-Canada Highway mezi Golden v Britské Kolumbii a Lake Louise v Albertě má opravdu jedny z nejhezčích scenérii, které se v Kanadě nacházejí. King Horse Canyon se nachází jen kousek východně od Golden. Přestavba této sekce si vyžaduje množstvo nových objektů, protože terén je zde opravdu složitý a navíc jsou zde i další prvky: řeka, železnice. Původní silnice byla postavěná postupně v 50.-tých letech minulého století, již nesplňovala ani bezpečnostní normy a byla složitá i její údržba, co stálo i mnoho peněz navíc.

Modernizace a rozšíření stávající silnice přinese i zlepšení přístupu do provincie Britská Kolumbie, do její přístavů a tím se zlepší i tok tovari mezi Asii a východním pobřeží Kanady.

Přesná trasa modernizace silnice je určená od MÚK s Highway 95 při Golden po západní hranici Národního parku Yoho. Silnice je součástí Trans-Canada Highway a i když ta není v celé délce plnohodnotní dálnicí, tento úsek se dálnicí stane právě po přestavbě. Cílem projektu bylo zlepšit bezpečnost stávající silnice a zvýšit kapacitu. A to se podaří splnit. Množství nebezpečních stoupaní se podařilo zmírnit, rovněž se "vyrovnali" opravdu nebezpeční zákruty.

Projekt byl rozdělený na 4 fáze:

1. fáze: výměna mostu Yoho (de facto úplně nová stavba) s napojením; 3,2 km
2. fáze: nahrazení silnice vedoucí přes park, včetně mostu; 5,8 km
3. fáze: další plánovaní jak celkově zlepšit bezpečnost na projektu (zajištění skalních masivů, lepší značení atd.) + upgrade dalších 12,6 km silnice na 2x2 dálnici ... tato etapa ještě probíhá
4. fáze: plánuje se; 4 km (bude stát navíc 630,5 mil. USD)

Několik fotek:
most Park Bridge je dlouhý 405m a vysoký 90m
most Park Bridge je dlouhý 405m a vysoký 90m
1-kicking-horse-upgrade.jpg (44.93 KiB) Zobrazeno 53496 x
oficiálně je celá 26 km sekce (fáze 1+2 a část 3) povýšená na dálnicí s MPR 100 km/h a je součástí Trans-Canada Highway
oficiálně je celá 26 km sekce (fáze 1+2 a část 3) povýšená na dálnicí s MPR 100 km/h a je součástí Trans-Canada Highway
2-trans-canada-highway.jpg (43.92 KiB) Zobrazeno 53495 x
most Yoho dlouhý 270m, na kterém ještě bude nový systém kontroly brzd
most Yoho dlouhý 270m, na kterém ještě bude nový systém kontroly brzd
3-yoho-bridge.jpg (44.99 KiB) Zobrazeno 53492 x
část silnice musí být samonosní, protože jí není možné nikde umístnit, zde jde řeka King Horse paralelně se silnicí
část silnice musí být samonosní, protože jí není možné nikde umístnit, zde jde řeka King Horse paralelně se silnicí
4-kicking-horse-river.jpg (44.23 KiB) Zobrazeno 53496 x
zvýšení bezpečnosti samotní silnice se dokončí letos
zvýšení bezpečnosti samotní silnice se dokončí letos
5-kicking-horse-canyon.jpg (44.16 KiB) Zobrazeno 53496 x
most Park si vyžádal i takovéto zářezy
most Park si vyžádal i takovéto zářezy
6-park-bridge.jpg (43.53 KiB) Zobrazeno 53492 x
Zdroj fotek: je uveden na každé z nich
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2020 23:57:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozpočet kanadské vlády na fiskální rok 2013/14 :arrow:

Rozpočet počítá s příjmy ve výši 263,9 mld. CAD, výdaji 282,6 mld. CAD a deficitem 18,7 mld. CAD. Rozpočet byl prezentován pod názvem Canada’s Economic Action Plan 2013. Cílem vlády je vymazat deficit rozpočtu během dvou let.

Mezi zásadní priority kanadské vlády patří:

*investice do výstavby a modernizace veřejné infrastruktury
*podpora výrobního sektoru a tvorba pracovních míst
*rekvalifikace zaměstnanců dle potřeb zaměstnavatelů

V oblasti infrastruktury bude vláda investovat do výstavby a modernizace silnic, mostů, hromadné dopravy a další veřejné infrastruktury. The new Building Canada Plan počítá s investicemi 53,5 mld. CAD v průběhu 10 let, čímž se stane největší a nejdelší investicí federální vlády do projektů veřejné infrastruktury na provinční/teritoriální a municipální úrovni v historii země.

Ekonomové označili cíl vlády vymazat deficit během 2 let vesměs za důvěryhodný.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:25:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

33mld CAD je asi x 20 = 660mld CZK, to utratili od roku 2007 (6 let), tedy 110mld rocne? wow.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:25:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

The Seaway International Bridge Corporation, Ltd. :arrow:

http://www.sibc.ca/

Canadian Transportation Agency :arrow:

https://www.otc-cta.gc.ca/

Transport Association of Canada :arrow:

http://www.tac-atc.ca/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:26:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Kanada nedokáže vyřešit problém vyšší nezaměstnanosti, která je sice nižší od krizových let, ale stále se drží kolem 7%. Hospodaření centrální vlády se dostalo do mírného přebytku, přičemž jde o 1. 10 měsíční přebytek od krizových let (předtím dlouhodobé vysoké přebytky) a to díky vládním opatřením trvajícím řadu let, přičemž kapitálové výdaje mají stoupající tendenci hlavně do budování infrastruktury, čímž se daří snižovat nezaměstnanost. Tomuto kroku fandí i provincie, které tak podporují tyto programy, protože se jim tak daří odstraňovat nedostatky především v oblasti zastaralých silničních povrchů.

Z hlediska těžby ropy je zaznamenán pokles investic a i těžby vzhledem k drženým nízkým cenám ve světě. Toto vytváří další tlak na ropní provincie na západě a SV země a rovněž tam stoupla nezaměstnanost.

Největším problémem ve finanční stabilitě země se jeví zadluženost domácností. Je to jev trvající již řadu let vzhledem k mimořádně nízkým úrokovým sazbám na hypotékách. Dluh domácností již 163% vůči relevantním příjmům. MMF identifikoval vysoké zadlužení domácností jako hlavní riziko pro kanadský finanční systém. Myšleno v rozsahu, kdyby nastala další recese anebo jiné nepředvídané okolnosti. Situace ale není zdaleka taková jako v případě USA, protože kanadské banky jsou zdravé a podíl rizikových hypoték je velmi nízký.

Z hlediska HDP to roste tempem 2-3% ročně. Stavebnictví tvoří již přes 7% HDP a je v něm zaměstnáno na 1,3 mil. lidí, což je nárůst za posledních asi 10 let o 30%. Je to způsobeno investicemi do energetické infrastruktury na nová propojení s USA a na nová zařízení v Kanadě a stejně tak vyššími investicemi do dopravní infrastruktury. Stavebnictví již naráží na nedostatek kvalifikovaných pracovníků.

Z hlediska investic firem, tyto jsou na velmi nízké úrovni za poslední roky a kromě energetického sektoru téměř nulové. Firmám se vede dobře, ale jsou velmi opatrné do dalších investicí pro svůj rozvoj. Bohužel ani to nenapomáhá vyššímu tempu zotavení ekonomiky.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová kanadská vláda ohlašuje větší investice do infrastruktury napříč zemí. Nemá být cílem čistě restriktivní politika a dodržování vyrovnaného rozpočtu, ale povolení vyšších investic do posílení zastaralé infrastruktury, která vyžaduje větší opravy a výstavbu nových projektů. To má podpořit i růst ekonomiky a zlepšit současné parametre provozu a energetiky. Kanadská zahraniční politika co se týče obchodu se má stabilizovat s USA, zesílit s Čínou a EU. Co se týče armádní spolupráce s USA, tak se omezí na humanitární mise a výdaje na přímé boje se budou krátit. I tak se ale bude pokračovat v modernizaci armády. Nepříjemným faktorem je oslabování CAD proti USD a neustále vyšší zadlužení domácností, což je dokonce označováno za nejvyšší riziko státu v případě další světové krize. Co se týče ropního průmyslu, tak se zpomalují investice ve státě Alberta vzhledem k cenám ropy na světových burzách. Nezaměstnanost zůstává řadu let nezměnená a pohybuje se sezonně mezi 6,8 a 7,2%. Obrovské investice do dopravy realizuje provincie Quebec a stejně tak i provincie Ontario. V největší oblasti, tedy GTA se rozšiřuje za obrovské peníze systém PATH (již nyní vůbec největší podzemní systém pro peší na světě) a buduje se další metro. Zadlužení Toronta se stabilizovalo, i když na úkor rozvoje ostatních menších projektů.

Kanada si tak bere investiční vzor ohledně rozvoje infrastruktury od Austrálie. Země bohaté na nerostné suroviny s vysokou životní úrovní přijímající i pracovníky ze zahraniční ovšem na cílené profese.

Zadlužení Kanady se pohybuje na vládní úrovni kolem 30% HDP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální vláda podpoří infrastrukturální projekty v zemi 16,8 mld. dolarů následující 4 roky v rozsahu: 5+5+3,4+3,4, oznámil federální ministr financí. Doprava je jeden ze 4 pilířů podpory. Liberální vláda zároveň zvýší daně pro lidi s vyššími příjmy. Kanada se boří s několika problémy: snížení cen ropy a dalších nerostních surovin (pokles exportu o 8%), zpomalování růstu HDP (+1%), stagnace vývoje poklesu nezaměstnanosti (7%), stárnoucí populace (věk dožití se dostal nad 80 let) v souvislosti s náklady na zdravotnictví (10,5% HDP), oslabující CAD (oproti USD, od roku 2011 o 26%), stoupající zadlužení vlády a provincií (letos dosáhne částku 1,3 bilionu CAD anebo 65% HDP), tahoun ekonomiky provincie Ontario se v letech 2003 - 2013 zadlužila o 64% na celkem 300 mld. CAD a jen obsluha dluhu činí 11 mld. CAD, což je víc jak provincie vynákládá na zdravotnictví, stejně je na tom Québec, ale i menší provincie např. Newfoundland dává na dluhy až 13% svých příjmů a dalším problémem je enormní zadlužení obyvatelstva.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnešním dnem jsem aktualizoval převážnou většinu témat v této kanadské sekci. Dá se dočíst, že se vynakládají miliardy dolarů na stávající infrastrukturu a že se budují stovky km nových dálnic a složité křižovatky atd. Zároveň na margo tohoto odkazu reflektuje většina provincií na to, že rozděluje původní ministerstva dopravy na dopravu a infrastrukturu. V praxi se ještě jejich náplň přelíná, ale v samotním infrastrukturalním obsahu nejsou jenom silnice, ale i další infrastruktura: měst, obcí, vodního hospodářství a různá opatření po a proti zaplávám. Mnoho kanadských silnic, dálnic a objektů (školy, nemocnice, osvětlení, kanalizace atd.) je starších jak 40 let a vyžadují si investice na renovace a opravy. Toto všechno se snaží podporovat federální vláda a ta na to zajišťuje i stabilní finanční zdroje z daní. Je to i reakce na globální změny klímy a snahu o modernizaci země.

Z rozpočtu 2007 šlo z federálního ministerstva infrastruktury na projekty na 7 let celkem 33 mld. dolarů. Priority: silná ekonomika (opravené a nové silnice), čisté ŽP, veřejná doprava. S cílem pro rok 2014.

V roce 2009 se aktivity zesilují i na stimulaci ekonomiky. Nalézají se obrovské peníze na opravy silnic a mostů, budování parkovišť. Celkem 6.400 projektů.

V roce 2011 se zesílila snaha o budování veřejné dopravy s cílem pro rok 2014.

V roce 2013 se zavedl obrovský program na 10 let se zahájením v letech 2014/2015, tedy po uplynutí původního plánu, který se navyšoval během dalších let a tento nový plán se zaměřuje na provincie, teritoria a města. Celkem se má investovat 53 mld. dolarů, z čeho 47 mld. bude směrovat na úplně nové projekty.

Jak je napsáno o příspěvek výše, je rok 2016 a federální vláda podpoří infrastrukturu ještě více a to na další 4 roky o dalších téměř 17 mld. dolarů.

Jedním ze zdrojů příjmů jsou příjmy z PHM. Ročně 2 mld. dolarů.

Takže v současnosti platný program rozvoje národní infrastruktury na báze regionů je největším a bude nejdéle trvajícím v historii Kanady.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:27:16, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Kanada čelí největším požárům za posledních min. 25 let

*požár ve Fort McMurray je svým rozsahem obrovskou katastrofou, ale pro lepší představivost je spálené anebo momentálně zasažené území 3x větší, než tento požár (včetně)
*na celém území vzniklo letos již více jak 1.500 požárů (to je již více jak za celý rok 2015) a zhořelo více jak 530.000 ha území (5.300 km2)
*kritická situace je v provincích: Alberta, Britská Kolumbie, Manitoba a Ontario
*na celém území Kanady je z hlediska ohrožení ohněm (stupnice 1-5) průměrný stupeň na úrovni 3 (v sousedních USA je 1 a není zde žádný větší požár)
*Kanada trpí na veliký nedostatek vláhy, hoří převážně starší chráněné porosty, kde je stěžen přístup
*nasazeno je několik tisícovek hasičů na zemi a ze vzduchu další desítky/stovky ks speciálních hasících letadel a vrtulníků
*v rámci evakuace města Fort McMurray došlo po vyhodnocení kanadským červeným křížem k vyhlášení humanitární katastrofy touto organizací a je to zařazeno mezi takové katastrofy jako největší zemětřesení; v samotném městě padlo za oběť cca. 10% budov, požár se šíří i nadále a nachází se již jen 10 km od provincie Saskatchewan, hoří na 300 km2, přičemž zhořelo již území o rozsahu více jak 2.500km2
*i nadále je několik požárů zcela mimo kontrolu; jak v Albertě tak v dalších provinciích
*evakuace probíhá na desítkách míst v rámci celého území, požáru neunikají ani rekreační zóny, chaty a sruby, zachraňují se zvířata atd.; aktivně je nasazené kanadské vojenské letectvo, které kromě evakuace zásobuje pozemní hasící teamy

Mnoho, ale opravdu mnoho státních i lokálních silnic včetně mnoha dálnic je uzavřeno. Nejčastěji z důvodu silného zadymení. Vícero provincií informuje o situaci na centrálních stránkách. Další informace se dají dohledat na centrální hasičské agentuře v rámci Kanady a na speciálních úřadech věnujících se situaci ohledně možného vzniku dalších požárů.
přehledy v tabulkách (dle provincií a sumárně), porovnání 2015/2016 a i delší časová období
přehledy v tabulkách (dle provincií a sumárně), porovnání 2015/2016 a i delší časová období
Snímka.PNG (39.46 KiB) Zobrazeno 47755 x
stávající situace z hlediska požárů od začátku roku po dnešek; včetně zhořených území
stávající situace z hlediska požárů od začátku roku po dnešek; včetně zhořených území
Snímka1.PNG (8.93 KiB) Zobrazeno 47755 x
Provincie Alberta upozorňuje na celkový rozsah na svém území. V provincii je mj. velmi nepříznivá situace s kvalitou ovzduší.
Provincie Alberta upozorňuje na celkový rozsah na svém území. V provincii je mj. velmi nepříznivá situace s kvalitou ovzduší.
Snímka2.PNG (45.19 KiB) Zobrazeno 47755 x
Na vládních stránkach je již několik týdnů situace kolem požárů hlavní témou.
Na vládních stránkach je již několik týdnů situace kolem požárů hlavní témou.
Snímka3.PNG (748.11 KiB) Zobrazeno 47755 x
Provincie Ontario spustila speciální stránky, kde se pak dá dohledat na interaktivní mapě, kde právě hoří a jaký bude vývoj. Nyní je jeden požár mimo kontroly i asi 200 km severně od Toronta. Na západě provincie padlo několik set zrubů za 2 týdny. Ochromen je silniční provoz s Manitobou.
Provincie Ontario spustila speciální stránky, kde se pak dá dohledat na interaktivní mapě, kde právě hoří a jaký bude vývoj. Nyní je jeden požár mimo kontroly i asi 200 km severně od Toronta. Na západě provincie padlo několik set zrubů za 2 týdny. Ochromen je silniční provoz s Manitobou.
Snímka4.PNG (32.53 KiB) Zobrazeno 47755 x
Kromě červeného kříže, centrální vlády a provincie pomáhají i největší firmy v Kanadě a další obyvatelstvo.
Kromě červeného kříže, centrální vlády a provincie pomáhají i největší firmy v Kanadě a další obyvatelstvo.
Snímka5.PNG (682.4 KiB) Zobrazeno 47755 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Klikací mapa infrastrukturních projektů :arrow:

celý ten web se neustále rozšiřuje a vylepšuje od dob, co se oddělilo toto ministerstvo od dopravy a zároveň co se navyšují celkové částky do infrastruktury

http://www.infrastructure.gc.ca/map-car ... x-eng.html

*největší infrastrukturní plán Kanady v historii
*složený z mnoha pilířů financování
*do stávající infrastruktury, která potřebuje vylepšení
*do nové infrastruktury
*podpora směruje do mnoha druhů infrastruktury
*celkové investice do infrastruktury budou na +10 let podpořené částkou přes 180 mld. dolarů

Podporují se projekty veřejné dopravy, tzv. zelená infrastruktura, sociální infrastruktura, dopravní a obchodní infrastruktura a i tzv. méně osídlené oblasti a severná území. Záměr směruje na ty projekty, které jsou mimo zájem soukromého sektoru a jsou zanedbané nebo naopak kde je nevyhnutní i veřejný stimul, aby to bylo pro soukromý zajímavé. I proto se vytvořilo vícero pilířů na +10 let a i proto celková částka investicí federální vlády, provincií a vláda zakládá i novou Canadian Infrastructure Bank, která podpoří projekty za 35 mld. dolarů.

Kanada eviduje asi 900.000 km dlouhou silniční síť, ze které má 38.000 km důležitý federální a regionální status. V roce 2016 byl vypracován plán Canada’s Road Safety Strategy 2025: http://crss-2025.ccmta.ca/en . Na silnicích ročně zemřelo za poslední roky v průměru 1.834 lidí a dalších 149.000 bylo zraněno, z čeho 9.647 vážně, což způsobuje sociální ztráty a škody 37 mld. dolarů. Ruka v ruce jde tento plán s dalšími na vylepšování silniční infrastruktury s cílem snižování nehodovosti a počtu zraněných při nehodách.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Kanadské HDP vzrostlo nejrychleji od roku 2011 a zároveň roste nejrychleji v rámci skupiny států G7. Čísla naznačují, že by i celý rok 2017 mohl skončit s růstem nad 3%. Pokud se tak stane, tak se ukončí 5-roční růst HDP pod 3%, který byl v tomto rozsahu naposledy zaznamenán v roce 1926. Klesá i nezaměstnanost, která je již na úrovni 6,2%. Je nejnižší za posledních 9 let.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Růst je podpořen rekordními federálními investicemi do obnovy infrastruktury a do výstavby projektů veřejné dopravy. Lépe hospodaří i provincie a i ty zaměřují peníze na investice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Trans-Canada Highway :arrow:

*7821 km dlouhá komunikace napříč Kanadou
*na rozdíl od USA se nepostavila jako skutečná dálnice a dodnes ani není v plném 4-pruhu po celé trase
*historicky než se dobudovala zadaná trasa, tak nejvyšší stavební náklady jsou evidovány v Britské Kolumbii
*dnes se o stavební upgrade-y musejí zajímat provincie; federální vláda výjimečně drahší projekty spolufinancuje (třeba projekty na 4-pruh v B.K.) a jinak se stará o údržbu přes národní parky

další informace se dají dohledat ve vyhledávačích, jenom jsem zjistil, že to tady absentuje jako celek a je tento tah řešen jen částkově v provinciích

detail mapy: https://www.tc.gc.ca/media/documents/policy/tch_map.pdf
TCH_1line.jpg
TCH_1line.jpg (118.46 KiB) Zobrazeno 41980 x
Ze současnosti v Kanadě:

extrémně chladné počasí
tempmapwx_e.gif
tempmapwx_e.gif (156.87 KiB) Zobrazeno 41979 x
*již týden Kanadu sužují extrémní mrazy, které jsou až historicky rekordními
*pro dnešek byl zkrácen program oslav příchodu Nového roku v mnoha městech
*z hlediska největších omezení (i dopravních) je pro nával sněhu na tom špatně hlavně východní pobřeží, tedy Ottawa, Montreal a Toronto, kde teploty přes den jsou -20 až -30, přes noc pak i hlouběji v severním Ontariu a Quebecu; třeba Montreal má v nasazení 2.200 nákladních vozidel pro pluhování atd.
*extrémně nízké teploty, které nejsou obvyklé jsou od Alberty po východní pobřeží
*výpadky el. energie jsou masivní, přes silný vítr v nárazech 100 - 144 km/h na střídačku ve vícero provinciích a až stav nouze byl vyhlášen v Nové Scotii; celkem si tento nedostatek "užilo" skoro 1,5 mil. lidí
*v některých částech severnějších polovin prostředních provincií docházejí o vykurování plynem
*jev byl prodloužen již až po 2.1.

pokles nezaměstnanosti pod 6%

*Kanada snížila počet nezaměstnaných meziměsíčně o -0,4% na 5,9%; k tomuto je nutno poznamenat, že průměr je 7,68% od 1966 do 2017, přičemž maximum bylo 13,1% v roce 1982 a minimum bylo 2,9% v roce 1966
*za poklesem stojí nárůst práce v hlavních provinciích a celkově v segmentech těžební sektor, průmysl, vzdělávání a stavebnictví
*počet mladých bez práce klesl na 10,8% (průměr 14,07%; maximum 20,7% v roce 1982 a minimum 10,3% v 09/2017)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Nebudu zakládat další tému, ale napíšu mimo dálnic, k železnicím sem. Kanada připravuje po roce 2018 investice do železnic v hodnotě 60 mld. USD. Jedná se hlavně o městské železnice. Je tedy zřejmé, že je snaha odbřeměnit přetížené dálniční tepny. Již několik let běží velké investice z infrastrukturních balíků do silnic, dálnic, obnovy domovů pro seniory, do energetické infrastruktury, nemocnic a posledně i do výstavby najemných bytů a tedy neobejdu ani sektor železnic, který tady rozepíšu více z hlediska největších investičních záměrů:
Montreal
Montreal
11.JPG (78.14 KiB) Zobrazeno 40943 x
Ottawa
Ottawa
12.JPG (72.86 KiB) Zobrazeno 40943 x
region Toronto
region Toronto
13.JPG (71.99 KiB) Zobrazeno 40943 x
město Toronto
město Toronto
14.JPG (92.37 KiB) Zobrazeno 40943 x
15.JPG
15.JPG (55.63 KiB) Zobrazeno 40943 x
provincie Alberta
provincie Alberta
16.JPG (78.17 KiB) Zobrazeno 40943 x
Vancouver
Vancouver
17.JPG (69.66 KiB) Zobrazeno 40943 x
Zdroj: INFRANOVATE.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Prairie provinces, B.C. to meet next week on standardized trucking regulations :arrow:

https://cfjctoday.com/article/629520/pr ... egulations
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Byla podepsaná smlouva na výstavbu Gordie Howe International Bridge :arrow:

*info web: https://www.gordiehoweinternationalbridge.com/en
*jde o hraniční most mezi Kanadou a USA
*spojí kanadskou Highway 401 a americkou I-75
*příprava trvala mnoho let
*náklady: 5,7 mld. dolarů
*dokončení prací: 2024

https://windsor.ctvnews.ca/gordie-howe- ... -1.4112450

další informace se dají dohledat v provincii Ontario a třeba posledně zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p171202

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.1.2021 20:31:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ve zkratce několik základů

Financování silniční sítě /navazuje na to i další příspěvek/

*skládá se z vícero fondů, ty se plní z vícero daní
*federální vláda přímo nic nestaví; participuje při výstavbě i federální sítě a to na základě ústavy

V roce 2007 Kanada na federální úrovni připravila balík ve výši 33 mld. dolarů pro province, obce a komunity na stabilní plánovaní rozvoje silniční infrastruktury na další roky.

Výluční pravomoc nad údržbou a výstavbou federální sítě mají provincie. Místní a obecní silnice jsou v pravomoci nižší samosprávy. Neexistuje jeden celostní zdroj pro financování silniční sítě. Je to seskládané z vícero druhů.

Financování národní silniční infrastruktury

Federální zdroje

Federální vláda jak jsem zmínil je pouhým asistentem procesu a to i do historického pohledu. Není proto federální daň určená výhradně pro tento účel. A to ani pro účel údržby jak dálnic tak státních silnic. Federální daň z PHM je ale částečně vyhrazená pro tzv. Federal Gas Tax Fund, ze kterého se financují projekty nižší a místní samosprávy. Na provinční úrovni už tohle neplatí. Je to pro rozlohu území a udržitelnost sjízdnosti a dostupnosti regionů z hlediska jejich příjmů, kdy by to bylo nad jejich síly, ale je to federálním zájmem, aby tomu tak bylo.

Například federální vláda přispíva na dublování (dualizaci) trans-kanadské dálnice i v provincii Ontario, ale větší část nákladů nese provincie. Přispívá na dálniční výstavbu v hornaté Britské Kolumbii. Ale pak jsou i jednotlivé státní silnici na úrovni provinčních označení a provincie se musejí o hlavní tahy v plném rozsahu starat. Tady neplatí ani ta jistota, že federální vláda pomůže - může, ale nemusí.

Dle ústavy z roku 1867 jsou zkrátka provincie odpovědné za plánování, projektování, financování i výstavbu silniční infrastruktury a to včetně dálnic. To, že federální vláda pak napomáhá tomuto procesu je jen dobrovolná aktivita některých vlád. Většinu projektů, které spolufinancuje federální vláda pak řídí Infrastructure of Canada a to na základě bilaterálních dohod s provinciemi dle vzorců nákladovosti a rozlohy projektů se specifikami území. V roce 2007 to zesilnil Building Canada Plan, který je tady uveden a to o tu částku tehdy 33 mld. dolarů. Infrastruktura stárne a obyvatelstvo přibývá, takže i to financování potřebuje stabilitu.

1. Federal Gas Tax Fund

2 mld. z příjmů na úrovni 5 mld. (a tomu odpovídají i roční úpravy) federální vlády ze zdanění PHM posouvá federace na samosprávní projekty tak, že Federal Gas Tax v dané výši přesouvá do Federal Gas Tax Fund. Tento fond je jistota provincií a samospráv, že federální vláda jim 2x ročně posune peníze na základě počtu obyvatel a explicitně se to týká i motoru Kanady - Toronta. Samosprávy si mohou naproti fondu půjčovat nebo s ním jinak hospodařit.

2. Building Canada Fund

Tento speciální fond je určen pro každou provincii a teritorium na základě populace. S tím, že se spolupodílí na projektech max. 50% oproti samosprávě. Fond napomáhá vybudovat silnou kanadskou ekonomiku a zajistit efektivitu při pohybu tovaru, ale i osob a zajistit ekonomický růst. Jedna z hlavních priorit je podpořit National Highway System. Peníze federální vláda směruje do provinčních, teritoriálních, ale i lokálních projektů ve vlastnictví jak samosprávy tak i soukromých rukou.

3. Provincial-Territorial Base Fund

Fond má hodnotu kolem 2,3 mld. dolarů a je výslovně na podporu vyšší samosprávy. Je to cílený fond federální vlády, která limituje podporu na projekt ve výši max. 50% pro provincii a 75% pro teritorium s tám, že spadá pod Infrastructute of Canada a zároveň musí tato samospráva připravit seznam investicí předem a teprve pak může žádat o infrastrukturní výpomoc z fondu.

4. Ostatní fondy, které jsou ve stadiu rušení:

a) Canada Strategic Infrastructure Fund, nebo i CSIF podporoval širokou škálu velikých infrastrukturních projektů rozdělených do 5 kategorií, včetně silnic na principu max. 50% na projekt a každý silniční projekt musel znamenat zlepšení tranzitu pro tovar nebo přesun osob s cílem napojení státních provinčních silnic na silnice federálního významu. Tento fond se řídil zákonem Canada Strategic Infrastructure Fund Act. Bude zrušený, protože již na základé popisu je zřejmé, že byl příliš všeobecný a obsáhlý. Náhrada je zajištěná přes cílené fondy.

b) Border Infrastructure Fund, nebo i BIF byl rovněž tzv. sdílený fond do max. hranice spolufinancování projektů do výše 50%. Již dle názvu je zřejmé do jakých oblastí se zaměřoval a to extra do Canada-US border. Napomáhal v dlouhodobém horizontu zlepšovat financování infrastrukturních projektů v hraničním pásmu. Zrušený bude, protože většina tovaru a všeho jde stejně přes Highway 401 a na lokálních úrovních vyhovují jen veliké projekty. Vylepšení navíc přebírá soukromý sektor.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

příspěvek navazuje na ten výše, pro rozsah je to rozdělené

Financování provinční silniční infrastruktury

Toto financování stojí na provinčním zdanění PHM, na silničních daních a všech poplatcích za auta. Tyto daně a poplatky se mezi provinciemi odlišují. Dále, i vybrané pokuty směrují do financování sítě. Zároveň sem spadají licence za prvoz vozidla, registrační poplatky vozidel. Tyto příjmy provincií pokrývají většinu zdrojů vynakládaných na výstavbu, ale i údržbu hlavních silnic. Ovšem ani tady neplatí, že všechny příjmy ze zdanění PHM v rámci provincií směrují do silniční infrastruktury. Oni směrují jako všeobecní příjmy a jsou dál přerozdělovány. Prozatím v provincii Nova Scotia je to dané zákonem, že příjmy z prodeje PHM a výběru pokut směrují výhradně do provinčního fondu pod ministerstvem dopravy. V provincii Ontario, která se ekonomicky ale i populací podílí na Kanadě cca. 38% to funguje tak, že provinční daně z PHM a ostatní příjmy s tím související pokrývají 70% až 90% ročních nákladů na silniční výstavbu a údržbu.

Na federální ani provinční úrovni neexistují z historického hlediska mýtní poplatky, které by platili celoúzemně. Lokálně v Ontariu je jedna dálnice soukromá, ale není ani poplatek, který by byl srovnatelný s výkonovým mýtem nebo poplatkem za transport nákladu. A to navzdory faktu, že kanadský dolar oslabuje a daně z PHM přestávají stačit. Jako reakce na tuto historii jsou tady nové kanadské federální fondy. Problémy jsou ve větších centrech jako Toronto nebo Vancouver, kde ale probíhá transformační proces zdaňovaní života vs. náklady na život a které služby má řešit město a které provincie s tím, že tady zase federální vláda přispívá velikými částkami na rozvoj MHD.

Public-Private Partnership Funding

Nástroj PPP je v Kanadě silně využívaný pro financování velikých infrastrukturních projekt, včetně silnic a dálnic. V letech 1985 až 2013 dle hodnocení OECD dokonce použila Kanada tolik projektů PPP v oblasti silniční, železniční, letecké a námořní infrastruktury, že obsadila 6. příčku v rozsahu nákladů na projekty. Provozované projekty v oblasti silnic/dálnic se pak dají v jednotlivých tématech dohledat.

Teprve v 02/2009 federální vláda založila PPP Canada, federální korunní korporaci, která má mandát pro zlepšení stavu veřejné infrasruktury vůči daňovým poplatníkům ve srovnání s dostupností, náklady a vylepšením z některých hledisek (jako třeba časová dostupnost). Tato korporace má i fond P3 Canada Fund, který řídí částku 1,2 mld. dolarů pro projekty pro všechny typy fungování státu: pro federální veřejné agentury, provincie, terirotia a nejmenší komunity.

zdroje pro další čtení:

ústava 1867: https://www.canlii.org/en/ca/laws/stat/ ... t-c-3.html
Highways, Transport Canada: http://www.tc.gc.ca/eng/policy/acg-acgd ... s-2141.htm
building canada plan, Infrastructure of Canada: http://www.infrastructure.gc.ca/prog/bcp-pcc-eng.html
Gas Tax Fund, Infrastructure Canada: http://www.infrastructure.gc.ca/plan/gtf-fte-eng.html
Building Canada Fund, IC: http://www.infrastructure.gc.ca/prog/bcf-fcc-eng.html
Provincial-Territorial Base Fund, Infrastructure Canada: https://www.infrastructure.gc.ca/pd-dp/ ... t-eng.html
P3 Canada Fund: https://www.infrastructure.gc.ca/prog/f ... d-eng.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.2.2021 20:21:38, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kanada - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozsahem historické povodně ve východní Kanadě. Montreal a Ottawa jsou ve stavu nouze pro povodně. Oteplilo se a příliš rychle taje sníh. Navíc dost prší. V problémech je i provincie New Brunswick. V nasazení je mnoho vojáků i těžká armádní technika. Tisíce a tisíce domů jsou pod vodou. Odlehlé oblasti, ale i ulice ve městech. Jen nedávno přitom v roce 2017 byla podobná situace a nyní znovu. Proběhla mobilizace armády i rezervních stavů ze severu, západu i Toronta. Národní koncerny uvolňují obří vodní čerpadla, aby se voda dostala ze zatopených níže položených míst. Nestačí již běžné záchranní složky a tak je tady mobilizace jaká tady byla na konci IIWW. Naštěstí díky dobré informovanosti a odhadům stoupajících hladin řek je tady jen několik mrtvých, ovšem škody budou vysoké ...

https://www.cbc.ca/news/canada/montreal ... -1.5114366
https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/o ... -1.5113912
https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/2 ... -1.5113937

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Kanada“