Takhle hospodaří stát.MD... neprovedlo žádnou kontrolu zaměřenou na správnost vykazování prokazatelné ztráty
z plnění závazku veřejné služby na zajištění dopravních potřeb státu.
ČD x jiní dopravci
Re: ČD x jiní dopravci
Poslední věta je taky dobrá
Re: ČD x jiní dopravci
Na ten závěr NKÚ jsem taky velmi zvědav, ale k tomu se dostanu bohužel až jindy...
Ano, protože to bohužel nebylo jak zkontrolovat... Teď se díky nově prosazenému systému financování drážní dopravy uhradí jen skutečná dotace v závislosti na počtu ujetých km, což by mělo být mnohem transparentnější.dd píše:Poslední věta je taky dobráTakhle hospodaří stát.MD... neprovedlo žádnou kontrolu zaměřenou na správnost vykazování prokazatelné ztráty
z plnění závazku veřejné služby na zajištění dopravních potřeb státu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: ČD x jiní dopravci
Aby to tu neusnulo, tak přidám pár odkazů.
harmonogram otevírání trhu
požadavky na kvalitu na první trať (Ostrava-Krnov-Olomouc)
harmonogram otevírání trhu
požadavky na kvalitu na první trať (Ostrava-Krnov-Olomouc)
Re: ČD x jiní dopravci
Tak to jsem zvědam, mam z letmýho přečtení dojem, že snad žádný dostupný vozidlo všechny požadavky nedokáže splnit. A pak je v těch kapacitách pěkná ta jedna "420" v jednom směru jednou za týden, když všechno ostatní je do 300 .. to se asi někde budou hromadit nevyužitý vozidla
Re: ČD x jiní dopravci
Nevím, proč nestačí mírné zlepšení a je potřeba hned to nejlepší, co se dá sehnat. Jestli se to vůbec dá sehnat. Nepřekvapilo by mě, kdyby díky kombinaci nějakých drobností odpovídal pouze jediný vlak.
Kapacity by měly vycházet ze současného zájmu. Sice se to nehodí, ale co naděláte. Nemůžete nařídit studentům, že nemají jezdit ze školy v pátek večer, ale až v sobotu
Kapacity by měly vycházet ze současného zájmu. Sice se to nehodí, ale co naděláte. Nemůžete nařídit studentům, že nemají jezdit ze školy v pátek večer, ale až v sobotu
Re: ČD x jiní dopravci
Podmínky se mi nezdají nějak zvlášť zběsilé, v motorácích se toho dělá... Jako největší problém bych viděl vozidlo musí být ke dni zahájení provozu schváleno pro provoz na předmětných dráhách.
A minimální != právě taková kapacita. To už si musí zařídit dopravce, aby se mu v dole nehromadili horníci.
A minimální != právě taková kapacita. To už si musí zařídit dopravce, aby se mu v dole nehromadili horníci.
Království a půl princezny za 511.
Re: ČD x jiní dopravci
Požadavek naprosto logický a jakou v tom může nadělat paseku
Re: ČD x jiní dopravci
No vono si musí uvědomit taky to ministérium, že každá sranda něco stojí. Takže požadavek na špičkovou kapacitu s nulou nebo desíti procentama stojících cestujících může zdražit spoj násobně, protože se kvůli němu bude muset ta kapacita držet celej tejden nevyužitá a pak zpátky vozit prázdná. Aneb nemůžem chtít ústřice se šampáňem za cenu guláše s gambrihnusem
Nicméně Štádlery to celkem zvládaj, můžou jezdit spřažený po šesti akorát si jich musej dráhy objednat ještě pěkných pár desítek a některý kusy v první klase
Nicméně Štádlery to celkem zvládaj, můžou jezdit spřažený po šesti akorát si jich musej dráhy objednat ještě pěkných pár desítek a některý kusy v první klase
Re: ČD x jiní dopravci
Vozidla splňující požadavky jsou schopni dle mého standardně zajistit jak Škodovka, tak Stadler, Siemens či Bombardier a určitě i někdo další, takže tam bych se nebál. Co se týče kvality, je zájmem MD to díky otevírání trhu výrazně zlepšit kvalitu i za cenu, že by se toho případně objednávalo méně... Je jasné, že rozpočet je limitovaný.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: ČD x jiní dopravci
Pochopil jsem to tak, že počet spojů je daný a bude se soutěžit cena, resp. co nejnižší dotace.
Požadavek na nové vozy určitě hraje do karet novým přepravcům. Pro ČD by bylo nejlepší ponechat stávající kvalitu.
Jako člověk, který jezdí vlakem málo, si myslím, že ani fungl nové vozy nepřilákají znatelně větší množství cestujících. Rozhodně ne tolik, aby se zaplatily. A z pohledu cestujícího mi přijde lepší mít nižší kvalitu a více spojů než málo spojů s novými vlaky. Zejména v jednom z nejchudších regionů ČR.
Požadavek na nové vozy určitě hraje do karet novým přepravcům. Pro ČD by bylo nejlepší ponechat stávající kvalitu.
Jako člověk, který jezdí vlakem málo, si myslím, že ani fungl nové vozy nepřilákají znatelně větší množství cestujících. Rozhodně ne tolik, aby se zaplatily. A z pohledu cestujícího mi přijde lepší mít nižší kvalitu a více spojů než málo spojů s novými vlaky. Zejména v jednom z nejchudších regionů ČR.
Re: ČD x jiní dopravci
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-m ... oprava_neh
Tak to je megaluxuska, oproti těm žlutým ojetinám, či černým tramvajím.
http://youtu.be/hfDEAX6Bj4g
Tak to je megaluxuska, oproti těm žlutým ojetinám, či černým tramvajím.
http://youtu.be/hfDEAX6Bj4g
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Smutné na tom je, že to budou tahat pronajaté Taurusy kvůli problémům s homologací Škody 380.monin píše:http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-m ... oprava_neh
Tak to je megaluxuska, oproti těm žlutým ojetinám, či černým tramvajím.
http://youtu.be/hfDEAX6Bj4g
Re: ČD x jiní dopravci
Tak ej to samozřejmě trochu vada na kráse, že Railjety budou tahat jen pronajaté Taurusy a ne naše Škody a tím bude jejich provoz dražší, ale je to spíše díky problému s technologickým propojením Railjetu a nové lokomotivy Škoda a tedy rivalitou Siemens/Škoda, kdy by musel Siemens zpřístupnit Škodě software, což samozřejmě asi nechce a černý Petr s řešením pronájmů, zůstal tedy díky tomu ČD. Nová 380 už klíčová povolení pro sousední státy, kam by mohla s Railjety jezdit, má.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: ČD x jiní dopravci
K tomu se Škodovky mohou jednoduše nasadit na běžné vlaky.
Re: ČD x jiní dopravci
Ono je to jako obvykle úplně jinak. Ne že by neměla 380 jakési drobné "potíže s homologací", ale nijak by to nepomohlo. Ty Railjety používaj trochu nestandardní komunikační protokol kterej uměj jen mašiny od Siemense, a ČD holt nebudou Škodě připlácet aby ho implementovala do 380 (která jinak umí standardní verzi dle specifikace) a ta zas ty mašiny nebude znova komplet schvalovat kvůli mizernejm sedmi soupravám. A počkejte s nadšenim až se s tim svezete, některý reakce na ty werky moc nadšený nejsouJirkaS píše: Smutné na tom je, že to budou tahat pronajaté Taurusy kvůli problémům s homologací Škody 380.
Re: ČD x jiní dopravci
Tak když Railjety jsou podle Vás mizerné werky, tak pak by mě tedy zajímalo, co si myslíte o těch žlutých ojetinách, co mohou jezdit max.140km/h a v létě se občas mění v infrasauny, nebo co si myslíte o těch černých tramvajích z Polska, vydávaných u nás, za vrchol luxusního cestování.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Ono je to asi vše jinak, od začátku je prý domluveno, že bude jezdit 10 souprav, 7 našich a 3 rakouské, ale všech 10 mašin dodají rakušáci. Nikdo nebude nikomu nic přeúčtovávat.
Re: ČD x jiní dopravci
Hádejte .. napsal jste to sámmonin píše:Tak když Railjety jsou podle Vás mizerné werky, tak pak by mě tedy zajímalo, co si myslíte o těch žlutých ojetinách, co mohou jezdit max.140km/h a v létě se občas mění v infrasauny, nebo co si myslíte o těch černých tramvajích z Polska, vydávaných u nás, za vrchol luxusního cestování.
Ale jel jsem z podzima tim novym škodováckym panťákem "panter" či čo to má marketingově napsáno a to mi přišlo jako důstojný vozidlo, na osobáky. Na rychliky EC vagony od Siemense, to je myslim slušnej standard, ať jsou naše nebo rakouský. Já ty Railjety ještě neviděl, takže "mizerné" nepíšu
Re: ČD x jiní dopravci
Pořád lepší "tramvaj a ojetina" než pinďolínomonin píše:Tak když Railjety jsou podle Vás mizerné werky, tak pak by mě tedy zajímalo, co si myslíte o těch žlutých ojetinách, co mohou jezdit max.140km/h a v létě se občas mění v infrasauny, nebo co si myslíte o těch černých tramvajích z Polska, vydávaných u nás, za vrchol luxusního cestování.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: ČD x jiní dopravci
A jel jste tím někdy? Vyzkoušel jsem všechny 3 a podle mě je nejpohodlnější Pendolíno, pak tramvaj a nakonec ojetina, která je navíc pomalejší.harmonica píše:Pořád lepší "tramvaj a ojetina" než pinďolíno
Re: ČD x jiní dopravci
harmonica: Tak proti gustu žádný dišputát. To já chápu, to je jasný. Zvláště když přepravce v parném létě přidá k jízdence ještě promo akci - infrasauna zdarma, dále když jezdí max. rychlostí 140 km/h a tím dává všanc cestujícím, aby se při té infrasauně ještě stačili pořádně pokochat i krajinou a naopak, se zase paradoxně distancuje od přepravy kol, lyží, kočárků a nedávno se dokonce na chvíli distancoval i od přepravy cestujících na invalidním vozíku, kteří by tím údajně zdržovali jeho žluté zázraky. Tak proč ve finále ne, proč takovou lákavou promo nabídku 1+1 zdarma, nevyužít a neskočit do ní. A to zvláště když jsme v Česku, že.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Ano jel, v LE však pouze v Business a tam nemužů říct ani půl slova že bych byl nespokojen(ano posledně nešel ve vlaku jeden WC z tech. důvodu). Kdežto pindolino, má menší prostor, vypadá jak z roku 90 a ty sedadla jsou brutálně nepohodlné a to prosím pěkně mluvím o první třídě. Každý má jiný názor/priority já to chápu. Pro mě je prostě LE-Byz/Pre,SA-PrvniTrida > Pindolino-PrvniTridaJirkaS píše:A jel jste tím někdy? Vyzkoušel jsem všechny 3 a podle mě je nejpohodlnější Pendolíno, pak tramvaj a nakonec ojetina, která je navíc pomalejší.harmonica píše:Pořád lepší "tramvaj a ojetina" než pinďolíno
monin: ty máš opravdu věcný komentář, každý si asi o tom udělá obrázek sám. Ať ti ČD slouží
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: ČD x jiní dopravci
Tak samozřejmě, že se díky Jančurovi&spol., ten kačák u ČD alespoň trochu rozvířil, o tom není pochyb. A vůbec jsem se tím nechtěl tohoto státního molochu zastávat. Pokud je, ale někdo alespoň trochu soudný, tak vidí ten obrovský a pozitivní rozdíl mezi ČD 2009 a ČD 2014. A nejedná se samozřejmě jen o vlaky. Jinak tomu Jančurovi, tomu to vše samozřejmě ze srdce přeji, klidně ať si ještě nakoupí letadla, ponorky, nebo ať si pronajme D1, ať dostaví D3 a pak ať si to vše provozuje na své náklady, proč ne. Ale podle mě je to obyčejný lhář, snílek a dokonalý manipulant veřejného mínění. Stačí si jen vzpomenout jaké zázraky před pěti sliboval se žlutými vlaky a co se z toho uskutečnilo. Kromě nákupu starých ojetin, nic. Jen ta jeho podzimní fraška s vozíčkáři (o vás nestojíme, s vámi jsou jen komplikace, jezděte si s konkurencí / bereme zpět, budeme Vás zase vozit - rozuměj náš fitnes vyškolený personál vás bude ručně vysazovat do našich vagónů), či to, že se RJ nedávno začal cpát i na trať Praha - Hamburg (něco ve smyslu - sám mám málo?) a po té, když u DB zjistili s kým mají tu čest, a že by jim tam musel jezdit leda tak na trakaři, tak z toho rychle vycouvali a vrátili se zpět k ČD. Tak toto vše, hovoří snad za vše.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
je to soukromý přepravce, tak si snad -proboha- může vozit koho chcemonin píše:...distancuje od přepravy kol, lyží, kočárků a nedávno se dokonce na chvíli distancoval i od přepravy cestujících na invalidním vozíku, kteří by tím údajně zdržovali jeho žluté zázraky. ..
i kdyby ty vlaky jezdily "jentak", tak jezdí za jeho peníze
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: ČD x jiní dopravci
To je samozřejmě nesmysl. Jezdí po státních kolejích, tak musí dodržovat pravidla platná pro všechny. Až si postaví vláček na své zahradě, tak si bude moct dělat cokoliv.Mike píše:je to soukromý přepravce, tak si snad -proboha- může vozit koho chce
i kdyby ty vlaky jezdily "jentak", tak jezdí za jeho peníze