ČD x jiní dopravci

Odpovědět

Jak byste chtěli zvýšit kvalitu cestování v českých vlacích?

Restrukturalizace ČD a zachování monopolu
7
9%
Privatizace ČD
8
10%
Vpuštění konkurence
61
76%
Jiným způsobem (uveďte)
4
5%
 
Celkem hlasů: 80

andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od andy »

Zpráva, která trochu souvisí s diskutovaným tématem - neexistencí tendrů na regionální přepravu:
Dopravní obslužnost bez soutěže – nejen vlaky, ale i autobusy

Uvnitř jsou zmínky o reportáži MF Dnes - zřejmě šlo o tento článek:
Kraje rozdaly autobusovým dopravcům miliardy bez tendru
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od martini »

jonáš píše:pokud opravdu platí že "Kraj má ze zákona povinnost dopravci zajišťujícímu základní dopravní obslužnost v rámci závazku veřejné služby uhradit vykázanou prokazatelnou ztrátu", pak je cenová nabídka dopravce ve VŘ zcela irelevantní.
Nový zákon o veřejných službách v přepravě cestujících (nebo jak se to jmenuje) to ruší, neboť je jím transponována příslušná evropské směrnice 1370/2007 s platností od 3.12.2009 (to byl ten důvod, proč narychlo uzavíraly smlouvy před tímto datem s ČD). Pro základní orientaci stačí wiki.

Ad Pendolino: Prodražila se ještě tím, že jsou třísystémová (tři možné napájecí soustavy bez zastavení) a mohla by tudíž bez problémů jezdit tu relaci Berlín - Vídeň. Na trase z Prahy do Ostravy se to skutečně nepoužije :-(

Ad konkurence: Problém byl, že Jančura i všichni ostatní nebyli schopni začít jezdit už v 2010, ale až 2011/2012 a ČD nechtěly uzavřít smlouvy jen na ten rok a půl +/-. Mělo se to nicméně na pár místech zkusit. Třeba nezklame stát a vypíše nějaké tendry na rychlíky, ta možnost v té smlouvě s ČD je (ale nikoliv povinnost).

To Mike: HK se se SA už jezdí z Černého mostu někdy od léta +/- viz. http://www.idos.cz
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od andy »

Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Lenny »

andy píše:Něco pro Lennyho ;)

ČD slibují masivní modernizaci vagonů
Podobné plány ohlásily dráhy i loni, kdy chtěly nakoupit ojeté vagony od zahraničního železničního dopravce a nové motorové jednotky. Vyhlášení výběrových řízení bylo několikrát odloženo. Motoráky se nakonec nepodařilo sehnat, výsledek tendru na ojeté vozy ze zahraničí dráhy dosud neoznámily.
Nemám obavu, že to neskončí podobně i letos. Takových plánů a slibů tu bylo a co z toho ....

SA jezdí do HK od října.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jonáš »

martini píše: Nový zákon o veřejných službách v přepravě cestujících (nebo jak se to jmenuje) to ruší, neboť je jím transponována příslušná evropské směrnice 1370/2007 s platností od 3.12.2009
Čili ouřady si hlavně chtěly zjednodušit život .. při současný praxi a soudních lhůtách je vyřízení takovýho rozsahu výběrových řízení za rok krajně nepravděpodobný :|

Co je v tý wiki:
* Bloková výjimka pro železniční dopravu na regionální a dálkové spoje.

Maximální smluvní doba by byla 10 let u autobusové dopravy a 15 let u drážní, přičemž v případě podstatných investic mohou být tyto doby ještě o polovinu prodlouženy.

Čili i po novelizaci nic proti ničemu.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od viky »

Jančura přetahuje zaměstnance Českým drahám, rozjíždí své vlastní vlaky


Student Agency podnikatele Radima Jančury i přes problémy na železnici rozjede své vlastní žluté vlaky. Její dceřiná firma RegioJet začne s provozem železnice v Ústeckém kraji. Zpáteční jízdné bude pět korun. Nové vlaky a zajímavé zázemí láká už i zaměstnance Českých drah, kteří se k RegioJetu hlásí.
Firma se před několika měsíci pokoušela prosadit v regionální dopravě v jednotlivých krajích. Jenže hejtmani podepsali bez výběrového řízení smlouvu s Českými drahami. Jančura se i přesto rozhodl s vlastními vlaky prorazit. V provozu budou sice jen tři měsíce, za tu dobu chce podnikatel upozornit na nedostatky ve veřejné dopravě.

„Smyslem celé kampaně je upozornit na katastrofální stav zadávání zakázek ve veřejné dopravě,“ uvedla ve čtvrtek firma k první reprezentativní jízdě po Praze.
Na železnici budou jezdit žluté vlaky od společnosti Siemens, barva reprezentuje firmu i v autobusové přepravě.

RegioJet ve vlacích nabídne připojení k internetu zdarma. Stejně jako u autobusů bude standardem steward či nabídka občerstvení. Jízdné bude symbolické, a to pět korun. Jančura k tomu uvedl, že dražší jízdné ani nemá smysl, protože veřejná doprava je živa zejména z dotací, které bohužel RegioJet nemá.
O zaměstnance nebude mít firma nouzi, hlásí se k ní hlavně lidé od Českých drah. „V současné době evidujeme stovky žádostí o práci na železnici, především z řad současných zaměstnanců ČD. Je to přirozené - strojvedoucím nabízíme lepší platové podmínky. Znovu se tak potvrzuje, že otevření dopravního trhu je pro zaměstnance jednoznačně prospěšné,“ vysvětlil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek.

Firma si zaměstnance najala jen na tři měsíce, tedy na dobu trvání kampaně.

Žluté vlaky budou v Ústeckém kraji jezdit nejprve dva víkendy, a to od 24. dubna, na trati z Krupky do Děčína, ve všedních dnech pak mezi Ústí nad Labem a Teplicemi, a to bez přestupu. Po dvou týdnech provozu se vlaky přesunou na tratě Olomouckého kraje, kde budou jezdit rovněž dva týdny, poté kampaň končí v Plzeňském kraji. Tam však budou železnici brázdit téměř dva měsíce.
zdroj:
http://www.novinky.cz/ekonomika/198303- ... vlaky.html
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jonáš »

Jo, výstavka bude putovní.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Sosa »

No sám tvrdí že ho ta měsíční sranda přijde na 10 mega.Rád bych věděl kolik se do toho jeho vlaku vejde lidí a kolik jízd udělá,potom by bylo jasný kolik by bylo jízdné.A to si tu soupravu jen půjčil.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jonáš »

Stačí se podívat na normální tarif http://www.regiojet.cz/provoz/tarif/tarif je tam ke stažení -- opsanej od Dráhy, akorát bez slevy v kategorii "zákaznické jízdné".
A i za to by moh jezdit jen minimálně se stejnou dotací od krajů jako Dráha .. nový vozidla se holt musej nějak zaplatit. Mmch Dráha bude mít nový vozidla brzo taky http://www.zelpage.cz/zpravy/7687
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Web »

Sosa píše:No sám tvrdí že ho ta měsíční sranda přijde na 10 mega.Rád bych věděl kolik se do toho jeho vlaku vejde lidí a kolik jízd udělá,potom by bylo jasný kolik by bylo jízdné.A to si tu soupravu jen půjčil.
A vy si auto taky jenom půjčujete, abyste to měl levnější? ;-)
jonáš píše:...A i za to by moh jezdit jen minimálně se stejnou dotací od krajů jako Dráha .. nový vozidla se holt musej nějak zaplatit...[/url]
Tohle čtu pořád, tak nevím proč se všichni tak bojí soutěží? Vždyť to přece prohraje na plný čáře, ne?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Sosa »

Web píše: A vy si auto taky jenom půjčujete, abyste to měl levnější? ;-)

Tohle čtu pořád, tak nevím proč se všichni tak bojí soutěží? Vždyť to přece prohraje na plný čáře, ne?
Pokud to auto budete potřebovat jen jednou tak si ho koupíte?

Tady byl problém spíše s tím,že nikdo kroměČD nemá zkušenosti a kapacity na tak velkou zakázku.Pokud by se jednalo o pár tratí,tak ať si to klidně SA vyhraje,to se dá rychle napravit,pokud neuspěje,ale pokud by ČD tu zakázku nedostalo,tak by muselo pustit postupně lidi a pokud by SA nedopadlo(což se vzhledem k tomu že je to akciovka s jedním majitelem a stát se může cokoliv),tak by s tím nikdo nic neudělal.
Navíc soutěž se dá vyhrát i s nereálnou cenou,že.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Web »

Sosa: No chtěl jste podle toho počítat náklady provozu SA versus ČD, přičemž jste napsal "a to je má jenom půjčené". Myslel jste to snad jinak než "to je má mnohem levněji než kdyby si je koupil"? A když si půjčíte auto na měsíc, bude to taky v přepočtu na časovou jednotku/kilometr levnější než když si ho koupíte na X let?

Na jak velkou zakázku? Hodláte vypisovat VŘ na celý stát? Já nebudu polemizovat o zkušenostech SA (protože autobusy jsou přece uplně něco jiného), ale ve VŘ byly i společnosti s železniční minulostí. Ale samozřejmě ne v ČR, to je asi jako chtít zaměstnat čerstvého absolventa VŠ s praxí 10 let, že. Ano, soutěž se dá vyhrát i s nereálnou cenou (viz ČD), pro kterou soukromník zkrachuje, ČD prodá nějaký majetek zpátky státu. V momentě alespoň částečně fungujícího trhu není problém toho soukromníka prakticky okamžitě nahradit jiným.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Sosa »

Myslel jsem to tak že když si to půjčíte tak platíte jen nájem(+ nějakou vratnou jistinu) zatímco když si to koupíte tak musíte něco zaplatit dopředu.A to něco na těch vlacích bude více než stojí všechny jeho autobusy.

No rád bych věděl,kde na evropském kontinentu funguje železnice na principu trhu?Zkoušeli to v GB a jak dopadli.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Web »

Sosa: Byl jste v GB? Já jo a dokonce jsem tam jezdil vlakem. ;-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jonáš »

A kolik jste platil tak zhruba za kilometr? Co vim tak i za kopečkama jsou dotace od spolkových zemí podstatně vyšší, a to i při zhruba třikrát vyššim tarifu v eurokursu. Na ty třešničky na dortu si holt ještě budeme muset vydělat, to měl tehdy Klaus pravdu.

Ty výběrový řízení by se bejvaly musely vypsat na celej kraj, kdyby to nedali ČD. Si myslim že by i hejtmani z ODS měli zadky stažený a hodili to dráze stejně, leda by počítali, že poberou všimný a pak potopa. A uvidíme za kolik budou jezdit soukromníci u Liberce v reálu, když maj domluvený dotace jen o něco vyšší než požadovala dráha .. a jak se povede matce s novejma jednotkama na vysočině.

A to pomíjim, že se tady dý jezdit jen s dýzlama, protože mašiny na elektriku, kompatibilní se zdejší infrastrukturou, prakticky neexistujou .. i když Škodovka už snad ty šimly udolá a panťáky se dělaj co fabrika stačí, ovšem ty jsou ještě na pár let vykoupený dopředu. Ono je to takovej spolehlivej recept, dvacet let to nechat vyhnít, včetně norem a legislativy, pár poťomkinových vesniček a pak revoluce .. hurá teď.

Pročpak si asi Jančura ty vercajky půjčuje a jezdí za bůra zrovna měsíc před volbama? 8-)
Stanleyk
Příspěvky: 60
Registrován: 11.3.2009 22:34:47
Bydliště: Nový Bor

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Stanleyk »

Tak jsem se zašel podívat na první ranní vlak z Děčína do Krupky.Fotky zde.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Lenny »

Už pouhá promo akce přinutila ČD jednat. A to se mi líbí, jen tak dal, ať klidně České dráhy zkrachují nebo ať je stát rozprodá po částech. :kladivo:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jannnn »

Tak, tak. ČD nasazením Elephantů krásně (možná že nechtěně) potvrdily, jak je konkurence přínosná...takže SA dál fandím :)
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Warcz »

Ja moc železniční dopravě fandím. Hlavně ve spojení Praha - Ostrava je to jediné schůdné řešení v budoucích 10 letech. Já třeba hojně jezdím Ostrava - Brno a usek Ostrava - Přerov je skoro nastejno jako autem ale úsek Přerov - Brno je katastrofa. To co zajedu za cca 1:15 autem, vlakem trvá 2 hodiny 20 minut :o(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Lenny »

Ty Elefanty tam byly poslány na 14 dnů, tedy stejnou akci jako Desira. Zajímalo by mě jaký bude další krok, když budou Desira jezdit na Olomoucku a Brněnsku.

Na elektrifikovaných tratích ČD nemají adekvátní vozidlo. 814 ne děkuji, a ty rekostrukce 844 tuším, pěkné, ale není to ono.

Od té doby, co jsou IC/EC bez příplatku došlo k devalvaci kvality vozů na nich nasazovaných. Dříve to bývalo samé Bee, Bpee a dneska jsou nasazovány Bee272, Bmee, které dříve jezdili na rychlících. Rovněž došlo k úpadku kvality vozů na Ex. Snad největší byl na Ex 520/521, kde byly jednu dobu nasazovány kopřiváky, teď hnědá koženka.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Lenny »

Warcz píše:Ja moc železniční dopravě fandím. Hlavně ve spojení Praha - Ostrava je to jediné schůdné řešení v budoucích 10 letech. Já třeba hojně jezdím Ostrava - Brno a usek Ostrava - Přerov je skoro nastejno jako autem ale úsek Přerov - Brno je katastrofa. To co zajedu za cca 1:15 autem, vlakem trvá 2 hodiny 20 minut :o(
Na te trati ani o moc rychlejší čas vyjezdit nejde (myšleno v řádu půl hodin), proto se taky připravuje modernizace spočívající ve zdvokolejnění a přeložkách tratí pro rychlost 160 km/h, pak to bude jezdit do hodiny.

První na řadu by měl jít úsek Blažejovice - Nezamyslice, na kterém je vyšší provoz, způsobený vedením vlaků Brno - Nezamyslice - Olomouc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od Lenny »

Lenny píše:A to se mi líbí, jen tak dal, ať klidně České dráhy zkrachují nebo ať je stát rozprodá po částech.
Nechci, aby to vyznělo, že ČD nemusím. Mě jsou jedno, jak dopadnou. Mě zajímá čas, pohodlí a cena a je mi šumák, kdo mi toto poskytne.

Upravil jsem název tématu, přišlo mi, že zrovna ne moc dobře vystihuje podstatu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od GiuseppeS »

Lenny píše: Na elektrifikovaných tratích ČD nemají adekvátní vozidlo. 814 ne děkuji, a ty rekostrukce 844 tuším, pěkné, ale není to ono.
Asi je tam překlep - na neelektrifikovaných tratích, ne? 814 neboli regionova je motorák a 844 je bájné "české Desiro". Jediné konkurenceschopné vozy ČD jsou elektrické jednotky (panťáky)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: ČD x jiní dopravci

Příspěvek od multi »

Aby to nebylo jak když se do Zlína dotáhl slon za dieslovou kolomotvou na nějaký filmový festival nebo co to bylo za akci. Třeba budou ČD tahat v okolí Brna a Olomouce slony za jinýma lokomotivama. :lol:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Negativní stránky ČD

Příspěvek od jonáš »

jannnn píše:Tak, tak. ČD nasazením Elephantů krásně (možná že nechtěně) potvrdily, jak je konkurence přínosná...takže SA dál fandím :)
Nevim z čeho ususzujete, olifanty jezděj ústí už několik let a protože přicházej průběžně další, daj se ramena na kterých jezděj prodlužovat, toť vše. Myslim že by se tam podívaly i bez vyčůraných propagací Jedinný Správný Dopravy ve žlutym.
Na ježdění bez drátů, milý Marconi, si ČD objednávaj štádlery. To je ještě trochu novější a efektivnější vozejk než si půjčil ten mediálně-autobusovej mág.
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“