Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Terminál Praha-východ byl prezentován pro stáhnutí dopravy z celého širého mimopražského okolí pro směry na Moravu a dál (zkráceně: bydlím-li v Lysé, tak než abych jel do Prahy a tam přestupoval na VRT, tak radši pojedu úplně jinak než vlakem). V těchto mezi-terminálech by nemělo stavět zdaleka všechno z VRT.
Naopak by tam měly stavět ty zrychlené vlaky (rychlíky jedoucí po VRT).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

P_V píše:Mezi 320 a 350 je rozdíl 20% v odporu vzduchu a tedy spotřebě, a 30% v okamžitém výkonu. To nejsou zas tak malá čísla.
Však já myslel rozdíl v přínosech, čili v dojezdových časech, že není nějak závratný rozdíl. Jedině u těch, které vůbec od rozjezdu na plnou rychlost nezastaví až do cílové stanice. A těch že nebude většina ;) A právě když k tomu ještě dáme vyšší spotřebu, tak trvat na 350 místo 320 je zbytečné..
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od ElWapp »

No, a jakou dopravu to stahne? To tam budou jezdit nejake S linky? Nebo opravdu jen terminal v polich s velkym parkovistem?
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

Tak v první řadě bych čekal, že tam budou zastavovat rychlíky, co momentálně mají zastávky v Kolíně, Přelouči apod., možná i hradecký rychlíky. A určitě se tam vytvoří nějaká nová vrstva, což může být například spěšňák Poděbrady - Nymburk - Praha.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Tak to je překvapení, že Běchovice - Poříčany mají tvořit 4 nové koleje. Celkem jich tedy bude 7 i se stávajícím koridorem. Z Běchovic směrem do centra budou 4 koleje (1 se přidá) a asi 2 koleje směr nová zastávka Depo Hostivař a dále na Zahradní město. Z oblasti Poříčan povedou 2 koleje směr Sadská (dnes 1 kolej), 2 stávající koleje směr Kolín a 2 nové VRT.
Kdy se plánuje zdvojkolejnění Poříčany - Nymburk? Pokud by byla dříve VRT, tak by do Poříčan vedlo 7 kolejí od Prahy a z Poříčan na východ jen 3.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Kdy Poříčany-Nymburk, to nevím.
K počtu kolejí dále na východ bylo zmíněno, že v letošním roce probíhá akce "Studie proveditelnosti traťového úseku Kolín - Poříčany", s cílem přidání třetí, případně i čtvrté koleje.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od P_V »

Z Běchovic do Zahradního města už přeci 2 koleje jsou... Jedna kolej je z Hostivaře do Libně. A v Malešicích úrovňové křížení, to se taky bude prát.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

To jsme si asi nerozuměli, to napojení je uvažováno přibližně v této stopě, s mimoúrovňovým napojením do Zahradního města...
https://mapy.cz/s/ravujafama
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... FqdzY0X2RB
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

A tohle by mělo být především pro vysokorychlostní vlaky? Dávalo by to docela smysl, aby se nemusely kroutit přes Kyje a aby se necpalo všechno přes Libeň.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MPMP »

A taky by to konečně skoncovalo s úvraťovým provozem na hlavním nádraží pro směr Berlín - Vídeň a zpět.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude :-) (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od dd »

Mosquit píše:To jsme si asi nerozuměli, to napojení je uvažováno přibližně v této stopě, s mimoúrovňovým napojením do Zahradního města...
https://mapy.cz/s/ravujafama
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... FqdzY0X2RB
Tak tohle měli zveřejnit až po dostavbě 511 a aspoň první části přeložky I/12. V Běchovicích se ti lidé zblázní a nezachrání to ani tunel.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Trupman »

Sauce píše: Dále bylo zajímavé, že se počítá s linkami, jež by v případě RS1/2 v Brně vůbec nezastavovaly a využily by k tomu jižní tangenciální spojení zhruba v těchto místech.
Celé mi to připadá tak, že se při plánování RS1 už pro jistotu počítá s tím, že v Brně nebude žádné nové Hlavní nádraží, resp. pokud bude, tak nebude mít dostatečnou kapacitu aby sloužilo jako hlavní uzel pro všechny tratě a všechny vrstvy žel. dopravy do Brna vedoucí.

Brno-Hl.N. v odsunuté poloze je nepřijatelné pro místní aktivisty, Brno Hl.N. "pod Petrovem" je zase zcela nereálné vybudovat s ohledem na různé limity památkové, hlukové, majetkové a jiné. Tak se ponechá Hl.N. v současném rozsahu, bude sloužit v podstatě jen jako průjezdní zastávka pro příměsto, případně nějaké regionální rychlíky. RS a mezinárodní vrstva se odkloní do nějakého toho terminálu na předměstí, nákladka bude projíždět přes Dolní nádr., to celé spojí městská železnice, která centrum projede pod zemí.
Brňáci budou nadšení, budou mít nádr ve městě jak vždycky chtěli, budou mít metro a pro železnici to taky bude win situace, protože odstraní nákladné podkopávání Brna pro VRT, které by navíc VRT neúměrně zpomalovalo a v mnoha situacích by vedlo k úvrati. Kdo bude nadávat, to bude cestující, který bude muset v Brně přestupovat. Taky trochu utřou nos pravidelní dojížděči VRT, ale co se dá dělat, holt si na předměstí přestoupí a do centra dojedou "metrem".

Jako průjezdní terminály pro VRT na předměstí se dělají i v "lepších společnostech" - kupříkladu Neapol, Lyon
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Mosquit píše:Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude :-) (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví :D ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projet ;)
Sauce
Příspěvky: 611
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sauce »

Aram96 píše:
Mosquit píše:Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude :-) (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví :D ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projet ;)
To Mosquit nevyvracel. Upřímně by bylo nejlepší přesunout nové nádraží do polohy terminálu Vídeňská a provozovat S linky do nynějšího hln. Tím by vr soupravy nemusely vůbec úvraťově jezdit a rychlíky či spěšné vlaky klidně mohou dále zajíždět do centra tak, jak to s ohledem na komfort stejně většina preferuje. Jak jsem říkal, více poví závěr studie.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od KarelLer »

Trupman píše:Brno-Hl.N. v odsunuté poloze je nepřijatelné pro místní aktivisty, Brno Hl.N. "pod Petrovem" je zase zcela nereálné vybudovat s ohledem na různé limity památkové, hlukové, majetkové a jiné. Tak se ponechá Hl.N. v současném rozsahu, bude sloužit v podstatě jen jako průjezdní zastávka pro příměsto, případně nějaké regionální rychlíky. RS a mezinárodní vrstva se odkloní do nějakého toho terminálu na předměstí, nákladka bude projíždět přes Dolní nádr., to celé spojí městská železnice, která centrum projede pod zemí.
Přesun nádraží byl definitivně schválen 30. 5. 2018: https://europointbrno.cz/nadrazi-u-reky/
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Sauce píše:
Aram96 píše: Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví :D ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projet ;)
To Mosquit nevyvracel. Upřímně by bylo nejlepší přesunout nové nádraží do polohy terminálu Vídeňská a provozovat S linky do nynějšího hln. Tím by vr soupravy nemusely vůbec úvraťově jezdit a rychlíky či spěšné vlaky klidně mohou dále zajíždět do centra tak, jak to s ohledem na komfort stejně většina preferuje. Jak jsem říkal, více poví závěr studie.
Spíš bych viděl na místě toho terminálu Vídeňská prostě jedinou stanici pro stavění VRT a na nové nádraží by VRT vůbec nezajížděly. Nechávat stávající nádraží tak jak je, je naprosto neudržitelné i bez VRT, to nádraží prostě nestačí kapacitně pro vlaky a ve špičkách ani pro lidi už dnes. Čili nové nádraží musí vzniknout tak jako tak. Teď jde o to, jestli tam hnát všechny VRT, které budou v Brně stavět, nebo jen část a část by stavěla jen na terminálu Vídeňská, nebo by všechny stavěly jen na terminálu Vídeňská. Toť otázka. Postavit však kolejové spojky pro projetí uzlem bez projetí nádražím, je určitě krok správným směrem, ať už kvůli nákladní dopravě nebo jen projíždějícím nějakým evropským expresům i když těch asi tolik nebude ..

to KarelLer: ano to sice jo, ale DZ a další aktivisti dělají co můžou aby přesun zkomplikovali. Ono i část urbanistů je pro variantu Petrov, ale když se na to podívá naprosto nezaujatý člověk a hlavně se podíváme i na jaksi časový harmonogram a cenu, tak je Řeka jasný vítěz. Vzhledem k tomu, že s tím nádražím souvisí spousta dalších plánů v centru, věřím, že už opravdu je vybráno na dlouho a teď jen protrpět 10-letou papírovou přípravu.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opouští myšlenky tlačené Hospodářskou komorou (HK) na trasování vysokorychlostní železnice z Prahy do Drážďan přes Letiště Václava Havla. Důvodem jsou extrémně vysoké náklady.
Podle Čecha by navíc trasování přes letiště způsobilo i další komplikaci: výrazné prodloužení jízdních dob z Prahy na sever do Ústí nad Labem a Drážďan. „V takové situaci pak výrazně klesne její atraktivita pro cestující,“ dodal Čech.
Tolik u sousedu. A jen tise a skromne pripominam diskusi, kterou jsme v tomhle vlakne vedli pred rokem a trictvrte. Jj, neni nad to mit odborniky...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Já měl za to, že se plánuje železniční spojení s letištěm a nezávisle na tom nová VRT železnice na Ústí a na Drážďany. Ono to teď bylo jinak nebo je řeč pouze o nápadu HK ?
Ten tunel pod Veleslavínem byl na VRT ?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

To byly tlaky nezavisle na tom, co se planuje. Nekomu se v hlave spojilo letiste... rychlodraha... a uz to jelo. Bez zpatky po tomhle vlakne nekam k zacatku roku 2018 a tam jsou odkazy na prezentace k tomu. Akorat me desi, ze trvalo dva roky nez tomu, co o tom pred valkou mluvil s okresnim hejtmanem nekdo naznacil, ze je to neni uplne nejlepsi napad.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Ok, díky za objasnění, projdu si to.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jakym zpusobem je vlastne chranen na uzemi Prahy koridor pro vystavbu VRT? Protoze jsem koukal, ze ve Kbelich se na miste, kde je planovan vesele stavi domky, delaji nove ulice...
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

jozka píše:Jakym zpusobem je vlastne chranen na uzemi Prahy koridor pro vystavbu VRT? Protoze jsem koukal, ze ve Kbelich se na miste, kde je planovan vesele stavi domky, delaji nove ulice...
V metropolitním plánu je těch variant pro VRT na Ústí více:
https://plan.app.iprpraha.cz/vykresy/

Nicméně pokud by byla současná varianta, která je v územním plánu, tak u Kbel je tunel.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Ve Kbelích snad VRT vůbec nemá být po povrchu vedena, a to v žádné variantě napojení do pražského uzlu (tedy odbočka za Balabenkou vs. odbočka za stanicí Vysočany), vše v tunelu, ne?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

ah, pozdě :)
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“