ČD x jiní dopravci
Re: ČD x jiní dopravci
Šéf ČD Daniel Kurucz: http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... imo-koleje
Některé věty by se mohly tesat do kamene:
"Systém Českých drah je vytvořen tak, že budeme vytvářet ztrátu."
"Ani více cestujících či nižší náklady problém v osobní dopravě drah nevyřeší, protože čím nižší bude ztráta, tím méně budou stát a kraje platit na úhradách."
"Zhruba 300 tisíc lidí má zákaznickou kartu, zaměstnanci s rodinnými příslušníky pak tvoří dalších 200 tisíc lidí."
Některé věty by se mohly tesat do kamene:
"Systém Českých drah je vytvořen tak, že budeme vytvářet ztrátu."
"Ani více cestujících či nižší náklady problém v osobní dopravě drah nevyřeší, protože čím nižší bude ztráta, tím méně budou stát a kraje platit na úhradách."
"Zhruba 300 tisíc lidí má zákaznickou kartu, zaměstnanci s rodinnými příslušníky pak tvoří dalších 200 tisíc lidí."
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: ČD x jiní dopravci
Tak osobní přeprava není dneska (s výjimkou pár tratí) zisková nikde, i Amtrack dostává tuším 2 mld. USD ročně.
Re: ČD x jiní dopravci
Podstata sporu je v tom, že i včetně dotací (to je jiný příběh) vytváří ztrátu a Jančura tvrdí, že by při stejné dotaci dokázal jezdit levněji. A vzhledem k 10 letému monopolu ve všech krajích mu nelze prokázat opak.
Protože o železniční dopravě (i osobní) uvažuji velmi pozitivně, stal jsem se během let velkým odpůrcem "Systému" Českých drah.
V roce 1999 jsem na trase Praha-Tábor začal jezdit vagonem B249 http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 3&rok=1999 a i po 15 letech stále jezdím a přitom se jedná vzhledem k neexistující dálnici o konkurence schopnou trať. Na vagon si nestěžuji, pouze bych současný stav neoznačil slovem zlepšení.
Protože o železniční dopravě (i osobní) uvažuji velmi pozitivně, stal jsem se během let velkým odpůrcem "Systému" Českých drah.
V roce 1999 jsem na trase Praha-Tábor začal jezdit vagonem B249 http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 3&rok=1999 a i po 15 letech stále jezdím a přitom se jedná vzhledem k neexistující dálnici o konkurence schopnou trať. Na vagon si nestěžuji, pouze bych současný stav neoznačil slovem zlepšení.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: ČD x jiní dopravci
Houdini: tak já tedy nevím, ale já v tom tedy rozdíl vidím.
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... lo=1540&ro
Jinak dnes aktuálně: http://ekonomika.idnes.cz/deutsche-bahn ... oprava_suj
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... lo=1540&ro
Jinak dnes aktuálně: http://ekonomika.idnes.cz/deutsche-bahn ... oprava_suj
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Před chvílí jsem se vrátil z ČB, tak přidám pár nových zážitků . Od posledních informací jsem absolvoval kromě zmíněných ČB také Plzeň, vše v režii ČD (překvapivě).
Praha - Plzeň: klasické R, v osmimístném kupé (látkové potahy) jsme byli jen dva a velký pes, třetí cestující si odvážil přisednout až v Rokycanech, kdy už byl vlak zjevně poměrně plný. Cenou za relativní pohodlí byl poměrně hutný psí odér (šlo o dlouhosrsté plemeno).
Plzeň - Praha: Pendolino, není moc, co dodat.
Praha - ČB: lepší R (pokračovalo to do Lince), kupé po šesti, spokojenost.
ČB - Praha: R z ČB (Blaník) - těžký socík a dokonce dvakrát! (kvůli práci na koridoru nás kousek cesty vezli autobusem). Osmimístné koženkové kupé, snaha o čistotu narážela na zjevné limity dané stářím vozu, pozice u okénka se vzhledem k dešti ukázala býti poněkud méně vhodnou... Byli jsme tam zase jen dva (a zase i pes, naštěstí hladkosrstý ), v osmi lidech to musí být docela nářez...
Závěr: Hodně se toho ve vozovém parku zlepšilo, ale někde ještě jezdí i pěkné hrůzy... Obrovský je i rozdíl mezi hotovými koridory a původní tratí, tady se opravdu odvedlo a odvádí hodně práce (dnes už SŽDC) !
Praha - Plzeň: klasické R, v osmimístném kupé (látkové potahy) jsme byli jen dva a velký pes, třetí cestující si odvážil přisednout až v Rokycanech, kdy už byl vlak zjevně poměrně plný. Cenou za relativní pohodlí byl poměrně hutný psí odér (šlo o dlouhosrsté plemeno).
Plzeň - Praha: Pendolino, není moc, co dodat.
Praha - ČB: lepší R (pokračovalo to do Lince), kupé po šesti, spokojenost.
ČB - Praha: R z ČB (Blaník) - těžký socík a dokonce dvakrát! (kvůli práci na koridoru nás kousek cesty vezli autobusem). Osmimístné koženkové kupé, snaha o čistotu narážela na zjevné limity dané stářím vozu, pozice u okénka se vzhledem k dešti ukázala býti poněkud méně vhodnou... Byli jsme tam zase jen dva (a zase i pes, naštěstí hladkosrstý ), v osmi lidech to musí být docela nářez...
Závěr: Hodně se toho ve vozovém parku zlepšilo, ale někde ještě jezdí i pěkné hrůzy... Obrovský je i rozdíl mezi hotovými koridory a původní tratí, tady se opravdu odvedlo a odvádí hodně práce (dnes už SŽDC) !
Re: ČD x jiní dopravci
Praha - Plzeň: tak proč lezeš do kupé kde je pes, bych si sedl jinam ne.
Plzeň - Praha: co je na tom Pendolinu tak hrozného?
Praha - Budějice: díky bohu, alespoň něco.
Budějice - Praha: fakt nevěřím, že by úplně celý vlak byl sestaven jen a jen z vagónu alá ČSD, tedy bez jakékoliv renovace, co zase ten pes?.
Plzeň - Praha: co je na tom Pendolinu tak hrozného?
Praha - Budějice: díky bohu, alespoň něco.
Budějice - Praha: fakt nevěřím, že by úplně celý vlak byl sestaven jen a jen z vagónu alá ČSD, tedy bez jakékoliv renovace, co zase ten pes?.
Naposledy upravil(a) monin dne 25.6.2014 21:06:37, celkem upraveno 1 x.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Je to hlavní trať a skoro na polovinu vlaků jsou nasazeny slovenské vagony. Ještě před 8-10 lety měly ČD klimatizované jen Pendolína, Elephanty a doslova pár vagonů. Zato Slováci už měli dost rekonstruovaných vagonů pro vlaky EC. Člověk si vybíral vlak podle toho, jestli tam jedou slovenské vagony . Od té doby se to zlepšilo, ale soupravy se Slovenska na Košičanu a spol. pořád dost pomáhají zlepšovat průměr kultury cestování vlakem v ČR ...Kubajsu píše:Musím říct, že mě loni ČD velmi příjemně překvapily. Na trati Praha - Žilina.
A překvapily mě právě proto, že jsem zvyklý na stav na "obyčejných" vlacích na zbytku sítě. Ano, určitý pokrok je i tam, ale spíš jen ve smyslu, že sedačky mají nový potah, protože stará koženka už jednoduše dosloužila a na oknech jsou záclonky... Prakticky nefunkční regulace topení, vaklající okna a poblikávající zářivky běžně zažívám stále...
Re: ČD x jiní dopravci
Taky jsem si to za chvíli po usazení říkal, ale když už jsem se přes něj propěchoval k okénku... Mělo to i své výhody, ale víc už si k psům nepřisedám .monin píše:Praha - Plzeň: tak proč lezeš do kupé kde je pes, bych si sedl jinam ne.
Už jsem tu dříve psal, že Pendolino je IMHO to nejlepší, co u nás jezdí, platí to samozřejmě i pro cestu z Plzně !monin píše:Plzeň - Praha: co je na tom Pendolinu tak hrozného?
Dokonce dva vlaky , kvůli výluce. Z ČB do Dynína byly tuším čtyři vagóny: 1 x 1.třída (tou na služební cesty jezdit nesmíme a navíc by to nebylo dost dobrodružné), 1 x kombinovaný poštovní (tam byla textilní sedadla, ale tyhle vagóny jsou přednostně pro děti a jejich doprovod, navíc už jsem ho znal) a 2 x klasická koženka - měl jsem ale zase celé kupé pro sebe. Z Plané do Prahy pak bylo o jeden vagón víc (nedošel jsem do něj, ale divil bych se, kdyby to nebyla taky koženka). Pes přistoupil v Táboře a vybral si mě tentokrát sám, asi poznal dobrého člověka !monin píše:Budějice - Praha: fakt nevěřím, že by úplně celý vlak byl sestaven jen a jen z vagónu alá ČSD, tedy bez jakékoliv renovace, co zase ten pes?.
Re: ČD x jiní dopravci
GiuseppeS :Tak to už taky není až taková pravda a naše nové, nebo rekonstruované vagóny už zdaleka převyšují průměr těch slovenských a proto platí už i opak, že naše soupravy hodně zvyšují komfort cestování na Slovensku, a to hlavně v úseku Kúty - Bratislava - Štúrovo, ale i na severu jezdí ČD na EC spojích přes Púchov, nebo Čadcu alespoň do Žiliny, kdy na Košičanu, jak píšeš jezdí Slováci.
Standa: tak nevím co to je IMHO, ale jsem rád, že cesta dopadla dobře i se psem z Tábora. Jinak to Pendolino je jistě úplně v pohodě, ale zkus tedy i ty, jako dobrý člověk, i ten Railjet, snad se tam taky, nějaký ten pes snad najde, třeba v Břeclavi.
Standa: tak nevím co to je IMHO, ale jsem rád, že cesta dopadla dobře i se psem z Tábora. Jinak to Pendolino je jistě úplně v pohodě, ale zkus tedy i ty, jako dobrý člověk, i ten Railjet, snad se tam taky, nějaký ten pes snad najde, třeba v Břeclavi.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Je krásný, že můžeš jet Railjetem do Břeclavi, ale jaksi to nijak neřeší to, že se potřebuješ dostat do ČB...
Re: ČD x jiní dopravci
Budějovice jezděj vykopávky běžně, stejně jako do Hradce přes Chlumec. Tam se to asi změní teprve až se dodělá rozkopanej koridor k Táboru (a opravěj se ty vagony odkoupený od Rakouska).
Re: ČD x jiní dopravci
Jonáš: Ten koridor bude ještě hodně nadlouho, ale každý hotový kousek je dobrý. Jinak stačí použít vlak, který jede až do Lince, a až tak hrozná vykopávka to nebude.
Monin: Na podzim asi budu muset pár cest absolvovat, ale vypadá to na Zlín, Karlovy Vary, Liberec, Jihlava a Brno. Takže na to Brno možná Railjet zkusím, jinak to spíš vidím na auto (ona už ta Plzeň a ČB byly dost na hraně ).
EDIT: IMHO = in my humble opinion
Monin: Na podzim asi budu muset pár cest absolvovat, ale vypadá to na Zlín, Karlovy Vary, Liberec, Jihlava a Brno. Takže na to Brno možná Railjet zkusím, jinak to spíš vidím na auto (ona už ta Plzeň a ČB byly dost na hraně ).
EDIT: IMHO = in my humble opinion
Re: ČD x jiní dopravci
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Stará dobrá koženka, tam si člověk sedl, opřel si hlavu o opěrátko, ne jak v těch nových vagonech, kde mu furt z ní hlava klouže dolů. V kupé si stáhl okénko, což u nových vagonů taky nejde a co mě nejvíce vadí. Všechno má svoje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: ČD x jiní dopravci
Jo, všechno má svoje. Stahovací okénka moc rád nemám, protože se bojím, že dostanu flaškou do hlavy při rekonstrukci koridorů, navíc ta aerodynamika. Ovšem jsem schopen celou cestu prostát u otevřeného okna. Plné kupé po osmi (navíc s číslováním sedaček cik-cak) je cestou z Košic horor. Zato koženka v létě je luxus. Že do vagónů prší, že netopí nebo jsou přetopené, že zářivky blikají a hučí, to má taky něco do sebe Ale ono stačí projet pár spojů na východ od nás a člověk získá nadhled...
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČD x jiní dopravci
Navíc v těch koženkových kupéčkách nás jezdívalo minimálně osm, když byla dobrá parta a nebylo místo, tak někdy i víc, což v těch nových nejde. Vím,že to nevadí, jelikož dnes už tolik lidí vlakem nejezdí, protože je to téměř nejdražší doprava.....................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: ČD x jiní dopravci
Problém neni ani tak ta koženka a osm sedaček, jako vlastnosti podvozku, vypružení a hajzlíku či nefunkčí nebo "přefunkční" topení .. i když ty největší vymletiny už jsou snad vyřazený, ale ještě před šesti až osmi lety to byla hodně velká loterie.
Re: ČD x jiní dopravci
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... ymi-vlaky/
http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-meni ... onomika_zt
http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-meni ... onomika_zt
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
http://www.novinky.cz/ekonomika/351382- ... odiny.html
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-moderni ... oprava_neh
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-moderni ... oprava_neh
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Ahooooj, jel údajně Pendolinem načerno.
http://zpravy.idnes.cz/zak-vlak-jizdenk ... _domaci_hv
http://zpravy.idnes.cz/zak-vlak-jizdenk ... _domaci_hv
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ČD x jiní dopravci
Já tomu věřím, potkal jsem ho na podzim na jednom rautu (nešlo o dopravu) a ptal jsem se pořadatele, proč ho tam zvali. Říkal, že byli v rozpacích, že přišel bez pozvánky a tvrdil, že tam patří, tak že ho tam nakonec pustili. Pak tam běhal po chlebíčcích - prostě neskutečné, jaký ubožák se u nás může stát ministrem
Re: ČD x jiní dopravci
No ale jako ministr nadělal určitě méně škod, než někteří jiní ...
Re: ČD x jiní dopravci
Dokázal se vecpat i do vládní delegace do Anglie a chodil tam s nimi.
Neboť měl velice krátký čas působnosti.
Neboť měl velice krátký čas působnosti.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)