Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Tak asi takto - dcera jezdí na lodích po Dunaji, poslední plavba 30.10. - 9.11. Nemohli se pro nedostatek vody nalodit ve Vilshofenu, museli do Řezna. Z Vídně potom autobusem 140 lidí do Budapešti pro nízkou hladinu Dunaje pod Bratislavou.
A i přes úsporné komory se stejně voda spotřebovává a to tam kde je jí relativně málo a to v rozvodí.
A i přes úsporné komory se stejně voda spotřebovává a to tam kde je jí relativně málo a to v rozvodí.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
TOTO NAPSAL dusanh VE VLÁKNU MINISTR DOPRAVY DAN ŤOK
považuji to za chytrý a velice odborný článek a nechci, aby zapadl. Ještě chci poděkovat dusanh za jeho napsání.
Ano, vody pro DOL je potřeba celkem cca 13m3/s. Je to voda potřebná pro dolnění vody ztracené odpařením a vsáknutím. Číslo vychází z hodnot získaných dlouhodobým sledováním údajů na kanálu Rhein-Main-Donau (SRN) a přepočtených na délku DOL. samozřejmě za předpokladu, že by se DOL postavil stejně důkladně, jako to postavili Němci
Pro připomenutí - řeka Morava v Olomouci PRŮMĚRNĚ 26m3/s (ale dneska jen 5,4!!). Kolik asi tak m3/s můžete z té řeky dlouhodobě brát, aby to bylo hydrologicky udržitelné? 3 (tři)? A kolik dneska?
Jinými slovy, v té části střední Evropy, kde má kanál stát, NEJSOU vodní zdroje pro jeho napájení. K čemu přehrada? Např. Slezská Harta má průměrný odtok 5,5m3/s. Tam to taky nevezmeme.
kdo ještě neporozuměl, co chci říci, tak nechť si představí barák s okapem nikoli pod střechou, ale hned dvě tašky pod hřebenem. Co asi tak v tom okapu nachytáme?
Jediný možný zdroj vody je Dunaj *), ovšem pánové konečně pochopili (byli pochopeni), že Rakousko nám na tuto megakravinu vodu nedá. Proto také došlo ke "geniálnímu" odklonu kanálu z Hodonína přes hřeben Malých Karpat(!!!!!) na Slovensko. Místo toho, abychom to - když už - táhli nejjednoduším směrem, tak jedeme přes další kopec. Ještě někdo věří, že se na tvorbě této věci podílejí kompetentní jedinci?
*) z Dunaje se bere voda pro MDK, ovšem jaksi v místě (Kelheim), kde má Dunaj průměrný průtok 335m3/s a zároveň je toto místo 15km (patnáct!) a 60 výškových metrů od nejvyššího místa kanálu RMD. Srovnejte s 200km (dvěstě) a 175 metry u DOL (oproti Dunaji ve Vídni). Tohle holt praotec Čech trochu podělal, posadit nás někam, kde není dost vody do kanálu...
Když jsme počítali spotřebu el. energie pro čerpání vody z Dunaje na rozvodí kanálu u Hranic a Třebovic, tak nám vyšlo, že to ročně bude cca 70% roční spotřeby elektrické energie celé železniční nákladní dopravy. A to je jen ta voda, to není energie spálená v naftě v těch lodích... A teď kolik tunových km je na železnici a kolik tkm by to bylo kanálem. Takže asi tak
A komu to ještě nestačí, celková podudržovanost silniční sítě v ČR se odhaduje na 1bilion Kč (VUT Brno, 2006). To opravdu máme zbytečných 600GKč na kanál?
považuji to za chytrý a velice odborný článek a nechci, aby zapadl. Ještě chci poděkovat dusanh za jeho napsání.
Ano, vody pro DOL je potřeba celkem cca 13m3/s. Je to voda potřebná pro dolnění vody ztracené odpařením a vsáknutím. Číslo vychází z hodnot získaných dlouhodobým sledováním údajů na kanálu Rhein-Main-Donau (SRN) a přepočtených na délku DOL. samozřejmě za předpokladu, že by se DOL postavil stejně důkladně, jako to postavili Němci
Pro připomenutí - řeka Morava v Olomouci PRŮMĚRNĚ 26m3/s (ale dneska jen 5,4!!). Kolik asi tak m3/s můžete z té řeky dlouhodobě brát, aby to bylo hydrologicky udržitelné? 3 (tři)? A kolik dneska?
Jinými slovy, v té části střední Evropy, kde má kanál stát, NEJSOU vodní zdroje pro jeho napájení. K čemu přehrada? Např. Slezská Harta má průměrný odtok 5,5m3/s. Tam to taky nevezmeme.
kdo ještě neporozuměl, co chci říci, tak nechť si představí barák s okapem nikoli pod střechou, ale hned dvě tašky pod hřebenem. Co asi tak v tom okapu nachytáme?
Jediný možný zdroj vody je Dunaj *), ovšem pánové konečně pochopili (byli pochopeni), že Rakousko nám na tuto megakravinu vodu nedá. Proto také došlo ke "geniálnímu" odklonu kanálu z Hodonína přes hřeben Malých Karpat(!!!!!) na Slovensko. Místo toho, abychom to - když už - táhli nejjednoduším směrem, tak jedeme přes další kopec. Ještě někdo věří, že se na tvorbě této věci podílejí kompetentní jedinci?
*) z Dunaje se bere voda pro MDK, ovšem jaksi v místě (Kelheim), kde má Dunaj průměrný průtok 335m3/s a zároveň je toto místo 15km (patnáct!) a 60 výškových metrů od nejvyššího místa kanálu RMD. Srovnejte s 200km (dvěstě) a 175 metry u DOL (oproti Dunaji ve Vídni). Tohle holt praotec Čech trochu podělal, posadit nás někam, kde není dost vody do kanálu...
Když jsme počítali spotřebu el. energie pro čerpání vody z Dunaje na rozvodí kanálu u Hranic a Třebovic, tak nám vyšlo, že to ročně bude cca 70% roční spotřeby elektrické energie celé železniční nákladní dopravy. A to je jen ta voda, to není energie spálená v naftě v těch lodích... A teď kolik tunových km je na železnici a kolik tkm by to bylo kanálem. Takže asi tak
A komu to ještě nestačí, celková podudržovanost silniční sítě v ČR se odhaduje na 1bilion Kč (VUT Brno, 2006). To opravdu máme zbytečných 600GKč na kanál?
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Zkušenost z 25 let provozu kanálu Rýn-Mohan-Dunaj
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/k ... oprava_pkk
Očekávané objemy přepravy se nenaplnily, problémy se suchem.
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/k ... oprava_pkk
Očekávané objemy přepravy se nenaplnily, problémy se suchem.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Také si myslím že máme spoustu jiných problémů než investovat šílené částky do pochybného projektu.
Nicméně do Ostravy by se ten kousek z Polska protáhnout mohl.
Ještě k té historii - nedávno jsem viděl mapku Těšínského slezska z války a tam byl zakreslen přístav v Karvinné...
Nicméně do Ostravy by se ten kousek z Polska protáhnout mohl.
Ještě k té historii - nedávno jsem viděl mapku Těšínského slezska z války a tam byl zakreslen přístav v Karvinné...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Ťok je považován za nejslabšího ministra Babišovi vlády. Úlitbou Zemanovi v podobě D-O-L doufá Ťok v pokles počtu kritiků. Projekt je ale tak nesmyslný, že ho nepodporují ani Babišovy Lidové noviny.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
A naopak Časopis stavebnictví, jej podporuje.theodor less píše:Projekt je ale tak nesmyslný, že ho nepodporují ani Babišovy Lidové noviny.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Soude podle vyvoje z poslednich let ma nase vodohospodarstvi jinaci problemy k reseni nez naplneni kanalu D-O-L... Nezbyva nez doufat, ze po skonceni Zemanova mandatu daji s touhle utopii pokoj... I kdyz Klaus.ml. je snad jeste horsi volba, ackoli si to dnes tezko predstavit... Jinak moc nevim o tom, ze by tahle vlada nejak excelovala, takze by slo Toka povazovat za nejslabsiho... Paradox je, ze znam lidi, kteri pred volbami na Toka nadavali, pak volili ANO a na Toka zase nadavaji...
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Jj přesně. Ale zasesi nemyslím že je špatně se tím zabývat. Z dlouhodobého hlediska že se udělal hrubý projekt a trasování je jen dobře. Udělat územní rezervu, zakreslit do územních plánů a odložit na později.
Ťok no comment.
Ťok no comment.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Problém odborných časopisů je v tom, že si na sebe nevydělají. Tak jsou vydavatelé rádi, že je někdo sponzoruje. Takže o nějaké nezávislosti nemůže být řeč. Rád bych si přečetl o velkých stavebních selháních; kromě stavařské motivace i kvůli obyčejné lidské zvědavosti. Mám smůlu, za pitvání problému by firmy časopisu neplatily. Jsou kauzy, které hýbou společností, a člověk by si chtěl udělat názor na základě nezkreslených faktů. Jasně, o "živých kauzách" které jsou u soudu, by ani psát nemohli, ale jsou některé starší věci, o nichž by se psát mohlo. Pokud by ovšem neexistovala výše zmíněná ekonomická omezení. Jistá autocenzura (někdy přímo manipulace) platí i v hodnocení toho, co se má stavět. Firmy stavět chtějí, a nejsou zvědavé na články, které by stavění hatilo.JAnD píše:A naopak Časopis stavebnictví, jej podporuje.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Napíšu sem jediný názor na tenhle projekt. Ekonomika může vycházet jak chce, ale investice 600 miliard je jako kdybych si v domácnosti řekl, že se vyplatí koupit bitcoin, půjčil si 5 mega nakoupil bitcoiny a po propadu bych se mohl jít zastřelit. Přesně takový je tento projekt, protože již v současné době vidíme, jaké u nás v ČR můžeme s naší krajinou mít problémy se suchem. A že je máme už teď obrovské, bohužel v povědomí lidí (a troufám si říct, že i většiny tady na fóru) to zatím není tak palčivé téma.
Plánovat takovouhle stavbu a říct, že voda bude je naprosto mimo stejně jako říct, že jsme doufali, že v prosinci nebude na Vysočině padat sníh. Takže v jednom případě srážky budou, ale v druhém ne. Nemluvě o zkušenostech z Německa.
Další věc je, že je to prostě moc peněz. Je to proplacení všech důchodů za jeden rok. Takže pokud by vláda rozhodla, že v průběhu 10 let každý důchodce bude jeden rok bez peněz, tak ok
Když budu mít našetřen milion, tak dám něco do investice a něco stranou na horší časy. A ne že si půjčím dalších 10 mega a investuju více a doufat, že investice vyjde.
Plánovat takovouhle stavbu a říct, že voda bude je naprosto mimo stejně jako říct, že jsme doufali, že v prosinci nebude na Vysočině padat sníh. Takže v jednom případě srážky budou, ale v druhém ne. Nemluvě o zkušenostech z Německa.
Další věc je, že je to prostě moc peněz. Je to proplacení všech důchodů za jeden rok. Takže pokud by vláda rozhodla, že v průběhu 10 let každý důchodce bude jeden rok bez peněz, tak ok
Když budu mít našetřen milion, tak dám něco do investice a něco stranou na horší časy. A ne že si půjčím dalších 10 mega a investuju více a doufat, že investice vyjde.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Soustředil bych úsilí a peníze na dostavbu a modernizaci silniční, dálniční a železniční sítě a na projekty související s životním prostředím a změnou klimatu.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Děčínský jez - Správa Národního parku České Švýcarsko došla k závěru, že kompenzační opatření za Naturu 2000 nejsou možná. = EIA o kterou usiluje ŘVC od roku 2002 nebude.
Za ekonomickou minimální hranici pro nákladní vodní dopravu se považuje výška hladiny 150 centimetrů. „Ta byla loni na Labi jen do začátku května. Nad 150 centimetrů se pak kvůli dlouho panujícímu suchu dostala až v prosinci,“ sdělila v úterý Právu mluvčí Povodí Labe Hana Bendová.
https://www.novinky.cz/domaci/494539-br ... -labi.html
Za ekonomickou minimální hranici pro nákladní vodní dopravu se považuje výška hladiny 150 centimetrů. „Ta byla loni na Labi jen do začátku května. Nad 150 centimetrů se pak kvůli dlouho panujícímu suchu dostala až v prosinci,“ sdělila v úterý Právu mluvčí Povodí Labe Hana Bendová.
https://www.novinky.cz/domaci/494539-br ... -labi.html
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
"Zeman jednal s rakouským prezidentem: Pokud jde o vodní propojení Dunaje, Labe a Odry, zachoval Van der Bellen podle Zemana neutralitu..." Diplomaticky řečeno...
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ze ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ze ... 47ab5f122/
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
my zase zachováváme neutralitu pokud jde o dostavbu D52:))))))
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Jsme to někde nedavno zhruba propočítávali, že na tu přepravní kapacitu podle tonáže by stačila nákladní jednokolejka s výhybnama co 50 km, stavební sklon do 20 promile (na rozdíl od vodorovnýho u kanálu) a šířka koridoru cca 5 metrů (místo 60-100 metrů pro kanál). Investice i zásah do krajiny nesrovnatelně menší. A to neberu do úvahy, že ten německej kanál je postavenej na větší plavební profil dunajských člunů, který by se musely u nás překládat na lodě labskýho standardu, a působí na území s trošku vyšším levelem ekonomiky a možná i na zajímavějšim dopravnim směru.JAnD píše:Zkušenost z 25 let provozu kanálu Rýn-Mohan-Dunaj
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/k ... oprava_pkk
Očekávané objemy přepravy se nenaplnily, problémy se suchem.
Další parametr je rychlost přepravy, už teď je spočítaný že je časově i ekonomicky lepší to z Černýho moře někam k Rotterdamu vzít námořní kontejnerkou kolem Giblartaru a La Manchem, než se trmácet pomalou cestou a čekat na zdymadlech. Což je i odpověď na otázky "proč něco vozit vlakem", protože tam se ještě přepravní doba od kamionu nemusí lišit řádově.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Ovšem co s nadrozměrnou přepravou? To se na koleje nevejde. Leda že by ta nová trať byla s extrémně zvětšeným profilem, a nejspíš kvůli tomu i širokorozchodná (co takhle 3m). Což není zas tak špatný nápad, ve srovnání s náklady na kanál.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Nadrozměry jezdí i ze Slezska přes Rozvadov. Kolik jich do měsíce je?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Taktika ministrů, jak se vlichotit prezidentu Zemanovi. Předstírat, že chtějí splnit jeho budovatelský sen. „Někteří politici vědí, že když budou podporovat vodní koridor, tak se na ně prezident moudře podívá a řekne – no, moc vám to ministrování nejde , ale u toho projektu D-O-L vás musím pochválit, tady to děláte dobře. Takže motivace jsou různé: někdo má dobrý vztah s prezidentem a u některých – a klidně to přiznejme – je to prostě čirý strach, že když půjdou proti prezidentovu základnímu projektu, tak tím nic nezískají,“ míní předseda Asociace D-O-L Jan Skalický.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
A pak že Zeman není mstivý stařec....
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
On někdy někdo tvrdil opak ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Zadal jsem si s ďáblem. Nejen, že jsem sledoval ČT, ale i pořad "Nedej se". Zaujala mě informace, že ekonomická studie D-O-L vyšla. Trošku se tomu pomohlo nezapočítáním všech nákladů a několikanásobným nadhodnocením předpokládaných přepravených tun, ale nebuďme tak malicherní. Hlavně, že to vyšlo.
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Pořad nedejse jde opravdu do kopru .. viděl jsem před časem nějaké díly, které se mi i líbily, resp. zaujaly mě, ale poslední co jsem měl čest, to je jedna velká demagogie
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Tak Arame, to jsi měl tenkrát kliku ! Co jsem kdy od nich viděl, byla demagogie na n tou . Jednostranné reportáže... Vše k
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
Kanál na Moravu má vést 30 kilometrů v tunelech. Utopie, směje se starosta
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_mvo
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_mvo
Re: Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe
To jsou fakt magoři, postavili by asi nejradši 30 km tunelů namísto poloviny sítě VRT a pak by zjistili, že nemají vodu na zatopení
A to už nemluvím o tom, že Labská větev je nesmyslná už sama o sobě, tunely netunely .. ale chápu, že megalomanské plány a utopie byly a budou součástí času ..
A to už nemluvím o tom, že Labská větev je nesmyslná už sama o sobě, tunely netunely .. ale chápu, že megalomanské plány a utopie byly a budou součástí času ..